Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2014 21:38

@Cigi

I stedet for at prøve at trække dig, så gør alvor ud af det og træk dig. Det optimale for dig må være at finde en forum der deler dine interesser, så du kan debattere med nogle der ligger på samme høje niveau som dig. Så slipper du også for brok og latterliggørelse. Det må da være win/win :?:

Flertallet herinde forstår dig alligevel ikke ...

Move on ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 17. aug 2014 21:50

cigi silk skrev:
OK - Cena - tak fordi du gør et forsøg på en sober debat - det er en dejlig afveksling i forhold til den norm som åbenbart er opstået her. SÅ TAK for det.

Mht. dine spørgsmål, så kan jeg sagtens forstå hvor du vil hen. Det er afgørende for XBOX one at der udvikles på dens præmisser for at få gang i disse elementer. Mit take er, at MS naturligvis er 100% klar over det. Det er b.la. derfor at de satser så stort på DX12, c++ amp. DX12er bagudkompatibel, men vil hvis der findes extra hardware udnyttes denne automatisk. Vi er nu ved at se AMD også kommer med stacked memory- så MS er ikke de eneste som vil gøre brug af det - de vil efter sigende licencere det til INTEL, og andre. I øvrigt så er det et lidt ukendt faktum at XBOX 360 allerede brugte embedded DRAM (eDRAM) - http://siliconvalleywriting.com/Bob%20P ... %20360.pdf - og det her er bare en "udvidelse" og forbedring af dette!

AMD kommer også til at anvende stacked memory som jeg har sagt ligger i XBOX one (anvendes til PIM) - se forklaring fra tidligere.
Report: AMD Carrizo APUs To Get Stacked On-Die Memory
http://www.tomshardware.com/news/amd-hs ... 27246.html

Så det bliver ikke kun XBOX One - det bliver også PC, og da DX12 som sagt er bagudkompatibel behøver udviklerne ikke forholde sig til om gamerne har en DX12 full kompatibel chipset - det kommer til at give en mega fordel for udviklerne.

Jeg syens det er bemærkelsesværdigt at XBOX one og PS4 er meget tæt på at være ens allerede nu!!! - inden disse ting er implementeret. Så det vil være det afgørende argument for XBOX one lige nu, at du stort set er on par med PS4, og det er minimalt hvad der er forskel og hvis, så er det udviklernes egen skyld som fx. MGS.

Men igen, hvis du ser den video jeg linker til hvor alle de store ytrer sig, så bør man ikke være i tvivl om, at det her er noget af det største der er sket inden for gaming verdenen som Intel også selv siger. Det er første gang i meget lang tid at der har været trukket på samme hammel - og det skyldes kun en ting, at MS er de eneste som kan samle disse ting og udnytte dem i udviklingsværktøjer og drivere, og at der er et paradigme skift som vil rykke det flere generationer

MD's Raja Khodury: "And it's not a small benefit. It's… like getting four generations of hardware ahead with this API."

Intel's VP of Engineering, Eric Mentezer: "This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time."

Nvidia's VP of Content and Technology, Tony Tamasi: "existing cards will see orders of magnitude improvements from DirectX 12's release, going from hundreds of thousands to millions and maybe tens of millions of system draws in a second."


Jeg er nogenlunde med rent teknisk på det ting du nævner i indlægget. Det store spørgsmål for mig, er om det bliver for omstændigt for udviklere at benytte de ekstra resourcer der ligger gemt i arkitekturen på Xbox One? For så tror jeg alle IKKE in-house vælger den nemme løsning.

Du får det til at lyde nemt, men har selv en software udvikler uddannelse, og ved hvor besværligt det er at gå fra single threading til multi threading f.eks. Ikke at det er svært for dem, men det er bare for at illustrere at noget der måske lyder nemt, ikke nødvendigvis er det i praksis fordi der hele tiden er nye ting der skal tages højde for så snart man tilføjer noget nyt i sin udvikling. Kort fortalt - 1 ting bliver måske nemmere mens 3 andre ting bliver sværere. Og det er her jeg godt kan frygte det ryger hen for Microsoft med deres specielbyggede hardware når det kommer ud i andre udvikler huse end dem der er inhouse. Det kræver et indblik og en ekspertise at udvikle til Xbox One som de ikke har, og ikke ønsker at ofre penge på hvis det bliver for omstændigt.

Tager vi et spil som Fifa f.eks. Så mener jeg at de har en konsol division og en PC division, da spillene i hvert fald tidligere var ret forskellige. I sådan et tilfælde kan jeg ikke forestille mig man vælger en mere besværlig udvikling som måske kan blive pænere og køre bedre, fremfor at vælge den nemme middel løsning som har færre omkostninger og køre "acceptabelt" på begge maskiner. Giver det mening?

Det handler i sidste ende om kroner og øre, især for et firma som EA. De vil gøre alt for spare lidt ekstra kroner i udvikling. Mange af deres titler sælger sig selv, og derfor er der næsten intet behov for fornyelse fra år til år. Og EA og activision vil være de sidste der sætter sig ned for at udvikle det bedste - for hvorfor skulle de dog det? De kan sælge lort på dåse og folk køber det stadig.

For at opsummere lidt, så er jeg egentlig ikke kritisk omkring Xbox One måske vil kunne lægge afstand til PS4 i deres in-house titler pga mere avanceret hardware. Jeg har bare min tvivl omkring alle andre udviklere vil benytte sig af de her resourcer for at få et pænere resultat, medmindre det kan gøres uden ekstra arbejde. Og derfor tror jeg at PS4 vinder på multiplat fordi den simpelthen har mere brute force end Xbox One. Men det er jo bare mit bud :)

Sorry. Skrev mit lange indlæg imens du skrev dit om du trak dig fra debatten.
Senest rettet af Cena 17. aug 2014 21:52, rettet i alt 1 gang.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 17. aug 2014 21:50

cigi silk skrev:Nu prøver jeg så igen om jeg kan trække mig fra den her dialog - jeg bruger alt for lang tid herinde på at forsøge at forklare folk som ikke ønsker oplysning at der er mere i den her historie end de tror. Men der kommer ikke andet end brok og latterliggørelse den anden vej.

Men tak - Cena fordi du forsøgte at få lidt konstruktiv debat ind, for selvfølgelig er der udfordringer med at gøre det MS har gjort. Det var der også for PS3, men sjovt nok når folk tager den frem, så kører de den ikke til ende - for så vidt jeg huske vandt ps3 til sidst mht. solgte enheder. Der var min hensigt at droppe skriveriet herinde sidste gang - nu prøver jeg så igen.


Cigi, du minder mig så meget om en fanatisk muslim jeg diskuterede med tidligere på ugen. Lige meget hvor mange der siger noget andet, så har du ret. Jeg har skrevet en del indlæg til dig herinde nu, men du lader ikke til at turde tage en diskussion. Jeg tager det som, at du inderst inde godt ved du lukker idioti ud i stride strømme. Jeg gentager; Hvorfor var simpelt godt i sidste generation, men ikke i denne?
Hvorfor allerede bruge noget i xbox One som alligevel ikke kan udnyttes endnu? Hvorfor ikke vente til næste generation hvor driverne kunne være klar?
Du kan argumentere så længe du vil for alt muligt xbox one indeholder, men så længe spillene performer dårligere, så må du da indrømme, at det hele er lidt lige meget.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 17. aug 2014 21:54

Du siger at xbox one og ps4 er ens allerede nu, men hvordan kan det så være at næsten samtlige spil har højere opløsning eller fps på ps4?
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2014 21:57

@slimjay - tak for opfordringen - jeg ville så til gengæld slutte med at sende en opfordring den anden vej -
flyt til PSLIFE.... når dit hjerte ligger der og alt hvad der handler om XBOX One er rent chikane for dit sind!

Alt i alt synes jeg at det her forum har mistet en del autencitet efter at en del gamle XBOX spillere er gået over til PS4 i denne generation.
Om det skyldes at de for alt i verden skal holde fast i at det var det eneste rigtige valg - jeg ved det ikke. Men det er enormt trist. Men det vil med tiden vise sig at jeg havde ret. Jeg er sikker på der er mere her i livet du ikke forstå SlimJAY - for det kræver at man forsøger at gøre en indsats for det, eller alternativt bare springer det over man ikke kan forstå. Hvorfor diskutere noget man ikke forstår, endten forsøger man så at forstå det - som fx CENA - men din og Blauwys er mest af alt trist.

@shooter - læse mine tidligere indlæg det er tydeligt forklaret.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 17. aug 2014 22:01

cigi silk skrev:@slimjay - tak for opfordringen - jeg ville så til gengæld slutte med at sende en opfordring den anden vej -
flyt til PSLIFE.... når dit hjerte ligger der og alt hvad der handler om XBOX One er rent chikane for dit sind!

Alt i alt synes jeg at det her forum har mistet en del autencitet efter at en del gamle XBOX spillere er gået over til PS4 i denne generation.
Om det skyldes at de for alt i verden skal holde fast i at det var det eneste rigtige valg - jeg ved det ikke. Men det er enormt trist. Men det vil med tiden vise sig at jeg havde ret. Jeg er sikker på der er mere her i livet du ikke forstå SlimJAY - for det kræver at man forsøger at gøre en indsats for det, eller alternativt bare springer det over man ikke kan forstå. Hvorfor diskutere noget man ikke forstår, endten forsøger man så at forstå det - som fx CENA - men din og Blauwys er mest af alt trist.

@shooter - læse mine tidligere indlæg det er tydeligt forklaret.


Har du fortalt det før eller efter din spådom om E3 2014 fejlede? Bare så jeg ved hvor langt, jeg skal kigge tilbage i tråden? ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 22:34

Nu nærmer vi os snart 4. gang du er ved at sige du går fra sitet.

Hvornår mander du dig op og holder ved dit ord og bliver væk? :)
Det skal nu ikke lyde som om du ikke må blive for min skyld, eller at jeg skal bestemme, men når du tydeligvis synes mange af os er træls så er der vel ikke mere at komme efter?

Du får alligevel ikke den respons du ønsker herinde, uanset hvor meget du prøver.

Folk vil se beviser og det kan du ikke give dem. Tiden vil se hvad der sker, og hvis du om 6 år får ret, så er det da skide fint. Men indtil da er det tidsspilde at blive ved og ved og ved med at prøve at "indlyse" folk.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 17. aug 2014 23:16

Blauwy skrev:Nu nærmer vi os snart 4. gang du er ved at sige du går fra sitet.

Hvornår mander du dig op og holder ved dit ord og bliver væk? :)
Det skal nu ikke lyde som om du ikke må blive for min skyld, eller at jeg skal bestemme, men når du tydeligvis synes mange af os er træls så er der vel ikke mere at komme efter?

Du får alligevel ikke den respons du ønsker herinde, uanset hvor meget du prøver.

Folk vil se beviser og det kan du ikke give dem. Tiden vil se hvad der sker, og hvis du om 6 år får ret, så er det da skide fint. Men indtil da er det tidsspilde at blive ved og ved og ved med at prøve at "indlyse" folk.


Cigi i 2020: "Haha, jeg fik ret, Microsoft har lige frigivet ny driver. :)"
PS4 ejerne: "Cigi, vi andre har spillet smukke spil de sidste 6 år, og er lige begyndt på vores PS5."
Cigi i 2020: "Jamen, jeg fik ret."
PS4 ejerne: "Ja, det gjorde du, haha. :)"
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 23:29

Om 10 år, mens resten af verdenen er rykket videre med teknologien og spiller på PC i 4K/6K ect sidder Cigi stadig og fedter med sin XB1 version 2014..."DX12 skal nok blive godt.. Det SKAL det..! I kommer til at se!"


Jeg kan godt se det begynder at ligne mobning her og det er bestemt ikke meningen. Alt jeg skriver er skrevet med et glimt i øjet og i en venskabelig tone (jaja plus/minus et par kommentarer her og der) Der er intet ondt ment i det jeg skriver, selvom jeg godt kan lade mine første tanker tage over og skrive hvad der falder mig ind. Det kan godt blive lidt..groft. Det vil jeg arbejde på fremover.

Emneskift, kinda:
Jeg tror virkelig ikke konsoller findes om 10 år, hvis endda så langt fremme. Hvis de bliver ved med at være så langt bagud nu, så tænk hvis de bliver lavet om så lang tid. Der vil det billigeste af det billigeste GTX overspille en konsol med vanvittige kræfter. (medmindre DX12 selvfølgelig er forbrugsklar til den tid, for så vil alle have en atomreaktor i hjemmet :mrgreen: )
Jeg skal ikke lege stilen som en vis herre og sige jeg ved hvad der sker osv, men tager man forskellen på hardware mellem PC og konsoller idag, og tager udviklingen i mente på PC fronten vil der være massive forskelle at det næsten ikke kan svare sig at lave konsoller.

Det er self. kun midnats tankemylder herfra. Godnat.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 18. aug 2014 01:18

Jeg ser også et problem. i 2005 hvor xbox 360 kom frem var 720p allerede en rimelig udbredt standard, som hurtigt blev erstattet af 1080p. PS3 og xbox 360 har så kæmpet for at nærme sig 720p. Nu er der så kommet nye konsoller og nu kæmper de med 1080p som efterhånden er en gammel standard som inden for overkommelig tid (tror jeg), bliver erstattet af 4K. Allerede nu kan 4K skærme fås for under 10.000 kroner. Så de har allerede svært ved en gammel standard (1080p), hvordan skal det så ikke gå når forbrugerne vil have 4K? Vi må håbe at denne generation ikke skal vare 8 år. som xbox 360 gjorde fra 2005 - 2013 før xbox one udkom.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. aug 2014 09:09

cigi silk skrev:@slimjay - tak for opfordringen - jeg ville så til gengæld slutte med at sende en opfordring den anden vej -
flyt til PSLIFE.... når dit hjerte ligger der og alt hvad der handler om XBOX One er rent chikane for dit sind!

Alt i alt synes jeg at det her forum har mistet en del autencitet efter at en del gamle XBOX spillere er gået over til PS4 i denne generation.
Om det skyldes at de for alt i verden skal holde fast i at det var det eneste rigtige valg - jeg ved det ikke. Men det er enormt trist. Men det vil med tiden vise sig at jeg havde ret. Jeg er sikker på der er mere her i livet du ikke forstå SlimJAY - for det kræver at man forsøger at gøre en indsats for det, eller alternativt bare springer det over man ikke kan forstå. Hvorfor diskutere noget man ikke forstår, endten forsøger man så at forstå det - som fx CENA - men din og Blauwys er mest af alt trist.

@shooter - læse mine tidligere indlæg det er tydeligt forklaret.


Nu er det jo ikke mig der har ondt i røven men dig, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal smutte. Det er dig der tuder fordi vi ikke synger med på din sang.

Men ja, der er mange ting her i livet jeg ikke forstår, og det samme gør sig gældende for dig, for du har åbenbart svært ved at forstå de vise ord som Shooter DK skrev :

Hvis xbox one nogensinde smadre ps4 som du mener, så køber jeg blot en når den dag kommer. Så kan jeg spille multiplatform spillene på xbox one til den tid, og stadig nyde de fede eksklusive spil på hver af konsollerne. Jeg tror dog næppe den dag kommer, med mindre vi står med en ny generation lige om hjørnet. Selv hvis du nogensinde får ret, så har jeg stadig fået det bedste visuelle resultat de første år af denne generation i mine spil, og kan stadig blot købe en xbox one senere.

Det burde være til at forstå. i tilfælde af du ikke forstår det, så tager vi den lige en gang til for prins knud :

Hvis xbox one nogensinde smadre ps4 som du mener, så køber jeg blot en når den dag kommer. Så kan jeg spille multiplatform spillene på xbox one til den tid, og stadig nyde de fede eksklusive spil på hver af konsollerne. Jeg tror dog næppe den dag kommer, med mindre vi står med en ny generation lige om hjørnet. Selv hvis du nogensinde får ret, så har jeg stadig fået det bedste visuelle resultat de første år af denne generation i mine spil, og kan stadig blot købe en xbox one senere.

Iøvrigt håber jeg inderligt at du får ret, men indtil da, så forholder jeg mig til hvad udviklerne siger og fakta, og ikke hvad din krystalkugle siger. Det burde være til at forstå :arrow:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 18. aug 2014 10:03

Er helt på linie med Slim, Shooter, etc. her og forstår slet ikke snakken. Det er da fløjtende ligegyldigt om den har skjulte kræfter, det hjalp da heller ikke ps3 at den var kraftig men kropumulig at programmere til. MS burde da netop have lært at det ikke var vejen frem, hvis der er bare en smule hold i dine historier... PS4 leverer mere power og er nemmere at programmere til pt., end of discussion.

Jeg har selv købt en xbox one da den for mig har klart de bedste spil pt., leverer den bedste medieløsning og så er jeg faktisk rigtigt glad for kinect i det omfang jeg bruger det.

Men hvis rå power betyder så meget for dig(må det jo gøre siden du snakker så meget om det), så køb dog en PS4? Det skader dig vel ikke...
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 18. aug 2014 12:57

Thorpedo29 skrev:Er helt på linie med Slim, Shooter, etc. her og forstår slet ikke snakken. Det er da fløjtende ligegyldigt om den har skjulte kræfter, det hjalp da heller ikke ps3 at den var kraftig men kropumulig at programmere til. MS burde da netop have lært at det ikke var vejen frem, hvis der er bare en smule hold i dine historier... PS4 leverer mere power og er nemmere at programmere til pt., end of discussion.

Jeg har selv købt en xbox one da den for mig har klart de bedste spil pt., leverer den bedste medieløsning og så er jeg faktisk rigtigt glad for kinect i det omfang jeg bruger det.

Men hvis rå power betyder så meget for dig(må det jo gøre siden du snakker så meget om det), så køb dog en PS4? Det skader dig vel ikke...


Og den lader vi så lige stå.

Det er nok det bedste argument. Ligemeget hvad for en der er stærkest, så bør man gå efter de spil man ønsker. Jeg kunne godt lide spil som alan wake, gears of war etc., men jeg kunne også mærke jeg havde behov for noget andet, derfor valgte jeg ps4. Hellere 30 spil i 900p på xbox one som man elsker end 3 spil i 1080p ps4, hvis man ikke bryder sig om ps4 udvalget.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. aug 2014 13:01

Igen kloge ord fra Shooter DK :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 18. aug 2014 13:02

Tak slimjay, men stop med alt den smigren, jeg bliver helt liderlig i mine bukser. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster

cron