Xboxlife forum

Netflix "stutter" på Xbox One

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf dennismeng » 10. jan 2014 13:19

Hey,

Jeg bruger Netflix på min Xbone, men oplever at billedet enten taber eller springer et par frames over ind i mellem - det synes tydeligst ved panorering eller ved f.eks en person bevæger sig på tværs af billedet.
Har I også denne oplevelse? Det er ikke ret meget, men alligevel nok til at øjet nemt opsnapper det.

Nogle fif til hvad der kan gøres? :-)

Jeg synes indstillingerne på xbox'en ser gode nok ud.

Jeg går lidt med en tanke omkring at det måske har noget at gøre med at den kører som en non-DK version, hvor de i UK/US måske kører med 24 fps fremfor 25fps i DK??
dennismeng
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Veflinge


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf Lowlandet » 10. jan 2014 13:22

Har du en Xbox 360? Tjek hvordan det kører på den. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf dennismeng » 10. jan 2014 13:33

Nej :-) Det har jeg ikke...
Men dengang jeg havde en PS3, der kørte det fint på den (bedre end på xbone).
dennismeng
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Veflinge


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf Mox » 10. jan 2014 14:24

Kan måske være dine indstillinger på TV'et? Selv kører jeg med alt slået fra på Game input på mit TV da det ellers giver LAG.

Sådanne indstillinger vil også være tilstede når du afspiller via Netflix og kan give "stutter".
Mox
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf dennismeng » 10. jan 2014 14:56

Ah ja, glemte at sige at alt billede optimering er slået fra i TVet :-) sorry, ellers et godt bud!
dennismeng
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Veflinge


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf Mox » 11. jan 2014 17:58

Prøv at slå billedoptimering til, kan være derfor du syntes billedet er anderledes end når du normalt ser film.
Mox
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf enfen » 12. jan 2014 07:27

dennismeng skrev:Jeg går lidt med en tanke omkring at det måske har noget at gøre med at den kører som en non-DK version, hvor de i UK/US måske kører med 24 fps fremfor 25fps i DK??

Sæt tv'et til teater/cinema mode, så det viser billederne i 24 frames. Problemet skyldes, at der lægges ekstra billeder ind, hvis indstillingen på tv'et ikke er korrekt.

Jeg oplever det samme på ATV. Men det er løst, når jeg sætter tv'et til cinema mode.
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Re: Netflix "stutter" på Xbox One

Indlægaf dennismeng » 13. jan 2014 09:21

Jeg får prøvet lidt forskelligt af - undrer mig blot, når nu PS3'eren kørte fint, med de samme indstillinger :-)
dennismeng
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Veflinge



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster