Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 15. aug 2014 19:31

Blauwy - jeg har prøvet så mange gange - at ja jeg har givet op - og det er desværre et faktum - der er ingen som forholder sig reelt til det jeg skriver ever!. Det er bevist at det ikke kan lade sig gøre at diskutere det herinde. Så min reaktion her er jo bare et reaultat af den debat vi har her. Hvor igen forsøger at diskutere indholdet. Så ja du har ret - jeg har givet op. Tillykke med det.

On a side note, så har jeg også tidligere sagt at PS4 er stærkerst !!!!!! - lige nu!!!! ´Problemet er at i alle mener at det også vil være sådan i alt evighed -i øvrigt en forudsigelse på fremtiden -hmmm.

Mht. hvorfor MS vælge at gøre det de gøre - så er det utroligt simpelt. Det svarer til PS3 æraen - for at få aktiveret de ting som MS har lagt i maksinen skal man ændre den måde man udvikler på. Det er et nyt paradigme som handler mere om at sikrer lokal compute - det er håndtering af memory der er bottlenecken i moderne spil udvikling - sjovt nok står der også noget om det i more than meets the eye- tråden.

Med andre ord har de ikke noget valg - de skal først have drivere på plads der udnytter local compute PIM og FPGA, så er der kun en mulighed og det er at fortælle om hvor fortræffelig en maskine det er. Som fx SONY gjorde med PS3 da den i 3 år leverede spil under par med XBOX 360. Desværre er der NDA som idag forhindrer MS i det - FAKTA. Herudover ville det bare spille alle konkurrenter alt for gode kort på hånden.

Men igen - det giver ingen værdi at diskutere det herinde - så i må for min skyld blive i den tro i har - det er helt ok for mig. Jeg har bare igennem længere tid forsøgt at bibringe en anden virkelighed som mange har haft svært ved at tro på.

Jeg ønsker jer alle nogle gode oplevelser med de spil i vælger og den konsol i foretrækker.

Fred !!!!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 15. aug 2014 20:15

cigi silk skrev:Blauwy - jeg har prøvet så mange gange - at ja jeg har givet op - og det er desværre et faktum - der er ingen som forholder sig reelt til det jeg skriver ever!. Det er bevist at det ikke kan lade sig gøre at diskutere det herinde. Så min reaktion her er jo bare et reaultat af den debat vi har her. Hvor igen forsøger at diskutere indholdet. Så ja du har ret - jeg har givet op. Tillykke med det.

On a side note, så har jeg også tidligere sagt at PS4 er stærkerst !!!!!! - lige nu!!!! ´Problemet er at i alle mener at det også vil være sådan i alt evighed -i øvrigt en forudsigelse på fremtiden -hmmm.

Mht. hvorfor MS vælge at gøre det de gøre - så er det utroligt simpelt. Det svarer til PS3 æraen - for at få aktiveret de ting som MS har lagt i maksinen skal man ændre den måde man udvikler på. Det er et nyt paradigme som handler mere om at sikrer lokal compute - det er håndtering af memory der er bottlenecken i moderne spil udvikling - sjovt nok står der også noget om det i more than meets the eye- tråden.

Med andre ord har de ikke noget valg - de skal først have drivere på plads der udnytter local compute PIM og FPGA, så er der kun en mulighed og det er at fortælle om hvor fortræffelig en maskine det er. Som fx SONY gjorde med PS3 da den i 3 år leverede spil under par med XBOX 360. Desværre er der NDA som idag forhindrer MS i det - FAKTA. Herudover ville det bare spille alle konkurrenter alt for gode kort på hånden.

Men igen - det giver ingen værdi at diskutere det herinde - så i må for min skyld blive i den tro i har - det er helt ok for mig. Jeg har bare igennem længere tid forsøgt at bibringe en anden virkelighed som mange har haft svært ved at tro på.

Jeg ønsker jer alle nogle gode oplevelser med de spil i vælger og den konsol i foretrækker.

Fred !!!!


Nu er det selvfølgelig farligt, at stå til mål for hele den her tråd, for jeg kan ikke huske hvert enkelt indlæg, men mit indtryk er et helt andet end det du siger. Jeg har læst flere der skriver inkl. mig selv at ps4 levere mest råstyrke NU, men jeg ser ikke nogen som siger at det aldrig kan ændre sig. Du snakker om mange spændende teorier, men så længe xbox one ikke matcher opløsning,fps, mv. så er det svært for folk at tage seriøst. Nu er der gået 9 mdr. og xbox one kan stadig ikke følge med ps4 performance, men det ser heldigvis ud til, at den snart kan følge med, jeg håber. Jeg kan godt se det smarte i at microsoft har set på nye smarte metoder, men havde det ikke været bedre at holde sig til det traditionelle når de alligevel ikke kan gøre brug af det? Hvis kræfterne i xbox one snart bliver antændt så er det rigtigt godt, men hvis det bliver ligesom ps3 og først bliver hen imod slutningen af denne generation, så tror jeg at det havde været bedre, at vente til næste generation.
Hvis gamerne ikke kan få gavn af alt det du snakker om i praksis, så er det ligegyldigt hvad der ligger under xbox ones motorhjelm. Så derfor, sig til når xbox one kan levere alt det du snakker om i praksis, og hvis den så kan det, så skal folk nok anderkende hvad du siger, men indtil da er det blot spådomme.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf GrillBillerDK » 15. aug 2014 20:56

Lige ek tilføjelse...
Ps4' share game koncept...
Det er kun 60min af gangen man kan få lov,til at dele et spil med en ven...
http://www.joystiq.com/2014/08/15/ps4s- ... ncrements/
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 15. aug 2014 21:12

GrillBillerDK skrev:Lige ek tilføjelse...
Ps4' share game koncept...
Det er kun 60min af gangen man kan få lov,til at dele et spil med en ven...
http://www.joystiq.com/2014/08/15/ps4s- ... ncrements/


Det er vel også bedre end ingenting, men selvfølgelig lidt begrænset.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 15. aug 2014 21:59

Cigi >>> Religion er opstået fordi folk begyndte at gentage de samme historier igen og igen. Til sidst begyndte folk at tro på historierne og mene at der var tale om sandhed. Når man i dag, siger til en religiøs, at han skal bevise sin tro, vil han svare bevis det modsatte.

Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med religion, men uanset hvordan du vender og drejer det, ligger bevisbyrden hos dig. Du er blevet troende, fordi du har læst det så mange gange det er blevet sandt for DIG, og når du prøver at komme med beviser, henviser du bare til andre der troende, og aldrig noget egentligt bevis.

Du elsker at slynge om dig med nok så fine ord, men når du bruger ord som rabiat, er det kun til at grine af. For du er en af de mest rabiate mennesker, jeg nogensinde har mødt.

Til slut vil jeg give dig en lille tænke over, skrift på nettet viskes aldrig ud, og ved skiftet til den næste generation, kan du nemt være en stor joke på nettet. Det kan også ende med, at du får ret, og fremstå som en profet, men så er vi jo tilbage ved religion...
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 16. aug 2014 07:58

Når alt er sagt, så syntes jeg at next-gen konsollerne står et interessant sted og ejere af den ene konsol, skal være glade for den anden konsol, fordi det er tydeligt de 2 firmaer presser hinanden til bedre produkter og services.

Sony har med sit forspring i salg og ydelse af hardware, presset Microsoft til at ligge mere fokus på spil, ikke glemme indies, lave en SKU uden Kinect og presse endnu mere ydelse ud af Xbox One, så den kommer tæt på PS4 i ydelse. Sony har også presset Microsoft til Games with Gold med deres PS+.

Microsoft har med sine glimrende firmware opdateringer, presset Sony til at have mere fokus på softwaren og Microsoft har også presset Sony til at hæve kvaliteten på PSN pga. Live, samt Dualshock 4 er helt sikkert kommet der til hvor den er i dag, pga. så mange fortræk Xbox 360 controlleren over Dualshock 3.

Så det kan godt være at begge konsoller kom et halvt år for tidligt ud, med for mange manglende funktioner, men det går i den rigtige retning. Så skal de begge bare stoppe med alt det eksklusive pjat, med eksklusiv DLC og eksklusive 3rd party titler, der hører hjemme på alle platforme.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 16. aug 2014 08:22

Vel talt!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niller Interson » 16. aug 2014 09:05

jeg må sku erklære mig enig med cigi slik. det kan godt være at konsollernes fulde potentiale ikk er helt udnyttet end nu men det skal nok komme. og når det kommer er der noget der siger mig at xbox one vil have et klart forspring. hvis vi for eksempel ser på et spil som ryse kan man jo allerede nu se en klar forskel mellem xbox one og ps4. xbox one er ganske enkelt mere detaljeret. dermed ikk sagt at det ikke kan ændre sig men jeg tvivler alvorlig talt på dette.
som cigi slik også siger så er xbox one lidt mere kompliceret opbygget og det betyder at det er svære for udviklerne at trække alt kraften ud af maskinen. dermed ikk sagt at dette ikk kan lade sig gøre for det kan det. se bare ps3 for eksempel. der var der samme problem i starten hvor dens spil var langt mindre visuelt imponerende end for eksempel det man så på xbox 360. det fik de så del vist rettet op på i gennem de næste mange år og hvor vi så fik spil som forza horison og uncharted. jeg vil sige at begge konsoller altså xbox one og ps4 måske vil være på samme niveau om mange år men jeg tror også at det vil tage meget længer tid for ps4 simpelthen fordi den er ulogisk opbygget for udviklerne.
på den anden side henvender ps4 sig også til et andet segment der måske ikk er så interesseret i grafik. det kan man jo se ved hvor mange ps4 der allerede er solgt mens maskinen har spil som knack. alt imens xbox one måske halter lidt efter med lidt mere voksne spil som ryse og tomb raider som jo kommer eksklusivt til xbox one her til sidst i år.
jeg syns som sagt begge konsoller er gode og jeg vil som sagt ikk afvise at jeg selv køber en ps4 en dag. man kan dog ikk komme udenom at xbox one på nu værende tidspunkt befinder sig et par trin over ps4. derfor har jeg valgt den maskine jeg har valgt.
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 16. aug 2014 09:24

Nu har jeg fulgt med på sidelinjen i den her debat i et godt stykke tid, og når alt kommer til alt, så er det meste jo tom luft siderne fyldes med. Ingen aner, hvad fremtiden bringer, og som Erroneus skriver, så presser MS og Sony hinanden så møghårdt at enhver strategi må være kylet ud for længst. (Mit tomme luft)

Hvorfor ikke fokuserer og analyserer de ting som er sket i stedet for, at gætte om fremtiden ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 16. aug 2014 09:41

Major Oblivious skrev:Nu har jeg fulgt med på sidelinjen i den her debat i et godt stykke tid, og når alt kommer til alt, så er det meste jo tom luft siderne fyldes med. Ingen aner, hvad fremtiden bringer, og som Erroneus skriver, så presser MS og Sony hinanden så møghårdt at enhver strategi må være kylet ud for længst. (Mit tomme luft)

Hvorfor ikke fokuserer og analyserer de ting som er sket i stedet for, at gætte om fremtiden ?

Interesserer du dig ikke for vejr udsigten? eller er du tilfreds med at kende vejret i dag (det er ikke tænkt som en provokation). Køber du aktier for det de leverer i dag, eller hvad de kunne tænkes at levere på sigt ? Jeg forsøger egentlig bare at nå frem til at man også køber en konsol for at spille de spil der er der i dag men også det de spil den vil kunne levere i morgen (ellers havde PS3 vel ikke solgt ret meget til at starte med i sin generation).

Så det er en fin tanke det du skriver om, men det er da afgørende i ens valg af konsol er som sagt ikke kun bestemt af hvad den kan i dag, hvad den vil kunne i fremtiden. Og det er her jeg synes det er lidt tungt på et XBOX fansite at høre folk i ramme alvor skrive at PS4 i evighed vil være stærkere end XBOX one - hvorfor ? spørger man så sig selv - hvad ligger de til grund for den vurdering? Galt det også i sidste generation eller var der også der andre faktorer i spil?

De tager nogle enkelte elementer ud af konsollen og så sammenligner de dem - videns niveauet på det område er helt latterligt lavt - alt andet negligeres eller undlades i sammenligningen - og ingen tænker på hvad MS har haft i tankerne. Og det gælder sådan set hele internettet. Men faktum er at det er kompleks og så kan man selvfølge bare sige det er ligegyldigt - og man ikke kan gennemskue det. Men så bør man også afholde sig fra at udtale sig om fremtiden mht. hvor XBOX one og PS4 står om 1 år.

Og så kommer den sædvanlige JA men PS4 vil også udvikle sig - ja det vil den. MEN DET ER STANDARD komponenter der er brugt - så overraskelserne vil nok være til at overskue.

Og endeligt så kan jeg da kun være enig i at de to store og Nintendo presser hinanden til forbrugernes fordel. Det kan ingen da være uenig i. Men det er ikke helt det debatten handler om.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2014 09:53

Jeg tror godt den kan blive uafgjort.
Om 6 år har XB1 og PS4 begge solgt 80+ millioner enheder, måske med en 100/80 fordeling i PS4s favør, men når vi kommer op i de tal, er der så en vinder, eller bliver det så bare myreknepperi?

Jeg kiggede lidt på nogle tal, og allerede nu ligger de meget lige.

Solgte enheder:
PSX: 100 million - n/a
PS2: 155 million - XB: 24 million (ikke så forbløffende med PSX succes, og MS første konsol)
PS3: 80 million - 360 - 77.2 million (det bliver dårligt mere lige)

Lige nu fører PS4 vist med 10-5, men hvis der en ting historien har lært os, så er det, at mennesker glemmer ... også de helt store fadæser. Hvis de ikke gjorde, så ville PS4 ikke være en salgssucces lige nu. Derfor er mit gæt, at indenfor 4-5 år så begynder salgstallene at være udlignet.

Jeg ved godt, at holdningen ude på det vilde internet er, at MS bare køber sine ekslusiver, og ikke har nær så mange first party udviklere som Sony. Det passer ikke. De har præcis 17 hver:

Sony studier:
SCE Japan Studio – Ape Escape, LocoRoco, Patapon, Knack
Team Ico – Ico, Shadow of the Colossus, The Last Guardian
Project Siren – Siren series, Gravity Rush
Polyphony Digital – Gran Turismo series, Tourist Trophy
Naughty Dog – Crash Bandicoot series, Jak and Daxter series, Uncharted series, The Last of Us
ICE Team
SCE Santa Monica Studio – Kinetica, God of War series, PlayStation All-Stars Battle Royale
SCE San Diego Studio – MLB: The Show, ModNation Racers
SCE Bend Studio – Syphon Filter, Resistance: Retribution, Uncharted: Golden Abyss
SCE Foster City Studio - supported studio for SCE Worldwide Studios
Sucker Punch Productions – Sly Cooper series, Infamous series
Pixelopus - Entwined
SCE London Studio – SingStar, EyeToy, PlayStation Home
Evolution Studios – World Rally Championship, MotorStorm series, Driveclub
Guerrilla Games – Killzone series
Guerrilla Cambridge – MediEvil, Killzone: Mercenary
Media Molecule – LittleBigPlanet series, Tearaway

Microsoft studier:
343 Industries – Halo series
Good Science Studio – Kinect Adventures, Kinect Fun Labs
Kids and Lifestyle Entertainment – Xbox Fitness
Leap Experience Pioneers – In-house Kinect development team
Platform Next Studios – Pioneering experiences on Kinect
Microsoft Studios – Mobile Gaming – ilomilo
Team Dakota – Project Spark
Turn 10 Studios – Forza Motorsport series
Twisted Pixel Games – The Gunstringer, LocoCycle, 'Splosion Man series
Xbox Live Productions – South Park Let's Go Tower Defense Play!, South Park: Tenorman's Revenge, Avatar Kinect
Lionhead Studios – Fable series, Black & White series
Lift London – Cloud digital games for tablets, mobiles and TVs
Rare Ltd. – Banjo-Kazooie series, Viva Piñata, Kameo: Elements of Power, Conker, Kinect Sports
Soho Productions – Kinect Sesame Street TV, Upload Studios
Press Play – Max: The Curse of Brotherhood, Project Totem[34]
BigPark – Joy Ride series, Kinect Sports: Season Two, Multiple applications for Xbox One
Black Tusk Studios – Gears of War series

Til gengæld fører Sony suverænt på IPer med 194 mod Microsofts 128. det er muligvis herfra misforståelsen omkring de manglende first party studier er opstået.


Erroneus skrev:Så det kan godt være at begge konsoller kom et helt år for tidligt ud

Fixed :mrgreen:


Niller Interson skrev:som cigi slik også siger så er xbox one lidt mere kompliceret opbygget og det betyder at det er svære for udviklerne at trække alt kraften ud af maskinen.

Hvilket var præcis hvad PS3 kæmpede med i 7. generation. Alle 3. parts udviklere går efter den billigste løsning, og det vil være at udvikle spil efter processer og metoder, de kender ud og ind. Kun nogle få er interesseret i at (super-)optimere til begge platforme, simpelthen fordi det ikke giver merværdi for virksomheden.
Vi er nogle stykker efterhånden, som har sagt det flere gange; det kan godt være XB1 har mere under motorhjelmen end hvad vi ser nu, men vi vil se det før vi tror det; show us the games.

Jeg er bliver ikke overbevist af indicier og spekulationer, jeg bliver overbevist af beviser.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 16. aug 2014 10:01

Niller Interson skrev:jeg må sku erklære mig enig med cigi slik. det kan godt være at konsollernes fulde potentiale ikk er helt udnyttet end nu men det skal nok komme. og når det kommer er der noget der siger mig at xbox one vil have et klart forspring. hvis vi for eksempel ser på et spil som ryse kan man jo allerede nu se en klar forskel mellem xbox one og ps4. xbox one er ganske enkelt mere detaljeret. dermed ikk sagt at det ikke kan ændre sig men jeg tvivler alvorlig talt på dette.
som cigi slik også siger så er xbox one lidt mere kompliceret opbygget og det betyder at det er svære for udviklerne at trække alt kraften ud af maskinen. dermed ikk sagt at dette ikk kan lade sig gøre for det kan det. se bare ps3 for eksempel. der var der samme problem i starten hvor dens spil var langt mindre visuelt imponerende end for eksempel det man så på xbox 360. det fik de så del vist rettet op på i gennem de næste mange år og hvor vi så fik spil som forza horison og uncharted. jeg vil sige at begge konsoller altså xbox one og ps4 måske vil være på samme niveau om mange år men jeg tror også at det vil tage meget længer tid for ps4 simpelthen fordi den er ulogisk opbygget for udviklerne.
på den anden side henvender ps4 sig også til et andet segment der måske ikk er så interesseret i grafik. det kan man jo se ved hvor mange ps4 der allerede er solgt mens maskinen har spil som knack. alt imens xbox one måske halter lidt efter med lidt mere voksne spil som ryse og tomb raider som jo kommer eksklusivt til xbox one her til sidst i år.
jeg syns som sagt begge konsoller er gode og jeg vil som sagt ikk afvise at jeg selv køber en ps4 en dag. man kan dog ikk komme udenom at xbox one på nu værende tidspunkt befinder sig et par trin over ps4. derfor har jeg valgt den maskine jeg har valgt.


Jeg får virkelig lange løg af at læse dine indlæg. Du må simpelthen være en troll, for man kan ikke skrive så meget pis i et indlæg og selv tro på det. Har du spillet inFAMOUS: Second Son? Har du spillet The Last of Us Remastered? Mener du ikke de er grafisk på højde med Ryse? Forza 5 er pisse flot, men har du set de nye videoer til f.eks. Driveclub?

Og stop med dit pis omkring børnspil på PS4 kontra voksenspil på Xbox One. Ja PS4 har Knack, men Xbox One har Zoo Tycoon. Begge konsoller har flere logo spil og andre børnespil. I TLoU tramper du folk i hovedet når de ligger ned. Du hamrer deres hovede ned i bordpladen. Men nåh ja. Du vurderer jo aldersgrænsen på spil ud fra farverne i spillet. Godt du ikke skal lave PEGI rating.

Jeg ved ikke hvorfor jeg gider bruge tid på at kommentere dine indlæg, når du tydeligvis er fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde. Det kan godt være jeg har min mening om CIGI og hans tro på fremtiden, men han argumenterer sku i det mindste rimelig sagligt (omend jeg ikke tror på alle de ting han siger og linker til), men du er helt tydeligt fuldstændig væk fra vinduet. Og ja jeg går efter manden, og ikke bolden i det her indlæg. Men de ting du skriver er simpelthen helt væk. Beklager!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 16. aug 2014 10:04

Niller Interson skrev: det kan godt være at konsollernes fulde potentiale ikk er helt udnyttet end nu men det skal nok komme. og når det kommer er der noget der siger mig at xbox one vil have et klart forspring.


og hvad er det? der bliver linket til rygter, gisninger og tanker om hvad der kan være i x maskine. der fokuseres meget på hvad MS MULIGVIS kommer til at gøre, og hvad der MULIGVIS er i maskinen. i sin tid troede vi også at sony havde mindst 7gb ram til spil.. dette har de ikke på nuværende tidspunk, det for de MULIGVIS. sonys ICE team gøre meget, og MULIGVIS bliver deres dev tools bedre for alle, MULIGVIS frigives mere x,y og z. osv osv.

Niller Interson skrev:
hvis vi for eksempel ser på et spil som ryse kan man jo allerede nu se en klar forskel mellem xbox one og ps4. xbox one er ganske enkelt mere detaljeret.


Kilde? for spil som killzone bevidner da om noget andet, ja selv the last of us som genudgivelse viser da hvor detaljeret man kan presse et spil. resogun er satme også detaljeret.

Niller Interson skrev:
men jeg tror også at det vil tage meget længer tid for ps4 simpelthen fordi den er ulogisk opbygget for udviklerne.


jamen dette er da mystisk, for både ved DICE og GDC2014 fortalte udviklerne da noget andet, selv ved devolop og gamelab konferencerne snakkede de om hvor hurtigt det er at lave de skide trekanter. så hvad for dig til at sige andet?

Niller Interson skrev:
på den anden side henvender ps4 sig også til et andet segment der måske ikk er så interesseret i grafik. det kan man jo se ved hvor mange ps4 der allerede er solgt mens maskinen har spil som knack. alt imens xbox one måske halter lidt efter med lidt mere voksne spil som ryse og tomb raider som jo kommer eksklusivt til xbox one her til sidst i år.

så killzone, the last of us, infamous er ikke vokesenspil? og du nævner to multiplat spil (nuvel tomb raider er tidseksklusivt til xboxen i slutningen af NÆSTE år).. og ikke mindst et spil der kommer i fremtiden.. hvilket så betyder at jeg må nævne Bloodborne, the order1886 og uncharted? og fordi Max: The Curse of Brotherhood udkommer på xbox one.. så betyder det da ikke at at xboxens ejere ikke interessere sig i grafik og/eller voksenspil?

Niller Interson skrev:
jeg syns som sagt begge konsoller er gode og jeg vil som sagt ikk afvise at jeg selv køber en ps4 en dag. man kan dog ikk komme udenom at xbox one på nu værende tidspunkt befinder sig et par trin over ps4. derfor har jeg valgt den maskine jeg har valgt.

og hvilke trin er det den er over ps4?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2014 10:22

Jeg synes det er meget mærkeligt, at smide en voksenapp (Pornhub) på en børnekonsol. Meget mærkeligt.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 16. aug 2014 10:35

Niller for helvede, luk nu røven med at X er mere voksen end P. Sandheden er jo, at P henvender sig til normale folk, som har et job, en kæreste og sunde fritidsinteresser. X er helt tydeligt sigtet mod nørder på overførelsesindkomst, uden noget socialt liv, uden kærester og uden nogen erindring om hvornår de sidst var udenfor en dør.

Det kan bevises igennem det farvevalg, der vælges at bruge på de eksklusive titler. Nørdernes øjne er blevet så ømtålige af alt den dunkle belysning og mangel på sollys, at man laver spil til dem, i nedtonet farver, for ikke at skade deres syn.

Et andet bevis er, at man på P ved lanceringen, vælger at udgive et børnespil, så der er noget til hele familien. Det er der ingen grund til at gør på X, for det er ganske enkelt utænkeligt at der kan være tale om en familie. Og når man vælger at udgive Zoo Tycoon er det mere end noget andet, for at give de indelukkede nørder en fornemmelse af verden udenfor.
Senest rettet af Dr_Gonzo 16. aug 2014 10:39, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron