Xboxlife forum

Køb af nyt TV

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb af nyt TV

Indlægaf Stricker » 24. okt 2013 12:47

Står i samme situation som dig. Med et tidligere plasma, var jeg nervøs for LCDs billede, men panelet på Sony W805 er "godt nok" til mig. Flottere farver end mit plasma, men ikke så godt sort niveau. Det er dog et kompromis, jeg kan leve med. Jeg overvejede Panasonic's P42ST60 i længere tid, men blev skræmt væk af anekdoter om burn-in endda ved forsigtigt brug, hvilket er meget skræmmende for mig, da jeg også bruger mit TV som sekundær PC monitor. ST60erens høje input er ikke noget jeg er sikker på at jeg vil kunne tolerere. Der er delte meninger om betydning af det, men jeg har set eksempler hvor forskellen på 30ms og TVets 70ms var meget tydelig ved billeder med hurtig bevægelser.

Jeg har kigget på mange LCD fjernsyn af forskellige brands, og selvom jeg synes W805s fod er ret grim, så er den praktisk, og TVet kan drejes mere end noget andet fjernsyn jeg oplevede, hvilket også er lidt af en plus for mig. Det lyder dog desværre til at være lidt af et lotteri, og man kan nemt risikere at få et panel med fjollet meget clouding, hvilket man jo må synes er sært af Sony, ikke at holde styr på, når W8 serien er en næsten high-end model, der normalt koster over 7000. For 5499,- for et 42" tror jeg at det er godt TV, men jeg er ikke i tvivl om, at ST60 leverer et generelt bedre billede, men der er for mange minusser til at jeg tør gå plasma igen. Måske bliver Panasonic mere seriøse med deres sidste serie af plasma TV næste år - hvis de da laver en ny serie inden produktionen afsluttes i april 2014.

Jeg vil afslutte med et par plusser og minusser ved TVet jeg har bestilt, og hvad jeg forventer:

+ Flotte farver (for LCD)
+ Lav input lag
+ Flot ramme (subjektivt, men alligevel - jeg fortrækker skarpe kanter fremfor runde kanter)
+ God refresh rate teknologi, der gør billeder næsten lige så flydende som på plasma
+ OK sort niveau (Måske også et minus, taget i betragtning af ST60 til samme pris)
+ Gode betragtningsvinkler
+ Kan drejes en hel del på foden

- Panel lotteri
- Kedelig lyd
- Grim fod
- Fjollet, unødvendig Sony logo på nederste del af rammen (Jeg overvejede næsten at ignorere TVet på grund af dette, men selvfølgelig er det ikke et kæmpe æstetisk problem)
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Køb af nyt TV

Indlægaf Ryo » 24. okt 2013 15:45

Jetsonboy skrev:
MutantFoodStamp skrev:
rasmusvn skrev:Undgår gerne diskussionen omkring plasma vs lcd/led, men ikke alle LED har højt inputlag.

I stedet målte vi input lag til 10-15. Det er forbløffende lavt og det kom temmelig uventet, fordi de fleste LED-modeller har en tendens til at have et vist niveau af input lag – selv i spil-profilerne. Plasma-tv har generelt været foran på dette område, men Sonys W9 tager hermed tronen. Det er nok overflødeligt, men lad os blot gøre det helt klart. W9 er et fremragende tv til spilbrug.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 73873823#7


Ved du om det også gælder for Sony's W6 serie?

Det kan jeg svare på, og nej det gør det ikke.... Ihvertfald ikke 6serien, men w8 er også forholdsvis lavt :-)

Øhm hvor har du den information fra? Jeg har nemmelig læst at W6 og W8 har nøjagtig samme laveinput lag som W9.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Re: Køb af nyt TV

Indlægaf jaygspears » 24. okt 2013 17:37

jeg har et logik fladskærm 19tommer det gav jeg 999 for i år og det virker perfekt til det med xbox games og dtv :)
og det købte jeg i elgiganten :)
jaygspears
Niveau 0
 
Indlæg: 24
By: odense (fyn)


Re: Køb af nyt TV

Indlægaf Jetsonboy » 24. okt 2013 18:13

[/quote]

Ved du om det også gælder for Sony's W6 serie?[/quote]
Det kan jeg svare på, og nej det gør det ikke.... Ihvertfald ikke 6serien, men w8 er også forholdsvis lavt :-)[/quote]
Øhm hvor har du den information fra? Jeg har nemmelig læst at W6 og W8 har nøjagtig samme laveinput lag som W9.[/quote]
Så kom da med en kilde til det?;-)
Billede
___________________
Stay low, Go fast, Shoot first, Die last,
One shot, One kill, Not luck, All skill.
Jetsonboy
Niveau 4
 
Indlæg: 418


Re: Køb af nyt TV

Indlægaf Ryo » 24. okt 2013 18:56

Jetsonboy skrev:


Ved du om det også gælder for Sony's W6 serie?[/quote]
Det kan jeg svare på, og nej det gør det ikke.... Ihvertfald ikke 6serien, men w8 er også forholdsvis lavt :-)[/quote]
Øhm hvor har du den information fra? Jeg har nemmelig læst at W6 og W8 har nøjagtig samme laveinput lag som W9.[/quote]
Så kom da med en kilde til det?;-)[/quote]


Her, og det viser sig at W6 og W8 faktiskt er 2ms hurtigere end W9
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl42w653-201308113237.htm W6 test
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl47w805a-201307043162.htm W8 test
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl55w905a-201305172987.htm W9 test

*Tilføjelse*
Jeg vil godt med det samme sige at jeg uden tvivl ville vælge W9 pga. overlegen billedkvalitet. Og at 6ms forsinkelse mod 8ms er ubetydeligt. Det er stadig bedre en selv de bedste PC skærme.
Jeg har forøvrigt kun gode ting at sige om Sony Tv til gaming. De har virkelig taget spil alvorligt. Og har med W serien de klart bedste TV skærme til gaming.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron