Xboxlife forum

De bedste spil fra current gen?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

De bedste spil fra current gen?

Indlægaf makta » 15. jul 2013 02:50

Hejsa

Nu da næste gen af konsoller snart udkommer, tænkte jeg, at det kunne være spændende og høre om de current gen spil, der har gjort størst indtryk på jer -- Spil som I vil spille længe efter next gen har taget over.

For mit vedkommende er det tidsløse perler som Alan Wake, Mirror's Edge, Gears 1 og 2, Splinter Cell Conviction,LIMBO, m.m. Jeg kan ikke huske de andre lige nu.

Hvad med jer?
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2184


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf andeo1707 » 15. jul 2013 06:03

dit spørgsmål er en smule uklart for mit vedkommende, for jeg kommer ikke til at spille nogen spil fra current gen på næste gen. dog er her en liste af nogle af de spil som har gjort størst indflydelse på mig

Alan Wake
limbo
heavy rain
uncharted (hele serien)
dead space (1)
the last of us
mirror's edge (hold kæft en gammel perle)
bioshock
gta iv
infamous (1)
forza horizon
Billede
andeo1707
Niveau 3
 
Indlæg: 295


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Benja190782 » 15. jul 2013 06:42

Red Dead Redemption!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Lasborg » 15. jul 2013 07:44

Her kommer min liste, har puttet lidt kommentarer på, synes det giver lidt mere hvis man skriver lidt om hvorfor man har valgt:


Retail

Bioshock
Da jeg i sin tid prøvede demoen var jeg solgt - Stemningen i det spil, grafikken og hele scenografien er fantastisk, krydret med en god historie som man bare har lyst til at grave mere og mere i.

Assassins creed 2: Brotherhood
Den stærkeste af de "moderne" AC spil i min mening, dog meget tæt på 2'eren, mere poleret end nr 2 og så er jeg en sucker for Rom, og blev meget glad da byen fik mere spilletid end den korte episode i slutningen af AC2.

Borderlands
Det er et fantastisk spil med en fantastisk multiplayer, en moderne Diablo, hvor man bare hele tiden må spille lidt mere. Borderlands 2 er nok et lidt bedre spil, men den står på skuldrene af etteren. Og så skal Gearbox have så meget ros for at supportere spillet i lang tid med DLC der satte standarden for hvad man kan få, (og desværre også nogen der ikke var det værd)

Burnout Paradise
Her var det igen demoen der overbeviste mig, jeg var meget lunken på open world ideen da jeg hørte den først. Jeg har spillet det spil så fantastisk meget både online og offline. Et spil der satte nye standarder for hvad man kan lave i et racerspil i forhold til multiplayer. Og så var der også fremragende DLC support (både betalt og gratis).

Rock Band 2
Den bygger på hvad etteren startede, med langt bedre support ift GH spillene. Ja nr 3 er nok et bedre spil men det var med nr 2 at der virkeligt kom styr på det, og det var den der definerede genren. Desværre er genren også kollapset i denne generation og jeg overvejer kraftigt at skille mig af med alt mit plastik skrammel, men synes at jeg har for mange sange jeg måske en dag vil spille igen.

Red Dead Redemption
Dette var en forudbestilling, men jeg gik hurtigt død i det og det lå nærmest uberørt i et år hvorefter jeg gik i gang igen, og her fik jeg rigtigt tur i den. En super fed historie, og god mekanik. Der er masser af content næsten for meget. Og så er der jo lige Zombie udvidelsen, 100% gennemført stykke DLC som bare gør alt rigtigt.
(og så har spillet også generationens bedste hest)

Alan Wake
Stemning stemning stemning. irriterende styring til trods så er det stadig et af de mest spooky spil jeg har spillet. Atmosfæren er så fantastisk, og historien er også meget interessant.

Arcade

Peggle Deluxe
Peggle er bare et af de mest vanedannende spil jeg nogensinde har spillet, faktisk er xbox versionen nok en af de dårligste på grund af styringen. Jeg har spillet det på Nintendo DS, Xbox, PC, iPhone og iPad. Det er i mine øjne kongen af casual games.

Braid/Limbo/Fez
Jeg slår disse 3 sammen alene af den grund at de alle 3 er sublime eksempler op indie spil og fantastiske eksempler på puzzle platformer genren, som de om noget definere. De har alle 3 deres egen unikke tilgang til tingene, og deres eget unikke univers. Det er den type spil som man jo mere man spiller kommer til at elske mere og mere.

PuzzleQuest: Challenge of the Warlords
Det her er nok en af dem der er krøbet under radaren hos mange, og det er synd. En god blanding mellem match three og rpg. En god historie og et sublimt gameplay gør at man lige skal spille lidt mere. En unik perle.

Portal
Portal var i mine øjne en af de generationens allerstørste overraskelser, da den kom i The Orange Box. Internettet begyndte at rumle om at det var en lille perle gemt blandt HL2 og TF2. og da jeg først stiftede bekendtskab med Portal og GLaDOS helt seregne humor var jeg solgt. Og så er der ikke mange andre spil der når internet meme status i den kaliber som Portal gjorde i 2007 - This was a triumph I'm making a note here: huge success.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Thorpedo29 » 15. jul 2013 08:21

Der er en tråd om samme emne med en afstemning her: viewtopic.php?f=12&t=85666

Elder Scrolls serien vandt/fører knebent foran Red Redemption og Mass Effect.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf tue69 » 15. jul 2013 08:24

Min top:

- Assassin's Creed. Viser lidt om, hvor langt man kan nå ved at lytte til fans.

- Bioshock 1/Infinite. Gameplayet er so-so, men fortællingen er genial!

- Braid/LIMBO. Helt fantastiske Arcade-spil som enhver platformsfan bør prøve.

- Call of Duty 4. Vel nok det spil, der har sat barren for, hvordan en multiplayer FPS'er kunne se ud på current-gen. At ingen af de efterfølgende titler har kunnet leve op til den er så en anden ting.

- Dead Space 1. Survival horror var dengang ikke dødt.

- Mass Effect trilogien. Historieskrivning, univers, dialoger osv. på et meget højt niveau.

- Red Dead Redemption. Måske det bedste spil på denne konsol? Det er i al fald i top 3.

- Spec Ops: The Line. Spillet alle FPS-maniacs skal prøve, og tænke over.

- The Elder Scrolls: Oblivion. Nok det spil jeg, foruden COD4, har brugt mest tid på.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf ALIE » 15. jul 2013 10:19

Top 10
Deus EX
GTA IV
Mass Effect serie samlet oplevelse.
Far Cry 3
Bioshock 1
Batman: Arkham
Red Dead
Bioshock infinite
Alan Awake
Uncharted
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf andeo1707 » 15. jul 2013 12:38

Thorpedo29 skrev:Der er en tråd om samme emne med en afstemning her: viewtopic.php?f=12&t=85666

Elder Scrolls serien vandt/fører knebent foran Red Redemption og Mass Effect.


Der er dog ikke tale om det samme emne desværre. Denne tråd spørger til nuværende gen og ikke kun xbox spil.

Klovn som jeg er glemte jeg RDR :( det er direkte pinligt for hold kæft hvor har jeg tæsket det igennem meget.
Billede
andeo1707
Niveau 3
 
Indlæg: 295


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf mc cj » 15. jul 2013 13:01

The Last of Us, nuff said.
mc cj
Niveau 3
 
Indlæg: 268


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Thorpedo29 » 15. jul 2013 13:07

andeo1707 skrev:
Thorpedo29 skrev:Der er en tråd om samme emne med en afstemning her: viewtopic.php?f=12&t=85666

Elder Scrolls serien vandt/fører knebent foran Red Redemption og Mass Effect.


Der er dog ikke tale om det samme emne desværre. Denne tråd spørger til nuværende gen og ikke kun xbox spil.

Klovn som jeg er glemte jeg RDR :( det er direkte pinligt for hold kæft hvor har jeg tæsket det igennem meget.


Ah, du har ret min fejl.

Jeg vil stadigt sige Elder Scrolls, tæt forfulgt af Red Redemption og The Walking Dead serien.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf nakka » 15. jul 2013 14:01

Uha. At vælge de bedste spil er altid svært. Jeg kunne nemt nævne flere. Men her er noget af det jeg ser som ”toppen af pop’en”. Flere er også valgt for brud i genren. Mange af spillene har da sine ”dårlige” sidder, men har valgt at fokusere på alt det gode – det var så let red dead redemtion og TES:IV.

Assassin's Creed: Brotherhood: vi kommer ikke udenom det. Ass-creed, har været et spænende spil i denne generation. Da serien dukkede frem, brød dem med mange sandkassespils ”faste veje”/bygninger som mure. Nu kunne man klatre op og løbe som det passede en. Og med en god historie (i starten), var der mulighed for en serie i højklasse. At den med de sidste indskud har mistet alt virke som toptier serie for mig, er en anden sag.
Hvorfor brotherhood, fordi det tog ALT det gode fra 1+2, og forbedrede gameplayet markant. Man følte fornyelse i serien. 1’eren var også et af de første spil jeg købte i sin tid, så det hjælper lidt at det var det første et af de første ”next gen oplevelser” man fik

Batman: Arkham Asylum: kan gøres meget kort. 1.Batman 2. dyster æstetisk udtryk. 3. Metrovania ”åbninger” i kendte elementer. 4. mange skurke/god præmisse. 5. kampsystemet – det er simpelthen utrolig godt skabt. Mange serier har forsøgt at lave et flydende kampsystem ala dette. De har aldrig nået målet. Det klarede batman:AA, og det satte sig dybt hos mig.

BioShock: kan nemt være efter hvad dette ”minder om”. Men bioshock gjorde meget for mig. Tanken om dette utopia, hvor du kan hvad du vil, ingen regler og morale. en fed ide. Det går galt(?), også er stemningen sat. En dyster by under havet, med mystik og god historie. Gameplayet når aldrig toppen, men man oplever det bare aldrig som en hendring. Også har det vel pressenteret os alle, for denne generations største ”what the FUCK” moment.

Borderlands: lad os nu gå til bunden. Lad os lave et spil hvor fokus er rå gameplay og spillerens følelse af udvikling/sejr. Det klarede man med borderlands. Et fps diablo. Ideen virker nem, og resultatet blev fantastisk.

Burnout Paradise: SÅ meget gratis dlc og support af et spil, gjorde dette til et af mine mest spillede bilspil. Det var simpelt, robust og indeholdte masser af ”quests” opgaver. Open world med burnout DNA. Hvordan kan det dog gå galt?

Dead Space: en genre der har haft det hårdt i denne generation, er gys/survival horror. Silent hill, alone in the dark og resident evil har måtte lade livet som toppen i genren, med hver deres grund. Men i midten af alt denne mørke, dukkede dead space op. En stille hovedperson, hvis personlighed blev understøttet af dem, (de få) omkring dig. Uhygge med lys og lyd (sjældent BOOM monster). Mystik og fed historie. dead space 1 er bare møj fedt.

Demon's Souls: meget kan siges om dette spil. Men kun et er nødvendigt. Det er MØJ godt. Det er dystert, med en simpel historie. gameplay i klassisk stil. Også er det en udfordring. At de kunne få en følelse frem ved Maiden Astraea, som jeg ikke har haft siden et par colossus i sidste generations GotG – shadow of the colossus, ja det er en sejr for dette spil.

The Elder Scrolls IV: Oblivion: det tidspunkt hvor man kommer ud fra den kloak, det er et af de øjeblikke jeg har haft, i den tidlige tid med denne generation af konsoller. Muligheder, udvikling, loot og lore. Der var masser af gode ting at give sig til, mellem de mange negative elementer. Så meget at man aldrig rigtig lagde mærke til dem. Også bragte dlc’en også standarten for hvad man kan forvente i en udvidelsespakke (ikke rustningen til hesten ;) ).

Eternal Sonata: Historien og karrakterene er nemlig godt møntet sammen, og Crescendo and Serenade har så stor rolle i spillet, at det nærmest kun trækker ned i helhedsoplevelsen, ikke at kunne benytte dem. kampsystemet, skills og equipsystemet fangede mig hurtigt, og er blandt toppen af mine rpgoplevelser i denne generation sammen valkyria chronicles.

God of War III: epic blandet med epic, med top af epic. God of wars 3 første 20minutter, er indbegrebet af awesomnes i denne generation. Rejsen op ad olynpus, på ryggen af titanen gaia. Mens man kæmper på hende og på bjerget, blandet andet mod guden poseidon. Det hele afsluttes med et first person death sekvens. Velkommen, nu er spillet i gang, og vi slipper aldrig fra speederen.

Rock band 2: jamen sidste generations store dille, skulle da også indtage denne. Rock band 2 er for mig denne generations partygame. Vi har været 40 mennesker til rockband partys (hvor der festes løs, men alt musik skabes gennem rock band 2). Det er fyldt med ”drunken” minder, og DET SKAL FEJRES.

Heavy Rain: JASON! En kidnapning. mystik. Skiftende perspektiver. Tanker om hvem af de 4 der er morderen (hvis nogen). De forskellige tilgange til opgaver/løsninger. Diverse slutninger, også god historie. jotak, det er et fedt spil. Det der fangede mig mest ved dette spil, var dets anderledes styring. glæder mig utrolig til beyond:two souls.

Infamous 2: sandkassens mest balancerede mester. ”bandekrig”, evner, UGC missioner/småspil, god historie, kaos, godt gameplay. Infamous 2 er utroligt!

Killzone 2: http://www.youtube.com/watch?v=B5v6A01redk

The Last of Us: når vi om 10år sidder og snakker om de bedste spil. Så vil nogle nævne half life 2, uncharted 2, mario 3, diablo 2, final fantasy 7, gta3, tetris mm. Et spil som med sikkerhed vil blive nævnt i denne sammenhæng vil være TloU. En emotionel rejse. Og jeg vil ikke gå i dybden med det, for er nervøs for spoilere. Selv på denne xboxside, må folk have opdaget de mængde ros der er fløjet efter TloU. Gør jeg en tjeneste – SPIL DET.

Mass effect 2: dette er inden 3’erens slutning ødelægger det hele. 2’eren når en fantastisk balance mellem rpg og 3ps. kryder det med et dybt univers og masser af missioner.

LittleBigPlanet: hvor mange børne ”maskotter” er introduceret i denne generation? Tidligere helte indeholder mario, crash, spyro, zelda, pikachu. Ja selv jak, ratchet og sly presser på døren for at komme ind. En figur sprang dog denne ”kø” over, og satte sig ved siden af crash for at skåle med mario. Sackboy. Med sit børnevenlige gameplay blev det hurtigt et hit. Men det er for sin indflydelse med UGC på konsol, at jeg nævner det som et af generations bedste spil.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots:snake, snake! SNAAAAAKE! Meget kan siges, og meget skal siges om denne serie på godt og ondt. Men dette er det vigtigste kapitel i historien. Alle løse ender samles. Kojima var ikke i tvivl da han lavede det. Dette skulle være det sidste i serien. Slutningen. Han må så fra nu af, være nød til at springe ind midt i ”tidslinjen”, for at skabe mere indhold til serien. Der har været meget få spil, hvor stealth var den bedste vej frem i denne omgang. Dette spil var med sin grafik, gameplay og historie med til at definere en hel konsolgeneration.

Ni no Kuni: JRPGs er dødt, det er niche. Der er ingen pointe i dem. final fantasy flopper. Fuck japan osv. Denne generation var en svær omgang for JRPGfans. Få lyspunkter her og der. Men det er først med konsoludgaven af ni no kuni, at folk snakker om storhedstidens tilbagekomst (kommer ikke, hvis i skulle være nervøse). Alene den grund, at folk ikke er i tvivl om at jrpgs stadig kan det der skal til gør det til et af de bedste spil i denne generation. Og at være blandt store drenge som TloU, det seneste bioshock og sikkert også GTAV som nomineret til Goty 2013. det er da ikke slemt?

Just cause 2: fuck historie, fuck ”dybde” og fuck super grafik. Rå sjov ”over the top” action gameplay. Det var fokuset. Der er ikke mange, når man tjekker nettet tyndt, der har gennemført det. Men der er ikke mange der vil sige spillet ikke var underholdende. Et spil, som for mig var det bedste ”kickstarter” spil, når man rammer en død periode (f.eks efter the last of us/bioshock), og spil virker simple/kedelig. Så dur rå gameplay ofte, når der ikke er fokus OVERHOVEDET på andet.

Xcom: turbaseret strategi. Det er der da ikke action og spænding nok i? gu’ er der så. Dette spil forfinede genren, uden at vige fra sin orginalitet. Det var et hit hos gamere rundt om på jorden.

Portal 2: der er kun få gode ting ved portal 2. stemmeskuespillet og persongalleriet. høj høj klasse. Og det er det, vi vil huske det for.

Red Dead Redemption: rockstar! Skal jeg sige mere?

Skate: jeg var vild med tony hawk. Men mod slutningen af ps2dagene, der var jeg sku gået kold, og så ingen fremtid og fornyelse i genren. Skatespil var død. Nix, det lavede skate om på. Ændring af kontrol, mere realisme (foruden når det går galt), ændring på opbygningen af ”quests”/udfordinger – open world/skate hvor fuck du vil. Jamen hvordan fanden kan man ikke anerkende en serie der genskabte genren. At jeg personligt står i samme båd, som ved slutning af ps2dagene – det fjerner ikke fra bedreften.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation: de jeg købte spillet fra den amerikanske playstation store i 2008. der var der ingen tvivl, dette var det bedste skydespil. Beklageligvis er skydespil ændret sig markant i denne generation – og cod, bf, halo, resistance mm. Har ændret for vildt på MPshooter.

Uncharted 2: i dag er navnet naught dog synonym med kvalitet i den højeste klasse. en spiltitel, samt navnet naughty dog kunne være det eneste man så i en trailer, og man ville ikke være i tvivl om at der kommer endnu et mesterværk. men det startede ikke sådan. det var med uncharted 2, at cementet til fundamentet blev skabet. togscenen er jo næsten noget af det bedste der er skabt.


Download:
Everyday Shooter: skal nævnes fordi det er fantastisk godt. en perle om man vil

Sound Shapes: samme skaber, som everyday shooter. her er det dog en platformer, hvor musik skabes alt efter “fjenders” bevægelse, samt hvor mange noder du laver. det er altså muligt at spille en bane igennem 20 gange, og opnå et nyt musikalsk stykke hver gang. det er imponerende godt fundet på. også har folk altså lavet nogle hits i UGCdelen.

Super Stardust HD/dead nation: de bedste twinstick shootere der er skabt denne generation. hver deres force, tænk at et af de første spil på psn, var så godt!

Journey: goty 2012 på en helveds masse hjemmesider. det er der bare en grund til. lad os ændre i normen omkring online coop. det var fedt hvordan man panisk opføre sig når ens makker ikke lige er i nærheden. hov nå der var du... eller .. er dette en ny medspiller? kommunikationen er basal men effiktiv. grafisk er det en perle. lydsiden i top. ja, dette er en titel der vil nævnes som et mesterværk på højde med ICO, SotC, Okami mm.

The Secret of Monkey Island: Special Edition: bliver simpelthen nød til at nævne dette spil af en simpel grund. dette er formlen på hvordan man genudgiver/remaker et gammelt spil! de skal lykønskes for derers gode arbejde.

Braid: simpelt. få mekanismer. kort historie. smid det sammen, med et godt plottwist der har indvirkning på spillets hovedmekanisme = fantastisk.

PixelJunk Monsters: nok det bedste tower defence spil der er lavet.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords - Revenge of the Plague Lord: hvordan tager man et vanedannende 3på stribe spil, og fornyer og dybdegøre det? man tilsætter da rpgelementer. skaber i en okay historie,og en flot verden.

Shatter: bliver ofte nævnt som “et af de bedste spil på psn”. et brick wall spil med et twist. og en lydside der alene gør spillet værdig som et køb.

The Unfinished Swan: var med i opløbet om at blive goty 2012 på flere hjemmesider. en kort, men tilpas oplevelse. alene “den hvide labyrant” og udsigten over den senere, er et af denne generations bedste momenter.


hvis jeg skulle vælge en ENKELT udad alle disse.. så må det være enten u2 eller TloU. der er simpelthen ikke spil der kommer op tæt på disse 2 perler. det vil nok blive TloU
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Da Senzai » 15. jul 2013 14:32

Den er svær, for der er godt nok mange!

Jeg har ikke haft en PS3, så de spil jeg nævner er alle nogen, jeg har spillet på Xbox 360. Jeg nøjes bare med Retail´sne selv om nogle af mine bedste oplevelser faktisk har været på XBL Arcade.

Dead or Alive 5

Spillet bibeholdte det solide og dybe og velafbalancerede gameplay fra 4´eren, og tilsatte de fedeste baner, der endnu er set i en 3D Fighter. Og ikke nok med det, så er der også gæsteoptrædener fra populære figurer fra Virtua Fighter 5, og det bedste er næsten, at da VF og Dead or Alive oprindelige er basseret på samme engine og har samme control-scheme, jamen så spiller Virtua Fighter Figurerne akkuret som i deres eget spil, og de passer perfekt ind.

ShadowRun

ShadowRun er en multiplayer-basseret Cyberpunk online FPS shooter med fantasy
elementer, hvor du har mulighed for at spille ting som Elver og Trolde, samtidigt med at du udstyrer dem med diverse isenkram og tildeler din figur evner til at kaste med lidt magi. Et spil som jeg har beskæftiget mig rigtigt meget med. Spillet indeholder bare så meget, og er så godt balanceret. På trods af alt det gøjl, man kan i spillet, så har det fedeste for mig været, når en fra holdet råber " Så skal der riffles!" i headsættet, hvorefter vi løber hen til nærmeste hjørne, sætter os på hug, og så ellers bare giver den gas med at riffle hvad, der populært kaldes for "piss-elvere". Det alene ville være nok til at give spillet en placering på denne liste. Omvendt, så er spillet så veludført, at det også er alt for skægt, at være Elveren med Wired Reflexes. der har stjålet fjendens Katana, hvorefter man tonser afsted mod dem, der rifler, blokerer deres skud, alt imens, at du bare kan se, at de er lammet af panic og tænker "oh Fuck" lige inden du hugger dem midt over med Katanaen og afslutter med et veltilfreds; "Hva´så dér, Bitchez?"

Full Auto

Full Auto har for mig meget været den absolutte bedste onlineoplevelse på boksen hidtil. Det er fantastisk underholdene at køre folk af banen online, og bare se på, hvordan bilvrag flyver til højre og venstre. Hånden på hjertet så er Full Auto det bilspil, der har de allerfedeste chrashes nogensinde. Elsker det.

Chromehounds

Chromehounds var et af 360´erens helt store overraskelser. Spillet er alt for fedt lavet. Lige fra klansystemet til de uendeligt mange muligheder der er, når man skal bygge sin dræbermech. Det er en fed fornemmelse, når man sammen med sin Squad styrer 6 kæmpemæssige robotter henover slagmarken medens, at man flasher det kæmpestore Dannebrog, som man selvfølgelig har sat på sin Hound. Dette spil var det første rigtigte "Next-gen" onlinespil, da det kom, og er stadig federe end mange af de nyere spil.

The Outfit

The Outfit kan bedst beskrives som et Action RTS, hvor du styrer slagets gang som soldat i 3. person. Spillet er fyldt med action, stereotype helte og vigtige strategiske beslutninger. Spillet fungerer rigtigt godt, og er alt for skægt. Selv storymode var også god fordi, at de helte man spiller er så bad-ass.

Fatal Inertia

Vi skriver det 22. århundrede og tidens hotteste sport er Fatal Inertia. Et Racerløb, hvor biler er skifter ud med hovers, der flyver med mere end 500 km/t. Alle knep gælder, bare du kommer først hen til næste checkpoint. Spillet har tre ting, der bare gør det røvfedt. Den første er styringen. Det kan være svært at forklare, men i dette spil er en dimension mere end i andre bilspil. Du skal ikke kun bekymre dig om at dreje til højre og venstre, men derimod også flyve op og ned, og tippe næsetippen den rigtigt vej alt efter, om det går ned ad bakke eller op ad bakke. Våbendesignet er også i toppen. Modsat mange andre spil i denne genre, så skiller Fatal Inertia sig ud ved, at næsten alle spillets våben er fysik-drevne. Ikke noget med laserkanoner, maskingeværer eller flammekastere, men derimod våben, der påvirker modstanderens hover og forsøger at få dem til at chrashe i stedet for at skade dem direkte. Så ikke nok med at du skal holde koncentration for kunne tage 180 graders sving med 500 km i timen, så skal du udover modstandernes hovere også kæmpe med din egen hover, der hælder faretruende meget til den ene side eller nægter at dreje samme vej som du vil. Det bedste afspekt af spiller har jeg gemt til sidst, og det er også det, der afgør om man hader eller som i mit tilfælde elsker Fatal Inertia. Banedesignet i FI er så grotesk og svinsk designet. Det er så tydeligt at banerne kun er lavet til at pisse folk af, og få dem til at chrashe. Elsker det.

50 Cent: Blood on the Sand

Det burde ikke være det, men 50 Cent: Blood on the Sand er faktisk rigtigt godt, og selve gameplayet fungerer også. Nøj, hvor er det fedt. Det er en simpel arcade-style shooter, som bare er så over the top at det er fedt. Man giver den så meget gas, og det føles så godt. Spillet har også fantastiske dialog og gyldne one-liners som "I´m Gonna Kill Your Whole Fucking Generation, MotherFucker". Spillet kommer også med et vildeste soundtrack, super vigtigt, når man activater Gansta Shootin´. Fiddy fik i den grad sat aller playerhaternse på plads, der havde dømt spillet som være en gang crap uden have prøvet det.

Sonic All-Stars Racing Transformed

Det spil er så nuts! Det der for alvor skiller Sonic All-stars Transformed ud er, at banerne. De er så vild lavet, og jeg er ikke bange for at erklære det spil, som Ræserspillet for rigtige mænd. Det er også så vigtigt, at "Transformed" delen ikke bare er en dum gimmick, men at båd- og fly-delene er lavet med ligeså meget kærlighed, som når man kører i bil. Fantastisk spil.

SSX
Det spil har jeg skrevet så meget om flere gange, så det orker jeg ikke igen.. Men et ord.. RIDERNET!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf p1co9210 » 15. jul 2013 14:48

The Last of us
Gears of war (1)
Red dead redemption
Cod4
Gta iv
Alan wake
Nba 2k13
The walking dead
GRID (1)
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Mogwai » 15. jul 2013 14:51

Jeg tror egentligt at Dark Souls vil blive det eneste spil jeg med sikkerhed vil komme til at spille efter next-gen har landet. Og så lidt LIMBO på PCen i ny og næ.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: De bedste spil fra current gen?

Indlægaf Elgaard » 15. jul 2013 18:48

Ikke i nogen bestemt orden...

The Last of Us
Skyrim
Heavy Rain
Alan Wake
Gears of War (1)
Uncharted (Alle 3)
Mass Effect 1 & 3
Battlefield: Bad Company 2
Bioshock
Dead Space
Red Dead Redemption
Left 4 Dead (1)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster

cron