Xboxlife forum

Fjern larmen fra Crystal Clear Xbox!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Fjern larmen fra Crystal Clear Xbox!

Indlægaf Cointreau » 20. maj 2004 11:58

Fandt dette på et andet forum, det er Mogens Riis fra Konsolchips.dk der har skrevet det:

Nogle af de nye støjer unødigt og det gælder både Crystal Xbox og de almindelige Xboxe.

Det er hverken blæser eller luften som støjer, men en resonans som opstår i metal-gitteret bag blæseren.

Det er meget nemt at fjerne når Xboxen alligevel er adskilt for at blive chippet. :-)

Man kan teste om man har een som støjer unødigt ved at trykke på metal-gitteret med en skruetrækker eller lign. mens Xboxen er tændt. Forsvinder lyden når man trykker, så støjer den unødigt og kræver adskillelse af Xboxen.

Mvh
Mogens Riis
Konsol-Chips.dk


Gad bare godt vide hvad præcis det er man skal gøre ved gitteret, spænde det fast eller gøre det mere stift på en eller anden måde så det ikke vibrerer?
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Cowrider » 20. maj 2004 12:17

den er nok luften fra blæser der får det til af vibrere
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf Cointreau » 20. maj 2004 19:10

CowRider skrev:den er nok luften fra blæser der får det til af vibrere


Ja det er det selvfølgelig, prøvede selv lige at sætte en skruetrækker imod gitteret og den høje hyletone forsvandt og blev nærmest til en svag brummen isteddet. Men HVORDAN dette gitter så skal fixes når Xboxen er skilt ad aner jeg ikke, det holder Mogens måske som en hemlighed for sig selv.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf dreamtime » 21. maj 2004 09:43

der skal sættes noget i klemme så gitteret i kan flytte sig
dreamtime
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Indlægaf Cointreau » 23. maj 2004 12:32

Ja, det snakkede min onkel også om igår da han var her og installere chippen, han snakkede om noget skumgummi. Men skal det sættes i siderne af blæseren eller hvordan? Og hvordan får man skilt Xboxen ad omkring blæseren så man kan komme til at sætte noget ind bagved?
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Playkid » 23. maj 2004 16:09

Det skal nok sættes ved metalgiteret, sådan at det presser mod skumhummien.
Jeg vil dog ikke skille den ad og miste garantien:)
Playkid
 


Indlægaf GrillBillerDK » 23. maj 2004 16:41

Cxble som støjer?

hmm.. jeg er nok heldig.. min støjer ikke..
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Cointreau » 23. maj 2004 21:04

PS2 playkid skrev:Det skal nok sættes ved metalgiteret, sådan at det presser mod skumhummien.
Jeg vil dog ikke skille den ad og miste garantien:)


Den er allerede skilt ad jo pga. chipning :P
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Playkid » 24. maj 2004 05:30

Ja, det er klart. Men nu talte jeg om min egen Crystal Xbox:)
Playkid
 


Indlægaf dreamtime » 24. maj 2004 09:33

i kan jo hoppe forbi http://www.konsolforum.com der kan i snakke med mogens selv
dreamtime
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Indlægaf Cointreau » 26. maj 2004 19:50

PS2 playkid skrev:Ja, det er klart. Men nu talte jeg om min egen Crystal Xbox:)


Hehe, troede du mente hans Xbox :wink:
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Cointreau » 26. maj 2004 19:59

dreamtime skrev:i kan jo hoppe forbi http://www.konsolforum.com der kan i snakke med mogens selv


Ja, hvis ikke det var fordi Mogens' system ikke sender nogen bekræftelsesmail ud, har prøvet at blive medlem med to forskellige mailadresser men jeg modtager aldrig den der mail man skal bekræfte :(
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster

cron