Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 11:40

Det gør mig ikke så meget, jeg har fandme ikke det store at tage mig til alligevel :mrgreen:
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 17. aug 2014 11:59

Som altid flot Cigi. Folk vil se resultater nu, og ikke om 4-6 år når "ps5" og "Xbox two" er lige om hjørnet. Project cars er et godt eksempel på, hvor udviklerne kun viser ps4 versionen frem, da xbox one versionen ikke på nuværende tidspunkt kan ramme det ønskede resultat. Det er lidt sjovt, at i sidste generation havde xbox 360 den letteste opbygning at udvikle spil til, modsat ps3 som havde potentiale, men var tidskrævende at mange gav op, og blot lavede en simpel port. Nu er rollerne vendt om, men nu er det sjovt nok en fordel, at udviklerne skal af omveje for at få det ønskede resultat?

Hvis xbox one nogensinde smadre ps4 som du mener, så køber jeg blot en når den dag kommer. Så kan jeg spille multiplatform spillene på xbox one til den tid, og stadig nyde de fede eksklusive spil på hver af konsollerne. Jeg tror dog næppe den dag kommer, med mindre vi står med en ny generation lige om hjørnet. Selv hvis du nogensinde får ret, så har jeg stadig fået det bedste visuelle resultat de første år af denne generation i mine spil, og kan stadig blot købe en xbox one senere. Den bliver formentligt også snart billigere når det er så få der gider købe den i forhold til ps4.

Jeg mener nyeste tal hedder: (ikke sikker)
Ps4 - 10 mil. sold
Xbox One 5 mil. Shipped

Nogen', slå mig ihjel. Jeg insistere på at argumentere imod idioti.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2014 12:05

Word !! Shooter DK .. kunne bestemt ikke ha' skrevet det bedre ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 17. aug 2014 12:05

cigi silk skrev:
Slimjay DK skrev:Ja, det er tilsyneladende en fordel at bruge Off-the-shelf komponenter :)


@slimjay og andre her som åbenbart tænker at standard er bedre end specialdesignet og OPTIMERET. Hvorfor mon der findes racerløb der kun må køre med STANDARD vogne. Mon ikke der er fordi dem som tuner og optimerer får en fordel :shock:

Det vil altid være bedre at optimere en standard komponent. Og problemet som alle i tide og utide bringer frem med PC the master race, så er en alm. standard konsol som PS4 ikke andet end en midemåldig PC. Og inden fanboysne bliver helt frådene om munden :twisted: så er XBOX One det også !!! - så længe de ikke kan aktivere de special elementer der ligger i xbox one - dvs. at de har fået drivere og DX12 på plads.

Har nogen set the DIVISION som udvikles med XBOX one som lead..... der er gafferne ved at pisse i bukserne over at det kun er XBOX one som er vist frem indtil nu. I starten troede de ikke på det. Mit pointe er at hvis udviklerne vil bruge tid på det så er der allerde parity nu - og vi snakker INDEN DX12 og mange af de elementer som MS satser på.

Jeg er naturligvis helt med på at man skal kunne udnytte de special elementer der ligger i maskinen ellers er det jo ligemeget. MS er en af de få som kan. Faktisk var så PIM allerede fremme i 2002, men blev droppet da man ikke kunne udnytte det. Det kræver en som MS der udvikler drivere og udviklingsværktøjer som fx C++ Accelerated Massive Parallelism (C++ AMP).

Mit pointe er stadig at der stort set er parity - men at XBOX One vil ligge PS4 i støvet når det aktiveres. HVORFOR er det folk har så svært ved at tro på det - fordi folk ikke sætter sig ind i det - men kun kigger på spil udviklet der er startet udvikling for 2 år siden. Det her er et helt nyt paradigme som kræver at man starter udvikling med det for øje fra starten. FORDELEN ER JO AT DX12 er XBOX one, PC, TABLET og mobil i en pakke. Og PC er der hvor tingene udvikles.

http://video.ch9.ms/ch9/7867/e7d9ce79-6 ... C_high.mp4

Så hvis man virkelig vil prøve at forstå noget som helst og ikke bare bitche uden noget som helst baggrundsinformation - så ville det være smart at se det her. Dem der udtaler sig er MS, AMD, INTEL, NVIDIA m.m. der er vist ingen som ikke tror på DX12.

This is absolutely one of the most significant things for gamming in a long long time..... (INTEL)


Hvor har du fra det Xbox One gameplay der er vist indtil videre af The Division? Hvad jeg har kunne læse mig frem til er at det har været PC gameplay og at de først her på gamescom ville vise Xbox One gameplay, hvilken jeg endnu ikke har set :?. Mener desuden også jeg læste en artikel om at studiet stadig fokuserede på PS4, da den er lettest at udvikle til, selvom MS gerne ville have Xbox One til at være lead platform. Kan dog ikke finde den artikel nogen steder, så det kan bare være mig som har læst forkert :)
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2014 12:14

Division developer touts "total" relationship with Xbox One and Microsoft

På gamescom var det for en xbox one der blive spillet the Division :-)

http://www.totalxbox.com/80362/division ... microsoft/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 12:18

hackNICE1112@ skrev:Division developer touts "total" relationship with Xbox One and Microsoft

På gamescom var det for en xbox one der blive spillet the Division :-)

http://www.totalxbox.com/80362/division ... microsoft/


Hahaha, nej det var det godt nok ikke.

http://www.dsogaming.com/news/gamescom- ... one-games/

The Division har hele tiden været vist på PC.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2014 12:24

Blauwy skrev:
hackNICE1112@ skrev:Division developer touts "total" relationship with Xbox One and Microsoft

På gamescom var det for en xbox one der blive spillet the Division :-)

http://www.totalxbox.com/80362/division ... microsoft/


Hahaha, nej det var det godt nok ikke.

http://www.dsogaming.com/news/gamescom- ... one-games/

The Division har hele tiden været vist på PC.


Hahaha det er jo et helt andet spil og fordi et spille er på pc betyder det ikke at alle de andre også er på pc kom med et link til din påstand


"It runs live on the Xbox One right now," he told me. "That's quite an achievement for us. We were quite surprised about all the feedback we got after E3, when people didn't believe that the game was running, that you could have a game that looks that good running on Xbox One."So we said 'OK, next time we meet our friends in the media let's just play it on Xbox One'. So I'm really happy to be able to present that here."
Senest rettet af hackNICE1112@ 17. aug 2014 12:29, rettet i alt 1 gang.
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 17. aug 2014 12:27

Jeg hørte i en af driftors videoer, at selv CoD: AW blev afviklet på PC :?
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 12:29

Hackman101010;

Jeg vidste godt du ikke var den skarpeste kniv i skuffen, men for helvede da...

Hvorfor i alverden skulle de bruge PC til ÉT spil ud af de 100 de har stående?
Det er ikke første gang de bruger PC til at vise deres spil frem.
Sony har dog også gjort det en gang eller to, men det er dog en anden snak.


Ja Socom, det mener jeg også det var. For spillerne snakkede om mangel på aim assist, og det er der ikke på pc. Det har nok gjort det for at forhindre ustabilitet og brugte et build de vidste var stabilt til at vise frem og spille.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2014 12:31

Blauwy skrev:Hackman101010;

Jeg vidste godt du ikke var den skarpeste kniv i skuffen, men for helvede da...

Hvorfor i alverden skulle de bruge PC til ÉT spil ud af de 100 de har stående?
Det er ikke første gang de bruger PC til at vise deres spil frem.
Sony har dog også gjort det en gang eller to, men det er dog en anden snak.


Ja Socom, det mener jeg også det var. For spillerne snakkede om mangel på aim assist, og det er der ikke på pc. Det har nok gjort det for at forhindre ustabilitet og brugte et build de vidste var stabilt til at vise frem og spille.


Tak tak nu bliver det personligt en gang til
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 12:35

Imponerende måde du kan slippe fra at modargumentere :P

Jeg har ikke angrebet dig personligt før, og hvad jeg sagde er jo ikke løgn.

Du tror simpelthen på ALT du læser. ALT hvad Cigi skriver tror du på. Når en udvikler SIGER noget, fordi det er det de gør, de snakker PR snak dagen lang og spytter løgne ud på stribe - Så tror du også på det, selvom jeg lige linkede til noget der beviste det modsatte.

Edit; jeg vil dog gerne beklage for min kommentar om din IQ. Det var bare et udbrud af frustration. :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. aug 2014 13:17

Tror det er en standard ting, at demonstrere kommende (og sikkert halvfærdige) spil på PC, uanset platform.

Batman: Arkham Knight's E3 PS4 conference demo was running on PC
Xbox One E3 demos were played on Windows gaming PCs
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2014 20:40

Blauwy skrev:
hackNICE1112@ skrev:Division developer touts "total" relationship with Xbox One and Microsoft

På gamescom var det for en xbox one der blive spillet the Division :-)

http://www.totalxbox.com/80362/division ... microsoft/


Hahaha, nej det var det godt nok ikke.

http://www.dsogaming.com/news/gamescom- ... one-games/

The Division har hele tiden været vist på PC.


Blauwy - det er sku' flot. Du linker til Ori... for at argumentere for at The Division ikke har været vist på XBOX one. Først vil jeg gerne sige at det ikke er unormalt at spil i udvikling vises på PC - eller rettere en DEV kit - da det jo udvikles på PC - det gør både SONY og MS til tider. Herudover er det jo op til udvikleren - her en indie - hvordan de vil vise deres spil frem. Det jeg nævnte var at den var vist frem - ikke at det var det officielle show - jeg ved ikke hvor du har det fra!

Billede

Herudover så kan du i hack's link - som du i øvrigt overfalder som en rocker prospect på coke [-X ....

"So we said 'OK, next time we meet our friends in the media let's just play it on Xbox One'. So I'm really happy to be able to present that here."

Having seen the build in action, I can confirm that it looks rather lustrous, save for some forgiveable frame rate drops when there are lots of fire effects on screen. The game is still deep in development, of course - Massive hasn't finalised the frame rate and resolution.

"We are in a total, almost integral relationship with Microsoft now," Rundqvist continued. "We have full access to everything they do, we exchange engineers back and forth between the companies, there's full and open transparency between us. So I'm assuming that we will be able to get the very best out of the Xbox One."

Is Microsoft's interest the result of enthusiastic consumer reaction to The Division, I asked? "Actually, we got together after last E3 and they were really impressed with what we presented at the time, so by the end of the summer we made a deal together.

"They're providing us with a lot of things - we're doing marketing together, sharing technical expertise, and we're giving them some stuff in return. So it's a very healthy relationship."



http://www.totalxbox.com/80336/previ...the-big-apple/

https://twitter.com/Robeyonekenobi/s...92217357869057

Til sidst - vil jeg sige at jeg havde droppet at diskutere mere med jer fordi i åbenlyst ikke ønske at sætte jer ind i stoffet. Derfor er det umuligt. Men når i bliver ved med at poste det værste lort som at HVAD ER DER GALT MED STANDARD komponenter - så er man sku' da nød til at reagere. Den mest diplomatiske udlægning af den må være at den ikke er helt gennemtænkt.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2014 21:18

Cena skrev:Nu prøver jeg at tage skeen i den anden hånd og se om jeg kan få en fornuftig debat med dig CIGI :)

Uden at være 100% ind i tingene, var det så ikke også det vi så i sidste generation? Nu prøver jeg at lave en forsimpling, så det ikke bliver for teknisk.

At dem som er inde i huset (Hos Sony/MS. LÆS: Som udvikler eksklusiver) lære at bruge konsollens "Specielle" fordele. Er det ikke det vi har set med de flotte Uncharted, God of War, inFAMOUS, Forza, Halo, Gear of War etc som har en grafik, der er bedre end multiplatform spillene?

Er det her du forudser at Xbox One opnår et bedre resultat end tilsvarende på PS4? Eller forventer du at dem som udvikler multiplatform spillene også vil bruge Xbox One's "specielle" ressourcer, og ligge afstand til PS4?

Jeg kan godt forestille mig at Xbox One eksklusiver måske kan blive flottere med speciel udviklede chips, GPU og hvad har vi. Men jeg har svært ved at se det ske i multiplatform titlerne, hvor jeg er et sikker på udviklerne vælger den nemmeste løsning, som må være off-the-shelf parts. Det var vel det vi så i sidste generation hvor multiplatform kørte bedre på Xbox 360, da den var nemmere at udvikle til.

(Hvis du svarer CIGI, så prøv at gøre det så lidt teknisk og indviklet som muligt, for at holde det på et plan hvor alle andre end dig + et par få andre står af :) )


OK - Cena - tak fordi du gør et forsøg på en sober debat - det er en dejlig afveksling i forhold til den norm som åbenbart er opstået her. SÅ TAK for det.

Mht. dine spørgsmål, så kan jeg sagtens forstå hvor du vil hen. Det er afgørende for XBOX one at der udvikles på dens præmisser for at få gang i disse elementer. Mit take er, at MS naturligvis er 100% klar over det. Det er b.la. derfor at de satser så stort på DX12, c++ amp. DX12er bagudkompatibel, men vil hvis der findes extra hardware udnyttes denne automatisk. Vi er nu ved at se AMD også kommer med stacked memory- så MS er ikke de eneste som vil gøre brug af det - de vil efter sigende licencere det til INTEL, og andre. I øvrigt så er det et lidt ukendt faktum at XBOX 360 allerede brugte embedded DRAM (eDRAM) - http://siliconvalleywriting.com/Bob%20P ... %20360.pdf - og det her er bare en "udvidelse" og forbedring af dette!

AMD kommer også til at anvende stacked memory som jeg har sagt ligger i XBOX one (anvendes til PIM) - se forklaring fra tidligere.
Report: AMD Carrizo APUs To Get Stacked On-Die Memory
http://www.tomshardware.com/news/amd-hs ... 27246.html

Så det bliver ikke kun XBOX One - det bliver også PC, og da DX12 som sagt er bagudkompatibel behøver udviklerne ikke forholde sig til om gamerne har en DX12 full kompatibel chipset - det kommer til at give en mega fordel for udviklerne.

Jeg syens det er bemærkelsesværdigt at XBOX one og PS4 er meget tæt på at være ens allerede nu!!! - inden disse ting er implementeret. Så det vil være det afgørende argument for XBOX one lige nu, at du stort set er on par med PS4, og det er minimalt hvad der er forskel og hvis, så er det udviklernes egen skyld som fx. MGS.

Men igen, hvis du ser den video jeg linker til hvor alle de store ytrer sig, så bør man ikke være i tvivl om, at det her er noget af det største der er sket inden for gaming verdenen som Intel også selv siger. Det er første gang i meget lang tid at der har været trukket på samme hammel - og det skyldes kun en ting, at MS er de eneste som kan samle disse ting og udnytte dem i udviklingsværktøjer og drivere, og at der er et paradigme skift som vil rykke det flere generationer

MD's Raja Khodury: "And it's not a small benefit. It's… like getting four generations of hardware ahead with this API."

Intel's VP of Engineering, Eric Mentezer: "This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time."

Nvidia's VP of Content and Technology, Tony Tamasi: "existing cards will see orders of magnitude improvements from DirectX 12's release, going from hundreds of thousands to millions and maybe tens of millions of system draws in a second."
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2014 21:23

Nu prøver jeg så igen om jeg kan trække mig fra den her dialog - jeg bruger alt for lang tid herinde på at forsøge at forklare folk som ikke ønsker oplysning at der er mere i den her historie end de tror. Men der kommer ikke andet end brok og latterliggørelse den anden vej.

Men tak - Cena fordi du forsøgte at få lidt konstruktiv debat ind, for selvfølgelig er der udfordringer med at gøre det MS har gjort. Det var der også for PS3, men sjovt nok når folk tager den frem, så kører de den ikke til ende - for så vidt jeg huske vandt ps3 til sidst mht. solgte enheder. Der var min hensigt at droppe skriveriet herinde sidste gang - nu prøver jeg så igen.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster