Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 29. jul 2015 09:03

IkkNico skrev:
nakka skrev:Det der er sgu for søgt nico.

Næ egentlig ikke. Det er ikke mig der gentagne gange har hevet Gaf op inde i PS4 vs XBO tråden, som det vigtigste site for både nyheder og meningsdannelse.

Men skulle vi ikke hellere forkusere på trådens emne? Eller det centrale i mit indlæg, at nyeste SDK fra MS tilsyneladende booster performance rimeligt meget (så et eller andet må DX12 jo gøre rigtigt).


Det tror jeg så at du skal sammenholde med, at Konami og deres FoxEngine gjorde rigtigt meget forkert med PES, andet end lige ydelsen. Det var simpelthen elendigt programmeret til Xbox One.

At DX12 leverer forbedringer kan der dog ikke være tvivl om og det bliver rigtigt spændende at se, hvad det kan bibringe.

Ét af de "problemer" der kommer i kølvandet på DX12 bliver, at det efterhånden bliver rigtigt tydeligt, at de to konsoller stort set er ens. Man kan så håbe på at det betyder, at man forsøger at skille sig ud fremadrettet, men det bliver nok først i den næste generation af konsoller.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 4. aug 2015 12:45

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 4. aug 2015 12:47

Er det også Xbox one :-) ??
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 4. aug 2015 14:12

Tror jeg ikke. Artiklen handler primært om DX12 og hvad det kan.
Kan slet ikke finde DX12 tråden :?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 4. aug 2015 16:07

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 4. aug 2015 16:49

Det lunne godt se sådan ud
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 4. aug 2015 18:02

hackNICE1112@ skrev:Er det også Xbox one :-) ??


Hvad tror du selv :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf nakka » 7. aug 2015 13:49

IkkNico skrev:
nakka skrev:Det der er sgu for søgt nico.

Næ egentlig ikke. Det er ikke mig der gentagne gange har hevet Gaf op inde i PS4 vs XBO tråden, som det vigtigste site for både nyheder og meningsdannelse.


Og det er det skam også. Hvilket er derfor næsten samtlige øvrige sites henviser til dem. Problemet er, at hvis man ikke ser på HVEM der siger noget på Neogaf.. så kan det jo nemt være hø. Grunden til jeg syntes om GAF skyldes, at det er der f.eks Cliff b, Jaffe og spector debatter spil. Det gør udviklerne ikke helt på IGN, Gamespot, xboxlife.

IkkNico skrev:Men skulle vi ikke hellere forkusere på trådens emne? Eller det centrale i mit indlæg, at nyeste SDK fra MS tilsyneladende booster performance rimeligt meget (så et eller andet må DX12 jo gøre rigtigt).


Nu er det altså kun 900p i MGS:V til xbox one - i følge konami selv.

http://gearnuke.com/metal-gear-solid-v- ... 1080p-ps4/
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 7. aug 2015 13:56

Det flot nakka du er den eneste der gå så meget op i det KOM NU FOR HELVE VIDERE MAND
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 7. aug 2015 14:23

900p er da en klar forbeding, er det ikke?
Fox Engine skulle efter sigende være rigtig dårlig på XBO, hvorfor sidste års MGS spil også "kun" blev afviklet i 720p.
Ville denne del af indlægget ikke have været bedre i XBO vs PS4 tråden. Dert her er jo Cigis tråd til påvisning af at XBO har mere under kølerhjelmen end man umiddelbart ser.

nakka skrev:Og det er det skam også. Hvilket er derfor næsten samtlige øvrige sites henviser til dem. Problemet er, at hvis man ikke ser på HVEM der siger noget på Neogaf.. så kan det jo nemt være hø. Grunden til jeg syntes om GAF skyldes, at det er der f.eks Cliff b, Jaffe og spector debatter spil. Det gør udviklerne ikke helt på IGN, Gamespot, xboxlife.

Ah, men du har jo netop selv i XBO vs PS4 tråden blot benyttet catch-all udtrykket neogaf, uden egentlig peron henvisiniger. Kigger vio på enkelt personer, så stoler jeg ikke en skid på NG. Cboat viste sig at være en moderator-kreation fra dette site, og indtil flere såkaldte "insidere" er blevet afsløret som ... Tjaeh attention whores er vel det bedst dækkende udtryk.

Så tager jeg til hver en tid en AMA på Reddit, eller et tweet fra en bekræftet kilde, over en tilfældig post på NG.

I øvrigt har vi allerede en gang været omkring dette, og NG er ikke en superspiller når vi kigger på trafik og størrelse.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 4. sep 2015 11:46

Se linket nedenfor - det var samtdig en af grundene til at jeg for lang tid siden skrev, at der var mange der ville komme til at fortryde deres PC køb. GCN og AMD med multiparalism, async comkpute er fremtiden - også for PS4. Problemet for PS4 er at den ikke er så optimeret til den nye verden som XBOX One.

Jeg har en ret god ide om at vi vil komme til at se de første spil som i første omgang vil være DX11 - FORZA 6 og HALO 5 - men som med WIN 10 og DX12 når den kommer til XBOX vil viser deres sande ansigt.

Hele det stykke vi har været vidne til er efter min bedste mening MS forsøg på at lave et så stort splash som muligt med indførelsen af DX12. Og hvilken anden og bedre måde end at underspille XBOX One og så med DX12 vise hvor stor en forskel det kommer til at gøre i allerede eksisterende spil som folk har set under DX11.

Som jeg også skrev før handler det her ikke om XBOX One og MS har været kolde i røven over hvordan den solgte. Det handler om at gøre det tydeligt for enhver gamer med sund fornuft, at der ikke er noget alternativ end WINDOWS 10 - herunder DX12. Hele MS overlevelse ligger i at de også i fremtiden sider på det største styresystem op imod Android, Linux, IOS osv....

Så det har været hele årsagen til den lange og seje tur vi har skullet igennem. DX12 og og bliver et kæmpe BOOOM for gaming generelt og SPECIELT for XBOX one. MS har haft AMD som partner i det her, da de havde brug for at undnytte deres hardware fordel og bedre udnyttelse af deres ACE som er oplagte til Async Compute.

Og så lidt off topic, og så alligevel.

Jeg vil anbefale STÆRKT køb af AMD - og lidt baggrunds info kan findes her.
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comme ... t_support/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mikael Nielsen » 6. sep 2015 11:40

Hvornår vil vi se de første spil til x1 der kører med dx12, havde hørt at star wars battle front vil komme med dx12.
eller er det bare løse rygter. microsoft viste cloud gaming bliver det med dx12 eller kan dx11 gøre det.
nu skriver du at halo 5 ikke kommer med dx12, kan de godt opgradere senere og få det fulde ud af dx12.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 7. sep 2015 17:59

Mikael Nielsen skrev:Hvornår vil vi se de første spil til x1 der kører med dx12, havde hørt at star wars battle front vil komme med dx12.
eller er det bare løse rygter. microsoft viste cloud gaming bliver det med dx12 eller kan dx11 gøre det.
nu skriver du at halo 5 ikke kommer med dx12, kan de godt opgradere senere og få det fulde ud af dx12.

Der går ihvertfald rygter over alt på nettet om at ps4 får højere opløsning igen i Star wars battlefront. Jeg tror nu også at det bliver samme situation som i de sidste 2 battlefieldspil.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 9. sep 2015 12:15

Jeg tror at der som sagt igen bliver stor forskel på hvordan den afvikles på en DX11 maskine og en DX12 maskine. Der er ikke nogen der endnu har set den afviklet på XBOX One med win 10, så jeg ville ikke ligge så meget i de rygter.

Mht. muigheden for at opgradere senere og få det fulde ud af dx12, så ja det kan det klart. MS har allerede vist det med FORZA 5, og de havde det med under GDC for at vise udviklerne hvor nemt det var. Det har været snakekt om en performance forbedring på 20-30%. Men det afgørende er jo hvordan de har udviklet spillet. Jeg har meget svært ved at tro at de nævnte spil ikke har meget store elementer af DX12 indbygget, og derfor er det min vurdering at de får et langt større boost når xbox one overgår til DX12. Igen som en del af fortællingen af hvor fedt DX12 og Win10 er for gamere.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 9. sep 2015 14:26

cigi silk skrev:Se linket nedenfor - det var samtdig en af grundene til at jeg for lang tid siden skrev, at der var mange der ville komme til at fortryde deres PC køb. GCN og AMD med multiparalism, async comkpute er fremtiden - også for PS4.


Jeg vil hellere føde et barn gennem urinrøret end at have en AMD cpu i min PC. AMD bliver aldrig fremtiden indenfor hardware - de har opgivet kampen at konkurrere mod Intel.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron