Xboxlife forum

Xbox One DK vs US

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One DK vs US

Indlægaf ZeanDanielZ » 11. sep 2014 17:30

Hej herinde..

jeg vil gerne lige høre jer herinde om nogen ting. Der er nogen ting jeg undrer mig over med hensyn til XBOX ONE.

Hvorfor kan vi her i Danmark frit vælge om vi vil bruge xbox one som om vi kommer fra Danmark eller US f.eks uden regionspærring? jeg brokker mig ikke.. undrer mig bare.

Der er jo visse fordele ved US version Region, billigere spil gennem Delaware måden. Langt flere Demoer, Apps osv.
Også omkring games with gold, der kommer der 2 spil den første i hver måned. Da jeg skiftede til dansk kunne jeg KUN finde Crimsom Dragon og ikke det andet spil, som jeg ikke lige husker navnet på.

Ved i hvornår der kommer en RegionSpærring eller om der gør?
Jeg syntes sgu det er noget rod.

Mvh.
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf jepsen80 » 11. sep 2014 17:34

ZeanDanielZ skrev:Hej herinde..

jeg vil gerne lige høre jer herinde om nogen ting. Der er nogen ting jeg undrer mig over med hensyn til XBOX ONE.

Hvorfor kan vi her i Danmark frit vælge om vi vil bruge xbox one som om vi kommer fra Danmark eller US f.eks uden regionspærring? jeg brokker mig ikke.. undrer mig bare.

Der er jo visse fordele ved US version Region, billigere spil gennem Delaware måden. Langt flere Demoer, Apps osv.
Også omkring games with gold, der kommer der 2 spil den første i hver måned. Da jeg skiftede til dansk kunne jeg KUN finde Crimsom Dragon og ikke det andet spil, som jeg ikke lige husker navnet på.

Ved i hvornår der kommer en RegionSpærring eller om der gør?
Jeg syntes sgu det er noget rod.

Mvh.



hvis du syntes det er noget rod, så lad dog vær med og skifte frem og tilbage og bare sætte den til dansk :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf ZeanDanielZ » 11. sep 2014 17:36

Jeg har ikke skiftet frem om tilbage jeg havde den på US, kiggede hurtigt DK og smuttede igen :)
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf jepsen80 » 11. sep 2014 17:45

hehe okay :) Jeg tror faktisk ikke nogen der ved, om det overhovedet bliver låst. Jeg kører på us, kommer til og skifte over på dansk når der kommer en viaplay app, men flytter hurtigt tilbage :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf ZeanDanielZ » 11. sep 2014 17:54

jepsen80 skrev:hehe okay :) Jeg tror faktisk ikke nogen der ved, om det overhovedet bliver låst. Jeg kører på us, kommer til og skifte over på dansk når der kommer en viaplay app, men flytter hurtigt tilbage :)


Hvad med det her scenario som et eksempel. Man køber fifa 15 ultimate team edition i US STORE som svarer til 360 dk kr. ca. Xbox one bliver regionlåst lidt efter, hvad sker der mon så med det spil man købte i US store?
ZeanDanielZ
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf jepsen80 » 11. sep 2014 17:59

Ikke noget, du har jo betalt det og MS har fået deres penge :) men igen, det kun noget jeg tror! Andre har nok en anden mening :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf CaptainKicker » 11. sep 2014 18:06

Well, så længe spillet ikke er regionslåst, så er der intet problem. Jeg har købt utallige af spil, og DLC'er fra min US account på Xbox 360, men skiftede den til dansk gamertag, da jeg frygtede den måske kunne få et ban. Selvom den er låst ude fra det amerikanske content (dvs. jeg kan ikke downloade det igen), så virker de stadig fint.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf z0ntax » 18. sep 2014 15:18

Nogen der ved om vi stadig frit kan købe fra US store efter DK lanceringen... Overvejer stærkt at hoppe tilbage på US store...
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf Idealerik » 18. sep 2014 15:21

z0ntax skrev:Nogen der ved om vi stadig frit kan købe fra US store efter DK lanceringen... Overvejer stærkt at hoppe tilbage på US store...


Det kan man stadig :)
Idealerik
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf z0ntax » 18. sep 2014 15:23

:D And back to the US i go!... Tak for svar :D
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf Jake242 » 18. sep 2014 16:50

Der er ikke 2 spil om måneden på us store. Der er et spil, men det er tilgængeligt i 2 måneder. Så der kommer et nyt hver månede... Det der var nyt sidste måned er der så en måned mere. Ved ikke hvordan det foregår på dk store
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf KlumpeStumpen » 18. sep 2014 17:57

z0ntax skrev::D And back to the US i go!... Tak for svar :D


Ja og billigere ;) Forza Horizon 2 Ultimate pris på dk ca 750,- synes jeg der stod på SmartGlass, US store 90 dollars = ca 500,-

Aldrig om jeg skifter tilbage frivilligt med sådan en pris forskel, de må have spist søm
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf z0ntax » 18. sep 2014 18:23

KlumpeStumpen skrev:
z0ntax skrev::D And back to the US i go!... Tak for svar :D


Ja og billigere ;) Forza Horizon 2 Ultimate pris på dk ca 750,- synes jeg der stod på SmartGlass, US store 90 dollars = ca 500,-

Aldrig om jeg skifter tilbage frivilligt med sådan en pris forskel, de må have spist søm



HØRT! var osse lige nøjagtigt det jeg tænkte på... Og så Master chief collection når den kommer hehe :wink:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf BuBubbi » 18. sep 2014 21:09

KlumpeStumpen skrev:
z0ntax skrev::D And back to the US i go!... Tak for svar :D


Ja og billigere ;) Forza Horizon 2 Ultimate pris på dk ca 750,- synes jeg der stod på SmartGlass, US store 90 dollars = ca 500,-

Aldrig om jeg skifter tilbage frivilligt med sådan en pris forskel, de må have spist søm

Du glemmer lidt at tænke på hvor meget højere lønnen er her i Danmark i forhold til i USA.
Mange tjener kun 15-20 kr. i timen i USA, så er det vel fair nok de kan købe deres spil lidt billigere.
Desuden går noget af den høje pris til skat, som i sidste ende sikre dig en gratis uddannelse, gratis sundhedsvæsen og meget meget mere.
Så er bestemt ingen grund til at brokke sig over priserne i Danmark.
Der er gode grunde til de er så høje.

Vær i bare glade for i kan købe spil billigere, så længe det varer.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Microsoft ikke har IP blokeret de andre stores.
Det kan gøres ret simpelt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One DK vs US

Indlægaf z0ntax » 19. sep 2014 08:40

BuBubbi skrev:
KlumpeStumpen skrev:
z0ntax skrev::D And back to the US i go!... Tak for svar :D


Ja og billigere ;) Forza Horizon 2 Ultimate pris på dk ca 750,- synes jeg der stod på SmartGlass, US store 90 dollars = ca 500,-

Aldrig om jeg skifter tilbage frivilligt med sådan en pris forskel, de må have spist søm

Du glemmer lidt at tænke på hvor meget højere lønnen er her i Danmark i forhold til i USA.
Mange tjener kun 15-20 kr. i timen i USA, så er det vel fair nok de kan købe deres spil lidt billigere.
Desuden går noget af den høje pris til skat, som i sidste ende sikre dig en gratis uddannelse, gratis sundhedsvæsen og meget meget mere.
Så er bestemt ingen grund til at brokke sig over priserne i Danmark.
Der er gode grunde til de er så høje.

Vær i bare glade for i kan købe spil billigere, så længe det varer.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Microsoft ikke har IP blokeret de andre stores.
Det kan gøres ret simpelt.


Med al respekt så tror jeg ikke der er nogen herhjemme der er i tvivl om hvad de får i løn og hvor meget de betaler i skat og moms, og selvfølgelig vil det osse påvirke de priser vi gir for spil... Når det så er sagt kan det jo vel næppe benægtes at det er en pænt fed deal at kunne købe et par spil til amerikanske priser og om man så gør det på xbox store eller rent faktisk tager et smut til udlandet og køber et par spil er der jo vel ikke nogen forskel i?.. Ellers er det jo vel osse slut med at købe alt andet end fødevarer når vi er på ferie :?
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster

cron