Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 25. dec 2014 02:03

Er det så stort et problem? Nu har jeg ikke købt min endnu pga. Drive Club skuffelsen og manglende spil af interesse men jeg følger da med hvad der sker på platformen.

Jeg tænker det der vil genere mig mest er nede tid hver gang de opdater, jeg har ikke indtryk af at deres sikkerhed er dårligere end MS.

Edit: Havde vi forøvrigt ikke lignende problem på 360 med FIFA, hvor det viste sig det var spillet der var problemet?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. dec 2014 07:39

Mike JezZ skrev:Sony burde gøre noget ved deres sikkerhed.

Nogle har fået stjålet deres konto, hvor hackere har købt spil og Sony vil ikke refundere pengene.

så få da et fucking ordentligt password.
er dette ALDRIG sket for MS? hint gu er det så, endda i højre grad - se fifa bøvlet i sin tid.

Mike JezZ skrev:Og lizard squad sagde de ville hacke xbox live. De har altid problemer med at smadre live men får altid ram på psn (som også lader til at få tæsk lige nu)


de fik da nakket live i går. specielt i UK (et af de store xboxlande) gik det slemt for sig. psn var sporalsk nede i går (det gik udover storen - hvor man fik vedligeholdelse). personligt tror jeg IKKE øgledrengene fik nuppet live ELLER PSN. gætter på ren julekaos på linjen, og de bare tager "æren" ved de problemer der har været.

Thorpedo29 skrev:Er det så stort et problem?

nej, et hurtigt kig i "live status tråden" og "så er psn nede igen" på henholdsvis xboxlife og pslife vidner om dette.
på neogaf, ign og n4g er det samme tilfælde (n4g tæller ikke helt, da den kun forholder sig til her og nu)

Thorpedo29 skrev: Drive Club skuffelsen og manglende spil af interesse men jeg følger da med hvad der sker på platformen.


skuffelsen? hvordan vurdere du denne? du har ikke maskinen? efter 1.09 opdateringen tør jeg nemt love du bliver underholdt. det er ikke simulation ala forza og gt.. så hvis dette er forventningerne bliver du skuffet. det er dog ej arkade som burnout osv. men mere ala need for speed shift. når du for maskinen, så giv det et forsøg - prisen er heltsikkert i bund, grundet deres dårlige launch.

Thorpedo29 skrev:Jeg tænker det der vil genere mig mest er nede tid hver gang de opdater, jeg har ikke indtryk af at deres sikkerhed er dårligere end MS.


umiddelbart ville jeg give dig ret i din antagelse. en ting omkring deres opdateringer er, at de faktisk komme ofte. det gode er så, du kan stadig spille - du skal bare logge ind før de starter, hvilket for os EU borgere ofte kan klares nemt grundet deres valgte tidspunkter.

noget andet. har i fulgt rygtemøllen for tiden? Verendus (stadig ikke blevet bandet fra neogaf..) er fremme i skoene.
http://www.dualshockers.com/2014/12/23/ ... y-insider/

tror nemt på square enix fokusering på hdudgaver. det er nemme penge, og når man laver en hdudgave af tomb raider og sleeping dogs, og FFX til ps4... så er det ren cash grab. så FFXII, Dragon quest (en af dem)og Xenosaga i HD samlinger.

et eksklusivt spil til ps4 (ala capcoms street fighter og deep down) med konami. det er SELVFØLGELIG ikke MGS (det er konamis salgshest, den skal hive så meget ind som muligt). om det er silent hill eller suikoden. hvem ved.

Det samme gør sig gældende med Sega .. denne aftale har vi hørt om siden ps4s afsløring. er det bare endnu et yakuza eller phantasy star?..... eller shenmue?

herudover noget for det japanske marked..
Japanese new IP which is set in…Japan. Third person action adventure title with monsters and machines. Might have RPG elements, not too sure on that unfortunately. Futurisitic setting. Playstation exclusive. nok

elsker rygter. de for ikke for lidt hva?!
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf jepsen80 » 25. dec 2014 11:21

Hvordan kan du forsvare driveclub der skulle bruge 9 opdateringer for at blive spilbart?
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Da Senzai » 25. dec 2014 11:35

tue69 skrev:Men jeg tror nu ikke du skal undervurdere, hvor mange der rent faktisk gerne vil have en konsol, uden nødvendigvis at gøre brug af onlinefeatures.


Det her!

Jeg vidste godt, at det var sådan, men jeg blev alligevel ret overrasket, da jeg hoppede over på Playstation-vognen! Jeg kendte næsten ingen IRL med en Xbox 360, men jeg kender rigtigt mange med en PS4. Jeg tænkte "Fedt", så skulle der nok være garant for at have nogen at spille med, men næeh nej.

Især mange på mit arbejde har en PS4 ca. 2/3 dele af dem har ikke PSN plus og flere af dem, der har spiller ikke online alligevel. De spiller "bare" FIFA offline med vennerne, og så GTA fordi det er GTA og nogle af dem kan godt lide Assasins Creed. Mere går de ikke op i det.

Nogle af dem vidste ikke engang, at de får gratis spil med deres PSNplus abbo!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. dec 2014 12:18

jepsen80 skrev:Hvordan kan du forsvare driveclub der skulle bruge 9 opdateringer for at blive spilbart?


skulle da ikke bruge 9?

ingen for at være spilbare offline. flere for at kunne klare det online.
kan nemt forsvare spillet, da det NU er fucking godt.

man må man da håbe folk ikke forsvare Halo:MCC da det stadig efter alle dets opdateringer ikke er spilbart (online) ENDNU
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. dec 2014 12:51

Rooolig nakka, det er stadig kun forbrugsvarer.
Lad julefreden sænke sig over dig og slap lidt af med din yndlingsplatform eller et par gode film.

Glædelig jul min ven :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 25. dec 2014 13:45

jepsen80 skrev:Hvordan kan du forsvare driveclub der skulle bruge 9 opdateringer for at blive spilbart?


Jeg spillede det da dag et.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 25. dec 2014 18:34

Ja... Et år efter og stadig ikke et ordentligt bilspil til ps4. Man må håbe at der snart kommer lidt at se frem til
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. dec 2014 18:34

nakka skrev:nej, et hurtigt kig i "live status tråden" og "så er psn nede igen" på henholdsvis xboxlife og pslife vidner om dette. på neogaf, ign og n4g er det samme tilfælde (n4g tæller ikke helt, da den kun forholder sig til her og nu)

Selvom fejlrapporterne for XBL er steget med lanceringen af XBO, så har sider som Downdetector stadig har langt flere rapporter om problemer og nedetid for PSN end for XBL

https://downdetector.dk/problem-fejl/pl ... on-network
https://downdetector.dk/problem-fejl/xbox-live
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 27. dec 2014 01:14

https://twitter.com/FUCKCRUCIFIX/status ... 9070443520

"PSN DNS SERVERS ARE FRIED. THEY ARE PERM OFFLINE. FOR 40-80% PEOPLE"


Damn.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 27. dec 2014 10:34

Det er en troll account, som bare skriver pis for at få opmærksomhed, followers og retweets. Det bedste er at ignorer den slags typer, fordi det eneste de vil have, er netop opmærksomhed, så de kan troll mest muligt.

Det var Sony selv der tog PSN i maintaince mode i går efter DDoS var færdig, for at ændre PSN, så det bedre kunne håndtere DDoS og stor aktivitet frem over. PSN er ude af maintaince mode igen og er ved at være online for de fleste.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 27. dec 2014 10:54

Jeg tror ikke på at det var et angreb før jeg ser en officiel udmelding. Indtil videre peger alt, i min optik, på "god" gammeldags juletravlhed. Både PSN og XBL har en historik med problemer i perioder med peakloads.

Alle nyheds siderne elsker at skrive hack og angreb fordi det giver trafik. Ingen spørger sig selv; hvorfor er Nintendo, steam og battle.net ikke blevet angrebet. Eller nogle af "de onde" som EA og Ubisoft? Hvorfor bliver der kun annonceret angreb på PSN og XBL, der begge har haft masser af problemer på 8. generation?

Jeg annoncerer hermed, at jeg i løbet af 2015 vil udføre en række angreb på både PSN og XBL. Jeg siger ikke hvornor, men skal nok særge for at udføre disse angreb, når der er allermest brug for servicene.

CaptainKicker skrev:https://twitter.com/FUCKCRUCIFIX/status/548618979070443520

"PSN DNS SERVERS ARE FRIED. THEY ARE PERM OFFLINE. FOR 40-80% PEOPLE"


Beklager, den side eksisterer ikke!
Du kan søge på Twitter via søgefeltet herunder eller vende tilbage til hjemmesiden.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. dec 2014 11:23

DDoS eller ej, jeg er enig med Nico og Erroneus tidligere. Tror at meget beror sig på travlhed og at nogen så måske samtidigt har forsøgt at øge presset yderligere.

Men Psn er dog utvivlsomt knækket noget, det var svært at gøre noget som helst igår.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 27. dec 2014 11:35

Skal man vælge en dag at DDoS på, så er det i hvert fald den rigtige dag at gøre det på, så det kan meget vel have været på en billig baggrund :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 27. dec 2014 12:16

altså når xbox one sælger 2.3 millioner maskiner og sony 2.6 på verdensplan i november.. gad vide hvor mange de så ikke har solgt i december, som historisk er den måned hvor der sælges mest. læg så lige nogle af de novembermaskiner til som julegave.

det må give en travl omgang til jul. men de øgler fik lige det de ville have. opmærksomhed og gratis lort
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster

cron