Xboxlife forum

Med eller uden Kinect?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Competa » 16. jul 2014 20:47

Med, jeg har hørt mange som har sat deres kinect væk, hvorefter de fandt den frem igen da de stadig sagde alle mulige kommandoer til den.

Hvad er godt?
Alt, stemmekomandoerne virker, record that er perfekt!

Hvad er mindre godt?
Du skal have en ammerikansk accent før den virker korrekt, lidt øv, men hey, du for måske bedre karakter i mundtligt engelsk?

Hvorfor skal man købe kinect?
Når du først har sat dig ind i stemmekomandoerne, kan du ikke undvære dem.

Hvorfor skal man IKKE købe en kinect?
Tja...
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf BuBubbi » 16. jul 2014 22:49

Jeg kan også klart anbefale kinecten.
Du kan på ingen måde sammenligne kinecten til 360'en med den til Xbox One.
Der er sket en kæmpe opgradering fra den gamle til den nye kinect.

Og selvom man ikke bruger sin Xbox til danse- og gymnastikspil, så er kinecten stadig klart at anbefale.
Vi kommer ikke uden om, at det er lidt en luksus ting at have, forstået på denne måde:
Det den kan, kan man gøre med controlleren, det er bare nemmere og ofte langt hurtigere med kinecten.

Jeg bruger den mest til spilskift, og til at optage med, samt åbne apps i side-baren.
Men den kan bruges til langt mere end det jeg bruger den til.
Nu har jeg stort set alle mine spil digitalt, så derfor kan jeg skifte mellem mine spil hurtigt og nemt ved at sige "Xbox Go To" efterfulgt af spillets navn.
Laver man noget lækkert i et spil man gerne vil have optaget, er det bare at sige "Xbox Record That".

Flere af mine venner blev i starten møg irriteret på kinecten fordi den ikke hørte hvad de sagde.
Jeg har oplevet mange der ikke har lavet en korrekt kalibrering , og så derfor ikke får det bedst mulige ud af kinecten.

Denne video på lidt over 10 minutter er guld værd for en korrekt kalibrering:
http://youtu.be/FeLUcamiK0I
Den viser bl.a. at det er vigtigt at have ens rums normale baggrundsstøj kørende mens man kalibrere for at kinecten lærer at ignorere de lyde.
Efter jeg fik guidet mine venner igennem en korrekt kalibrering kan de nu også lige som jeg selv sidde og tale stille og roligt til min kinect uden problemer.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Elgaard » 17. jul 2014 14:17

BuBubbi skrev:Det den kan, kan man gøre med controlleren, det er bare nemmere og ofte langt hurtigere med kinecten.

Jeg bruger den mest til spilskift, og til at optage med, samt åbne apps i side-baren.


Spilskift har altid været hurtigere med controlleren, og med den nye opdatering er snapping også hurtigere med controlleren. Pt. er det kun optagelse du ikke kan gøre uden Kinect, men nu hvor Microsoft selv har måtte acceptere at verden er ligeglade med Kinect, så er det et spørgsmål om tid før den funktion også er hurtigere med controlleren.

Spar du pengene (eller køb et ekstra spil eller to med), og køb den uden Kinect. Der er ingen interessante spil til den, og at dømme ud fra E3, så er der heller ikke nogle på vej. Resten er gimmicks.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. jul 2014 21:16

Jeg har stort set ikke brugt kinecten til min xbox one... den var sat til i starten, men har sidenhen bare pillet den fra, da jeg ikke bruger den.

Indrømmet det er da meget fancy med stemmekommandoerne, men jeg har det ganske fint med "den gode gamle måde", og jeg føler ikke jeg som sådan mangler noget i min oplevelse med xbox one.

Det skulle da lige være genkendelses delen, hvor man som bruger bliver genkendt og den automatisk logger en ind på xbox one.. det er faktisk ret smart, men igen... det er også noget jeg fint lever uden :)

Det eneste spil jeg har brugt kinecten til er gratisdelen af xbox fitnes, her er det tydeligt, at der er sket rigtig meget på sensoren ift. den gamle kinect..
Fitnes spillet har jeg kun haft kørende den ene gang, og da jeg ikke har andre kinect titler i samlingen var der ikke så meget som talte for ikke at lukke ned for kinecten.

Jeg kunne nok godt tage kinecten i brug igen, hvis der vel og mærke kom nogle spil som udnyttede kinecten på en eller anden genial måde, som man slet ikke kunne undvære.. eller som man bare måtte være med på, men indtil da så er den koblet fra ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf BuBubbi » 17. jul 2014 21:19

Elgaard skrev:
BuBubbi skrev:Det den kan, kan man gøre med controlleren, det er bare nemmere og ofte langt hurtigere med kinecten.

Jeg bruger den mest til spilskift, og til at optage med, samt åbne apps i side-baren.


Spilskift har altid været hurtigere med controlleren, og med den nye opdatering er snapping også hurtigere med controlleren. Pt. er det kun optagelse du ikke kan gøre uden Kinect, men nu hvor Microsoft selv har måtte acceptere at verden er ligeglade med Kinect, så er det et spørgsmål om tid før den funktion også er hurtigere med controlleren.

Spar du pengene (eller køb et ekstra spil eller to med), og køb den uden Kinect. Der er ingen interessante spil til den, og at dømme ud fra E3, så er der heller ikke nogle på vej. Resten er gimmicks.

Der er jeg bestemt ikke enig.
Det er langt hurtigere at sige "Xbox Go to Fifa 14" end at trykke på home knappen for at komme ud af det spil man er i, og derefter rykke over til ens pins og trykke på Fifa.
Og ja, snap er blevet hurtigere med controller end det var før, men det er stadig ikke hurtigere end med kinect.

Så det må du nu lidt længere ud på landet med.
Det kan være de hopper på dne derude....
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jul 2014 23:11

Jeg spare gerne 600 og bruger lidt ekstra tid på at finde ikonet til mit spil, så travlt har jeg heller ikke, og det er yderst sjælden at jeg hopper rundt fra spil til spil :)

Det er iøvrigt ringe at man ikke kan stemme styre via headsettet ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf SocomGriseNN » 17. jul 2014 23:29

Spar pengene. Min er også pakket væk, og kommer ikke frem igen. Stemmekommandoer er da fine, men har intet imod at bruge comtrolleren og ville hellere end gerne have sparet de 600-700 kr. Som en ovenover siger ser det heller ikke ud til der kommer nogle spændene spil til den, så den var bare endnu et fejlskud fra MS.
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Competa » 18. jul 2014 00:12

Er prisforskellen i Danmark ikke kun 300kr på den med og den uden?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Shooter DK » 18. jul 2014 00:33

Competa skrev:Er prisforskellen i Danmark ikke kun 300kr på den med og den uden?


nope, 3299 uden og 3899 med. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf JohnH » 18. jul 2014 05:00

Shooter DK skrev:
Competa skrev:Er prisforskellen i Danmark ikke kun 300kr på den med og den uden?


nope, 3299 uden og 3899 med. :)


3099,- & 3544,- kr , forskellen er kun 445,- kr :wink:

http://www.pricerunner.dk/pl/52-2895706 ... ne-(Kinect)-Sammenlign-Priser?ca_source=gaw&ca_ace=&ca_nw=g&ca_dev=c&ca_pl=&ca_pos=1t2&ca_cid=29234801128&ca_agid=2346681782&ca_caid=64776422&ca_adid=36303552302&ca_mt=b&ca_kwt=%2Bxbox+%2Bone&ca_chid=187&gclid=CLn2p_f7zb8CFYTpcgodpJMAiA

http://www.pricerunner.dk/pl/52-2990700 ... ign-Priser
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf BuBubbi » 18. jul 2014 06:32

SocomGriseNN skrev:Spar pengene. Min er også pakket væk, og kommer ikke frem igen. Stemmekommandoer er da fine, men har intet imod at bruge comtrolleren og ville hellere end gerne have sparet de 600-700 kr. Som en ovenover siger ser det heller ikke ud til der kommer nogle spændene spil til den, så den var bare endnu et fejlskud fra MS.

Fejlskudet var nok nærmere at sælge Xbox'en uden kinect.
Og også det faktum at dele af processorkraften går til kinecten, så den altså kan være hurtigere uden hvis udviklerne programere den sådan.
Nu vil udviklerne nok hellere lave flotte spil som bruger det ekstra kraft i stedet for at tænke på kinect features.
Det er et fejlskud.

Kinecten i sig selv er bestemt ikke et fejlskud.
Og det var den færste kinect sådan set heller ikke.
Den kom bare på markedet alt for sent.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Elgaard » 18. jul 2014 07:31

BuBubbi skrev:Der er jeg bestemt ikke enig.
Det er langt hurtigere at sige "Xbox Go to Fifa 14" end at trykke på home knappen for at komme ud af det spil man er i, og derefter rykke over til ens pins og trykke på Fifa.
Og ja, snap er blevet hurtigere med controller end det var før, men det er stadig ikke hurtigere end med kinect.

Så det må du nu lidt længere ud på landet med.
Det kan være de hopper på dne derude....


Jeg ved hvor mine Pins ligger, tro mig, jeg kan gøre det hurtigere end Kinect. Selv hvis jeg ikke gjorde, så er det 1-2 sekunder der er vundet max., og det er forudsat Kinect reagerer første gang, hvilket langt fra er en selvfølge.

Snapping er måske ikke hurtigere med controlleren, men det er heller ikke langsommere, igen ingen gevinst med Kinect.

... og så selvfølgelig den bonus at man slipper for at sidde og ligne en kæmpe idiot når man snakker til sin konsol. :lol:

Don Drift skrev:F.eks. kan iPhone også stemmestyres, men det har jeg ikke brugt en eneste gang. Ever. Ved godt det ikke helt kan sammenlignes, men det er i samme boldgade.


Enig, dog har Siri nogle situationer hvor det klart er berettiget, f.eks. når telefonen skal betjenes håndfrit i bilen.

BuBubbi skrev:Fejlskudet var nok nærmere at sælge Xbox'en uden kinect.


Hvilket nyheden på forsiden der beretter om et stort salgsboost af konsoller efter den Kinect-fri SKU blev lanceret er et tydeligt bevis på. Det er fint du er glad for din Kinect, men resten af verden gidder den ikke.

BuBubbi skrev:Kinecten i sig selv er bestemt ikke et fejlskud.
Og det var den færste kinect sådan set heller ikke.
Den kom bare på markedet alt for sent.


Kom på markedet for sent? Den kom på markedet på et perfekt tidspunkt, hvor der var masser af konsoller ude, og den er pt. det bedst sælgende stykke gaming tilbehør nogensinde.

At den så skuffede fælt, og de mange ejere stoppede med at købe spil til den, og i stedet pakkede den væk, det kan kun kaldes et fejlskud.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf BuBubbi » 18. jul 2014 08:24

Elgaard skrev:Jeg ved hvor mine Pins ligger, tro mig, jeg kan gøre det hurtigere end Kinect. Selv hvis jeg ikke gjorde, så er det 1-2 sekunder der er vundet max., og det er forudsat Kinect reagerer første gang, hvilket langt fra er en selvfølge.

... og så selvfølgelig den bonus at man slipper for at sidde og ligne en kæmpe idiot når man snakker til sin konsol. :lol:

Hvis nu jeg lader være med at kalde dig for en kæmpe idiot, så kunne du jo overveje at gøre det samme om os andre.
Ellers er jeg sikker på du vil have meget mere succes inde på Ekstrabladets Nationen.
Der er absolut ingen grund til at synke ned på deres niveau herinde.

Og der er sikkert nogle der ikke har fået kalibreret deres kinect korrekt, som så resultere i at den ikke lytter hver gang..
Men det kan altså sagtens lade sig gøre.
Min lytter fint hver gang jeg snakker til den.

Men det der ryster mig mest er sgu at folk herinde ikke kan snakke ordentligt til hinanden.

Jeg melder mig ud af vores lille diskussion, da jeg ikke gider mere af dit børnehave snak.
Jeg er trods alt en voksen mand, og jeg ved ikke med dig, da jeg ikke kender dig..
Men jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at kalde folk jeg ikke kender for kæmpe idioter, bare fordi de har et andet standpunkt end mig selv.

Det er sgu skuffende.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Zt3pH » 18. jul 2014 09:17

Easy baby... Han kalder dig jo ikke en idiot personligt, men siger han vil føle sig som en idiot hvis han sad og snakkede ud i rummet.
Synes egentligt i har kørt det på et fint plan, men nogle gange læser man vidst mere end det der rent faktisk står.

Når det er sagt, synes jeg lige som Bubbi at den nye Kinect gør navigation meget lettere. Der er mange eksempler på, hvor det er meget hurtigere at bruge stemmekommandoerne. Jeg vil dog sige, at efter min TV-boks ikke spiller sammen med XO længere, så synes jeg også mine stemme kommandoer er mindre berettiget, men det afhænger jo helt og holdent af hvad man bruger konsollen til. Men man kan ikke komme uden om den nye stemme styring fungerer upåklageligt (forudsat du har kalibreret din Kinect korrekt) og er virkelig hurtig og pålidelig.

Man kan sige, hvis man køber den uden Kinect så kan man i alle tilfælde ikke bedømme, hvad man synes om det. At nogle synes det er fedt og let med stemmestyring, mens andre synes det er nemmere som i gamle dage er jo ekstremt subjektivt - I alle tilfælde er det mega godt lavet imo
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Med eller uden Kinect?

Indlægaf Shooter DK » 18. jul 2014 09:47

JohnH skrev:
Shooter DK skrev:
Competa skrev:Er prisforskellen i Danmark ikke kun 300kr på den med og den uden?


nope, 3299 uden og 3899 med. :)


3099,- & 3544,- kr , forskellen er kun 445,- kr :wink:

http://www.pricerunner.dk/pl/52-2895706 ... ne-(Kinect)-Sammenlign-Priser?ca_source=gaw&ca_ace=&ca_nw=g&ca_dev=c&ca_pl=&ca_pos=1t2&ca_cid=29234801128&ca_agid=2346681782&ca_caid=64776422&ca_adid=36303552302&ca_mt=b&ca_kwt=%2Bxbox+%2Bone&ca_chid=187&gclid=CLn2p_f7zb8CFYTpcgodpJMAiA

http://www.pricerunner.dk/pl/52-2990700 ... ign-Priser


Fair, jeg snakkede selvfølgelig vejl. priser og ikke de variable priser. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron