Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 17:23

Krueger skrev:
CaptainKicker skrev:Ja for Microsoft tænker ikke på gamers... Sagligt.

Btw, kom de 20 fra http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15 lige herover for at smide en stemme?


Det gør de da på ingen måde? De tænker da kun på sig selv, og de penge de kan miste, hvis de ikke får DRM beskyttet sig selv i hoved og røv - de glemmer så bare, at alt den her ekstra beskyttelse er til kæmpe gene for deres trofaste fanskare..

Det faktum at PS4 fører den her poll på en Xbox side, er et tydeligt bevis på, at folk er blevet splittet.. For vil man støtte op om en spilindustri, hvor der ikke længere er et brugtspilsmarked, og man pludselig som spiller er tvunget ud i at skulle betale fuld pris for et spil hver eneste gang?

Det er kun de folk der har grønt blod til at løbe i årene som står tilbage, og beskytter Xbox One med næb og klør - men helt ærlig, hvad får I ud af det? Er det virkelig det værd?

Bullshit! Aftaler med EA vidner da om at de rimelig meget tænker på gameren, at man så kan se fjernsyn, streame via twitch osv. ser jeg kun som ekstra goder. Og jeg tror at mange vil vælge X1 pga Ultimate team aftalen, jeg kender ihvertfald et par stykker som har ps nu, men som skifter pga det.

Og helt ærligt hvad får du ud af at rakke ned, og sprede løgne, om Xbox One!
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf enfen » 12. jun 2013 17:26

Morten Skou skrev:Microsoft tjener ikke penge på deres DRM model og får ikke procentdele eller noget ved brugtsalg på Xbox One.

I øvrigt så gør begge firmaer da 100% alt det kan for at tjene så mange penge som muligt - de har bare valgt to forskellige forretningsmodeller til at starte med.

Men Sony valgte så, at forbrugeren stadig kan gøre, hvad de vil med deres købte spil. Man behøver heller ikke betale en eller anden sum for at aktivere sit singleplayerspil, hvis det er købt brugt. Og samtidigt får man lov til at spille sit spil i længere tid end 24 timer, hvis man nu skulle være så uheldig, at ens internet er nede.

Som jeg ser det, kommer Microsoft til at tabe stort i næste generation. Medmindre de laver en "brandslukning".
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf daniel » 12. jun 2013 17:42

Skal xbox one være online hele tiden? Må indrømme jeg slet ikke har fuldt med
daniel
Niveau 3
 
Indlæg: 205
By: Paradise


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 17:44

daniel skrev:Skal xbox one være online hele tiden? Må indrømme jeg slet ikke har fuldt med


Det med hjertebanken, er at den kan se din puls, og hvis vi nu siger du spiller et horror-spil, så kan den se hvordan du reagere og så bruge det i spillet.

Nej, den skal ikke være online hele tiden, men kræver dog at du er online 1 gang i døgnet for at retfærdigt verificere de spil du har aktiveret.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf daniel » 12. jun 2013 17:48

CaptainKicker skrev:
daniel skrev:Skal xbox one være online hele tiden? Må indrømme jeg slet ikke har fuldt med


Det med hjertebanken, er at den kan se din puls, og hvis vi nu siger du spiller et horror-spil, så kan den se hvordan du reagere og så bruge det i spillet.

Nej, den skal ikke være online hele tiden, men kræver dog at du er online 1 gang i døgnet for at retfærdigt verificere de spil du har aktiveret.


Det med hjertebanken lyder sgu fedt nok, bare ærgerligt jeg ikke har internet hjemme.
Er det dét samme med PS?
daniel
Niveau 3
 
Indlæg: 205
By: Paradise


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 17:55

daniel skrev:Det med hjertebanken lyder sgu fedt nok, bare ærgerligt jeg ikke har internet hjemme.
Er det dét samme med PS?


Så skal du ikke have Xbox One :)
Nej PS laver, af hvad vi ved af, intet ligende.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:03

daniel skrev:Det med hjertebanken lyder sgu fedt nok, bare ærgerligt jeg ikke har internet hjemme.
Er det dét samme med PS?

Har du seriøst ikke internet derhjemme? :)
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DKhANSI » 12. jun 2013 18:09

Umiddelbart læner jeg mig mod Playstation 4. Som sagt en snes gange før mig er det der trækker ned er Microsofts forsøg på at fryse gameren ude. Jeg hader at jeg ikke vil være i stand til, at tage min X1 med i sommerhus eller hvad man nu gør. Hele ideen med at være online 24 i døgnet virker bare åndssvagt.
En anden ting som jeg tror gælder for rigtig mange er prisen. Prisforskellen på PS4 og Xbox One er altså til at mærke. Den forskel på hvad 7-800 kroner betyder at jeg givetvis kan købe 2 spil mere til at starte med end i Xbox One lejren.
En helt tredje ting er at jeg tvinges til at skulle have Kinect med. Jeg gider ikke have den stående, jeg gider ikke bruge den og jeg gider fandme heller ikke betale for Kinect.

Jeg håber så inderligt at Microsoft ændrer standpunkt i nogle af de her sager. Men så håber jeg næsten endnu mere at de mange ellers loyale microsoft kunder køber sonys produkt.

Microsoft lad mig spille mine gamle Xbox 360 spil på jeres nye bras eller sut mig [-X
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 18:11

Jomuhs skrev:Jeg siger ikke at MS ikke skal have kritik for de har dummet sig på visse punkter.
Men det er som om at for visse personer er der simpelthen ingenting galt med PS4, og det pisser mig af, kald mig fanboy og farvet, jeg prøver bare at forsvare X1 en lille smule fra alt den tildels uberattiget hate den har fået!


Jeg synes ikke det er uberettiget. Jeg synes til gengæld det er fint at folk reagerer, når de store prøver så ihærdigt på at fratage deres kunder nogle rettigheder som de har haft i al den tid konsoller har eksisteret.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf kofoed » 12. jun 2013 18:15

CaptainKicker skrev:Du kan ændre en masse indstillinger, så den stort set intet gør/kan. Meningsløst, mjah. Hvis det er, kan man altid tape kameralinsen til.


Ja, men du skal alligevel have den med xboxen, og derfor betale for den, jeg gider ikke bruge kinect, alligevel skal jeg købe en, hvis jeg vil have en Xbox One, noget jeg sgu er lidt træt af.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:19

Buktu skrev:
Jomuhs skrev:Jeg siger ikke at MS ikke skal have kritik for de har dummet sig på visse punkter.
Men det er som om at for visse personer er der simpelthen ingenting galt med PS4, og det pisser mig af, kald mig fanboy og farvet, jeg prøver bare at forsvare X1 en lille smule fra alt den tildels uberettiget hate den har fået!


Jeg synes ikke det er uberettiget. Jeg synes til gengæld det er fint at folk reagerer, når de store prøver så ihærdigt på at fratage deres kunder nogle rettigheder som de har haft i al den tid konsoller har eksisteret.

Men piratkopieringen er et stort problem indenfor film og musik verdenen, og MS prøver måske bare at undgå at det samme sker i spil verdenen. Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf daniel » 12. jun 2013 18:22

Jomuhs skrev:
daniel skrev:Det med hjertebanken lyder sgu fedt nok, bare ærgerligt jeg ikke har internet hjemme.
Er det dét samme med PS?

Har du seriøst ikke internet derhjemme? :)


NNej jeg bruger min telefon til at surfe
daniel
Niveau 3
 
Indlæg: 205
By: Paradise


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:25

daniel skrev:NNej jeg bruger min telefon til at surfe

Fair nok :D
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 12. jun 2013 18:25

[quote="Jomuhs
Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.[/quote]

Så du håber at et firma træffer et så forkerte valg at de vil blive nød til at fyre tusindevis af mennesker, som vil være nød til at finde nyt arbejde, hvis der er noget, for at forsætte deres eksistensgrundlag ? .. Aha
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 18:27

Jomuhs skrev:
Buktu skrev:
Jomuhs skrev:Jeg siger ikke at MS ikke skal have kritik for de har dummet sig på visse punkter.
Men det er som om at for visse personer er der simpelthen ingenting galt med PS4, og det pisser mig af, kald mig fanboy og farvet, jeg prøver bare at forsvare X1 en lille smule fra alt den tildels uberettiget hate den har fået!


Jeg synes ikke det er uberettiget. Jeg synes til gengæld det er fint at folk reagerer, når de store prøver så ihærdigt på at fratage deres kunder nogle rettigheder som de har haft i al den tid konsoller har eksisteret.

Men piratkopieringen er et stort problem indenfor film og musik verdenen, og MS prøver måske bare at undgå at det samme sker i spil verdenen. Det bliver vi jo kogere på indenfor de næste par år, hvem ved måske ender det her træk af Sony med at bide dem i halen, det håber jeg ihvertfald.



Hvis der er noget der er blevet bevist inden for de sidste par år, så er det at DRM absolut ikke er måden at bekæmpe pirateri på! DRM som det her straffer ikke piraterne, det straffer de betalende kunder!

Tjenester som Netflix og Spotify har bevist at let, simpel og fornuftigt prissat indhold langt bliver foretrukket. Folk har ikke noget imod at betale, hvis de får convenience og fordele ved det, og det er præcis det de tjenester tilbyder.

At trække det ene krav efter det andet ned over hovedet på folk, og fratage dem nogle rimeligt basale muligheder er ikke vejen frem, det er bare at pisse på de kunder der er hele deres profitgrundlag. Og jeg er glad for at folk ikke bare accepterer det sådan uden videre! Tænk hvis IKEA indførte at det var ulovligt at videresælge deres møbler, for man betaler kun for licensen til at anvende deres design. Det er jo latterligt.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron