Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 14:24

Men selvom alle spillere har adgang til netværket sidder de jo ikke med samme latency, hvilket i min øjne har stor betydning for hvorvidt det bliver en god eller dårlig oplevelse for spilleren ..

Jeg glæder mig til at se det i real life :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 11. aug 2015 14:46

Slimjay DK skrev:Men selvom alle spillere har adgang til netværket sidder de jo ikke med samme latency, hvilket i min øjne har stor betydning for hvorvidt det bliver en god eller dårlig oplevelse for spilleren ..

Jeg glæder mig til at se det i real life :)

Sandt nok, men hvis du har dårlig latency i et MP spil, så er der mange andre problemer i oplevelsen end "er der forsinkelse på destruktionen".
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 11. aug 2015 15:42

Slimjay DK skrev:ja, Der eksisterer flere gaming services, der kører hos slutbrugerne, men det er ikke services hvor noget af spillet afvikles lokalt og noget andet i skyen, og det hele samles hos slutbrugeren, det er mig bekendt streaming af hele spillet.

"Det hele" samles jo også hos slutbrugeren med Cloud processing, eller Netflix, HBO, Spotify eller en af de 100 andre underholdningsservices. Fælles for dem alle er, at hvis din netforbindelse eller servicen selv går ned, så er du på røven (jeg ved dog af erfaring at man kan hente spil licenser til XBO på en opkoblet mobiltelefon). Sådan er vores opkoblede verden af i dag.


Slimjay DK skrev:Hvor tæt ligger Danmark iøvrigt på det datacenter der skal håndtere det her :)

De 2 europæiske datacentre ligger i hhv. Amsterdam og Dublin, men det er sandsynligvis ikke dem du kommer til at "snakke" med. Det bliver nok i højere grad en af noderne i det såkaldte Content Delivery Network (CDN), hvor der bla. er en placeret i København.

Du kan altid måle din egen gennemsnits latency til samtlige 15 Azure datacentre via Azure speedtest. Mit snit ligger omkring de 60ms via Wifi for begge lokationer. Det rent faktisk bedre end jeg oplever i de fleste online spil (fx COD), og kun en anelse over min latency til euor serverne i Titanfall (omkring 45ms) på en kablet XBO.

Xbox services oplever jeg også højere nedetid på, men jeg kan da trøste dig med, at compute services i Azure generelt kører rigtigt fint. Det er en statusside for disse (se kilder nedenfor)


Slimjay DK skrev:Jeg kunne f.eks. ikke beta teste PSnow grundet for meget latency og man kan dårligt nok streame et spil lokalt i sit eget hus over wifi ...

Jeg kan ike fortæølle dig hvorfor du have en dårlig oplevelse med PS Now, men fordi du har en dårlig oplevelse med en service, behøver det jo ikke begtyde, at alle andre heller ikke er gode for dig.
Jeg prøvede at finde lidt testresultater og performancemålinger af de forskellige skyer, men nyeste jeg fandt (efter 5 min) var fra 2013. Den kårede Azure som vinder.
Rapporten kan downloades fra Nasuni her. Jeg fandt et grafisk repræsentation af den her.

Billede

Denne her er desværre lidt ældre (2012), og kommer også fra Nasuni, men også her kåres Azure som vinder, så måske har MS rimeligt godt styr på den sky alligevel.

Billede


*edit*
Og så bliver mit indlæg for alvor langt.
Fandt Nasuni rapporten for 2015. Her er Rackspace desværre ikke medtaget, men Azure vinder sgu' igen ... Så kan det vel ikke være dårligt det hele(?)

Billede


Kilder:
http://azurespeedtest.azurewebsites.net/
http://azure.microsoft.com/en-us/status/#current
https://msdn.microsoft.com/en-us/librar ... 80302.aspx
https://azure.microsoft.com/da-dk/docum ... tices-cdn/
http://www.nasuni.com/resource/the-stat ... e-in-2013/
http://www.nasuni.com/infographic-2015- ... d-storage/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Xbox-Andy » 11. aug 2015 17:05

Forstår ikke al virakken omkring cloud computing og XB1?

CD3 er jo ikke det første spil til at benytte det? Både TitanFall og Forza har anvendt clouden til hjælp. I Titanfall er AI'en styret af beregninger udført af Azure og det virker perfekt.
Xbox-Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: KBH

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 11. aug 2015 18:30

Phil Spencer ser gerne at tredje parts studier benytter skyen. Det kan han vel kun ønske, hvis der rent faktisk er noget at kode op imod?

d man ‏@Dipslon
@XboxP3 Hey phil theres a thing im so curious about! Do you think we will see more heavy cloud-based games like crackdown 3 soon? Its crazy!
...

Phil Spencer @XboxP3
@Dipslon I hope so, I'd like to see 3rd parties pick up the tech as well. Innovation moves more quickly as more games push what's possible.


Kilde:
https://twitter.com/XboxP3/status/630838390208892928
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 20:30

Jeg synes der går en anelse Cigi i den ... Så jeg har kun tilbage at sige at jeg glæder mig til at se resultatet, lige så vel som jeg glæder mig til DX12 :)

iøvrigt er mit "nearest #Azure Data Center is North Europe (125ms)" altså over det dobbelte af dit resultat ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 11. aug 2015 20:51

Slimjay DK skrev:Jeg synes der går en anelse Cigi i den

Den må du da meget gerne uddybe.
Har jeg da overdrevet noget, eller bragt noget til torvs der ikke passer?


Slimjay DK skrev:iøvrigt er mit "nearest #Azure Data Center is North Europe (125ms)" altså over det dobbelte af dit resultat ....

Jamen dog
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 11. aug 2015 21:30

Jeg tror bare Slim mener at, du har lidt overtaget Cigi's plads efter han skred. Du plejede at være den "neutrale" part i alle debatter, men nu har du tydeligvis skiftet holdning og er stor fan af Clouden's kræfter og af XBO samt har store forventninger til det. Det er en 180 fra den Nico jeg kendte i gamle dage :P


Ikke i noget negativt aspekt, det var mere en konstatering. Også de lange posts og tekniske forklaringer er Cigi op ad dage, dog med en faktisk forståelse indenfor emnet lader det til. (og med kilde links, hvilket er dejligt).
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 22:22

Som Blauwy siger, han rammer meget godt plet.

At der går en anelse Cigi i den er bare de lange post med fine diagrammer og tal, mere er der ikke i det ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 12. aug 2015 09:44

Blauwy skrev:Jeg tror bare Slim mener at, du har lidt overtaget Cigi's plads efter han skred. Du plejede at være den "neutrale" part i alle debatter, men nu har du tydeligvis skiftet holdning og er stor fan af Clouden's kræfter og af XBO samt har store forventninger til det. Det er en 180 fra den Nico jeg kendte i gamle dage :P

Jeg har nu altid været glad for skyen synes jeg, men begejstringen er da steget fordi vi nu rent faktisk har set noget, der ikke kun er en tech-demo, men som jeg allerede har skrevet 2 gange i denne tråd ...

Enten er MS ved at begår årtiets PR brøler (ja større end Mattricks), eller også har de fået helt styr på at benytte skyen til ren rå regnekraft (måske Outatime?)

... Så jeg vil da bestemt også gerne se dette in-the-wild. Show me the games er stadig sloganet, men nu har MS så vist os (et enkelt i hvert fald) spil.

Uanset hvad så tror jeg meget på en always-online fremtid, også for spil.
Nå det er sagt så tror jeg også stadig mest på Sonys vision om GaaS (det flag har jeg viftet heftigt med de sidste par år)


Blauwy skrev:Ikke i noget negativt aspekt, det var mere en konstatering. Også de lange posts og tekniske forklaringer er Cigi op ad dage, dog med en faktisk forståelse indenfor emnet lader det til. (og med kilde links, hvilket er dejligt).

Modtaget. Jeg kan godt bliver lidt ... erh ... Begejstret over visse emneområder :)


*edit*
Og nu fik i lorteunger mig til at poste midt i arbejdstiden
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 12. aug 2015 10:08

Undskyld far :)

Men MS har jo ikke vist os noget med meget mere end 1 spiller på :) Men det bliver spændende at se.

Fik iøvrigt testet Game streaming fra Xbox One til PC og det er faktisk ikke så tosset, ment på den måde at det køre godt.

Bemærkede også at BC titlerne nu virker fra Pal skiver, jeg kunne ihvertfald spiller Perfect Dark Zero og Gears Of War er vist også tilføjet nu :)

God dag :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 12. aug 2015 14:31

Slimjay DK skrev:Undskyld far :)

Men MS har jo ikke vist os noget med meget mere end 1 spiller på :) Men det bliver spændende at se.

Fik iøvrigt testet Game streaming fra Xbox One til PC og det er faktisk ikke så tosset, ment på den måde at det køre godt.

Bemærkede også at BC titlerne nu virker fra Pal skiver, jeg kunne ihvertfald spiller Perfect Dark Zero og Gears Of War er vist også tilføjet nu :)

God dag :)


Jep. http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/back ... able-games

Venter stadig på Bad Company 2 bliver kompatibel :-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 12. aug 2015 15:15

Slimjay DK skrev:Men MS har jo ikke vist os noget med meget mere end 1 spiller på :)

Rigtigt, men det stadigvæk et spil.
Vi er nu kommet skridtet videre fra tech-demo og teorier fremsat af udviklere, til at se skyen brugt i praksis (til andet end hosting og AI styring). Som jeg skrev til Tue tidligere i tråden, så er det ikke CD3 jeg savler så meget over, men mulighederne der introduceres i spil med cloud processing.

De næste par år ser vi sandsynligvis kun et par enkelte "cloud-spil" fra MS, om tredje part vil benytte den er nok tvivlsomt, da det sikkert er en mer-udgift. Det er også derfor jeg tror PS Now har bedre fremtidsudsigter end MS cloud processing.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf patr4651 » 12. aug 2015 15:48

Ps4 er for gamers , konsollen er stærkere en Xbox One, den vil blive optimal for 4K Gaming i fremtiden.
Xbox One er lidt af det hele, se film , tv, stemmestyr din konsol, spil lidt halo...

Personligt er jeg til Xbox , da jeg kun havde en Ps1 , og skiftede til Xbox , Xbox 360 , One, og selvfølgelig er controller en bedre, men det er en smagssag. Nårh ja Xbox One vil kunne spille bagudekompatible spil som Skyrim, Oblivion , Halo, Risen.. Osv... :) :D
De har allerede skrevet kontrakt med

Deep Silver
2K
Bethesda Softworks
EA
Og mange flere..


Og hvad har Ps4 , ...?? Ikke en skid andet en få spil , ingen usb support, ikke en skid..
Så GO XBOX ONE !! haha
patr4651
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Odense SØ

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 12. aug 2015 16:03

omg...
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster

cron