Xboxlife forum

"gratis" spil til guld ?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf IkkNico » 25. sep 2013 14:57

Elgaard skrev:
IkkNico skrev:Præcis, en superforkælet holdning.


Selvfølgelig har man lov til at kritisere de spil der bliver givet som del af et betalt abbonnement. Ganske forståeligt oven i købet, da man får langt mere for samme penge hos Sony.

Jeg siger på intet tidspunkt, at man ikke må kritisere, jeg kalder det bare en super forkælet holdning. Det er en mening, min mening.
Jeg vil endda vove den påstand, at de mennesker der brokker sig over de gratis spil de får foræret, er de samme der brokker sig når FB er nede, YT smider reklamer ind i starten af alle film, og som gladeligt benytter reklame blockere, fordi de føler, at de skal have alting gratis. Det er de samme mennesker, der skyld i at flere og flere sider indfører brugerbetaling, fordi skidtet stadig skal hænge økonomisk sammen.

Games With Gold er blot en tidsbegrænset kampagne, og ikke noget vi er blevet stillet i udsigt ved oprettelse af guld abonnement. Det betalte abonnement giver tidlig adgang til indhold og Deal of the Week, men betalingen benyttes primært til at vedligeholde en online infrastruktur, der i mine øjne kvalitetsmæssigt ligger langt over hvad Sony har kunne levere i denne egenration.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Elgaard » 25. sep 2013 14:58

andeo1707 skrev:Så fordi tingene er "gratis" kan man ikke kritisere dem?


Her har vi netop problemet. Spillene er jo ikke "gratis" når du skal betale for et Gold abbonnement for at kunne hente dem uden det koster ekstra. De er en del af det betalte abbonnement, og det giver naturligvis folk enhver ret til at klage over dem.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mitzurugi » 25. sep 2013 15:15

Jeg har omkring femten arkade spil ud af de 500+ der er på markedspladsen og så er det selvfølgelig et jeg ejer :(
Jeg vil anbefale alle at give dette spil en chance, det er virkelig et lækkert spil!
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Thorpedo29 » 25. sep 2013 17:28

Hmm, kunne være man lige skulle give det en chance så inden man tilslutter sig de skuffede.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf CaptainKicker » 25. sep 2013 17:53

Michelve skrev:en sindssyg liste ps plus har.......igen


Sindsyg? Far Cry 3 har størstedelen af gamers spillet, og kan erhverves til ingenting. Giana Sisters er et scoop, mens Dragons Dogma også er nemt at få fat i. Vita spillene kan fåes til 25,- på tilbud af og til.

Er stadig træt af, at jeg har et betalt abonnement nu hvor jeg har smidt alle mine Playstation produkter af H til, fordi hvis jeg en dag (lol) skulle få en af maskinerne igen, så skal jeg betale for at "leje" dem igen. I det mindste, kan vi med vores "betalte abb", eje det som sølv medlemmer, lang tid efter servers osv. er nede.

Så jo, folk er forkælet, hvis man brokker sig over dette spil er på månedens gratis.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Michelve » 25. sep 2013 17:54

Ascend: Hand of Kul er også gratis nu
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf tue69 » 25. sep 2013 18:08

Den her debat er trættende at høre på. Ja, vi har fundet ud af, at Playstation er noget lort, og at man åbenbart ikke gider at eje deres produktserie og at man synes det er dumt at "leje" relativt nye spil for den samme pris som det koster at spille Live på Xbox 360, og i tilgift få kastet et 5-6 år gammelt spil i hovedet i ny og næ. Men så kan vi til gengæld spille Rainbow Six, når Xbox Live er nede. Eller når vi ikke betaler for guld mere - og det er da også fedt.

De facto er dog, at den "lejeaftale" man laver med Sony, målt på Games Library, ser flere gange mere attraktiv ud, end hvis man havde købt sig samtlige Games with Gold spil i den tid, hvor MS har kørt med konceptet.

Ovenstående er alene ift. spil. Så kan man altid begynde at diskutere online-service, hvor Xbox 360, ligesom på så mange andre områder, er lysår foran Playstation 3. Instant Games Library kontra Games with Gold er bare ikke én af dem.

Og ja, det er da forkælet og dumt at brokke sig over gratis ting, lidt ligesom det er tudetosset at argumentere for, at Assassin's Creed II, Rainbow Six 1, Dead Rising 2 og Halo 3 objektivt set er bedre end Assassins Creed III, Far Cry 3, Dragons Dogma m.fl., bare fordi det er et spil du har til evig tid. Clash of Heroes ser da fedt ud, Magic 2013 ligeså, men jeg synes nu ikke der kan herske tvivl om, at PS+ de sidste mange måneder har trumfet MS med deres spiludvalg, leje-historien til trods.

Der er alligevel ingen der spiller Games with Gold-titlerne, efter at Xbox One udkommer - ej heller til trods for, at du ville få adgang til dem på den platform, uden Xbox Live abonnement. Og det er ikke fordi at spillene isoleret set er dårlige, de er bare fandens gamle.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Michelve » 25. sep 2013 18:17

brokker mig slet ikke, og jeg personlig syntes at give spil til en værdi af 200 kr væk er sindssyg
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Elgaard » 25. sep 2013 18:29

tue69 skrev:Ja, vi har fundet ud af, at Playstation er noget lort, og at man åbenbart ikke gider at eje deres produktserie.


Det er altid det sjoveste argument i mine øjne, og det viser for alvor hvem fanatikerne er. Man kan bare ikke rationelt påstå at enten PS eller Xbox er super fedt, og den andet er noget lort. Det er produkterne simpelthen for tætte på hinanden til.
De har selvfølgelig hver i sær deres fordele og ulemper, og det er dem vi vælger platform ud fra, men de forskelle kan umuligt være store nok til at man elsker den ene og hader den anden. Det er bare fanboy bullshit.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf tue69 » 25. sep 2013 18:35

Michelve skrev:brokker mig slet ikke, og jeg personlig syntes at give spil til en værdi af 200 kr væk er sindssyg


Det var heller ikke dig jeg var efter, Michelve. Jeg synes bare, som indlægget herover går på, at det er synd, når ens forhold til et stykke elektronik, tilsyneladende gør det umuligt at tænke i begge lejre.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mitzurugi » 25. sep 2013 19:29

CaptainKicker skrev:
Michelve skrev:en sindssyg liste ps plus har.......igen


Sindsyg? Far Cry 3 har størstedelen af gamers spillet, og kan erhverves til ingenting. Giana Sisters er et scoop, mens Dragons Dogma også er nemt at få fat i. Vita spillene kan fåes til 25,- på tilbud af og til.

Er stadig træt af, at jeg har et betalt abonnement nu hvor jeg har smidt alle mine Playstation produkter af H til, fordi hvis jeg en dag (lol) skulle få en af maskinerne igen, så skal jeg betale for at "leje" dem igen. I det mindste, kan vi med vores "betalte abb", eje det som sølv medlemmer, lang tid efter servers osv. er nede.

Så jo, folk er forkælet, hvis man brokker sig over dette spil er på månedens gratis.

Jeg er skuffet Kicker. Dette indlæg viser for alvor hvor stor en fanboy du er, at du kan blive ved med at forsvare MS så kraftigt er mig en gåde. Jeg må erklære mig enig i stort set alt hvad herren over mig skrev tidligere :)
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf CaptainKicker » 25. sep 2013 20:29

Hvor forsvare jeg Microsoft? Jeg siger bare min mening i en debat der gang på gang, skal helliggøres af de samme personer mht. PS+ i alle tråde, og især sådan en som den her, hvor PS+ har KEINE med det at gøre.

Så at man kaster "fanboy" og "at det er trættende" mod mig, mens PS+ forsvares i en tråd, der HANDLER OM "GRATIS SPIL TIL GULD", er virkelig uforstående.

Jeg indrømmer gerne at det stunt Sony lavede, gik i mod alle mine værdier som gamer. At ændre på ting i sidste sekund, for at sparke et firma der ligger ned, kan jeg ikke tage, og mistede alt for min PS3/PS Vita kollektion, og indså at PS+ er det mest overvurderet der findes i gaming debatten, samt at Playstation ikke er den maskine mere jeg elskede dengang med PS1/PS2/PSP.

Men typisk, at man får lange smøre samt en masse der er enige med vedkommende, fordi man "forsvare" Microsoft. Kan vende den om at sige, at hvor stor fanboys nogen er, når de skal forsvare Sony?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf McFarmer » 25. sep 2013 20:46

Gratis spil er altid godt.
McFarmer
Niveau 4
 
Indlæg: 490


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Mitzurugi » 25. sep 2013 20:47

Hele dit indlæg handler om at forsvare MS, hvorfor skulle du ellers nedgøre Sony? Selvfølgelig har PS+ noget med dette at gøre når det er præcis det samme koncept, det må du da kunne se? :) Jeg ved ikke hvilket stunt du snakker om, men det lyder til at du tog det meget personligt. Jeg tvivler også stærkt på at Elgaard og Tue69 er fanboys når de har været på denne hjemmeside i mange år, hvilket også gælder for undertegnet.
EDIT: Hvorfor redigerede du dit indlæg McFarmer?
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf tue69 » 25. sep 2013 20:51

CaptainKicker skrev:Hvor forsvare jeg Microsoft? Jeg siger bare min mening i en debat der gang på gang, skal helliggøres af de samme personer mht. PS+ i alle tråde, og især sådan en som den her, hvor PS+ har KEINE med det at gøre.

Så at man kaster "fanboy" og "at det er trættende" mod mig, mens PS+ forsvares i en tråd, der HANDLER OM "GRATIS SPIL TIL GULD", er virkelig uforstående.

Jeg indrømmer gerne at det stunt Sony lavede, gik i mod alle mine værdier som gamer. At ændre på ting i sidste sekund, for at sparke et firma der ligger ned, kan jeg ikke tage, og mistede alt for min PS3/PS Vita kollektion, og indså at PS+ er det mest overvurderet der findes i gaming debatten, samt at Playstation ikke er den maskine mere jeg elskede dengang med PS1/PS2/PSP.

Men typisk, at man får lange smøre samt en masse der er enige med vedkommende, fordi man "forsvare" Microsoft. Kan vende den om at sige, at hvor stor fanboys nogen er, når de skal forsvare Sony?


Så er du Sony hater, men det påvirker jo indlæggene i samme grad som hvis man var pro-MS. Jeg synes ærligt talt det farver dine indlæg, som er gennemsyrede af, at du ikke kan lide Sony.

Og iøvrigt er det da kun naturligt, at PS+ bliver debatteret i denne tråd. Games with Gold er den direkte pendant til PS+, så der vil selvfølgelig blive sammenlignet på kryds og på tværs. Det er iøvrigt debatten der er trættende, ikke dig.

Iøvrigt forsvarer jeg ikke Sony. Jeg har aldrig haft en PS3, skal sandsynligvis heller ikke have 4'eren og har aldrig abonneret på PS+, men jeg mener rent objektivt, at PS+ er det bedste koncept. Fair nok hvis man er uenig, men jeg føler mig nu ret sikker på, at konsensus hælder mod PS+.

Du behøver ikke tage mine indlæg personlige, Kicker, for det ved du godt, at de ikke er.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron