Xboxlife forum

The Xbox virgin

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 27. okt 2014 10:25

Hej allesammen.

Jeg er som overskriften antyder, helt ny til Xbox universet efter en lang årrække med Playstation. Kunne godt tænke mig at høre jer om nogle forskellige ting. Blandt andet om der er nogle nyheder omkring den digitale Tv-tuner jeg har hørt så meget om. Er det noget jeg kan bruge hvis jeg har et almindeligt antenne kabel uden boks. ( tager tv3, 3+ hd og den slags igennem det kabel ) Det er vist sådan en tv pakke igennem boligforeningen.

Er der noget udstyr som i specifikt kan anbefale? skal siges jeg har bestilt Sunset overdrive bundle fra komplett. så den kommer uden kinect.

Hvordan med batteritid på controlleren ? forhåbentligt er den bedre end ps4. :)

Er der titler i kan anbefale eller fremtidige i kan gøre opmærksomme på ?

Kan ikke se om den bundle jeg har bestilt er nordic eller europe version. Kunne også være fedt hvis der var nogle input omkring konsekvenser ved valg af den ene eller anden version.

Hvordan med energiforbrug, varme, lydniveau på blæsere og den slags?

Tror i at mit tv er optimalt til min XO eller skal jeg se mig om efter et nyt? : http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

Det er nogle af de tanker jeg har omkring min kommende tid som XO forbruger. Jeg håber der er nogle af jer der har lyst til at dele jeres tanker og ekspertise. Jeg forventer selvfølgelig ikke, at få svar på alt fra alle, men tanker, tip og tricks ville være fedt fedt fedt. Og så ser jeg ellers frem til at møde jer ingame :)


kan i alle have en skøn Mandag og en herlig start på ugen.

mvh.

Tue
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf Skillfulsheep » 27. okt 2014 10:59

Hej Tue.

Fedt med endnu en dansk XO-gamer!
Jeg må beklageligvis være dig svar skyldig hvad angår den første del af din besked.

Hvad angår batterilevetiden på controlleren, så har min holdt strøm i 15-20 timer (and still going) på de medfølgende duracellbatterier, så jeg har ikke en gang fået taget mit play-and-charge kit i brug endnu.

I relation til det spørgsmål der vedrører spiltitler, så vil jeg i høj grad mene, at det afhænger af din interesse.
Er du til skydespil, så vil jeg anbefale:

- Call of Duty: Advanced Warfare
- Halo: The Master Chief Collection

Er du til bilspil, så tag evt. en kig på:

- Forza Horizon 2
- Evt. The Crew (har et meget begrænset kendskab til denne titel, men den ser interessant ud må jeg sige).

Som det fremgår af ovenstående, er jeg stadig meget ny på XO og forholder mig derfor pt kun til de titler jeg selv har overvejet :)

Energiforbruget og varmen er jeg lidt påpasselig med at beskrive, da jeg (som pointeret) stadig er for ny på XO til, at jeg vil kunne give et repræsentativt svar (og jeg har kun spillet en titel, der er installeret på min XO). Lydniveauet er efter mig at høre væsentligt lavere end på min 360 Slim og bestemt lavere end på min gamle Arcade. Der har dog været folk der har oplevet støjproblemer på flere af deres maskiner - det vil du formentligt kunne finde en tråd om herinde (om de problemer der relaterer sig til denne problematik er grundet blæseren, skal jeg dog ikke kunne sige).

God dag til dig også :)

- Skillfulsheep
Skillfulsheep
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Raxxu » 27. okt 2014 11:13

Hey og velkommen til!

Omkring det med TV så skal du have denne lille dims til at kunne kører tv fra din tv boks til din xbox
http://www.xbox.com/en-GB/xbox-one/acce ... oMIpUvN6dI

Batteri mæssigt har jeg ikke rigtigt lagt mærke til men jeg syntes egentligt de holder okay længe og hvis du har et okay langt mini usb kan du sætte den til din xbox og få strøm til din controller derfra så du ikke behøver batterier (Det er også sådan man opdatere sin controller)

Angående titler syntes jeg helt bestemt du skal prøve Halo The masterchief Collection når det kommer ellers er der Forza 5 og Forza Horizon 2 som lige er udkommet ;) Ved ikke lige om det er et spil for dig men du skulle måske også tjekke Quantum Break ud. Der går dog lige lidt tid endnu før det udkommer

Forskellen på nordic og europe version er vidst kun sprog ellers er alt det samme.

Jeg syntes personligt min er helt lydløs, også når jeg spiller så der er ikke noget at klage over der plus at den næsten ikke bliver varm

Dit TV burde ikke have noget problem med din Xbox one eller omvendt ;)

Fortsat goddag :)
Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Major Oblivious » 27. okt 2014 11:19

Voltage85 skrev:
Kan ikke se om den bundle jeg har bestilt er nordic eller europe version. Kunne også være fedt hvis der var nogle input omkring konsekvenser ved valg af den ene eller anden version.

XB1 er regionsfri, så der er ingen konsekvenser af, om man har købt den i USA eller DK. I opsætningen kan du frit vælge region. Rigtig mange (inklusiv mig selv) har valgt USA, da priserne på den amerikanske store er langt lavere end DK.
Du skal dog finde en amerikansk adresse, når du indtaster dine kreditkort-oplysninger, eller købe pre-paid kort på eksempelvis Amazon.com.

Voltage85 skrev:Hvordan med energiforbrug, varme, lydniveau på blæsere og den slags?

Stiller du den på en hård overflade, som ikke forstærker lyden af vibrationerne, så er den rigtig stille. Der sidder en mega-blæser i den, som holder den stille. Varmeudledningen er af samme grund ikke særlig voldsom.
Energiforbrug - Jeg har hevet min ud af stikkontakten nu, da strømforsyningen ellers altid vil være tændt, og det var noget som kunne ses på strømforbruget. Hva den bruger i tændt tilstand kan læses et sted i manualen.
Voltage85 skrev:
Tror i at mit tv er optimalt til min XO eller skal jeg se mig om efter et nyt? : http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

XB1´eren outputter max 1080p så du er godt dækket ind rent opløsningsmæssigt. Bare husk at sætte TV´et i game-mode, så vil du ikke opleve lag/slør på skærmen.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 27. okt 2014 19:21

Hej gutter og mange tak for svarene. Det er sgu værdsat. jeg skal helt sikkert prøve nogle af de spil i anbefaler! Er det muligt at downloade nogle af de ældre Halo titler, da jeg aldrig har prøvet serien.
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf Slimjay DK » 27. okt 2014 19:29

Voltage85 skrev:Hej gutter og mange tak for svarene. Det er sgu værdsat. jeg skal helt sikkert prøve nogle af de spil i anbefaler! Er det muligt at downloade nogle af de ældre Halo titler, da jeg aldrig har prøvet serien.


Det kommer, lige om snart :) og her får du noget for pengene :wink:

https://www.halowaypoint.com/en-gb/game ... n/xbox-one
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 27. okt 2014 20:57

wow ! det er jo perfekt for mit vedkommende ! det vil jeg glæder mig til !
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf UnrealPirate » 27. okt 2014 21:49

Hej Voltage85 og velkommen til.

Titler ud over dem der er blevet nævnt af de andre som jeg også synes er rigtig gode spil er:

Assassins Creed IV Black Flag
Watch Dogs
Dead Rising 3
Ryse Son of Rome (Jeg synes sgu det er sjovt ;-) )

Kan selv slet ikke vente til at Sunset og Halo udkommer. Halo er for mig den bedste serie der er, og for mig DET spil der kendetegner Xbox... ud over Forza, Gears, Kameo, PGR ;-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Theis Jensen » 27. okt 2014 21:54

UnrealPirate skrev:Hej Voltage85 og velkommen til.

Titler ud over dem der er blevet nævnt af de andre som jeg også synes er rigtig gode spil er:

Assassins Creed IV Black Flag
Watch Dogs
Dead Rising 3
Ryse Son of Rome (Jeg synes sgu det er sjovt ;-) )

Kan selv slet ikke vente til at Sunset og Halo udkommer. Halo er for mig den bedste serie der er, og for mig DET spil der kendetegner Xbox... ud over Forza, Gears, Kameo, PGR ;-)


Så må du kede dig. ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 27. okt 2014 22:51

Ja Sunset Overdrive ser mega sjovt ud ! er der nogle exclusive dlc's til nogle af crossplatform spillene? lige der er Legends i Fifa 15 til XO.
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf UnrealPirate » 28. okt 2014 07:11

Theis Jensen skrev:
UnrealPirate skrev:Hej Voltage85 og velkommen til.

Titler ud over dem der er blevet nævnt af de andre som jeg også synes er rigtig gode spil er:

Assassins Creed IV Black Flag
Watch Dogs
Dead Rising 3
Ryse Son of Rome (Jeg synes sgu det er sjovt ;-) )

Kan selv slet ikke vente til at Sunset og Halo udkommer. Halo er for mig den bedste serie der er, og for mig DET spil der kendetegner Xbox... ud over Forza, Gears, Kameo, PGR ;-)


Så må du kede dig. ;)


Kameo og PGR er da gode spil. Jeg har ihvertfald siden PGR1 tiden og hele vejen frem til nu haft masser af gode timer med den serie. Og Kameo, var klart et af mine favorit spil dengang 360 udkom ;-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 28. okt 2014 10:20

Woohoo. har lige modtaget en opkald fra komplett ! jeg kan hente min Sunset Overdrive bundle allerede idag !! wauw jeg glæder mig !
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf Zt3pH » 28. okt 2014 10:38

Velkommen ombord!

Bliver spændende at se hvad du synes om den når du får den sat til.

PS. Det kan være din tråd bliver overfaldet af en infam PS-fanboy der vil fortælle dig, at det er lige meget hvor meget XO outputter med, da den ikke kan afvikle noget som helst i fuld opløsning, og alt i er i øvrigt nedskaleret, dårligere og generelt bare træls. Du skal dog ikke lade disse individer tage modet fra dig. Skulle du blive overfaldet af en sådan, skal du bare råbe "penis" af ham og så vil han forsvinde - Det er deres akilleshæl!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: The Xbox virgin

Indlægaf Voltage85 » 28. okt 2014 11:05

Tak Zt3pH jeg ser også frem til at lege med den senere i dag. Jeg er lidt ligeglad med om PS kan levere en bedre grafik. jeg plejer at være glad for mine ting selvom andre har en radikal holding til det :) Bøjer mig ikke for jedi mind tricks !
Voltage85
Niveau 0
 
Indlæg: 9

Brugeravatar

Re: The Xbox virgin

Indlægaf Halorocks » 28. okt 2014 14:05

Jeg kan lige meddele at den der Digital TV Tuner som udkom i Storbritannien, Tyskland og 3 andre Europæiske lande i sidste uge IKKE virker i Danmark. Jeg fik min i posten i dag, satte det hele op, men skærmen er blank. Fik opsat min OneGuide via min TV boks, og kan se at alle de kanaler jeg har, og som min Tuner har fundet, dog er min skærm helt blank når jeg vil se TV eller skifte kanal. Prøvede så med min TV boks, hvor det virker helt fint.

Digital TV Tuner til Xbox One virker ikke i DK, takket være restriktioner fra Microsoft's side. Min Xbox har alle indstillingerne klar, dog kan må Xboxen ikke bruge alle de funktioner på tværs af regionerne og sprog.
Billede
Halorocks
Niveau 6
 
Indlæg: 1358


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron