Xboxlife forum

Fladskærm + Soundbar

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Kraght » 30. sep 2014 08:24

I forbindelse med en flytning skal der nu investeres lidt i en ny fladskærm og lidt lyd.

Budget til fladskærm skal gerne ramme 15.000,00
Budget til lyd skal gerne ramme 4-5000,00

Optimalt set er jeg på udkig efter en soundbar og en fladskærm, da jeg ikke orker ledningsværket til baghøjtalere osv.

Fjernsynet skal bruges til fodbold, film, PS4 og som minimum ramme 55” i størrelsen.


Jeg har gode erfaringer med Sony og har kigget på lidt af hvert i deres sortiment, jeg ved desuden at Elgiganten kører et tilbud på en Sony skærm til 15.000,00 i netop denne uge - 55", derudover har jeg kigget på en Soundbar som denne:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ct770-sort


Hvad kan i anbefale?
Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.
Kraght
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 30. sep 2014 08:41

Den soundbar er noget lort ville være synd at købe den. Kig på sonos soundbar den er udmærket men du vil aldrig få rigtig gode lyd med en soundbar : )
Senest rettet af SvAmP 30. sep 2014 08:46, rettet i alt 1 gang.
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 30. sep 2014 08:44

Ja okay lort er måske over drevet :) men du finder ikke en ok soundbar til under de 5000 ca
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Kraght » 30. sep 2014 08:56

En soundbar til 4000,00 kan vel næppe dømmes til at være lort.

Sonos er jeg ikke den store fan af, og de ligger desuden omkring 9-10.000 og så meget er jeg ikke interesseret i at betale for lyd. Jeg har tidligere haft et Surround System fra Sony, og det var jeg egentligt ganske godt tilfreds med, til trods for den relative lave pris jeg betalte for det.

Lyden behøver ikke være Surround, den skal bare være dyb og god, når man ser fodbold, spiller eller ser en film.
Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.
Kraght
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Kraght » 30. sep 2014 09:37

Alternativt må jeg tage en tur i HIFI klubben eller spørge i Elgiganten når jeg skal kigge på fladskærm.
Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.
Kraght
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 30. sep 2014 09:51

Var selv ude i et købe en soundbar du får bare ikke god lyd for pengene :) jeg vil tage i HIFI klubben og snakke med dem.måske nøjes med et par højtalere en bas og en reciver så er du allerede meget længere en med en soundbar
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Shooter DK » 30. sep 2014 16:15

Kraght skrev:I forbindelse med en flytning skal der nu investeres lidt i en ny fladskærm og lidt lyd.

Budget til fladskærm skal gerne ramme 15.000,00
Budget til lyd skal gerne ramme 4-5000,00

Optimalt set er jeg på udkig efter en soundbar og en fladskærm, da jeg ikke orker ledningsværket til baghøjtalere osv.

Fjernsynet skal bruges til fodbold, film, PS4 og som minimum ramme 55” i størrelsen.


Jeg har gode erfaringer med Sony og har kigget på lidt af hvert i deres sortiment, jeg ved desuden at Elgiganten kører et tilbud på en Sony skærm til 15.000,00 i netop denne uge - 55", derudover har jeg kigget på en Soundbar som denne:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ct770-sort


Hvad kan i anbefale?


Jeg har købt den pågældende soundbar, og jeg er meget glad for den. Hvis du er i nærheden af roskilde på noget tidspunkt, så skal du være hjerteligt velkommen til at komme forbi på en lytter. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Kraght » 1. okt 2014 09:24

Spændende Shooter, Roskilde kommer jeg dog ikke lige forbi - jeg må stole på Elgiganten.

HIFI Klubben kommer jeg ikke til at sætte mine fødder i - talte med dem i går, og sjældent har jeg talt i telefon med så ugidelig og arrogant en person. De bekræftede alle de fordomme jeg måtte have omkring deres butik.

Arrogant og dyrt.
Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.
Kraght
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 1. okt 2014 09:31

træls du har haft en dårlig oplevelse med dem. Men kvalitet og pris hænger sammen ligesom med så meget andet : )
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf JohnH » 1. okt 2014 09:36

SvAmP skrev:træls du har haft en dårlig oplevelse med dem. Men kvalitet og pris hænger sammen ligesom med så meget andet : )


Dvs. de er nogle snobber i HIFI Klubben ?? :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 1. okt 2014 09:39

Haha nej sådan var det ikke ment ;):D de plejer ikke at være snobbet når jeg har været deroppe :D
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf SvAmP » 1. okt 2014 09:46

Der er også Philips HTL9100 du kan kigge på der kan man tage sidehøjtalerne af trådløst og sætte dem bagved :) det lyder også ganske udmærket http://www.lydogbillede.dk/test/philips-htl9100/
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Fladskærm + Soundbar

Indlægaf Mhansen » 1. okt 2014 10:04

Køb en reciever til 2.000-2.500 Kr og brug resten på et par brugte gulvhøjttalere.
Du kan med tiden udvide med center, sub og bghøjtalere hvis du skulle få lyst.

En soundbar er ikke imponerende meget bedre end skærmens egne højttalere.

Ang skærm, så kig på input lag, mange UHD skærme har høj lag. Du kan også spare en del ved at købe en 2013 model og derved har du mere guld til lyd.
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster

cron