Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 12:38

Michelve skrev:
Blauwy skrev:Han ser lige præcis sådan ud som jeg havde forstillet mig, at de ville se ud. En rigtig bøv.
Hvis han havde været dansker havde han 120% sikkert været fra Randers.

Men det er da også rigtigt sjovt at ødelægge andres hygge og sjov for "egen underholdning".


Kan du SÅ lade være at fornærme folk fra Randers :evil: ....folk fra Randers er ligesom folk fra andre byen i Danmark.


Ja, bare lidt mere bøvet åbenbart :lol:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. dec 2014 13:40

Ja, man skal passe på hvad man siger, der er hurtigt nogle der bliver tøsefornærmet :lol: Det er det der er så fantastisk med internettet ... =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Michelve » 28. dec 2014 13:56

Suk....men bliver bare træt af internet hjælper at giver ens hjemmeby en dårlig rygte, det vil de fleste ikke syntes godt om....anyway tilbage til emne tak
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TU I Raven » 28. dec 2014 14:07

Slimjay DK skrev:Ja, man skal passe på hvad man siger, der er hurtigt nogle der bliver tøsefornærmet :lol: Det er det der er så fantastisk med internettet ... =D>


Ja lidt ligesom alle fra København, tror de er mere end andre.
Det er hurtig som folk bliver sat i bås.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. dec 2014 14:19

TU I Raven skrev:
Slimjay DK skrev:Ja, man skal passe på hvad man siger, der er hurtigt nogle der bliver tøsefornærmet :lol: Det er det der er så fantastisk med internettet ... =D>


Ja lidt ligesom alle fra København, tror de er mere end andre.
Det er hurtig som folk bliver sat i bås.


Det er de også :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 28. dec 2014 14:38

Ved godt jeg ikke er mod, men lad os nu lige komme tilbage til emnet :P

Tråden er gået fra ps4 vs xbox one til Danmark vs Jylland (pun intended :P)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TU I Raven » 28. dec 2014 14:54

Mike JezZ skrev:Ved godt jeg ikke er mod, men lad os nu lige komme tilbage til emnet :P

Tråden er gået fra ps4 vs xbox one til Danmark vs Jylland (pun intended :P)

Du har ret, sorry :D
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 28. dec 2014 15:18

så længe man ikke er fra Silkeborg, Jægerspris eller.... RANDERS! :lol: bøvede tosser :)
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 28. dec 2014 19:45

Slimjay DK skrev:Ja, man skal passe på hvad man siger, der er hurtigt nogle der bliver tøsefornærmet :lol: Det er det der er så fantastisk med internettet ... =D>


Hahaha det er fantastisk. Man kommer med en lille jo-kes også får folk blod i trussen.


Undskyld Raven. Jeg kan godt mærke du er fra Randers og ikke helt syntes det var så sjovt. Det' okay.

Jeg vil også lege Mod og gentage alle andre: Kom tilbage til emnet forhelvede!
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TU I Raven » 29. dec 2014 00:52

Blauwy skrev:
Slimjay DK skrev:Ja, man skal passe på hvad man siger, der er hurtigt nogle der bliver tøsefornærmet :lol: Det er det der er så fantastisk med internettet ... =D>


Hahaha det er fantastisk. Man kommer med en lille jo-kes også får folk blod i trussen.


Undskyld Raven. Jeg kan godt mærke du er fra Randers og ikke helt syntes det var så sjovt. Det' okay.

Jeg vil også lege Mod og gentage alle andre: Kom tilbage til emnet forhelvede!

Helt i orden blauwy. :lol:

Tilbage til emnet :D
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. dec 2014 10:24

Hvem havde det bedste 2014; XBO eller PS4?

Salgsmæssigt er der vist ingen tvivl, den tager PS4.

Kvaliteten er spil derimod er ikke helt så entydig. Bevares, næsten alle analyser med specialværktøj viser marginalt bedre performance på PS4, men aldrig i sådan en grad, at man efter et øjebliks kig på den rå video kan afgøre hvad der er XBO og hvad der er PS4. Ret skal være ret, og PS4 skal have sejren for bedst performance (selvom jeg personligt er ked af, at vi nået dertil, hvor selv tidlige demoer skal dybdeanalyseres).

Kigger vi på det rene gameplay, bliver det for multiplats en uafgjort. De ikke-tydelige forskelle nævnt ovenfor er åbenbart slået igennem hos anmelderne, da langt de fleste multiplats scorer meget ens. Jeg har ikke sammenlignet samtlige multiplats på Metacritic, men en 5 minutters gennemgang af de samlede anmelder karakterer viser, at multiplats lander meget tæt på hinanden, ex. GTAV; 96 på PS4 og 97 på XBO, Destiny; 76 på PS4 og 75 på XBO. Som sagt uafgjort set fra min skærm.

Eksklusiverne vil jeg overlade til jer der har begge platforme. Jeg kunne selvfølgelig sætte mig ned og sammenligne genre for genre, fx. Titanfall mod Killzone, eller simpelthen tælle antallet af ekslusiv titler op, hvorefter vi lander i den sædvanlige gryde med indies eller ikke-indies.

Mit personlige GOTY er blevet Titanfall. det startede stærlt, og døde så lidt ud, men efter 8 mdrs super support fra Respawn med tilføjelser for alle, er det simpelthen blev min goto shooter.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 10:35

Jeg synes 2014 har været mere lige end hvad salgstallene ellers giver udtryk for. PS4 har måske det bedste hardware på rå performance pr. ultimo 2014, men jeg synes at Xbox One har nogle meget interessante fremtidsperspektiver og målt på nye eksklusive titler, så har Xbox One også haft et stærkere 2014.

Min bedste spiloplevelse i 2014 har været The Last of Us: Remastered, men det tæller kun med nød og næppe med som en "ny" PS4 eksklusiv. Jeg tror dog at Sony konsollen kommer stærkt med i 2015 målt på eksklusiver, ligesom jeg tror at de to konsoller nærmer sig hinanden, i takt med at udviklerne formår at udnytte konsolhardwaren bedre.

En ting jeg som ny PS-ejer har skulle vænne mig til er stabiliteten, eller manglen på samme, på PSN. Det har, også på dage uden usle hackerangreb, været noget skrantende, og blandt andet har jeg stort set ikke kunne bruge beskedssystemet i 2. halvår. Det betyder mindre for mig i dag end det ville have gjort for 5 år siden, da jeg stort set ikke spiller online med folk jeg kender længere, men det er en bet at man ikke kan svare på de beskeder man får.

Så 2014 er i min optik en lille sejr til Xbox One, hvilket skyldes et par stærke eksklusiver, herunder Sunset Overdrive og Titanfall, samt en mere stabil brugeroplevelse på onlinefronten. Efterhånden som året er skredet frem har den grafiske del betydet mindre og mindre for mig, og derfor vægter jeg heller ikke PS4'erens "overlegenhed" på multiplatformssiden så højt som andre, som sikkert når frem til en anden konklusion end mig.

Jeg er glad for min PS4. Jeg synes det er en sprød maskine med en lækker controller og et fornuftigt dashboard. Brugeroplevelsen er ret lækker, når altså PSN bare spiller, og alt fra vennelister til trophyoversigter er superlækre. Men jeg kan ikke sådan umiddelbart pege på noget, der p.t. skal få mig til at sige, at den er længder bedre end Xbox One. Skulle jeg have foretaget mit valg pr. dags dato, så kunne jeg sikkert fint have købt mig en Xbox One og været tilfreds med det.

All in all er det dog bare glædeligt for alle, at vi har to konkurrencedygtige konsoller, og at Xbox One, efter en noget drøj start, er sluppet ud af latterliggørelsen og anerkendes af spillere og anmeldere. Det er nu engang sjovest, når parterne rent faktisk får lov til at svede lidt, og ikke lader sig lulle hen på sejrens søde laurbær.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf ramlas » 29. dec 2014 10:44

Hvorfor købe nogen af dem? For få gode spil til X One, så hvis det bliver aktuelt, køber jeg 360 igen :lol:
Play with Life!
ramlas
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. dec 2014 10:48

Jeg har købt både PS4 og Xbox One, så jeg er fuldt garderet mht eksklusive.

En af mine venner sagde, at det var fornuftigt et køb, da den er 4 gange hurtigere end Xbox One.

Jeg hører altid kun det som den eneste fordel, og jeg kan ikke se den store grafiske forskel.

Last of Us Remastered, der ganske vidst er et remake, er flot, men Xbox One kan præstere det samme.

Driveclub er flottere end Forza Horizon 2, grafisk i liga med Forza 5, men hold kæft et ringe spil :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. dec 2014 11:07

Mike JezZ skrev:En af mine venner sagde, at det var fornuftigt et køb, da den er 4 gange hurtigere end Xbox One.


Mindst! Jeg tror at den er 1.000 gange hurtigere!

Det er da en røver af de helt store :lol:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster

cron