Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 20. jun 2015 11:33

IkkNico skrev:Sony økonomi hænger i laser, ingen tvivl om det. Det er bare at kigge på deres regnskaber, der er rød bundlinie for de seneste 8 år.
Jeg tror Playstation ville have godt af, at blive koblet helt af resten af Sony organisationen, da de dårlige divisioner alligevel ikke hjælper økonomisk. De skal bare ikke sælges fra, men køre som selvstændig forretning. Fremntiden er alligevel ikke en kasse (som de selv har sagt), så udvikling af dyr hardware bør ikke få samme betydning for fremtidige Playstation produkter.

Jeg har kigget på deres regnskab og det er 6 år det har stået i underskud indenfor 7 år. Sony har også selv sagt at Playstation er skyld i at de er begyndt at nærme sig overskud, så ved ikke helt hvor du henter din information fra, eller om du læser forkert.
Hvis Sony skiller sig af med Playstation, er det deres sikre død - det er deres hovedindkomst, så at køre særskilte forretninger på deres største brand er en meget dårlig idé.
Nu har de skilt sig af med Sony Online Entertainment, som var en dyr omgang for dem, så et overskud næste år er slet ikke umuligt - på trods af de stadig udvikler nye ting - såsom Project Morpheus som efter de seneste previews slår HoloLens med længder, men også LED pærer med højttalere i.

Fremtiden ser meget lys ud for Sony og hvis rygterne taler sandt om at de snart overtager en stor del af eSporten, kan det kun gå fremad.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 20. jun 2015 12:03

IkkNico skrev:. Shenmue er jo så kæmpestort, at jeg slet ikke forstår man ikke bare betaler for hele projektet med det samme.

Vel grundet usikkerheden forbundet med spillet. 2'eren bombede jo vildt. Noget der jo selvfølgelig skyldes platfomen den var bundet til. Få brugere, giver lave salgstal. Noget vi også ser pt. med multiplattitlers salgstal på xbox one. De store klare det godt, men dem der kæmper, ja de finder næsten ikke et marked på xbox one.
Herudover er det en ældre title, der kræver at forbrugerne af de første, stadig har interesse i denne hobby. Bare se E3tråden her på sitet. Der var en del der ikke forstod hvorfor TLG, FFVII remke og shenmue 3 er store titler at præsentere. Dette kan være grunden til at man valgte kickstarter. Man skulle se om folk der er oppe i alderen stadig finder det relevant. Internet har efterfølgende vist de 3 titler ovenfor er noget folk går amok over. Heriblandt også shenmue 3. Derfor er sony hoppet med, efter kickstartermålet er nået.

IkkNico skrev:Det sidste giver slet ikke mening, hvad interesse har Sony i et PC spil?
Ys Net afviser ikke engang, at en Xbox eller Wii udgave kan komme på tale (i kickstareterens FAQ).

Der er ingen tvivl om at sony har nemmere ved at overtale, og derved låse en aftale, ved at lade en udvikler udgive på så mange platforme som muligt. Hvilket er derfor vi også ser street fighter 5 og FFVII remake nå til pc. xbox derimod.
Og ja deres kickstarter FAQ siger som nævnt. Men denne er lavet før de 2 millioner var nået, og sony hoppede med. I AMA på reddit siger Yu følgende - It'll be out on PS4 and PC. No mention of other platforms, no mention of considering any other platforms.
Dette udelukker ikke øvrige platforme i fremtiden. Ligesom Sunset overdrive også kan nå til en ps4.

IkkNico skrev:Jeg tror Playstation ville have godt af, at blive koblet helt af resten af Sony organisationen,

Jep. Helt enig.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 12:50

@Tue:
Det lyder til at du har væsentligt mere styr på corporate økonomi end jeg har, så jeg tager dit ord for at Junk bond ikke er så slemt som det lyder. Når det er sagt så er det vel under alle omstædnigheder forventeligt at Sony tager positiv hatten på, og melder ud at "der er gode tider på vej"?
Din egen kilder starter med: The company lost 126 billion yen ($1.05 billion) in the fiscal year ended in March, but it expects to turn that around with a 140 billion yen profit next fiscal year.


-S- skrev:Jeg har kigget på deres regnskab og det er 6 år det har stået i underskud indenfor 7 år. Sony har også selv sagt at Playstation er skyld i at de er begyndt at nærme sig overskud, så ved ikke helt hvor du henter din information fra, eller om du læser forkert.

Du så ikke min kilde i sidste indlæg?
Den viser røde tal på bundlinien. Det er muligt tabet var mindre i de seneste regnskaber, men alt i alt opererer de stadig med tab.


http://www.reuters.com/article/2015/04/ ... GC20150422
http://www.theflyonthewall.com/permalin ... from-B-yen

Til gengæld savner jeg lidt kildehenvising fra dig, det har du ellers tidligere klandret andre for ikke at benytte.


-S- skrev:Hvis Sony skiller sig af med Playstation, er det deres sikre død - det er deres hovedindkomst, så at køre særskilte forretninger på deres største brand er en meget dårlig idé.

Hovedindkomst? Er du sikker? (igen ville en kildehenvising være fedt).
http://www.nytimes.com/2013/05/28/busin ... .html?_r=0

Jeg tror absolut stadig at Playstation brandet ville klare sig værsentligt bedre for sig selv.


Generelt, og denne er ikke møntet på dig S, så finder jeg det morsomt at konsol krigere dødsdømmer XBO for dårlig økonomi, på trods af at mærket er en del af en division, der tjener godt, men samtidig røkker tomlen i vejret for Playstation, når nu Sony ikke har haft økonomisk medvind i flere år.

Forestil jer at MS gik ud med en KickStarter annoncering af Age of Empires. Hvordan ville det blive modtaget på nettet?
Der var ingen rama-skrig da de var blandt de første med Online Pass. Jeg sgu' ikke historien gentager sig selv, og vi skal malkes for en ultra tidlig preorder for at få nye spil. Kickstarter skal være til små udvuikler teams, der vil have en god ide ud til et bredt publikum. De store må sgu' selv betale gildet


nakka skrev:
IkkNico skrev:. Shenmue er jo så kæmpestort, at jeg slet ikke forstår man ikke bare betaler for hele projektet med det samme.

Vel grundet usikkerheden forbundet med spillet. 2'eren bombede jo vildt. Noget der jo selvfølgelig skyldes platfomen den var bundet til.

God pointe, men alligevel. Shenmue anses da bredt som et solidt brand.


nakka skrev:
IkkNico skrev:Jeg tror Playstation ville have godt af, at blive koblet helt af resten af Sony organisationen,

Jep. Helt enig.

Så har vi prøvet at være det 2 gange nu i denne tråd ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. jun 2015 13:02

IkkNico skrev:@Tue:
Det lyder til at du har væsentligt mere styr på corporate økonomi end jeg har, så jeg tager dit ord for at Junk bond ikke er så slemt som det lyder. Når det er sagt så er det vel under alle omstædnigheder forventeligt at Sony tager positiv hatten på, og melder ud at "der er gode tider på vej"?
Din egen kilder starter med: The company lost 126 billion yen ($1.05 billion) in the fiscal year ended in March, but it expects to turn that around with a 140 billion yen profit next fiscal year.


Jeg arbejder med med skidtet, men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at jeg ved noget om det :mrgreen: men hele kreditratingstrukturen vil jeg mene at jeg har rimeligt begreb om. Lad mig nu i øvrigt slå fast, at det aldrig nogensinde vil være positivt at få downgrades og endda ryge i junk-bond segmentet, og aktien blev da også straffet på det, der er bare stor forskel på junk-bond status i den øvre ende af segmentet og så C-ratede junk-bond selskaber uden mulighed for recovery.

Med hensyn til fremtidsforventningerne så er der ingen grund til at tro, at Sony skulle være mere positive end hvad de reelle forventninger er. Der er ingen værdi ved at tage positiv-hatten på som selskabsledelse, hvis det samtidigt betyder at man sætter sin troværdighed på spil. Derudover er der jo også en række børsregler der skal tages hensyn til, så jeg tror at tallene er et udtryk for tendensen samt selskabets forventning. Sony ventede også et tab sidste år, hvilket de, i den grad, også fik.

Men det er naturligvis kun forventninger, og der er ingen garantier for disse. Jeg synes dog at regnskabsudviklingen, specielt omsætningsmæssigt, indikerer, at Sony gør noget rigtigt. Bundlinjen for sidste år viser dog, at man bestemt ikke er igennem sit turnaround. Der skal utvivlsomt omstruktureres mere, før at Sony er ved vejs ende.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 13:04

Modtaget :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. jun 2015 13:07

IkkNico skrev:
-S- skrev:Jeg har kigget på deres regnskab og det er 6 år det har stået i underskud indenfor 7 år. Sony har også selv sagt at Playstation er skyld i at de er begyndt at nærme sig overskud, så ved ikke helt hvor du henter din information fra, eller om du læser forkert.

Du så ikke min kilde i sidste indlæg?
Den viser røde tal på bundlinien. Det er muligt tabet var mindre i de seneste regnskaber, men alt i alt opererer de stadig med tab.


Han har nu ret i, at det er 6 ud af 7 (eller 7 ud af 8 ) og ikke 8 år i streg med tab.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/investo ... ements.pdf

Der var ikke tab i 2012 (som figurerer som 2013 i regnskabet). Men ligefrem at påstå, at sidste år var ved at nærme sig et overskud er skudt ved siden af. Tabet var lige så stort i 2014 (som figurerer som 2015) som det var i 2013 (figurerer som 2014).

Men det er jo også irrelevant - de facto er, som du korrekt har skrevet tidligere, at Sony er igang med at forsøge et turnaround. Det er ikke en finte, der er nødvendig hos selskaber der klarer sig godt :)

IkkNico skrev:Generelt, og denne er ikke møntet på dig S, så finder jeg det morsomt at konsol krigere dødsdømmer XBO for dårlig økonomi, på trods af at mærket er en del af en division, der tjener godt, men samtidig røkker tomlen i vejret for Playstation, når nu Sony ikke har haft økonomisk medvind i flere år.


Det er simpelthen også fuldstændigt vanvittigt. At dødsdømme Xbox One er tudetosset. Microsoft har jo netop vist, at man forsøger at skabe en integration med eksisterende produkter og synergierne fra og til Xbox basen må være store.

Til gengæld kildetjekkede jeg lige postulatet omkring at Gaming nu er det største element hos Sony og det overraskede mig egentligt, at det er ved at være tilfældet.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/investo ... ements.pdf - Side 86

Mobile er stadigvæk det største, målt på omsætning, men Gaming er nu større end Home Entertainment & Sound samt Financials, som ellers plejer at være stort.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 20. jun 2015 13:58

tue69 skrev:Men ligefrem at påstå, at sidste år var ved at nærme sig et overskud er skudt ved siden af.

Det har jeg heller ikke påstået..

Sony siger selv at PS4 er ved at være ligeså stort som deres mobile brand - måske ikke deres hovedindkomst, men det ser ud til at ændre sig indenfor længe.

Kilde: http://uk.reuters.com/article/2014/09/1 ... I820140918

IkkNico skrev:Generelt, og denne er ikke møntet på dig S, så finder jeg det morsomt at konsol krigere dødsdømmer XBO for dårlig økonomi, på trods af at mærket er en del af en division, der tjener godt, men samtidig røkker tomlen i vejret for Playstation, når nu Sony ikke har haft økonomisk medvind i flere år.

Tak :) Jeg har aldrig dødsdømt XBO for dårlig økonomi hos MS - rimeligt dumt at gøre.

Jeg kan derimod godt se de fejltrin der bliver lavet hos MS. Konkurrencemæssigt vil MS gerne hamle op med Apple og Steam - det kunne ses på lanceringen af XBO og nu kan man se deres mål for Win10, med at lave en service der spænder bredt, for at tage fokus fra Steam - som iøvrigt har lavet deres eget OS der er Unix baseret.
Vi bliver heldigvis klogere fra næste måned når vi ser Win10 og integrationen med XBO, men er bange for de mister salg på konsollen, fordi brugere føler de får mere ud af en PS4, når de alligevel kan få stortset de samme spil på deres PC - men det er måske bare mig der er farvet.

Nu til noget helt andet, eller...

Halo 5 skulle være fyldt til randen med mikrotransaktioner.

Hvordan har XBO spillerne det med det? Jeg spillede selv Halo 4 meget og forstår ikke hvorfor 343 vil tage penge for content andet end map-packs.

Kilde: http://www.polygon.com/2015/6/18/880427 ... s-343-blog
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 20. jun 2015 15:12

CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 15:36

-S- skrev:Vi bliver heldigvis klogere fra næste måned når vi ser Win10 og integrationen med XBO, men er bange for de mister salg på konsollen

Som tidligere nævnt i tråden, så tror jeg at MS er fuldstændigt ligeglade med om de taber penge på solgte konsoller, eller om de overhovedet "sælger nok". De vil hellere sælge Live abonnementer (som jeg forventer vil blive en del af Win 10 på alle platforme)

-S- skrev:Halo 5 skulle være fyldt til randen med mikrotransaktioner.

Hvordan har XBO spillerne det med det?

Jeg spiller ikke Halo, men 4 ting jeg ikke kan lide ved spil ...

> Online Pass
> DLC låst på disc'en
> Micro transaktioner (især P2W modellen)
> Kickstarter projekter startet af store firmaer (nyeste på listen, og heldigvis ikke en trend endnu, men mon ikke både Ubisoft, Activision og EA kunne finde på, at følge trop?)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 20. jun 2015 17:30

Der er en del mere til historien om Shenmue 3 end at Sony ikke har råd eller ikke tør satse på den. Det var Yu Suzuki selv der ville have spillet på Kickstarter, og han har været ude at sige at han forventer det meste af budgettet til spillet kommer fra individuelle backere, så det er jo ikke fordi Sony er en decideret udgiver af spillet men vist mere bare støtter op om projektet. Mener også at have læst Sony ikke er det eneste firma der smider penge i det.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 19:00

Ah, god info Red, tak
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. jun 2015 20:01

Great to see The Last Guardian, congrats. @yosp


https://twitter.com/XboxP3/status/610616303422824449

Når nu Phil Spencer og Shuhei Yoshida bruger E3 på at rose og prøve hinandens produkter, burde alle ægte gamere så ikke gøre det samme?
Eller skal varemærkekrigerne blive ved med at sætte dagsordenen (som så mest kommer til at handle om salgstal)?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 22. jun 2015 20:05

Aldrig!!!!! Det kan sgu da ikke lade sig gøre at finde noget godt at sige om de tabere og deres lorte maskine(virker begge veje).
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. jun 2015 20:27

Buuuh, vi skal ikke til at enes og sådan, Nico. Hvis ikke vi hader hinanden herinde, hvad har vi så tilbage?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. jun 2015 21:10

Penis Tue, vi ville have wall-to-wall penis ... i den stiveste opløsning
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster

cron