Xboxlife forum

Xbox One - Game Sharing - Guide

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf JohnH » 16. nov 2014 22:38

BuBubbi skrev:
Hvor i alverden har du læst at det kun er beregnet til inden for husstanden?
Det er jo netop til folk der fx har en Xbox One derhjemme, og en ude, fx hos en ven, familie, i sommerhuset eller lignende..

De skriver selv på Xbox.com:
"Hvis du har flere Xbox One-konsoller, eller hvis du ofte bruger konsoller, der tilhører venner eller andre i familien, vil du sandsynligvis angive den mest brugte konsol som hjemmets Xbox."


Jeg har bare ikke læst nogen steder at de reklamerer med at man kan dele spil med en ven, det er mere beregnet til at man kan spille samme spil ude og hjemme, eller dele med andre i husstanden.

Jeg deler jo også med en ven, og har ingen problemer med det, men det er vist ikke det der er deres mening med det :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Major Oblivious » 17. nov 2014 05:06

BuBubbi skrev:Hvor i alverden har du læst at det kun er beregnet til inden for husstanden?


Hvordan kan det være, at hver gang nogle påpeger de grå muligheder for udnyttelse af deres system, så finder du denne retorik frem ?
Da jeg dengang påpegede, at US køb måske ikke udelukkende var regnbuer og enhjørninger, så var du også hurtig på tasterne, og klandrede mig for, at skabe en unødvendig panik-stemning, og nu har de lukket for kreditkort køb, medmindre at man skjuler sin IP-adresse.

MS leder da, som alle andre, efter huller i deres systemer, eller mere effektive måder og levere deres services på. Her kan det eksempelvis være en anden måde spillene kan "deles" på flere konsoller. Da de da udemærket kender til den fidus som du og mange andre praktiserer..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 17. nov 2014 06:36

Det var nu ikke ment så hårdt det med home Xbox.
Men nærmere som et spørgsmål fra min side, da det vil lyde mærkeligt i mine øre, at det skal foregå inden for husstanden,
når nu man skal sætte den ene som "Hjemme Xbox", og dermed den anden som 'ude xbox'.

Men når nu Microsoft selv skriver det jeg citerede på deres hjemmeside, ville jeg netop mene det ville være meget mærkeligt hvis de selv kaldte det for et hul i systemet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Lord Beef Jerky » 17. nov 2014 08:34

Snak selv med Microsoft om det. Det er sgu for fjollet at snakke om, hvad de måske eller måske ikke synes om, når man på få minutter selv kan tage kontakt til dem. Det var derfor, jeg gjorde det. Hvis man så selv er kritisk overfor deres meget definitive svar, bliver man sgu nok aldrig sikker på noget her i livet.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf JesperN2820 » 17. nov 2014 09:26

Major Oblivious skrev:
BuBubbi skrev:Hvor i alverden har du læst at det kun er beregnet til inden for husstanden?


Hvordan kan det være, at hver gang nogle påpeger de grå muligheder for udnyttelse af deres system, så finder du denne retorik frem ?
Da jeg dengang påpegede, at US køb måske ikke udelukkende var regnbuer og enhjørninger, så var du også hurtig på tasterne, og klandrede mig for, at skabe en unødvendig panik-stemning, og nu har de lukket for kreditkort køb, medmindre at man skjuler sin IP-adresse.

MS leder da, som alle andre, efter huller i deres systemer, eller mere effektive måder og levere deres services på. Her kan det eksempelvis være en anden måde spillene kan "deles" på flere konsoller. Da de da udemærket kender til den fidus som du og mange andre praktiserer..


Ja, da jeg i sin tid påpegede at MS kunne finde på at lukke for US-køb efter go-live i DK, blev jeg endda kaldt troll :D (viewtopic.php?f=1&t=86287&p=1269552&hilit=jespern2820#p1269552) - dog med glimt i øjet ;-)
JesperN2820
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 17. nov 2014 10:07

Der er også stor forskel på at, lukke for et hul der gør at vi kan omgå danske afgifter ved at købe vores spil i USA,
og så til at de skulle stoppe for game sharing, som er et system de slev har bygget og og selv reklamerer for.

Og med de planer de havde i starten med family share, hvor man kunne dele spil med op til 10 venner og familiemedlemmer,
så er deling mellem 2 personer et meget lille problem.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron