Xboxlife forum

Headset til XboxOne

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Headset til XboxOne

Indlægaf Kaipay » 20. mar 2014 16:12

Hej

Hvad kan anbefales af headsets til XboxOne?

Skriv gerne hvad I har og hvad I måske hellere vil have.
Kaipay
Niveau 2
 
Indlæg: 128
By: Odder


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Scooter dk » 20. mar 2014 17:22

Jeg har lige fået et Turtle beach XO SEVEN Xbox One Premium Headset ind af døren. Har kun lige fået testet det i nogle få minutter sammen med xbox one, mobil telefonen og bærbar computer. Men helt sikkert et rigtigt fedt headset :D .

Her er en unboxing video af det (advarsel: manden fra videoen er pænt træls at høre på :( ).


lidt mere info:
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 20. mar 2014 21:01

Er bare ét kææææmpe minus ved XO Seven, som der ind til videre er med alle andre Xbox One headsets også (endnu),
og det er det skide chat-kabel.
Man laver et headset, reklamere det som trådløst, og så fortæller man brugeren at man forresten liiiige skal bruge et kabel
hvis man altså vil snakke med andre.
SÅ ER DET SGU DA IKKE TRÅDLØST!!!
Kom nu for hulen med nogle trådløse headsets der rent faktisk også er trådløse.
Om det så er med en trådløs dongle i controlleren eller noget á la Trittons Warhead er jeg lige glad med.
Jeg nægter bare at sidde med et såkaldt trådløst headset som så egentligt ikke er det alligevel.

Vi lever tråds alt i 2014.
Det burde ikke være helt umuligt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf jepbuix » 23. mar 2014 18:12

Bubbibubbi skrev:Er bare ét kææææmpe minus ved XO Seven, som der ind til videre er med alle andre Xbox One headsets også (endnu),
og det er det skide chat-kabel.
Man laver et headset, reklamere det som trådløst, og så fortæller man brugeren at man forresten liiiige skal bruge et kabel
hvis man altså vil snakke med andre.
SÅ ER DET SGU DA IKKE TRÅDLØST!!!
Kom nu for hulen med nogle trådløse headsets der rent faktisk også er trådløse.
Om det så er med en trådløs dongle i controlleren eller noget á la Trittons Warhead er jeg lige glad med.
Jeg nægter bare at sidde med et såkaldt trådløst headset som så egentligt ikke er det alligevel.

Vi lever tråds alt i 2014.
Det burde ikke være helt umuligt.


Man skal lige være opmærksom på at når det gælder X1, så foregår chat såvel som gamelyd (på de headset som er specielle X1 headset) gennem kablet fra headset til PMD (MS headset adapter) som sidder i controlleren. På andre et det gamelyd via optisk og chat via chatkabel, som man kender det fra 360'eren. Her behøver man også PMD, som pt. er meget svær at opdrive.
Det er MS der suværent bestemmer hvordan det kommer til at se ud, da de kører en propriotær protocol (deres egen) mellem controller og konsol, og kun hvis firmaer ligger det helt store beløb, får de lov at lave et produkt som Tritton Warhead til Xbox360. Men der kommer nok nogle forbedringer i det lange løb, når MS har "malket" konceptet længe nok ;-)
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Prozel » 23. mar 2014 18:14

Jeg har overvejet at købe et Turtle Beach Xbox 360 headset, som har de der bluetooth adaptere til controlleren, og så modde den sammen med det headset, der følger med maskinen. Det er i hvert fald en mulighed for at opnå komplet trådløs. Jeg vil samtidig gerne have en mere officiel løsning først, og håber snart de annoncerer noget.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 23. mar 2014 22:53

jepbuix skrev:
Man skal lige være opmærksom på at når det gælder X1, så foregår chat såvel som gamelyd (på de headset som er specielle X1 headset) gennem kablet fra headset til PMD (MS headset adapter) som sidder i controlleren. På andre et det gamelyd via optisk og chat via chatkabel, som man kender det fra 360'eren. Her behøver man også PMD, som pt. er meget svær at opdrive.
Det er MS der suværent bestemmer hvordan det kommer til at se ud, da de kører en propriotær protocol (deres egen) mellem controller og konsol, og kun hvis firmaer ligger det helt store beløb, får de lov at lave et produkt som Tritton Warhead til Xbox360. Men der kommer nok nogle forbedringer i det lange løb, når MS har "malket" konceptet længe nok ;-)

Derfor burde det da ikke være umuligt at lave et headset der får gamelyd via optisk og chatlyd via controlleren,
hvori der sættes en trådløs dongle der så sender lyden til headsettet.
Ligesom fx XP500 til 360'en.
Det burde Microsoft vel ikke kunne bestemme.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf jepbuix » 24. mar 2014 08:30

Bubbibubbi skrev:
jepbuix skrev:
Man skal lige være opmærksom på at når det gælder X1, så foregår chat såvel som gamelyd (på de headset som er specielle X1 headset) gennem kablet fra headset til PMD (MS headset adapter) som sidder i controlleren. På andre et det gamelyd via optisk og chat via chatkabel, som man kender det fra 360'eren. Her behøver man også PMD, som pt. er meget svær at opdrive.
Det er MS der suværent bestemmer hvordan det kommer til at se ud, da de kører en propriotær protocol (deres egen) mellem controller og konsol, og kun hvis firmaer ligger det helt store beløb, får de lov at lave et produkt som Tritton Warhead til Xbox360. Men der kommer nok nogle forbedringer i det lange løb, når MS har "malket" konceptet længe nok ;-)

Derfor burde det da ikke være umuligt at lave et headset der får gamelyd via optisk og chatlyd via controlleren,
hvori der sættes en trådløs dongle der så sender lyden til headsettet.
Ligesom fx XP500 til 360'en.
Det burde Microsoft vel ikke kunne bestemme.

Man kan som Prozel skriver selv lave en som det er idag..... men problemet er at man i headset ikke har "råd" til at sætte en dyr Bluetooth chip i, som dem der sidder i mobiltlf. mv. or derfor bliver sprektrum med plads til tale på disse headset som anvender dette begrænset, hviket kan betyde at chatlyden bliver forringet på den ene eller anden måde.. beklageligvis.
Men jo MS kan jo beslutte om de vil sætte tilladelser/begrænsninger op for evt. tilsluttede enheder, ganske som også Sony gør på PS4, hvor Bluetooth ikke er åben som på PS3'eren. De styrer det via Firmware i controller/PMD
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf JohnH » 24. mar 2014 11:43

Scooter dk skrev:Jeg har lige fået et Turtle beach XO SEVEN Xbox One Premium Headset ind af døren. Har kun lige fået testet det i nogle få minutter sammen med xbox one, mobil telefonen og bærbar computer. Men helt sikkert et rigtigt fedt headset :D .



Gider du ikke lave et lille review af det snart , evt også med lidt billeder at hvordan du har sat det til .. tak :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Scooter dk » 24. mar 2014 22:04

JohnH skrev:
Scooter dk skrev:Jeg har lige fået et Turtle beach XO SEVEN Xbox One Premium Headset ind af døren. Har kun lige fået testet det i nogle få minutter sammen med xbox one, mobil telefonen og bærbar computer. Men helt sikkert et rigtigt fedt headset :D .



Gider du ikke lave et lille review af det snart , evt også med lidt billeder at hvordan du har sat det til .. tak :wink:


Jeg har spillet en del Titanfall med xo seven her i weekenden og er meget tilfreds det.
Ja det er med kablet forbindelse fra controlleren, men det generer mig egentligt ikke. Til 360´eren havde jeg tritton surround headset med kablet forbindelse fra xbox´en....så er vant til kablerne.
Der er god og klar lyd i headsettet, lydisoleringen og mikrofonen er også i den gode ende af skalaen.

Har fundet dette video review, så du kan få lidt billeder på også :wink: :
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Beesknees » 24. mar 2014 22:14

Jeg kigger selv lidt på Steelseries H. Den er dyr, men det tiltaler mig virkeligt med de 2 battery packs, hvor den ene vil blive opladt i transmitteren mens den anden er i brug. Og med 20 timers batteritid på hvert batteri, ender man i hvert fald ikke i en situation hvor den mangler strøm. Derudover synes jeg at det er et stort plus at den kan fungere med både PC, Xbox One, TV (det formoder jeg den kan), og en PS4 som jeg regner med at skulle have på et eller andet tidspunkt. Potentielt håber jeg på at jeg ville kunne have alt connected til Steelseries H transmitteren, og så bare ville skulle skifte output afhængigt af hvad jeg vil bruge.

http://lanoc.org/review/audio/6768-stee ... imitstart=

https://www.coolshop.dk/catalog/product ... ss-headset
Beesknees
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Herlev


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf olli pach » 24. mar 2014 23:09

har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D
olli pach
Niveau 2
 
Indlæg: 113
By: kgs lyngby


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf JohnH » 24. mar 2014 23:43

olli pach skrev:har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D


Det burde det da også være til den pris :shock: , virker det også til Xbox One ?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf olli pach » 25. mar 2014 07:49

JohnH skrev:
olli pach skrev:har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D


Det burde det da også være til den pris :shock: , virker det også til Xbox One ?


Ja altså det virker ikke med chat endnu, men når xbox one headset adapteren lander i Danmark så skulle det meget gerne kunne virke til og at chatte :)
olli pach
Niveau 2
 
Indlæg: 113
By: kgs lyngby


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 25. mar 2014 07:51

olli pach skrev:har købt det her headset https://www.coolshop.dk/catalog/product ... 71-headset seriøst verdens bedste headset ;D

Det er godt nok mange penge for et falskt reklameret trådløst headset. :shock:
Jo jo, game-lyden er da trådløs, meeeen der skal jo stadigvæk et skide chatkabel i.

Ind til jeg finder et 100% trådløst headset forbliver jeg på mit Tritton Warhead, hvor jeg bare bruger kinect'en som mikrofon.
Så får jeg nemlig stadigvæk de andres chat igennem headsettet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 25. mar 2014 08:11

Virker X12 med XBO?

Så vidt jeg kan se, så virker lyden i hvertfald men hvad med chat?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron