Xboxlife forum

Antennefordeler?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Antennefordeler?

Indlægaf lucky ba » 11. aug 2014 12:51

Hej Xboxlife,

Jeg sidder med det problem, at jeg har to fjernsyn, men kun et af disse kan vise tv-kanaler fra min stofa pakke. Da jeg virkelig ikke er teknisk anlagt vil jeg spørge jer herinde om, hvad jeg skal købe for at kunne se tv på mit andet fjernsyn. Antennefordeler? Antenneforstærker? og i så fald kan jeg se forskellige kanaler på de to fjernsyn eller vil de vise ens kanaler når man tænder dem?

Mvh. Lucky
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Antennefordeler?

Indlægaf BuBubbi » 11. aug 2014 13:15

Du mener dit ene TV ikke kan modtage digitale kanaler?
For så skal du jo næsten have Stofa boksen.
Har i flere forskellige antenne-udtag i væggen hvor i bor, eller er der kun et?
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Antennefordeler?

Indlægaf lucky ba » 11. aug 2014 13:31

Den kan godt modtage digitale kaneler, men vi har kun et antenne-udtag i væggen :)
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Antennefordeler?

Indlægaf Renoldo » 11. aug 2014 14:42

lucky ba skrev:Den kan godt modtage digitale kaneler, men vi har kun et antenne-udtag i væggen :)


Hvis begge dine tv har dvb-c tuner, det vil sige hvis de begge kan modtage de digitale kanaler, så skal du bare have en antenne fordeler. Du kan godt se hver sin kanal på begge tv.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Antennefordeler?

Indlægaf Cowrider » 11. aug 2014 16:00

Hvis de begge kan modtage digitale kanaler :)
så er det bare en antenne fordeler du skal have sådan en bruger jeg selv til stuen og knægten soveværelse..

Jeg købte min hos bauhouse/silvan (mærket er COMEGA)
og den virker godt..

har prøvet den billige hos Harald nyborg, og det var jeg ikke heldig med, fik 3 forskellge ingen af dem virkede ordenligt..
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Antennefordeler?

Indlægaf lucky ba » 12. aug 2014 15:09

Hej igen,

Jeg har nu fået købt denne Comega, men da jeg som sagt ikke er teknisk anlagt har jeg absolut ingen ide om hvordan jeg skal tilslutte den.
Jeg havde regnet med der ville være to hun stik og et han stik eller omvendt, men i stedet er der tre identiske stik?
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Re: Antennefordeler?

Indlægaf VIC » 12. aug 2014 20:27

Jeg går ud fra, at det er noget i den her retning du har købt?
http://eshop.silvan.dk/vare/el-belysnin ... l-fordeler
Når du siger, at der er tre ens stik, går jeg ud fra, at det er F-stik (udvendigt gevind med lille hul i midten)?
I så fald kan du bare anskaffe dig et par adaptere som denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2804&ML=407
Om det er han eller hun stik går ingen forskel. Det afhænger bare af, hvilke kabler du har.
Grunden til, at man i et vist omfang er gået over til den anden type F-stik er bare, at det er lidt mere robust og ikke lige falder ud. Det er akkurat det samme signal der kommer igennem.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron