Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 29. okt 2014 16:28

cigi silk skrev:
nakka skrev:wow MS er gået i kampmode! endnu en prisnedsættelse i kølvandet på deres quarter resultat. men noget skal de også gøre når sony har solgt +x2 hvad xboxen har gjort.

men november er virkelig en fed måned at hente en xbox på. 350 dollargrin, og man har en bundle med 1 til 2 spil. og når nu sunset overdrive (føj det er godt!! første virkelig fede spil til xbox one) lige er dukket frem (og stædig vil være dukfrisk ved november), cod bundle og Halo:MCC. for satan da. de skal sgu nok sælge konsoller op til jul.

ser ikke sony have et modtræk, udover en prisnedsættelse og en gta v/familie bundle med lbp3+singstar.

fw 2.0 er lækkert. og at spille spil jeg ikke ejer er fedt. er jeg pirat ?


Fedt, at du kører godt med fw 2.0 - lyder ellers til at det ikke går helt så smooth - med bricks og problemer all over the place. Venter selv med at opgrade af gammel skade - men har også kun brugt den til at spille TLOU de sidste 6 mdr. så der er ikke nogen urgency fra min side.

Min pointe kan ses her:
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_v ... Framerates
Men du har helt sikkert ret- det er fordelen ved at have en forretning som tjener penge MS. Sony kan ikke tillade sig at sætte prisen under deres produktionspris. Det er sikkert også derfor vi hører at SONY er ved at lave nye SKU som skal skære produktionsprisen ned. Forhåbentligt bliver det så ikke også en ringere konsol som vi så med Ps3.

Men jeg vil mene at vi efterhånden er ved at være nået til et sted hvor MS, i hvertfald på 1 party, kan sige - "let the games do the talking". Drive Club har i hvertfald ikke gjort meget godt for SONY mens FH2 rykker max og samtidig viser, at den latterlige 50% +++ POWAR i PS4 vist ikke er tilstede. Så vi er ved at have "parity" - og så er vi slet ikke begyndt med DX12 endnu.

Jeg føler egnetligt at SONY selv at ved at ødelægge den hype der er skabt med "GREATNESS AWAITS" .... måske er alle bare nød til at vente lidt længere end ventet. Jeg kan i hvert fald ikke huske en generation hvor exclusives har fejlet så meget som SONY's har i denne generation.


Ikke at det nødvendigvis er så vigtigt, men næsten alle spil er bedre grafisk på ps4. Hvor er det du ser parity? Ja, destiny, sportsspil, diablo, men der kommer stadig mange der ikkekan følge med. Her kan bl.a. nævnes en stor titel som Call of duty: Advanced warfare, som er lavere opløsning på xbox one.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. okt 2014 16:36

Theis : DX12 og secret sauce er ikke taget i brug endnu og MS kan ikke snakke om det pga. En NDA.

Men som den super konsol xbox one er, giver det selvfølgelig mening at lave en kampagne og dumpe prisen.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 29. okt 2014 16:47

Slimjay DK skrev:Theis : DX12 og secret sauce er ikke taget i brug endnu og MS kan ikke snakke om det pga. En NDA.

Men som den super konsol xbox one er, giver det selvfølgelig mening at lave en kampagne og dumpe prisen.


Ja, det var det svar jeg regnede med, at Cigi ville give mig. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. okt 2014 17:30

IkkNico skrev:
Redman DK skrev:Hosten kan jo til hver en tid smide den anden spiller ud, så det er kun et problem hvis man holder øje :P

Øv, så gider jeg ikke "låne" Tues PS4 alligevel :mrgreen:


Ha ha ha - du vil elske det.

Jeg tror i øvrigt at du får ret i, at næste måned er Xbox' i forhold til salgstal. Der er i al fald en masse ting der tyder på det fornuftigt salg, selvfølgelig blandt andet prisnedsættelsen.

Jeg ved ikke hvor mange ekstra konsoller et spil som Sunset Overdrive sælger. Jeg har ikke nogen fornemmelse af, hvor tungt det er kørt på rent markedsføringsmæssigt. Ikke ret meget, føler jeg egentligt, men det er nok mest fordi at jeg ikke har set en reklame på dansk TV (hvor der dog sjældent er spilreklamer medmindre det er de helt store).

Har dog set noget på Sky, så helt kommercielt tilbagestående har det da ikke været :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. okt 2014 17:36

tue69 skrev:
IkkNico skrev:
Redman DK skrev:Hosten kan jo til hver en tid smide den anden spiller ud, så det er kun et problem hvis man holder øje :P

Øv, så gider jeg ikke "låne" Tues PS4 alligevel :mrgreen:

Jeg tror i øvrigt at du får ret i, at næste måned er Xbox' i forhold til salgstal. Der er i al fald en masse ting der tyder på det fornuftigt salg, selvfølgelig blandt andet prisnedsættelsen.

Det er nu mest pga Halo:MCC jeg tror XB1 har en lille chance for at vinde salgskapløbet for en gangs skyld. Prisnedsættelse skader sikkert heller ikke, men jeg vil se Amazon bestsellers for november før jeg tør udråbe en vinder.

Jeg havde ikke set SO sælge så godt, og selvom både den og AW bundles er topsælgere på Amazon lige nu, så er jeg temmelig sikker på at PS4 bliver top-sællert i oktober.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 29. okt 2014 17:49

cigi silk skrev: Så vi er ved at have "parity" - og så er vi slet ikke begyndt med DX12 endnu.


Nemlig, og når DX12 virkelig får lov til at sparke igennem, så dropper udviklerne parity ?
Nope.. Det vil blot være endnu mere benzin på konsol-bålet, så naturligvis vil udviklerne ikke bruge flere af DX12 kræfterne, end hvad PS4´eren kan følge med til.

Kan slet ikke udtrykke, hvor voldsom ironisk det vil være :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 29. okt 2014 20:17

Major Oblivious skrev:
cigi silk skrev: Så vi er ved at have "parity" - og så er vi slet ikke begyndt med DX12 endnu.


Nemlig, og når DX12 virkelig får lov til at sparke igennem, så dropper udviklerne parity ?
Nope.. Det vil blot være endnu mere benzin på konsol-bålet, så naturligvis vil udviklerne ikke bruge flere af DX12 kræfterne, end hvad PS4´eren kan følge med til.

Kan slet ikke udtrykke, hvor voldsom ironisk det vil være :lol:


Jeg tror vist godt vi kan blive enige om at der indtil nu ikke har været fokus på parity, ps4 har fået lov at shine i første gen. Spillene. Og med alt det råben fra sony fans om ikke at gimpe Ps4 versionen pga xbox one så ville det være temlig sjovt hvis de krævde det når ps4 ikke kan følge med længere.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 29. okt 2014 20:33

Theis Jensen skrev:
cigi silk skrev:
nakka skrev:wow MS er gået i kampmode! endnu en prisnedsættelse i kølvandet på deres quarter resultat. men noget skal de også gøre når sony har solgt +x2 hvad xboxen har gjort.

men november er virkelig en fed måned at hente en xbox på. 350 dollargrin, og man har en bundle med 1 til 2 spil. og når nu sunset overdrive (føj det er godt!! første virkelig fede spil til xbox one) lige er dukket frem (og stædig vil være dukfrisk ved november), cod bundle og Halo:MCC. for satan da. de skal sgu nok sælge konsoller op til jul.

ser ikke sony have et modtræk, udover en prisnedsættelse og en gta v/familie bundle med lbp3+singstar.

fw 2.0 er lækkert. og at spille spil jeg ikke ejer er fedt. er jeg pirat ?


Fedt, at du kører godt med fw 2.0 - lyder ellers til at det ikke går helt så smooth - med bricks og problemer all over the place. Venter selv med at opgrade af gammel skade - men har også kun brugt den til at spille TLOU de sidste 6 mdr. så der er ikke nogen urgency fra min side.

Min pointe kan ses her:
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_v ... Framerates
Men du har helt sikkert ret- det er fordelen ved at have en forretning som tjener penge MS. Sony kan ikke tillade sig at sætte prisen under deres produktionspris. Det er sikkert også derfor vi hører at SONY er ved at lave nye SKU som skal skære produktionsprisen ned. Forhåbentligt bliver det så ikke også en ringere konsol som vi så med Ps3.

Men jeg vil mene at vi efterhånden er ved at være nået til et sted hvor MS, i hvertfald på 1 party, kan sige - "let the games do the talking". Drive Club har i hvertfald ikke gjort meget godt for SONY mens FH2 rykker max og samtidig viser, at den latterlige 50% +++ POWAR i PS4 vist ikke er tilstede. Så vi er ved at have "parity" - og så er vi slet ikke begyndt med DX12 endnu.

Jeg føler egnetligt at SONY selv at ved at ødelægge den hype der er skabt med "GREATNESS AWAITS" .... måske er alle bare nød til at vente lidt længere end ventet. Jeg kan i hvert fald ikke huske en generation hvor exclusives har fejlet så meget som SONY's har i denne generation.


Ikke at det nødvendigvis er så vigtigt, men næsten alle spil er bedre grafisk på ps4. Hvor er det du ser parity? Ja, destiny, sportsspil, diablo, men der kommer stadig mange der ikkekan følge med. Her kan bl.a. nævnes en stor titel som Call of duty: Advanced warfare, som er lavere opløsning på xbox one.


Ja det vil jo vise sig ! Mht. Spil der ikke kan følge med så indrømmer de ofte ikke at have brugt de nyeste sdk'er 11.3 fra okt. er den der har givet parity, men det er jo altid op til udvikleren.

Jeg jan kun sige at karma er på vej mod alle PS4 ejere som har trashet xbox one på grund af ps4s påståede 50 pct. POWAAAR fordel. Vi går en sjov tid i møde. Man jan allerede nu se hvordan PS4 folk vrider sig over de fantastiske spil vi har på vej. Nå jeg må tilbage til SO.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. okt 2014 22:41

Den her passer egentligt enormt godt på meget af det der bliver fyret af herinde på det seneste. Mærkeligt at man kan have det fedt på den måde. (ikke møntet på nogen speciel, mest af alt hele elektronikdebatten/religionsdebatten).

Billede

Det eneste tidspunkt at jeg fryder mig over elektronik er, når jeg når min kaffemølle er længere fremme i udviklingsstadiet end IkkNicos. :P
Senest rettet af tue69 29. okt 2014 22:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 29. okt 2014 22:47

tue69 skrev:Billede

Den her passer egentligt enormt godt på meget af det der bliver fyret af herinde på det seneste. Mærkeligt at man kan have det fedt på den måde. (ikke møntet på nogen speciel).

Det eneste tidspunkt at jeg fryder mig over elektronik er, når jeg når min kaffemølle er længere fremme i udviklingsstadiet end IkkNicos. :P


Ja, men der tager du fejl. Der sidder en hemmelig "Masturbation chip" inde i Ikknicos kaffe maskine, og den sprøjter secret sauce ud, som gør den meget kraftigere end din på længere sigt. Så Tue69, pak din kaffemaskine væk, den har ikke en chance. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. okt 2014 22:48

Theis Jensen skrev:Ja, men der tager du fejl. Der sidder en hemmelig "Masturbation chip" inde i Ikknicos kaffe maskine, og den sprøjter secret sauce ud, som gør den meget kraftigere end din på længere sigt. Så Tue69, pak din kaffemaskine væk, den har ikke en chance. :)


:(

Nico har altid været 4-5 skridt foran i det store spil. Skakmat.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 29. okt 2014 23:16

CaptainKicker skrev:
tue69 skrev:Den her passer egentligt enormt godt på meget af det der bliver fyret af herinde på det seneste. Mærkeligt at man kan have det fedt på den måde. (ikke møntet på nogen speciel, mest af alt hele elektronikdebatten/religionsdebatten).

Billede



[img]http[/img]

For lulz, og for tue. :<


Lidt sjovt, at du retter et angreb imod ps4, selvom at det Tue69 skrev, ikke var et angreb på xbox one. =D>
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 29. okt 2014 23:18

CaptainKicker skrev:
tue69 skrev:Den her passer egentligt enormt godt på meget af det der bliver fyret af herinde på det seneste. Mærkeligt at man kan have det fedt på den måde. (ikke møntet på nogen speciel, mest af alt hele elektronikdebatten/religionsdebatten).

Billede



[img]http[/img]

For lulz, og for tue. :<


Hvordan kan du mene, at ps4 mangler spil, jeg synes da den har mange allerede, men det er selvfølgelig min mening?
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 30. okt 2014 00:20

Nevermind that - det blev lidt for internt mellem undertegnet, og ham. Carry on.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 30. okt 2014 01:03

CaptainKicker skrev:Nevermind that - det blev lidt for internt mellem undertegnet, og ham. Carry on.


Kunne du evt. svare på mit spørgsmål ang. manglende spil?
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron