Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 12:59

hackNICE1112@ skrev:Halo 3 ODST coming to Master Chief Collection

Nå det er da lækkert nok :-)

http://www.totalxbox.com/82590/halo-3-o ... ollection/



Får vi så yderligere 1000 achievement points vi kan farme? :P dang.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 22. dec 2014 14:01

Mike JezZ skrev:Jeg håber virkeligt at de rygter om Cross-Buy mellem PC og XO er sande i Windows 10 =D>


Og du er ikke typen der går amok, over det så ikke kan aktiveres gennem steam?
hackNICE1112@ skrev:Halo 3 ODST coming to Master Chief Collection

Nå det er da lækkert nok :-)

http://www.totalxbox.com/82590/halo-3-o ... ollection/


Gammelt nyt. Har jeg faktisk også selv skrevet i denne tråd. Vi for det da mcc bare ikke virker ;-)
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. dec 2014 14:19

cigi silk skrev:http://n4g.com/news/1642381/sony-exec-i-think-there-will-be-a-ps5-doesnt-know-if-itll-be-physical-or-based-in-the-cloud

I think there will be a PS5. However, I don’t know what form it’ll have. It could be a physical console, or it could be in the cloud.

But even if the form might change, PS5 Games will be born. This is what we want.


Den her går vis til IkkNiko....

Indrømmet. Gaming as a service er min helt store kæphest.
Sony har for længst meldt ud, at Playstation ikke blot er en kasse, og det understøtter dette jo blot. Sammen med PS Vue og Now selvfølgelig. Lidt skægt at Sony i den grad har taget førertrøjen på ifht. skyen (<- ikke ment negativt), og lige så skægt at en stor gruppe (tidligere rasende) forbrugere nu langsomt accepterer, at online nok er fremtiden. Nyheder, film, musik, spil. det hele kommer til at foregå online ... Tror jeg ;)


nakka skrev:Gammelt nyt. Har jeg faktisk også selv skrevet i denne tråd. Vi for det da mcc bare ikke virker ;-)

Er det ikke også et ok plaster på såret?

Jeg tænker, det var planlagt som DLC, men både 343 og MS kunne godt se, at de skylder en omgang "kvajebajer" for MCC multiplayer fadæsen.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. dec 2014 14:23

Forudsigelse: XBO vinder også salgskapløbet i december (takket vlre Assassins Creed bundle).

#2 på Amazon, med PS4 på 24. pladsen og vanilla XBO helt ude af top 100 :shock:

Amazon har ikke svigtet endnu ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 22. dec 2014 16:43

IkkNico skrev:Lidt skægt at Sony i den grad har taget førertrøjen på ifht. skyen (<- ikke ment negativt), og lige så skægt at en stor gruppe (tidligere rasende) forbrugere nu langsomt accepterer, at online nok er fremtiden.


Der var ikke nogen der var rasende over at Microsoft satsede på Cloud features - Folk rasede over at maskinen blev låst ned i et DRM helvede der begrænsede brugernes muligheder for at bruge den offline, sælge spil, osv.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. dec 2014 17:39

Elgaard skrev:Der var ikke nogen der var rasende over at Microsoft satsede på Cloud features - Folk rasede over at maskinen blev låst ned i et DRM helvede der begrænsede brugernes muligheder for at bruge den offline, sælge spil, osv.

Men MS annoncerede 24 timers checket helt åbent. Alt omkring annonceringen pegede i min optik mod at MS ville etablere køb/salg af "brugte" digitale spil (mod procenter naturligvis), gøre det nemmere at dele eller tage sine digitale spil med sig (mhp. på mersalg selvfølgelig), men internettet glemte at ingen var tvunget til at købe en XBO, og valgte så at gå teenage-amok.
De samme mennesker er nu fint tilfredse med at tilkøbe online-only services på PS4 og andre platforme, og ingen raser over at Sony nu er længere fremme med sin sky, eller online services, end MS. Det er det jeg finder lidt komisk.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 17:40

nakka skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg håber virkeligt at de rygter om Cross-Buy mellem PC og XO er sande i Windows 10 =D>


Og du er ikke typen der går amok, over det så ikke kan aktiveres gennem steam?


Hvis det at jeg kan købe et spil, og spille det samme mellem min Xbox One og PC, så kan Steam rende mig en papand :P

Jeg har en Xbox One, jeg har en PC - Så er det svært at argumentere for Steam :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 22. dec 2014 20:01

IkkNico skrev:
Elgaard skrev:Der var ikke nogen der var rasende over at Microsoft satsede på Cloud features - Folk rasede over at maskinen blev låst ned i et DRM helvede der begrænsede brugernes muligheder for at bruge den offline, sælge spil, osv.

Men MS annoncerede 24 timers checket helt åbent. Alt omkring annonceringen pegede i min optik mod at MS ville etablere køb/salg af "brugte" digitale spil (mod procenter naturligvis), gøre det nemmere at dele eller tage sine digitale spil med sig (mhp. på mersalg selvfølgelig), men internettet glemte at ingen var tvunget til at købe en XBO, og valgte så at gå teenage-amok.
De samme mennesker er nu fint tilfredse med at tilkøbe online-only services på PS4 og andre platforme, og ingen raser over at Sony nu er længere fremme med sin sky, eller online services, end MS. Det er det jeg finder lidt komisk.


Jeg tror aldrig, at folk var utilfredse med, at de tilbyder "online only services", men at single-player krævede online (24 timers check). Faktum var, at ps4 kunne tilbyde single player oplevelsen i spil uden internet, men det kunne xbox one ikke. Jeg er glad for, at de lavede 180 graders vending.
Du har dog ret i, at ingen var tvunget til at købe en xbox one, men personligt var jeg trist over deres DRM, da jeg bedre kan lide xbox end playstation.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. dec 2014 22:13

Ikke så vs, men et interessant kig for PS4 spillerne her på XboxLife.



Check i øvrigt nogle andre af DYKGs videoer. De er superfede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 23. dec 2014 11:45

IkkNico skrev:Men MS annoncerede 24 timers checket helt åbent. Alt omkring annonceringen pegede i min optik mod at MS ville etablere køb/salg af "brugte" digitale spil (mod procenter naturligvis), gøre det nemmere at dele eller tage sine digitale spil med sig (mhp. på mersalg selvfølgelig),


24-timers checket i sig selv var der ikke noget "åbent" i, licensstyrringen af spil til gengæld blev der sejlet meget rundt i. Fælles for alt hvad der blev sagt dengang var dog at det var et skridt tilbage ift. den frihed som tidligere generationer gav.

IkkNico skrev:men internettet glemte at ingen var tvunget til at købe en XBO, og valgte så at gå teenage-amok.


Selvfølgelig er man ikke tvunget, men derfor har man jo stadig en foretrukken platform, som der kommer af at det er den man har brugt sin tid på, og dermed har profil, venneliste osv... Når MS så begynder at gå nogle veje som mange ikke er interesseret i at følge, så bliver der protesteret - og det skal der, for det er den eneste måde at du som forbruger kan være med til at sætte dagsordenen.

IkkNico skrev:De samme mennesker er nu fint tilfredse med at tilkøbe online-only services på PS4 og andre platforme, og ingen raser over at Sony nu er længere fremme med sin sky, eller online services, end MS. Det er det jeg finder lidt komisk.


Og det har stadig intet at gøre med hvad Microsoft gjorde. "Tilkøbe" er nøgleordet - Hvis du ikke gidder at være låst ned af online services, så foresætter du bare med at bruge din PS4 som du plejer... altså køber og sælger/bytter din spil på discs som det passer dig. Det valg havde du ikke hos Microsoft da Xbone først blev annonceret, og det var lige præcis det protesterne gik på.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 23. dec 2014 12:32

Elgaard skrev:24-timers checket i sig selv var der ikke noget "åbent" i, licensstyrringen af spil til gengæld blev der sejlet meget rundt i.

Det stod helt tydeligt beskrevet på Xbox Wire, og efter folk gik uretmæssigt amok, rettede MS så ind efter forbrugernes ønsker.

Elgaard skrev:Selvfølgelig er man ikke tvunget, men derfor har man jo stadig en foretrukken platform, som der kommer af at det er den man har brugt sin tid på, og dermed har profil, venneliste osv... Når MS så begynder at gå nogle veje som mange ikke er interesseret i at følge, så bliver der protesteret - og det skal der, for det er den eneste måde at du som forbruger kan være med til at sætte dagsordenen.

Men det ændrer jo ikke ved, at der ingen tvang var. Jeg kan heller ikke lide designet på den nye Ford Fiesta, eller ChromeCast på youTube nu er lagt op i højre hjørne af browseren. Hvis nu MS havde fortiet online checks, eller introduceret dem efter 2 år på markedet, så kunne jeg forstå at folk gik amok i den grad de gjorde, men det vi var vidner til i 2013 var massehysteri.

Elgaard skrev:Og det har stadig intet at gøre med hvad Microsoft gjorde. "Tilkøbe" er nøgleordet

Det er fuldstndig det samme. Om du tilkøber en konsol til hjemmet, der kræver en online forbindelse for at fungere, eller en online service er fuldstændig underordnet. Begge dele kræver en online forbindelse, begge dele blev annonceret helt åbent, og der ingen tvang ved nogle af dem.
Hvis Sony virkelig går netwrok vejen 8som meget tyder på), og lancerer PS5 som en ren online gaming/underholdningsservice, går de samme mennesker så amok igen?
Mit gæt er, at det gør de ikke
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 23. dec 2014 12:38

Jeg ville ønske at de havde droppet mersalg, så hvis man købte spillet blev det registreret til maskinen, ligesom på PC :(
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 23. dec 2014 12:42

IkkNico skrev:Det er fuldstndig det samme. Om du tilkøber en konsol til hjemmet, der kræver en online forbindelse for at fungere, eller en online service er fuldstændig underordnet. Begge dele kræver en online forbindelse, begge dele blev annonceret helt åbent, og der ingen tvang ved nogle af dem.
Hvis Sony virkelig går netwrok vejen 8som meget tyder på), og lancerer PS5 som en ren online gaming/underholdningsservice, går de samme mennesker så amok igen?
Mit gæt er, at det gør de ikke


Det kan der være mange grunde til. Tiden er nok én af dem (og større tilvænning til cloud-baserede løsninger).

Jeg er bestemt enig med dig i, Nico, at 2013 reaktionen var massehysteri. Sådan er internettet nu engang. Man kunne jo gøre, som flere også har gjort efterfølgende, og lade pungen tale - det viser de to konsollers salgstal vel sådan set også er tilfældet.

Men jeg tror nu ikke du skal undervurdere, hvor mange der rent faktisk gerne vil have en konsol, uden nødvendigvis at gøre brug af onlinefeatures. Pr. primo november var salgstallet på PlayStation 4 konsoller alene 13,5 mio. enheder (http://www.pslife.dk/news/9348/playstat ... heder.html) men salget af PlayStation Plus omfattede 7,9 mio. medlemmer (http://www.pslife.dk/news/9354/playstat ... eldte.html). Ergo anvender mindst 40 procent af PlayStation 4 konsollerne ikke områder, som mange af os betragter som værende basale. Og det er jo mindst, da PlayStation Plus medlemstallet dækker samtlige Sony konsoller. Tallet kan måske reelt være halvdelen på PS4-niveau.

Så lad os antage at hver fjerde af PS4-konsolejerne ikke ønsker at anvende basale onlineegenskaber, såsom multiplayer, så er der nok grundlag for at antage, at en del af disse ikke ville være interesserede i at købe en Xbox One, hvor onlinechecks var obligatoriske. Det er en relativt stor del. Overraskende stor, synes jeg.

Men kernen i din sag, altså at der var tale om decideret massehysteri, bliver vi bestemt ikke uenige i. For det synes jeg også det var.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 23. dec 2014 15:27

tue69 skrev:Men kernen i din sag, altså at der var tale om decideret massehysteri, bliver vi bestemt ikke uenige i. For det synes jeg også det var.

Tak Tue :)

Jeg synes Microsofts politik var helt i orden. Ingen brok herfra.Måden de serverede den på, eller rettere reagerede på de første negative udmeldinger på, var til gengæld himmelråbende elendig.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 25. dec 2014 01:22

Sony burde gøre noget ved deres sikkerhed.

Nogle har fået stjålet deres konto, hvor hackere har købt spil og Sony vil ikke refundere pengene.

Og lizard squad sagde de ville hacke xbox live. De har altid problemer med at smadre live men får altid ram på psn (som også lader til at få tæsk lige nu)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster