Xboxlife forum

Competitive miljø er det interessant?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Da Senzai » 3. okt 2013 05:31

Hold da op, jeg skriver da også om Boardgames, Power Rangers, Tekken, Defiance, Guardians of Middle-Earth og Ninja Turtles!

Han spørger, hvad vi synes om competitiv gaming, og ShadowRun og DOA4 spil er de eneste, jeg har spillet på mere end begynder-niveau.

Øjeblik..... *rømmer lige halsen*

CALL OF DUTY! FIFA! GEARS OF WAR! WORLD OF WARCRAFT! GRAND THEFT AUTO! MINECRAFT! HALO!

Så, var det bedre? :)


Men, Haha, ja! I mit hoved peakede Xbox 360 inden for de to første år af dens levetid.

ShadowRun, Full Auto, DOA4, UMK3, Fatal Inertia, MvC2, Chromehounds, The Outfit.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Mitzurugi » 3. okt 2013 08:56

Da Senzai skrev:Han spørger, hvad vi synes om competitiv gaming, og ShadowRun og DOA4 spil er de eneste, jeg har spillet på mere end begynder-niveau.

Men, Haha, ja! I mit hoved peakede Xbox 360 inden for de to første år af dens levetid.
ShadowRun, Full Auto, DOA4, UMK3, Fatal Inertia, MvC2, Chromehounds, The Outfit.

Glemte du ikke NBA: Street Homecourt?
Ja, lige her var det på sin plads, men jeg har bare set mange call of duty tråde hvor du begynder at snakke om hvor fedt ShadowRun var og man tænker wtf? Det virker bare som om du er den ultimative hipster gamer, alt hvad der er mainstream viger du uden om, men det kan jo blot være et tilfælde? :-)
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf munckster » 3. okt 2013 09:01

Jeg gad egentligt godt spille mere competivt, da jeg føler jeg har evnerne til det, men min tid er simpelthen ikke til det længere. Jeg spillede rigtigt mange CW's i de gode gamle CS dage omkring v. 1.3. Så kom WoW og der brugte jeg det meste af min tid i et af de bedste guilds på min server (4-5-6-7 timer om dagen). Nu har jeg rundet 26 år, bor med min kæreste og har fast job. Vores forhold ville sku hurtigt gå i stykker hvis jeg brugte så mange timer på gaming igen :S

Jeg hænger stadigt fast i MW3, men overvejer stærkt at købe Ghosts til One og bruge en del tid på det - i hvert fald indtil Titanfall udkommer:)
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 3. okt 2013 10:34

Mitzurugi skrev: jeg ville mægtig gerne besvare trådens spørgsmål hvis ikke det var lavet af Duggi, [-X


Tråden handler om Competitive i alle aspekter, om det så er Tekken eller whatever ;)
Jeg smed min video ind, for at vise hvad det var jeg spillet, og for at give et indblik i hvad competitive CoD var. Og især hvordan vi spillet i Danmark. Andre har jo også smidt Halo vids ind?
Hvis nogen af jer har gameplay fra de spil som i spiller competitive så smid dem ind, Fordi spil som Shawdorun syntes jeg stinker! :D Har det dog stadig fordi jeg kun kunne få 7kr for det i gamestop :P

Men jeg ville gerne se hvordan det bliver spillet af folk som kan finde ud af det, og gerne med en listen in så man kan høre spilleren samtidige (lige meget om det er Engelsk)
Så svar du bare på spørgsmålet, ingen der behøver at klikke på en video de ikke gider se..

Og stop med altid at være efter mig herinde på siden! Kan aldrig skrive en kommentar eller lave et indlæg uden det lige pludselig skal handle om mig i stedet for tråden. Træls møj træls (til alle, ik kun dig Mitzurgiarasas)
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Michelve » 3. okt 2013 11:01

DuGGii MoNsTeR skrev:
Og stop med altid at være efter mig herinde på siden! Kan aldrig skrive en kommentar eller lave et indlæg uden det lige pludselig skal handle om mig i stedet for tråden. Træls møj træls (til alle, ik kun dig Mitzurgiarasas)


Er hel enig med dig Duggi, det er ikke fordi du spammer hele xboxlive med dine 243 indlæg.
Syntes enlig det er et interessant emne selvom jeg ikke nogensinde bliver dygtig nok til at spiller competitive, og kan derfor slet ikke se grund til at Mitzurgiarasas kritiserer dig eller Senzai, special fordi jeg som mange andre ikke gider at læser den slags indlæg med personlig kritik !!!)
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Da Senzai » 3. okt 2013 13:27

Mitzurugi skrev:Glemte du ikke NBA: Street Homecourt?
Ja, lige her var det på sin plads, men jeg har bare set mange call of duty tråde hvor du begynder at snakke om hvor fedt ShadowRun var og man tænker wtf? Det virker bare som om du er den ultimative hipster gamer, alt hvad der er mainstream viger du uden om, men det kan jo blot være et tilfælde? :-)


Jo. NBA Street var også klasse. Fremragende serie :D

Jeg var måske lidt hurtigt til at blive irriteret i morges for jeg synes meget, meget tit, at når jeg bruger tid på at skrive et indlæg på mere end to linier får jeg lynhurtigt kastet i hovedet, at jeg er dum og mærkelig.

F. eks blev der spurgt om SSX var godt. Det kribler i fingrene, og jeg skriver en meget uddybende anmeldelse, hvor jeg fortæller meget præcist, hvorfor spillet er just dat good.

Første svar jeg får er "din spilsmag er mærkelig". Det er uanset, hvilket spil jeg skriver om. Det kan da ikke blive mere Mainstream end et sportsspil fra EA?

Det er bare så kedeligt, at bruge tid på at skrive noget, og så essentielt få svaret "du er idiot". Ikke noget med bruge tid på at skrive, hvorfor. Det kunne være, at der var noget merit bag kommentaren. Det gør at jeg skriver mindre og mindre herinde.
- Ofte bliver essensen i det jeg skriver sprunget over. Det jeg skrev i denne tråd før var, at "Jeg kan godt lide at spille kompetitivt, men jeg gør det ikke mere, da jeg efterhånden synes, at det kræver for meget tid og arbejde" Måske skulle jeg kun havde skrevet det og intet andet?

Hvis du kun læser bestemte tråde, Mitzurugi, og de eneste af mine indlæg du ser er "Shadowrun er godt", så kan jeg godt forstå, at du synes, at jeg er irriterende :P; Haha, du har været med siden Full Auto, og været bruger herinde ligeså længe som jeg, så i al fairness har du nok set mig skrive det et par gange :P.

Det virker bare som om du er den ultimative hipster gamer, alt hvad der er mainstream viger du uden om, men det kan jo blot være et tilfælde? :-)


Jeg synes ikke, at jeg undviger mainstream eller har en snæver spilsmag. Til- gengæld er jeg måske på en gang både kræsen og open-minded.

Folk herinde beskylder mig for kun at spille mærkelige spil. Det kan lyde arrogant på skrift, men jeg er måske "bedre" til at se det fede i spil, og påskønne, hvad de gør godt og forsøger at gøre, end mange andre herinde. Derudover når jeg spiller spil, så handler det kun om en ting, og det er om jeg er underholdt.

Et godt eksempel på et spil, jeg kan lide spille er Fatal Inertia. Det spil gør alt rigtigt.

Det tekniske i spillet er på plads, så spillet fungerer. Fartfornemmelsen er yderst god. Der er 51 baner og et væld af settings. Det vil sige. Spillet er solidt, og der er masser af content. Spillet er "godt".

At et spil "bare" er "godt" er ikke nok til, at jeg vil spille det, da min spilletid er begrænset.

Dertil kommet alt det "ekstra" ved Fatal Intertia, der gør, at Jeg vil spille det. Det er for mig der hvor underholdningsværdien ligger.

- Banedesignet er fuldtstændigt grotesk, og vil bare have dig til at køre galt. F. eks ved sætte turbo-pads lige før bump-på vejen, så så snart du rammer turbo-paddet, så flyver dit køretøj direkte op i en klippe eller træ og smadrer.

- Alt for klamt - men samtidigt vanvittigt sejt - fysik-baseret våben-system. F. eks Når man samler turbo-boostere op kan man ikke kun bruge dem til at flyve stærkere, men de kan affyres, så de sætter sig fast på modstanderens skib, og derved tvinger modstanderen i boost-mode i den vinkel, som du rammer ham. Det er ret sjovt lige før et sving! :D
Man kan også binde to skibe sammen med kæmpe elastikker eller kaste så mange tunge magnetter på samme skibs-vinge, så vingen skraber hen ad jorden, når de flyver, og at det bare er døden at flyve rundt med skibet! :D

Fatal Inertia er godt spil, men har så lige det ekstra, der gør, at jeg er underholdt (Genialt bane-design og Mega-Seje Våben), når jeg spiller det.

Jeg synes, at de fleste "mainstream" spil er gode, og deri ligger "problemet" måske for mig. At et spil kun er "godt" er ikke nok. Der skal være noget ekstra, der gør, at det skiller sig ud, og leverer noget underholdning. Enten i form af Gameplay (ShadowRun) eller Tema/Stemning/Generel AweSomeness (50 Cent: Blood on the Sand).

Nu bruger jeg lige Call of Duty som eksempel selvom jeg ikke har spillet det meget. Temaet er siger mig ikke noget, da jeg finder almindelige skydevåben og krig kedeligt. Havde det nu været F. eks Syre-Shotguns og Spirit Bow (Prey) eller Ghost-Guns (TimeSplitters) eller Auto-Lobbers/Infectors (Defiance), havde det med det samme for mig været mere interessant. Jo dummere våbenet er (uden, at det er decideret "spoof") jo bedre.

Spil-mæssigt synes jeg, at CoD er for meget "skyd-først", og for lidt kamp.

Der ikke så meget spil i det, som i f. eks Prey eller IGEN ShadowRun, hvor der er mange flere ting at tage højde for. For det første har både Prey og ShadowRun flere niveau´er på banen. Fjenden kan komme både oppe fra og nedefra via Teleport/. Det er også langt sværere at one/two-shotte folk, så du kan ikke længere vinde ved at skyde folk i ryggen eller være sikker på sejren bare fordi, at du trykker først. Det gør, at hver eneste encounter med fjenden giver en god følelse af "fight for your f**cking life". Den mangler jeg lidt i Cod, hvor det mere er "hov jeg vandt" fordi, jeg ramte først. Det er sjovere, når det er "fuck, det kan godt være, at jeg skød først, men jeg tog ikke lige højde for, at der var wired på den katana, og derfor blokerede han mit skud. Jeg må hellere skifte til gust, og håbe, at han panik-skifter sin katana ud med SMG, istedet for at kaste Anti-Magic Generator, da jeg så ikke ville kunne komme væk, fordi, at jeg bruger Teleport istedet for Glider..medmindre, at jeg lige er pro nok til at ramme den AMG Mid-Air med mit nummer 2 gust"

Call of Duty er et fint spil, det har bare ikke noget "ekstra" at tilbyde, og rent tematisk siger det mig ikke noget. Derfor er jeg ikke underholdt, når jeg spiller det - er jeg ikke underholdt, så har jeg ikke tid til det.

Tilgengæld har jeg næsten aldrig skreget så meget af grin, som når jeg løber om bag en væg i prey, og så popper frem igen i Spirit-Mode med Bue og Pil fremme, mens jeg beder til, at der ikke er nogen, der skyder mit fysiske jeg i spillet :D. Eller jeg er ved at brække mig, fordi, jeg er rundtosset af at løbe rundt på væggene og på loftet i selvsammespil.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf IkkNico » 3. okt 2013 18:05

Sa her til aften og spillede et par baner Pacman CE DX+ (eller hvad det hedde efter den seneste opdatering), og så gik det op fpr mig, at jeg rent faktisk spiller kompetitivt ... i nogle spil.

Jeg elsker at forbedre min placering på arcade ranglisten. mine evner rækker sjældent til en plads som nr 1, men både i Rez, Ikaruga, Defense Grod og ja Pacman har jeg, eller har jeg haft, nogle gankse anstændige placeringer. disse er dog ikke så vigtige som at ligge over alle på vennerlisten, og skulle nogen formaste sig til at slå min score i fx Defense Grid, så køæmper jeg for at slå igen.

Da Senzai skrev:F. eks blev der spurgt om SSX var godt. Det kribler i fingrene, og jeg skriver en meget uddybende anmeldelse, hvor jeg fortæller meget præcist, hvorfor spillet er just dat good.


Hov hov unge mand, der vil jeg godt liiige gør opmærksom på, at her Ingemansen (det er mig) komplimenterede dig for et dejligt langt indlæg. Men jeg kan godt følge dig, for du lægger tydeligvis masser af kræfter i dine indlæg, og så gør det ektra ondt, når man bare får en fladpandet kommentar retur. Hård hud batman, og så op på hesten igen. det her er internettet, og det nytter ikke at blive sur. Du skal bare vise dem, holde fast i din mening og dine uddybende indlæg ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Da Senzai » 3. okt 2013 21:37

Det er rigtigt. Jeg kan til tider desværre gå for højt op i, hvad der bliver skrevet herinde.

Jeg har det faktisk lidt på samme måde som dig IkkNico. Jeg synes, at det er rigtigt sjovt at prøve at slå min vennelistes High-Score. Jeg ved, at jeg ikke har en chance for at ligge nr. 1 på World Leaderboardet, men på vennelisten er det rent faktisk do-able, og så er det sjovt at gå efter de High-Scores eller bedste tider.

Især i Pinball FX2 har jeg haft meget sjov med det. Både fordi, at jeg kan lide spillet, men også på grund af måden, det er sat op på. Spillet kommer nemlig ofte med opdateringer, mens man spiller et bord, hvor der hele tiden står, hvor mange point man er fra at overhale sin nærmeste ven på Leaderboardet, og så snart man er færdig med at slå den ven, så står der hvor meget man mangler for at slå næste ven.

Det fungerer ret godt, og så er det nemlig, at det bliver ekstra sjovt at forsøge at slå sine venner.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Mitzurugi » 4. okt 2013 09:58

Da Senzai skrev:
Mitzurugi skrev:Glemte du ikke NBA: Street Homecourt?
Ja, lige her var det på sin plads, men jeg har bare set mange call of duty tråde hvor du begynder at snakke om hvor fedt ShadowRun var og man tænker wtf? Det virker bare som om du er den ultimative hipster gamer, alt hvad der er mainstream viger du uden om, men det kan jo blot være et tilfælde? :-)


Jo. NBA Street var også klasse. Fremragende serie :D

Jeg var måske lidt hurtigt til at blive irriteret i morges for jeg synes meget, meget tit, at når jeg bruger tid på at skrive et indlæg på mere end to linier får jeg lynhurtigt kastet i hovedet, at jeg er dum og mærkelig.

F. eks blev der spurgt om SSX var godt. Det kribler i fingrene, og jeg skriver en meget uddybende anmeldelse, hvor jeg fortæller meget præcist, hvorfor spillet er just dat good.

Puha det var et langt indlæg. Det var slet ikke ment som at du er dum eller mærkelig, tværtimod. Det er lækkert med variation, og jeg har flere gange læst dine essays herinde om f.eks. Defiance, og du skriver med stor entusiasme og giver liv til blogsne herinde. Jeg har bare læst for mange indlæg omkring SR uden at det havde relation til tråden ;-)
Jeg har det også som IkkNico, f.eks. de skill games der er i FIFA skaber god konkurrence, og det er lækkert når det endelig lykkedes at få første pladsen blandt vennerne.
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf IkkNico » 4. okt 2013 15:08

Mitzurugi skrev:... og det er lækkert når det endelig lykkedes at få første pladsen blandt vennerne.

Indøm det. I sidder også og tænker: "æd den bitches" :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf fneribyen » 9. okt 2013 02:16

Kompetetiv gaming har altid været noget der har interesseret mig, men aldrig noget som jeg for alvor har været med til at være en del af. Synes personligt at det danske kompetetive gaming miljø er en kende vagt, og for mig er de spil som bliver spillet i turneringer såsom LoL, ikke noget jeg gider bruge ALT min "gametime" på, selvom jeg har en stor fornøjelse med at se WCS og LCS.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron