Xboxlife forum

"gratis" spil til guld ?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf CaptainKicker » 25. sep 2013 21:07

Tager skam intet personligt. Tue er en gammel, god ven, og jeg ved også at du, Mitzurugi, også er en af dem der er blandt de gode mennesker herinde. :)

Men ja, ovenud set, så er mine indlæg blevet meget mere pro-Microsoft, og som jeg skrev, så er det meget påvirket af E3 i år. Vi er nok engang på et forum, der er meget grønt, og hvis der for 5-6 år siden kom en og skrev "Halo sucks - Killzone er det bedste fps ever!", så var vedkommende blevet losset af pommeren til i løbet af få indlæg.

Tiderne er ændret, og jeg må indrømme at de seneste mange måneders PS v Xbox debat har været usaglige til tider, men man ender med at vælge side på et tidspunkt.

Jeg kan ikke forklare det, jeg føler bare ikke at PS+ har været det værd for mig, men jeg høre vel også under "Gamer/No life" segmentet der køber alle spillene, så for mit vedkommende er konceptet ikke holdbart.

MEN vi kan godt blive enige om, at det ville tages med åbne arme, hvis Microsoft diskede op med noget lignende. "So far..." er jeg bare glad for at vi får spil gratis, i den forstand at vi ejer det, da det ikke var et tilbud jeg fik da jeg betalte for LIVE - i modsætning af PS+ hvor man primært gør det for spillene, som I core-gamerens perspektiv, vel er et genialt koncept.

Long story short, så synes jeg bare ikke at de spil der diskes op i PS+ er noget, som har en "wauw"-effekt. Det er alle outdated spil, eller spil der solgte skidt. At Microsoft så disker op med gamle spil, der mere har cult status eller som er decideret gode, men måske oversete spil. Either way, det er en service jeg får af Microsoft, som jeg egentlig ikke forventede da jeg betalte for LIVE.

Personligt er tiden bare for knap, til 2 konsoller og 2 handhelds. Xbox appellere mere til mig, og Playstation 3/4 kan bare ikke overgå den i min bog. Jeg var nok den mest hypede på PS Vita i sin tid, og har købt et tons af spil. Efter E3 mistede jeg bare interessen, og da min 3DS og især Pokémon og andre RPG's, samt min iPhone 5 er nok til mit handheld behov, så røg Vitaen og alle spillene også. Det er egentlig ikke fanboy agtig, da jeg droppede min Windows Phone, pga. den ikke var god nok, på trods af Microsofts services med Xbox Live, og på det punkt, var Apples iPhone (som er min første Apple telefon) det der passede til mig, ligesom Nintendo bare er stærkest på handheld kontra Sony.

Langt indlæg - meget ubrugeligt info, men en holdning. Intet personligt, intet hate på PS, blot en smags sag, der er langt fra min optik.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf tue69 » 25. sep 2013 21:11

CaptainKicker skrev:MEN vi kan godt blive enige om, at det ville tages med åbne arme, hvis Microsoft diskede op med noget lignende. "So far..." er jeg bare glad for at vi får spil gratis, i den forstand at vi ejer det, da det ikke var et tilbud jeg fik da jeg betalte for LIVE - i modsætning af PS+ hvor man primært gør det for spillene, som I core-gamerens perspektiv, vel er et genialt koncept.

Long story short, så synes jeg bare ikke at de spil der diskes op i PS+ er noget, som har en "wauw"-effekt. Det er alle outdated spil, eller spil der solgte skidt. At Microsoft så disker op med gamle spil, der mere har cult status eller som er decideret gode, men måske oversete spil. Either way, det er en service jeg får af Microsoft, som jeg egentlig ikke forventede da jeg betalte for LIVE.


Du er jo også hardcore gamer, så du har jo nok haft de fleste af de titler der kommer på PS+, inden de udkommer der :)

Tidsfaktoren er en hel anden ting. Det er også derfor at jeg ikke har en PS3 med PS+, tiden er ikke til det, selvom konceptet da er spændende. Og så kan jeg bedre lide Xbox 360 end PS3'eren, så mine gamingbehov opfyldes fint der.

Iøvrigt enig i, at medmindre man først er begyndt at abonnere på Xbox Live, udelukkende pga. Games with Gold, så kan man ikke være utilfreds. Jeg har haft Live siden 2007, og jeg tager da imod alle gratis ting med kyshånd :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf CaptainKicker » 25. sep 2013 21:16

tue69 skrev:
Iøvrigt enig i, at medmindre man først er begyndt at abonnere på Xbox Live, udelukkende pga. Games with Gold, så kan man ikke være utilfreds. Jeg har haft Live siden 2007, og jeg tager da imod alle gratis ting med kyshånd :)


Lige præcis.

At jeg så lavede modangreb ift. PS+, gjorde måske indlægget lidt unuanceret, da jeg egentlig bare kunne have kvitteret med overstående argument ift. de "gratis" spil vi får på guld abonnementet. Men sådan er det nu engang, når fingrende skriver indlægget og ikke hjernen - selvfølgelig ikke bogstavligtalt. :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Reinhold » 26. sep 2013 06:13

Intet her i livet er gratis - og ej heller de spil, som vi får via vores Live betalingstjeneste. Men om så hele dynen var gratis, så vil jeg stadig tillade mig at være kritisk overfor spillene. TC Vegas var i den grad lavmålet, og Dead Rising 2 holder skansen i den anden ende. Jeg kender ikke denne kommende arcadetitel, men jeg syntes samlet set, at de skal skifte niveau, og komme med bedre og nyere titler. Man skal ikke være den store markedsføringshaj for at se den potentielle reklameværdi frem mod Xbox One
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Cena » 26. sep 2013 06:56

Det gode ved at det nogle halv lunkne titler, er at det er nogen jeg aldrig selv ville købe, men som jeg nu får mulighed for at prøve alligevel. Havde det været Far Cry 3. Hitman Contracts osv. så havde jeg haft og gennemført dem, og så ville jeg ikke få noget som helst ud af dem.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Slimjay DK » 26. sep 2013 08:00

Cena skrev:Det gode ved at det nogle halv lunkne titler, er at det er nogen jeg aldrig selv ville købe, men som jeg nu får mulighed for at prøve alligevel. Havde det været Far Cry 3. Hitman Contracts osv. så havde jeg haft og gennemført dem, og så ville jeg ikke få noget som helst ud af dem.


Der er simpelthen for mange gode titler og for lidt tid til lunkne titler :mrgreen:

Jeg elsker min X360 men kan sagtens se at PS+ har et bedre indhold. Og med en service der dækker PS3, Vita og den kommende PS4, så er 375 kr om året givet godt ud, om det er gratis eller ej, og det bliver desuden også en nødvendighed hvis man vil spille online på PS4.

De store titler, ja dem har man nok spillet når de bliver tilgængelige, men så kan man glæde sig over at hvis man skulle få lyst til at spille dem igen, så skal man ikke finde en skive frem. Og ja, så kan man altid sælge de spil man har og få lidt mønt ind, uden at miste spillet.

Min holdning er stadig at hvis man ikke kan gøre tingene ordentligt, så skal man lade helt værd. Ingen havde forventet det her af Microsoft, så hvis de bare havde fortsat uden de gratis spil, så ville skaden være begrænset, for jeg synes ikke det her gavner dem, og det er ikke måden at få nye abonnenter til :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mysticurse » 26. sep 2013 08:21

Michelve skrev:Ascend: Hand of Kul er også gratis nu

Tak for info ;)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mysticurse » 16. okt 2013 07:38

Så kan Halo 3 hentes... Dog skal man selv lave en søgning efter spillet, da det stadig er forige spil der kommer frem hvis man bare trykker på Games with Gold logoet ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf A42Merlin » 16. okt 2013 08:18

Den er hermed smidt i kø. Så kan jeg komme af med den fysiske udgave :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf IkkNico » 16. okt 2013 11:13

Mysticurse skrev:Så kan Halo 3 hentes... Dog skal man selv lave en søgning efter spillet, da det stadig er forige spil der kommer frem hvis man bare trykker på Games with Gold logoet ;-)

Har allerede spillet lidt kampagne og Team Slayer, og må (igen) konstatere, at Halo bare ikke er spil for mig.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mysticurse » 16. okt 2013 12:02

IkkNico skrev:
Mysticurse skrev:Så kan Halo 3 hentes... Dog skal man selv lave en søgning efter spillet, da det stadig er forige spil der kommer frem hvis man bare trykker på Games with Gold logoet ;-)

Har allerede spillet lidt kampagne og Team Slayer, og må (igen) konstatere, at Halo bare ikke er spil for mig.

He he, jeg tror også det var 3'eren jeg købte og prøvede sidste år, men spillede kun i 1 time så gad jeg bare ikke det p¤¤ mere :-D :-D Men jeg skal da have det nu det er gratis, og prøves skal det da igen :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf NorthernLiteDK » 16. okt 2013 12:35

Flot at vi kan hente et spil der nærmest kan betegnes som et retro spil,på PS3 har jeg denne måned hentet:

Farcry 3
Street fighter X Tekken
Giana sisters
Dragons Dogma dark arisen

Udover de månedelige er de her nedeunder gratis også
Mafia 2
Uncharted 3
Jak trilogy
Spec ops the line
Little big planet karting

Næste måned gratis spil på ps3 der kan hentes den 23 oktober er:

Metal Gear Rising: Revengeance
Remember Me
MotorStorm RC
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Lowlandet » 16. okt 2013 12:39

NorthernLiteDK skrev:Flot at vi kan hente et spil der nærmest kan betegnes som et retro spil,på PS3 har jeg denne måned hentet:

Farcry 3
Street fighter X Tekken
Giana sisters
Dragons Dogma dark arisen

Udover de månedelige er de her nedeunder gratis også
Mafia 2
Uncharted 3
Jak trilogy
Spec ops the line
Little big planet karting

Næste måned gratis spil på ps3 der kan hentes den 23 oktober er:

Metal Gear Rising: Revengeance
Remember Me
MotorStorm RC


Der er ikke nogen som tvinger dig. Jeg synes at det er en fin service MS tilbyder, og jeg mangler stadig at få Halo 3 gennemført på legendary. Og desuden er det gratis, så du har sådan set ikke ret til at brokke dig.
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf NorthernLiteDK » 16. okt 2013 12:59

Nu betaler jeg guld ligesom dig og har vel ret til at brokke mig ligesom du syntes det er fedt de slipper et 6 år gammelt spil gratis fordi du ikke har klaret legendary
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mogwai » 16. okt 2013 13:34

NorthernLiteDK skrev:Nu betaler jeg guld ligesom dig og har vel ret til at brokke mig ligesom du syntes det er fedt de slipper et 6 år gammelt spil gratis fordi du ikke har klaret legendary


Konsollerne er et konkurrencepræget marked og Microsoft kører hele tiden på grænsen mellem dårligt og godt nok. Jeg synes ikke, at firmaet viser særlig meget velvilje overfor deres kunder. Så hellere give den lidt gas som Sony og så få noget god PR.

Til min pointe. Jeg synes ærligt talt, at det er fair nok at Xbox kunderne klager over Games With Gold. Gør det ordentligt eller lad være. I øjeblikket er det helt til grin.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron