Xboxlife forum

Xbox One - Game Sharing - Guide

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf koopi » 31. jul 2014 07:17

Ok, super. Tak. :3
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Rockanoid » 1. aug 2014 09:10

Jeg tror, at jeg har fundet en af ulemperne..

Hvis jeg deler min Xbox med en ven og f.eks. henter et af månedens gratis spil, som han allerede har KØBT, så vil spillet blive installeret, men ikke REGISTRERET, som MIT. Dette betyder, at hvis min ven og jeg stopper med dette, så ejer jeg pludselig ikke det gratis spil, fordi jeg oprindeligt installerede det fra hans konto.

Jeg prøvede det her til morgen, så nu giver jeg et mere konkret eksempel:

Min ven har købt Crimson Dragon. Det er netop blevet Free with Gold. Da jeg hentede det andet Free with Gold, Space Suit Zero, kom der en besked om, at jeg købte spillet under "gældende betingelser", men da jeg installerede Crimson Dragon, installerede Xboxen bare spillet, uden betingelserne.

Jeg går ud fra, at min ven og jeg skal gøre vores egne Xboxe til vore egne, installere Crimson Dragon og så gå igennem processen igen, hvis jeg skal sikre mig, at Crimson Dragon bliver mit..
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf tue69 » 1. aug 2014 09:24

Det er sgu smart det her! Godt spottet!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 1. aug 2014 09:31

Rockanoid skrev:Jeg tror, at jeg har fundet en af ulemperne..

Hvis jeg deler min Xbox med en ven og f.eks. henter et af månedens gratis spil, som han allerede har KØBT, så vil spillet blive installeret, men ikke REGISTRERET, som MIT. Dette betyder, at hvis min ven og jeg stopper med dette, så ejer jeg pludselig ikke det gratis spil, fordi jeg oprindeligt installerede det fra hans konto.

Jeg prøvede det her til morgen, så nu giver jeg et mere konkret eksempel:

Min ven har købt Crimson Dragon. Det er netop blevet Free with Gold. Da jeg hentede det andet Free with Gold, Space Suit Zero, kom der en besked om, at jeg købte spillet under "gældende betingelser", men da jeg installerede Crimson Dragon, installerede Xboxen bare spillet, uden betingelserne.

Jeg går ud fra, at min ven og jeg skal gøre vores egne Xboxe til vore egne, installere Crimson Dragon og så gå igennem processen igen, hvis jeg skal sikre mig, at Crimson Dragon bliver mit..

Ja det kan da godt være det kan ske.
Måske kan man købe det via Smartglass.
Så burde det blive registreret som dit.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Rockanoid » 1. aug 2014 09:53

God ide.. Det må jeg prøve ved lejlighed.. :-)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Rockanoid » 2. aug 2014 06:43

Det viste sig desværre, at jeg har ret. I henhold til eksemplet ovenfor, ville jeg ikke eje Crimson Dragon, fordi jeg ikke får muligheden for selv at købe det. Og det virker hverken igennem Xbox Smartglass eller xbox.com. Løsningen er, at begge parter skal gøre deres egen Xbox til deres, hente indholdet de ønsker og så gennemgå processen igen bagefter. Så registreres indholdet som dit..

..og så en anden vigtig ting vi opdagede i processen. HUSK at slukke din Kinect når du skriver din vens profil ind på din Xbox. Hvis du glemmer det, risikerer du at hans profil pludselig bliver signed-in på din Xbox (og derfor sign'er ham ud på hans). Skulle uheldet være ude, så bliver man nødt til helt at slette vennens profil og starte forfra..
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Zeh » 2. aug 2014 11:10

Du kan da bare vælge at signe profilen manuelt ind. Det behøver ikke være mere besværligt :-)
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 2. aug 2014 12:25

Rockanoid skrev:..og så en anden vigtig ting vi opdagede i processen. HUSK at slukke din Kinect når du skriver din vens profil ind på din Xbox. Hvis du glemmer det, risikerer du at hans profil pludselig bliver signed-in på din Xbox (og derfor sign'er ham ud på hans). Skulle uheldet være ude, så bliver man nødt til helt at slette vennens profil og starte forfra..

Eller man kan bare gå ind i 'Sign-in, Security & Passkey' inde i settings og vælge 'Reset my Kinect sign-in Data.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Cloudy » 2. aug 2014 17:47

BuBubbi skrev:
Rockanoid skrev:..og så en anden vigtig ting vi opdagede i processen. HUSK at slukke din Kinect når du skriver din vens profil ind på din Xbox. Hvis du glemmer det, risikerer du at hans profil pludselig bliver signed-in på din Xbox (og derfor sign'er ham ud på hans). Skulle uheldet være ude, så bliver man nødt til helt at slette vennens profil og starte forfra..

Eller man kan bare gå ind i 'Sign-in, Security & Passkey' inde i settings og vælge 'Reset my Kinect sign-in Data.



Det kan man så netop ikke hvis man har klokket i det når man laver denne bytning.

Problemet er at din vens profil er lagt ind som Home box. Hvis man er kommet til at fejle på det tidspunkt profilen bliver sat til home box og kinecten er tændt er der risiko for at den genkender dig som din vens profil. Problemet er dog ikke større end man kan slette profilen og starte forfra som Rockanoid skriver.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 2. aug 2014 21:11

Det er da netop det man kan, du sletter kinectens sign in data, og går ind og får kinecten at genkende dig på din egen profil i stedet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Rockanoid » 3. aug 2014 00:53

I teorien ja, men i praksis desværre ikke. Sært, men sandt. Jeg troede også det var nok, men det var først ved en komplet sletning af den anden profil, at det lykkedes.. Så det er bare lige en lille ting, man skal være opmærksom på.. :-)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Cloudy » 3. aug 2014 03:13

Formentligt fordi det ikke er din egen profil som er sat som Home box.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf topfluffer » 7. sep 2014 10:11

Så gik den ikke længere, desværre...
topfluffer
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 7. sep 2014 10:14

topfluffer skrev:Så gik den ikke længere, desværre...

Hvad gik ikke længere?
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf topfluffer » 4. nov 2014 11:26

Efter xbox one officielt blev released fortalte den mig, at jeg skulle opdatere mine login-oplysninger, da det så ud til, at en anden bruger havde adgang til min bruger. Jeg kunne altså ikke længere dele spil med min ven.
topfluffer
Niveau 1
 
Indlæg: 56


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron