Xboxlife forum

Headset til XboxOne

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Elgaard » 25. mar 2014 08:18

Bubbibubbi skrev:
olli pach skrev:har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D

Det er godt nok mange penge for et falskt reklameret trådløst headset. :shock:


Falsk reklameret? Headsettet er fuldkommen trådløst på Xbox 360, PS3 og PS4. Astro har aldrig reklameret med at headsettet fungerer trådløst på Xbone, tværtimod gør de tydeligt opmærksom på at det kræver en adapter på deres hjemmeside.

Lad være med at give Astro skylden for at Microsoft ikke kan levere en tilfredsstillende løsning til trådløse 3. parts headset.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf jepbuix » 25. mar 2014 09:37

IkkNico skrev:Virker X12 med XBO?

Så vidt jeg kan se, så virker lyden i hvertfald men hvad med chat?


Kan ses her om det er X1 compatibelt.... http://www.turtlebeach.com/console-compatibility
I forhold til X12, så er det, såfremt man køber headset adapteren (som pt. er umulig at opstøve) og kan hente lyd ud af TV eller lignende
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf jepbuix » 25. mar 2014 09:41

Elgaard skrev:
Bubbibubbi skrev:
olli pach skrev:har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D

Det er godt nok mange penge for et falskt reklameret trådløst headset. :shock:


Falsk reklameret? Headsettet er fuldkommen trådløst på Xbox 360, PS3 og PS4. Astro har aldrig reklameret med at headsettet fungerer trådløst på Xbone, tværtimod gør de tydeligt opmærksom på at det kræver en adapter på deres hjemmeside.

Lad være med at give Astro skylden for at Microsoft ikke kan levere en tilfredsstillende løsning til trådløse 3. parts headset.


Det er altid en definition omkring hvad trådløs betyder... mht til A50 og Xbox360 (og X1) så skal man jo have et chatkabel fra headset til controller. Dvs. at du men headset og controller kan bevæge dig frit omkring, men du kan ikke ligge den ene ting fra dig og så gå uden at tage kablet ud. Så 100% trådløst kan man vist ikke kalde det.
Men som tidligere nævnt, hvilket du også berører, så er det MS der sidder med nøglen til at kunne gøre headset 100% trådløse, og efterfølgende selvfølgelig brugerne der skal købe et evt. headset der kan det, til en sikkert meget høj pris ;-)
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 25. mar 2014 10:24

jepbuix skrev:
IkkNico skrev:Virker X12 med XBO?

Så vidt jeg kan se, så virker lyden i hvertfald men hvad med chat?


Kan ses her om det er X1 compatibelt.... http://www.turtlebeach.com/console-compatibility
I forhold til X12, så er det, såfremt man køber headset adapteren (som pt. er umulig at opstøve) og kan hente lyd ud af TV eller lignende

Tak, det lykkedes mig også at finde en obskur forum post omkring DSS og X12 på XBO, og det skulle virke (vbortset fra at surround ikke er klar på XBO endnu).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 25. mar 2014 10:48

Surround er klar på Xbox One.
Dolby Digital via optisk blev tilføjet ved den sidste officielle opdatering.

Og jo, jeg må da gerne give Astro skylden for at sælge et Trådløst headset der så alligevel ikke er trådløst.
Hvis headsettet er helt trådløst på 360'en beklager jeg selvfølgeligt.
Så bare i beskrivelsen på Coolshop at der fulgte et chatkabel med, hvilket så i min verden fjerner den trådløse del.
Kan også sagtens give TurtleBeach og alle andre producenter skylden for at kalde deres kablede headsets for trådløse.

Det svarer i min verden til at sælge en mobiltelefon, hvor man så liiiige skal have et kabel i væggen for at kunne snakke med nogen...

Er udmærket klar over at mange headsets er lavet til 360'eren, men rigtigt mange af dem kalder sig også trådløse (men med chat-kabel).

Er nogle få stykker der er trådløse, enten som Tritton Warhead der sync'es direkte til 360'en, eller som nogle af Turtlebeach's
der har en trådløs dongle der sættes i controlleren.
Hvis A50'en også har det, er det selvfølgelig trådløst. Også i min verden.
Skal man derimod bruge kabel, kan jeg ikke kalde det for trådløst, og derfor mener jeg det er falskt reklameret.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Major Oblivious » 25. mar 2014 12:49

Så du vil hellere have to headsets, hvor ét virker til 360 / PS3 og et andet til PS4 / XB1 for at bevare den fulde trådløse funktionalitet.
Lad os bare lege det hedder 2 x 2.000 - 2.500 kr, så bliver det i mine øjne et meget lille problem, at der er et kabel mellem den ellers trådløse controller og mit hoved.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Elgaard » 25. mar 2014 12:55

Bubbibubbi skrev:Og jo, jeg må da gerne give Astro skylden for at sælge et Trådløst headset der så alligevel ikke er trådløst.
Hvis headsettet er helt trådløst på 360'en beklager jeg selvfølgeligt.
Så bare i beskrivelsen på Coolshop at der fulgte et chatkabel med, hvilket så i min verden fjerner den trådløse del.
Kan også sagtens give TurtleBeach og alle andre producenter skylden for at kalde deres kablede headsets for trådløse.


Find venligst et sted hvor Astro påstår at headsættet fungerer uden kabel til controlleren på Xbone. Det reklamerer de ikke med, dermed kan der umuligt være tale om falsk reklame.

Headsettet fungerer 100% trådløst til PS3, PS4 og PC, på Playstation ved at forbinde deres mixamp via USB til maskinen. At Microsoft har valgt ikke at supportere sådan en løsning er 100% deres fejl, og kan ikke pålægges Astro eller nogen anden headsetproducent for den sags skyld. Det er en begrænsning i Xboxen, ikke headsettet.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 25. mar 2014 13:36

Elgaard skrev:Find venligst et sted hvor Astro påstår at headsættet fungerer uden kabel til controlleren på Xbone. Det reklamerer de ikke med, dermed kan der umuligt være tale om falsk reklame.
Headsettet fungerer 100% trådløst til PS3, PS4 og PC, på Playstation ved at forbinde deres mixamp via USB til maskinen. At Microsoft har valgt ikke at supportere sådan en løsning er 100% deres fejl, og kan ikke pålægges Astro eller nogen anden headsetproducent for den sags skyld. Det er en begrænsning i Xboxen, ikke headsettet.


Hvor i alverden påstår jeg de har sagt det virker trådløst på Xbox One?
Du er da helt gal på den.
Det jeg brokker mig over er at de kalder det for et trådløst headset, når det i realiteten ikke er det til Xbox..
At det så er på PS3,4,5,6,7,8 og PC interessere mig egentlig ikke.

Jeg har bare træt af at læse om trådløse Xbox headsets når det så viser dig de kun er trådløse på Gamelyden.
Det er jo dybt tragisk at vi i 2014 skal sidde med kabler til vores headsets.

Major Oblivious skrev:Så du vil hellere have to headsets, hvor ét virker til 360 / PS3 og et andet til PS4 / XB1 for at bevare den fulde trådløse funktionalitet.
Lad os bare lege det hedder 2 x 2.000 - 2.500 kr, så bliver det i mine øjne et meget lille problem, at der er et kabel mellem den ellers trådløse controller og mit hoved.

Nu har jeg hverken PS3 eller PS4, og kommer ikke til at eje dem, så ja..
Jeg vil hellere end gerne betale 2000,- for et 100% trådløst headset til min Xbox One.
Ligesom jeg gjorde med mit Tritton Warhead til min 360.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Major Oblivious » 25. mar 2014 13:39

Bubbibubbi skrev:
Jeg har bare træt af at læse om trådløse Xbox headsets når det så viser dig de kun er trådløse på Gamelyden.
Det er jo dybt tragisk at vi i 2014 skal sidde med kabler til vores headsets.


Hvilket jo lader til, at være endnu en af MS´s fodfejl. Hvis det havde været ligetil, så ville der sikkert være et 100% trådløst headset blandt startup-linjen.
Man kan også gøre som min kammerat, og smide kinecten "i skødet", så er man lige så trådløs
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BulletEyeDk » 25. mar 2014 13:46

IkkNico skrev:Virker X12 med XBO?

Så vidt jeg kan se, så virker lyden i hvertfald men hvad med chat?


Det burde det... jeg har fixet mit eget x31 og et x11 for en kammerat.. både chat og lyd virker fint, det er vel og mærke en løsning hvor man tager det medfølgende xbox one headset og "genbruger" den del der skal i controlleren...

Det kræver lidt teknisk snilde mht. lodning osv. - men det er ikke raketvidenskab... jeg har postet om det tidligere, kan finde en videoguide til dig hvis du har behov for det ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 25. mar 2014 13:47

Major Oblivious skrev:
Bubbibubbi skrev:
Jeg har bare træt af at læse om trådløse Xbox headsets når det så viser dig de kun er trådløse på Gamelyden.
Det er jo dybt tragisk at vi i 2014 skal sidde med kabler til vores headsets.


Hvilket jo lader til, at være endnu en af MS´s fodfejl. Hvis det havde været ligetil, så ville der sikkert være et 100% trådløst headset blandt startup-linjen.
Man kan også gøre som min kammerat, og smide kinecten "i skødet", så er man lige så trådløs

Har selv Kinecten stående 40-50 cm foran mit hoved, og bruger den lige nu som mikrofon sammen med mit Tritton Warhead.
Men det er nu ikke en holdbar løsning i længden, da lyden fra mikrofonen i Kinecten ikke er helt så acceptabel som man kunne ønske sig..
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Major Oblivious » 25. mar 2014 14:10

Nej, MS´s standard headet er væsentlig bedre end Kinect mikrofonen, men når man har lagt 2.000+ kr for et headset (trods alt en halv konsol) og det virker, så kan jeg godt forstå man holder fast i det.

Når det så er sagt, så vil jeg også gerne selv have et "mindre kablet" headset.
Har et X12 til 360, og nogle gange vælter jeg nærmest ned af sofaen i det klaustrobiske kaos af ledninger som det medføre.

EDIT: Den adapter som kan købes seperat til XB1 controlleren vil man kunne sætte ethvert stereoheadset til, og tilhørende chatfunktion.. Tænker såsom iphone-headsets osv. ?

Edit 2: Lader til og være tilfældet.. Så skal jeg jo bare ud og have sådan én. Kan fint leve med stereo-headset, da headset´ene alligevel ikke kan give samme effekt som mit anlæg. Money saved!
Senest rettet af Major Oblivious 25. mar 2014 15:00, rettet i alt 1 gang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Elgaard » 25. mar 2014 14:44

Bubbibubbi skrev:Hvor i alverden påstår jeg de har sagt det virker trådløst på Xbox One?


Du beskylder dem for falsk reklame - dvs. du påstår at de fejlagtigt reklamerer med deres headsæt er trådløst til Xbone. Det gør de ikke. Enten har du ikke læst deres beskrivelse af headsettet, ellers forstår du ikke hvad ordet "reklame" betyder.

Bubbibubbi skrev:Det jeg brokker mig over er at de kalder det for et trådløst headset, når det i realiteten ikke er det til Xbox..
At det så er på PS3,4,5,6,7,8 og PC interessere mig egentlig ikke.


Må man lige pludselig ikke kalde et produkt trådløst, bare fordi der ikke er Xbox support?
At du personligt ikke har interesse i de andre platforme kommer ikke rigtig sagen ved, headsettet er 100% trådløst til dem, og må derfor naturligvis kalde sig selv trådløst.

Havde Microsoft ikke lagt begrænsinger i Xboxens muligheder for at sende chatlyd via USB, så havde det været understøttet nu, ligesom det er understøttet på PS4. Altså ligger problemet hos Microsoft.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 25. mar 2014 16:21

BulletEyeDk skrev:Det kræver lidt teknisk snilde mht. lodning osv. - men det er ikke raketvidenskab... jeg har postet om det tidligere, kan finde en videoguide til dig hvis du har behov for det ?

Det er OK, jeg har hverken XB1 eller venner ... endnu :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 26. mar 2014 07:48

Fortsætter lige fra PS4 vs XB1 tråden

Major Oblivious skrev:
IkkNico skrev:
Major Oblivious skrev:Bests by dre, Bose, Denon og Marshall osv. laver jo bøffer med mikrofon, og de virker jo med XB1 og PS4.

Ooooh spændende. Jeg har jo en fin fin preamp der emulerer surround, så der er næsten frit valg på alle hylder

Nemlig - lige tjekket nogen af hifiklubbens hovedtelefoner, og ud af alle dem jeg så, var det standard med mikrofonkabel/iphone-kontrol, så når jeg får tid skal jeg have tjekket med mine Marshalls..
Vil hellere ligge 1.000 kr for et par gode stereo-hovedtelefoner, og så måske en hovedtelefon amp end 1.500 - 2.000 for et middelmådigt (laver citations-tegn her) gaming headset, hvor prisen er jokket op pga. den lille konkurrence.


Havde faktisk kig på et sæt Marshall Major i 4 sound (100kr billigere end Elgiganten)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron