Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 10:44

Slimjay DK skrev:Hvis du kan tælle er der flere .. om det er mange flere kan du diskutere med Niculla ;) længere er den ikke ....


Ja "mange flere" var nok måske lidt for ekstremt. Tror mere det var et mismatch i forventningsafstemning mellem MSFT og jeg som forbruger. Det var trods alt det, som virkelig skulle differentere de to konsoller - og når konkurrenten så tilbyder mere uden reelt at have markedsført det? Så er der sq noget galt. haha
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 10:46

@ slim, så må du gerne skrive de flere multimedie muligheder der er? Eller vil du kun diskutere ud fra dit eget præmis om danske apps? Hvis du kan læse kan du se det ikke var det jeg svarede på

@ Niculla, fordi en dansk konsol forbruger bruger kun dansk lokaliserede apps?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 10:49

Jeg håber virkeligt at de rygter om Cross-Buy mellem PC og XO er sande i Windows 10 =D>
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 10:54

Thorpedo29 skrev:@ slim, så må du gerne skrive de flere multimedie muligheder der er? Eller vil du kun diskutere ud fra dit eget præmis om danske apps? Hvis du kan læse kan du se det ikke var det jeg svarede på

@ Niculla, fordi en dansk konsol forbruger bruger kun dansk lokaliserede apps?


Jeg tror godt du kan regne med at de fleste personer køber en konsol, fordi de ikke gider rode med indstillinger. Det her site er en minoritet og ikke repræsentativt. Vi har langt mere viden omkring disse ting.

Nu kan jeg så heller ikke anvende US apps medmindre jeg går ind i min router og kobler den på en anden DNS-server. Det er for de fleste "normale forbrugere" en uoverkommelig teknisk opgave.

En konsols største value proposition er at det skal være plug-n-play.

Udgangspunktet må derfor være, hvad virker i Danmark?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 10:56

@Mike Jezz

Jeg lyder sq snart som dig mht. konsollerne. En PC er sq nok lettere at have med at gøre, når det kommer til stykket.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 10:59

Ja det ville være rigtigt lækkert og ville selvfølgelig være en gevinst for MS.

Jeg tror forøvrigt der er rigtigt mange der er enige med dig i at konsollerne hardware mæssigt ikke er imponerende den her gang men vi køber dem jo alligevel :) Så vi kan kun takke os selv hvis trenden forsætter i næste gen.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 11:05

Niculla skrev:
Thorpedo29 skrev:@ slim, så må du gerne skrive de flere multimedie muligheder der er? Eller vil du kun diskutere ud fra dit eget præmis om danske apps? Hvis du kan læse kan du se det ikke var det jeg svarede på

@ Niculla, fordi en dansk konsol forbruger bruger kun dansk lokaliserede apps?


Jeg tror godt du kan regne med at de fleste personer køber en konsol, fordi de ikke gider rode med indstillinger. Det her site er en minoritet og ikke repræsentativt. Vi har langt mere viden omkring disse ting.

Nu kan jeg så heller ikke anvende US apps medmindre jeg går ind i min router og kobler den på en anden DNS-server. Det er for de fleste "normale forbrugere" en uoverkommelig teknisk opgave.

En konsols største value proposition er at det skal være plug-n-play.

Udgangspunktet må derfor være, hvad virker i Danmark?


Øh ja? Det har bare intet med dit indlæg om mange flere multimedie muligheder at gøre. Både Xbox og ps4 leverer multimedie muligheder som en del af deres plug and play løsning.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 11:08

Thorpedo29 skrev:@ slim, så må du gerne skrive de flere multimedie muligheder der er? Eller vil du kun diskutere ud fra dit eget præmis om danske apps? Hvis du kan læse kan du se det ikke var det jeg svarede på

@ Niculla, fordi en dansk konsol forbruger bruger kun dansk lokaliserede apps?


Du læser ikke hvad jeg skriver #-o Og jeg kan ikke uddybe det bedre end jeg allerede har gjort. Hvis du ikke kan forstå hvad jeg allerede har skrevet, så lader vi den bare ligge.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 11:10

Thorpedo29 skrev:
Niculla skrev:
Thorpedo29 skrev:@ slim, så må du gerne skrive de flere multimedie muligheder der er? Eller vil du kun diskutere ud fra dit eget præmis om danske apps? Hvis du kan læse kan du se det ikke var det jeg svarede på

@ Niculla, fordi en dansk konsol forbruger bruger kun dansk lokaliserede apps?


Jeg tror godt du kan regne med at de fleste personer køber en konsol, fordi de ikke gider rode med indstillinger. Det her site er en minoritet og ikke repræsentativt. Vi har langt mere viden omkring disse ting.

Nu kan jeg så heller ikke anvende US apps medmindre jeg går ind i min router og kobler den på en anden DNS-server. Det er for de fleste "normale forbrugere" en uoverkommelig teknisk opgave.

En konsols største value proposition er at det skal være plug-n-play.

Udgangspunktet må derfor være, hvad virker i Danmark?


Øh ja? Det har bare intet med dit indlæg om mange flere multimedie muligheder at gøre. Både Xbox og ps4 leverer multimedie muligheder som en del af deres plug and play løsning.


Du nævner de udenlandske apps som værende en del af app udbuddet i Danmark? Det argumenterer jeg for, at de ikke kan tælles med, da det kræver en del krumspring for at anvende dem.

SlimJay har allerede nævnt apps på begge platforme lokalt set, hvor PS4 har et par stykker flere. (Skrev også at "mange flere" nok var lidt ekstremt, men flere er stadig flere). Der er vel ikke så meget mere i det?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 11:14

Niculla skrev:@Mike Jezz

Jeg lyder sq snart som dig mht. konsollerne. En PC er sq nok lettere at have med at gøre, når det kommer til stykket.


Noget bestemt du referer til ? :)

Det seneste jeg skrev var vidst blot at jeg ikke finder nogle af maskinernes grafiske kunnen som revolutionerende. :)
Thorpedo29 skrev:Ja det ville være rigtigt lækkert og ville selvfølgelig være en gevinst for MS.

Jeg tror forøvrigt der er rigtigt mange der er enige med dig i at konsollerne hardware mæssigt ikke er imponerende den her gang men vi køber dem jo alligevel :) Så vi kan kun takke os selv hvis trenden forsætter i næste gen.


Det er folks egen skyld. Folk vil ikke betale for hardware, og det er begrænset hvad du får for 2500 kr hardware :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 11:16

@Mike Jezz

Naah. Nok mere din og andres brede vifte af skuffelser med controllere, grafik, online-problemer osv.

Kan bare huske du har nævnt en del ting herinde. Giver dig egentlig bare ret. Haha.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 11:17

Jeg kan ikke gøre diskussion meget klarere for dig, så lad os lade den ligge her hvis du stadigt ikke har fanget den.

Forsat god dag.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 11:30

Niculla skrev:@Mike Jezz

Naah. Nok mere din og andres brede vifte af skuffelser med controllere, grafik, online-problemer osv.

Kan bare huske du har nævnt en del ting herinde. Giver dig egentlig bare ret. Haha.


Ah, så vi skal længere tid tilbage :D Den er modtaget ;) Nu ringer klokkerne - egentligt meget passende i betragtning af højtiden :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 11:41

Mike JezZ skrev:
Niculla skrev:@Mike Jezz

Jeg lyder sq snart som dig mht. konsollerne. En PC er sq nok lettere at have med at gøre, når det kommer til stykket.


Noget bestemt du referer til ? :)

Det seneste jeg skrev var vidst blot at jeg ikke finder nogle af maskinernes grafiske kunnen som revolutionerende. :)
Thorpedo29 skrev:Ja det ville være rigtigt lækkert og ville selvfølgelig være en gevinst for MS.

Jeg tror forøvrigt der er rigtigt mange der er enige med dig i at konsollerne hardware mæssigt ikke er imponerende den her gang men vi køber dem jo alligevel :) Så vi kan kun takke os selv hvis trenden forsætter i næste gen.


Det er folks egen skyld. Folk vil ikke betale for hardware, og det er begrænset hvad du får for 2500 kr hardware :P


Ja præcist og koblet med at konsol producenterne ikke ville tage lige så stor tab i opstartsfasen på den gen, som de gjorde i forrige, fik vi bare svagere maskiner.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 22. dec 2014 12:20

Halo 3 ODST coming to Master Chief Collection

Nå det er da lækkert nok :-)

http://www.totalxbox.com/82590/halo-3-o ... ollection/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron