Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Too Nizzle » 12. jun 2013 18:29

Jomuhs skrev:Men piratkopieringen er et stort problem indenfor film og musik verdenen, og MS prøver måske bare at undgå at det samme sker i spil verdenen. Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.



Hvordan skulle det på nogen måde kunne bide dem i hale? Og hvorfor fanden skulle du håbe på noget som ville gå så meget ud over kunderne bla.?

Skulle spilkopiering gå hen at blive et seriøst problem om nogle år, så kan Sony altid tilføje noget lignende da det er rent software.
Det er da også fint nok hvis det skal være som PC spil med en CDkey på Xbox - men så må MS da også sælge spillene til en tilsvarende pris(hvilket de stadig kan nå at gøre i princippet selvom jeg tvivler).
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf thetof91 » 12. jun 2013 18:39

Som det ser ud lige nu hælder jeg mest til ps4.. Men jeg køber ikke lige ved release da jeg ikke lige bare har penge til det som studerende kun :p

Men synes klart lige nu at PS4 har vundet for mig.. Og det er meget pga alt det her med brugt spil.. Altså så skal prisen sgu også falde på det som du skriver hvis jeg skulle vælge xbox one.. Jeg tror ikke de sælger spillene billigere.. Så vil fx ubishop jo have sat deres preorder af watch dog og AC 4 til billigere end ps4, men står til samme pris...
Så synes jeg også bare den store pris forskel er for stor.. Altså xbox one koster 25% mere end ps4.. Tror så pris forskel skyldes at man for kinect med lige meget hvad og der ikke er mulighed for at købe uden..
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:43

Major Oblivious skrev:[quote="Jomuhs]
Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.[/quote]

Så du håber at et firma træffer et så forkerte valg at de vil blive nød til at fyre tusindevis af mennesker, som vil være nød til at finde nyt arbejde, hvis der er noget, for at forsætte deres eksistensgrundlag ? .. Aha[/quote]

Ro på, Mester! Jeg synes ikke at jeg noget sted skriver at jeg håber at nogen mister deres job, prøv lige at skrue lidt ned! :lol:
Jeg siger bare at jeg håber at Sony vil følge resten af gamer verdenens linje, om det er om et år, eller 5...
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:46

Too Nizzle skrev:
Jomuhs skrev:Men piratkopieringen er et stort problem indenfor film og musik verdenen, og MS prøver måske bare at undgå at det samme sker i spil verdenen. Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.



Hvordan skulle det på nogen måde kunne bide dem i hale? Og hvorfor fanden skulle du håbe på noget som ville gå så meget ud over kunderne bla.?

Skulle spilkopiering gå hen at blive et seriøst problem om nogle år, så kan Sony altid tilføje noget lignende da det er rent software.
Det er da også fint nok hvis det skal være som PC spil med en CDkey på Xbox - men så må MS da også sælge spillene til en tilsvarende pris(hvilket de stadig kan nå at gøre i princippet selvom jeg tvivler).

Jeg tror måske bare på at ved at styrke spiludviklerne tilfreshed så vil det i sidste ende styrke spillene
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 18:47

Jomuhs skrev:
Major Oblivious skrev:[quote="Jomuhs]
Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.[/quote]

Så du håber at et firma træffer et så forkerte valg at de vil blive nød til at fyre tusindevis af mennesker, som vil være nød til at finde nyt arbejde, hvis der er noget, for at forsætte deres eksistensgrundlag ? .. Aha[/quote][/quote]
Ro på, Mester! Jeg synes ikke at jeg noget sted skriver at jeg håber at nogen mister deres job, prøv lige at skrue lidt ned! :lol:
Jeg siger bare at jeg håber at Sony vil følge resten af gamer verdenens linje, om det er om et år, eller 5...[/quote]



Du håber simpelthen på at de indfører DRM?

That's a first...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 12. jun 2013 18:48

Omvendt så man også argumentere at Sony slår et slag for nogle af "forbrugerens" sidste rettigheder, nemlig at vi i princippet kan gøre, hvad vi vil med vores ting ;)

Fordi at de store drenge siger én ting, så bliver det nødvendigvis ikke rigtigt (principelt set)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Luzioz » 12. jun 2013 18:52

Der er 2 ting som gør at jeg nok vælger xbox one.
1. TitanFall
2. Halo 5 :D
Luzioz
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:58

Buktu skrev:That's a first...

Okay, det kan jeg godt se lyder lidt mærkeligt :wink:
Jeg er ikke på den måde tilhænger af DRM, og tro mig det 24 timers check på X1 er da under al kritik og noget som jeg helst så uden. Men det er jo den vej som tingene går må man jo bare indrømme og jeg er måske ude på lidt for dybt vand bare for at forsvare MS lige nu :lol:
DRM bliver der nok mere og mere af i fremtiden så måske skulle man i stedet for at hvine op, så gå i dialog med MS, hvilket også lyder sygt mærkeligt :oops:
Jeg tror bare at jeg tager lur ;)
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 19:02

Jomuhs skrev:
Buktu skrev:That's a first...

Okay, det kan jeg godt se lyder lidt mærkeligt :wink:
Jeg er ikke på den måde tilhænger af DRM, og tro mig det 24 timers check på X1 er da under al kritik og noget som jeg helst så uden. Men det er jo den vej som tingene går må man jo bare indrømme og jeg er måske ude på lidt for dybt vand bare for at forsvare MS lige nu :lol:
DRM bliver der nok mere og mere af i fremtiden så måske skulle man i stedet for at hvine op, så gå i dialog med MS, hvilket også lyder sygt mærkeligt :oops:
Jeg tror bare at jeg tager lur ;)



Jeg vil jo så argumentere for at det der sker lige i øjeblikket er "en dialog med Microsoft" ;) Så tæt på det som vi umiddelbart kan komme i hvert fald :b
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TeddyBoyBlue » 12. jun 2013 19:36

Personligt syntes jeg det på nuværende tidspunkt kan være svært, at vælge den ene eller den anden konsol, da der stadig er nogle ting som jeg gerne vil have svar på først, fx om den nye xbox larmer som en støvsuger osv, men selvom jeg i dag mest spiller på Xbox 360, så tror jeg denne gang at Sony vinder kampen og det bliver derfor nok den der bliver indkøbt dag 1 :D syntes måske at Microsoft er blevet en smule for arrogant overfor deres kunder :( se bare her https://www.youtube.com/watch?v=5yC8Fbg ... 4RJYR1m54Z

Men når den kommer ned i pris kommer Xbox one nok også ind i samlingen :D
Hilsen
Peder

Tjeck min YouTube kanal ud
TeddyBoyBlue
Niveau 4
 
Indlæg: 450
By: Ikast


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nqRr » 12. jun 2013 19:42

TeddyBoyBlue skrev:Personligt syntes jeg det på nuværende tidspunkt kan være svært, at vælge den ene eller den anden konsol, da der stadig er nogle ting som jeg gerne vil have svar på først, fx om den nye xbox larmer som en støvsuger osv, men selvom jeg i dag mest spiller på Xbox 360, så tror jeg denne gang at Sony vinder kampen og det bliver derfor nok den der bliver indkøbt dag 1 :D syntes måske at Microsoft er blevet en smule for arrogant overfor deres kunder :( se bare her https://www.youtube.com/watch?v=5yC8Fbg ... 4RJYR1m54Z

Men når den kommer ned i pris kommer Xbox one nok også ind i samlingen :D


Så du er ofte uden internet forbindelse?
nqRr
Niveau 0
 
Indlæg: 17


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 19:54

nqRr skrev:
TeddyBoyBlue skrev:Personligt syntes jeg det på nuværende tidspunkt kan være svært, at vælge den ene eller den anden konsol, da der stadig er nogle ting som jeg gerne vil have svar på først, fx om den nye xbox larmer som en støvsuger osv, men selvom jeg i dag mest spiller på Xbox 360, så tror jeg denne gang at Sony vinder kampen og det bliver derfor nok den der bliver indkøbt dag 1 :D syntes måske at Microsoft er blevet en smule for arrogant overfor deres kunder :( se bare her https://www.youtube.com/watch?v=5yC8Fbg ... 4RJYR1m54Z

Men når den kommer ned i pris kommer Xbox one nok også ind i samlingen :D


Så du er ofte uden internet forbindelse?


Hvor siger han det?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TeddyBoyBlue » 12. jun 2013 19:57

Så du er ofte uden internet forbindelse?


Jeg vil ikke sige ofte, men i det værelse hvor jeg gamer er der ikke meget trådløs forbindelse, så der kan godt være perioder hvor der ingen forbindelse er... Dette har ikke været det store problem for mig da jeg som regel kun er til singel player spil.

Så jeg er en af dem, som ikke bruger Xboxen eller Ps3´en til Netflix osv. til dette formål har jeg jo Apple tv, som virke meget mere simpel.

Men udover dette, så syntes jeg ikke det er fair politik de laver, overfor det brugte spil marked... Jeg køber selv størstedelen af mine spil brugte :)
Hilsen
Peder

Tjeck min YouTube kanal ud
TeddyBoyBlue
Niveau 4
 
Indlæg: 450
By: Ikast


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iiMSchulerDK » 12. jun 2013 20:05

Luzioz skrev:Der er 2 ting som gør at jeg nok vælger xbox one.
1. TitanFall
2. Halo 5 :D

Hørt Luzioz! :D Den står vist endnu engang på co-op campaign på legendariske og spartan ops i Halo 5? ;)
Samt evt Halo 3, der bliver gratis fra den 1.juli? :)
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nqRr » 12. jun 2013 20:05

TeddyBoyBlue skrev:
Så du er ofte uden internet forbindelse?


Jeg vil ikke sige ofte, men i det værelse hvor jeg gamer er der ikke meget trådløs forbindelse, så der kan godt være perioder hvor der ingen forbindelse er... Dette har ikke været det store problem for mig da jeg som regel kun er til singel player spil.

Så jeg er en af dem, som ikke bruger Xboxen eller Ps3´en til Netflix osv. til dette formål har jeg jo Apple tv, som virke meget mere simpel.

Men udover dette, så syntes jeg ikke det er fair politik de laver, overfor det brugte spil marked... Jeg køber selv størstedelen af mine spil brugte :)


Det var vel heller ikke fair for producenterne, da brugt spils markedet blev introduceret.
nqRr
Niveau 0
 
Indlæg: 17


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster