Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 24. jun 2015 11:07

tue69 skrev:Muligheden for at skifte thumbsticks alene gør købet værd (i al fald når man har døjet med Dualshock 4 på en release-PS4'er).

Fed, fed controller og fedt at man laver en elite-controller fra officiel side. Ikke fordi at Scuf fejler noget, men man kunne måske håbe på en mere konkurrencedygtig pris?


Jeg ser frem til at få en dansk pris på Elite for eftersigende skulle have en pris på $150, hvilket uden dansk moms osv er knap 1000kr. Så måske nærmere 1-1200kr, hvilket er det samme som en Scuf med grip håndtag. (Onkel Slim var lige en tand hurtigere ude her, men godt vi er enige på det punkt :mrgreen: )
Det er dog fantastisk godt at Eliten kan ændres efter personligt behov, bare det at man kan ændre stick længde, eller hair triggers til og fra er super fedt. Ved Scuf skal man skille den helt ad, eller sende den ind for at få noget ændret efter køb.
Også slipper man også for Scuf's elendige kundeservice, så der vinder MS sikkert også nogle point.
Det overrasker mig positivt at Eliten har metaldele i den og er lidt tungere end den normale controller, håber bare byggekvaliten generelt er i orden.

Dog en lille bekymring som heftig Scuf/Paddle bruger de sidste par år;
De få der har prøvet Elite controlleren på E3, sagde at så snart man holdte om controlleren ville man trykke på alle 4 paddles, bare ved normalt greb. Det er ikke just optimalt, det kræver ingenting for at aktivere knapperne. Det kan være det har været en beta version de har vist frem, og det ikke er noget problem ved den endelige, men det bekymrer mig en smule. Jeg holder rimelig stramt om controlleren, så det ville være træls hvis jeg man trykkede på samtlige knapper på undersiden med det samme. Nu må vi se hvad der bliver sagt om den, når den kommer ud.

Jeg ser meget frem til at der kommer reviews af den, for den ser virkelig interessant ud som det er nu.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 24. jun 2015 11:13

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Muggs » 24. jun 2015 17:23

Amazon.co.uk har den listet til £130... så vi skal nok regne med en dansk pris på 1300+.
Fy for en skefuld..
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 24. jun 2015 17:31

Muggs skrev:Amazon.co.uk har den listet til så vi skal nok regne med en dansk pris på 1300+.
Fy for en skefuld..


Så er den vist også betalt :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 24. jun 2015 19:11

Muggs skrev:Amazon.co.uk har den listet til £130... så vi skal nok regne med en dansk pris på 1300+.
Fy for en skefuld..


Det er vist kun en midlertidig pris, for MS har da nævnt en pris på: $149 (likely £99, AU$199) (nævnt i artiklen et par indlæg oppe)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Muggs » 24. jun 2015 19:37

Okay, det andet ville jo også være blæst.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 24. jun 2015 21:30

JohnH skrev:
Muggs skrev:Amazon.co.uk har den listet til så vi skal nok regne med en dansk pris på 1300+.
Fy for en skefuld..


Det er vist kun en midlertidig pris, for MS har da nævnt en pris på: (likely AU) (nævnt i artiklen et par indlæg oppe)


149$ er så også 992 kr, hvis man tager kursen i dag og det er ret sjælden at man bare kan regne lige over.

Vi får jo nok heller ikke denne her bundle for 2661 kr :

The Xbox One Limited Edition Forza Motorsport 6 Bundle includes:
Custom 1TB Xbox One console
Custom Xbox One wireless controller with 3.5mm headset jack
Forza Motorsport 6 full game download
Tenth Anniversary Car Pack download code


EDIT ... ok .. 799 kr : https://www.komplett.dk/xbox-one-elite- ... ler/848816 det må siges at være en ok pris :mrgreen: Det er lige før jeg vil mene man skal slå til hvis man har planer om at købe den .. lyder vildt at den skulle være så meget billigere her i DK fremfor US.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 25. jun 2015 00:40

Så kom der sgu endnu et spil med højere opløsning på ps4. Det nye Batman spil har fuld 1080p på ps4 og "kun" 1600•900 på xbox one. Ikke at det gør mig så meget personligt, jeg tænker bare at mange af de fanatiske dx12/power of the cloud/hemmelige chips folk da må være godt skuffede over at multiplats stadig ser pænere ud på ps4. Hvis undskyldningen er at det er fordi de slet ikke er begyndt at implementere dx12 endnu, så syns jeg faktisk at det er ved at være på tide at de gør det, ellers når de da ikke at bruge det ret længe inden næste generation af konsoller Er i horisonten. :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Muggs » 25. jun 2015 06:02

Dx12 kommer jo først med win10
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 25. jun 2015 06:50

SteffenPoulsen skrev:Så kom der sgu endnu et spil med højere opløsning på ps4. Det nye Batman spil har fuld 1080p på ps4 og "kun" 1600•900 på xbox one. Ikke at det gør mig så meget personligt, jeg tænker bare at mange af de fanatiske dx12/power of the cloud/hemmelige chips folk da må være godt skuffede over at multiplats stadig ser pænere ud på ps4.

Jeg har hygget mig lidt over, at ingen har snakket om hvilken version der så bedst ud, efter at gameplay videoer var blevet frigivet. Mit gæt er at folk har måtte vente på en officiel udmelding før de rent faktisk var klar over om, der overhovedet er en forskel.

SteffenPoulsen skrev:Hvis undskyldningen er at det er fordi de slet ikke er begyndt at implementere dx12 endnu, så syns jeg faktisk at det er ved at være på tide at de gør det,

DX12 er ikke frigivet endnu. Det kommer senere på året. Mig bekendt er det kun MS studier, der har adgang til det ... endnu.

SteffenPoulsen skrev: ellers når de da ikke at bruge det ret længe inden næste generation af konsoller Er i horisonten. :-)

Jeg tror ikke der kommer en konsolgeneration mere (GaaS og alt det hejs)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf susperia » 25. jun 2015 06:53

Slimjay DK skrev:EDIT ... ok .. 799 kr : https://www.komplett.dk/xbox-one-elite- ... ler/848816 det må siges at være en ok pris :mrgreen: Det er lige før jeg vil mene man skal slå til hvis man har planer om at købe den .. lyder vildt at den skulle være så meget billigere her i DK fremfor US.

Tak for linket, jeg har prøvet at bestille, så må jeg se om jeg får til den pris.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2015 07:31

IkkNico skrev:
SteffenPoulsen skrev:Så kom der sgu endnu et spil med højere opløsning på ps4. Det nye Batman spil har fuld 1080p på ps4 og "kun" 1600•900 på xbox one. Ikke at det gør mig så meget personligt, jeg tænker bare at mange af de fanatiske dx12/power of the cloud/hemmelige chips folk da må være godt skuffede over at multiplats stadig ser pænere ud på ps4.

Jeg har hygget mig lidt over, at ingen har snakket om hvilken version der så bedst ud, efter at gameplay videoer var blevet frigivet. Mit gæt er at folk har måtte vente på en officiel udmelding før de rent faktisk var klar over om, der overhovedet er en forskel.


Det er jo bare blevet en selvfølge, så der er ingen grund til at kæfte op om hvilken maskine der pt. yder bedst :mrgreen: Hvis folk ikke har fattet det, så fatter de det nok aldrig, hvilket også er lige meget så længe de er tilfredse.

Batman: Arkham Knight on PS4 is a technical tour de force :lol:

Så kan vi jo passende grine lidt over at PC versionen "Batman: Arkham Knight on PC lacks console visual features .. Performance is poor and specific graphical effects are missing too. :lol:

Kom nu bare med det DX12 Powah, så de eksklusive spil jeg skal spille på One yder max.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf -S- » 25. jun 2015 07:47

Slimjay DK skrev:Kom nu bare med det DX12 Powah, så de eksklusive spil jeg skal spille på One yder max.

Hear hear! Glæder mig til Gears of War og FM 6 :)
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Firephreakk » 25. jun 2015 09:43

Er der noget nyt om den af Netflix påståede 4k hardware revision til hhv Xbox One samt PS4?

Jeg kan kun finde links til artikler, der referer til Netflix, men ingen til Sony eller Microsoft.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 6. jul 2015 14:49

Selvom jeg ikke er favorit af perfomance test på ufærdige spil, fandt jeg nu stadig det her morsomt :lol:

Billede

Digital Foundry skrev:We can see the horizontal resolution apparently shift dynamically between a full 1920 all the way down to 832 pixels. With 810 vertical lines in play we're looking at a resolution ranging from 1920x810 to 832x810. However, in b-roll distributed during E3, minimum resolution observed comes in at 1152x810 - not exactly wonderful but presumably more indicative of where the system is right now during gameplay.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron