Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 5. feb 2015 21:53



Det er altså klasse kundeservice i DK. De hygger sig på søster-siden lige nu :)
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 5. feb 2015 22:06

Niculla skrev:

Det er altså klasse kundeservice i DK. De hygger sig på søster-siden lige nu :)

Hold nu kæft det er pro :D
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf z0ntax » 6. feb 2015 09:58

Niculla skrev:

Det er altså klasse kundeservice i DK. De hygger sig på søster-siden lige nu :)


Kæft hun har styr på sagerne! :lol:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 6. feb 2015 14:04

...
Senest rettet af Niculla 6. feb 2015 21:23, rettet i alt 1 gang.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 6. feb 2015 16:37

Så fik jeg også prøvet BF Hardline betaen på PS4. Og der er tydelig forskel på grafikken (som det også er tilfældet med Bf4. Jeg kan nemt se forskellen på de 720p vs. 900p på mit 60" tv.
Håber virkelig at det bare er dovenskab/mindre arbejde i forbindelse med betaen at de genbruger opløsningen fra Bf4, og at de.leverer de lovede 1080p på begge maskiner. For selvom jeg også synes DS4 er skarpere til shooters, så har jeg mine BF buddys på Xbox, og det er der BF Hardline bliver købt.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 6. feb 2015 17:04

Jeg har ikke selv prøvet at hente den ned til PS4, men kan da være jeg lige skal prøve.
For jeg er da godt nok ikke imponeret indtil videre på One, er BF4 ikke pænere lavet?

Jeg spiller også selv på 60 og 110", og jeg har egentlig været fint tilfreds med BF4, men det her Hardline, er ikke pænt efter min mening.
Så jeg håber da også det bliver pænere, når det udkommer, da mit også bliver købt til One.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 6. feb 2015 17:58

Niculla skrev:

Det er altså klasse kundeservice i DK. De hygger sig på søster-siden lige nu :)


Hehe, god humor og tak for video.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 13. feb 2015 08:22

Så er der mere salgsnyt. Nicos amazonorakle er bedre end de fleste analytikere, og fik dermed igen ret.

Ps4 solgte mest i januar, og det med en billigere xbox one (minus en uges tid, hvor prisen var ens).

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=991085
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 13. feb 2015 08:29

nakka skrev:Så er der mere salgsnyt. Nicos amazonorakle er bedre end de fleste analytikere, og fik dermed igen ret.

Ps4 solgte mest i januar, og det med en billigere xbox one (minus en uges tid, hvor prisen var ens).

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=991085

Jeg skulle aldrig have afsløret det, og så slået mig ned som analytiker/insider. det kan man godt blive rigt af ikk'? :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. feb 2015 09:57

Nogen der har noget indsigt i de bagved liggende årsager til at xbox one brugerne køber flere spil end andre konsol brugere?

Ellers fedt at Wii U også er ved at komme lidt med i kampen.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 13. feb 2015 12:10

Thorpedo29 skrev:Nogen der har noget indsigt i de bagved liggende årsager til at xbox one brugerne køber flere spil end andre konsol brugere?.


Jeg tænker det måske har noget med aldersgruppen at gøre. Så vidt jeg husker, så er gennemsnits-alderen blandt Xbox brugere lavere end på PlayStation brugere.

Jo ældre man bliver, jo mere nærrig og mindre tid får man til spil :mrgreen:
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. feb 2015 12:17

Erroneus skrev:
Thorpedo29 skrev:Nogen der har noget indsigt i de bagved liggende årsager til at xbox one brugerne køber flere spil end andre konsol brugere?.


Jeg tænker det måske har noget med aldersgruppen at gøre. Så vidt jeg husker, så er gennemsnits-alderen blandt Xbox brugere lavere end på PlayStation brugere.

Jo ældre man bliver, jo mere nærrig og mindre tid får man til spil :mrgreen:


Kender jeg alt til og giver egentligt god mening hvis det med alderen er korrekt.

Jeg var selv inde og google efter lidt stat men det eneste jeg kunne finde var generelt. Overraskede mig egentligt at 39% af gamere er over 36 år og det næsten er 50/50 imellem kønnene.

http://venturebeat.com/2014/04/29/gamin ... a-console/

Linket til hele undersøgelsen er desværre dødt.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 13. feb 2015 12:38

Tja, kan også skyldes at dem der køber xbox alle næsten er gamere, mens familier og folk med børn måske vælger en ps4 og kan nøjes med få spil?

Men alderen kan også have indflydelse, eksempelvis er det da ofte unge drenge man Ser i gamestop (noget jeg gætter måske er samme billede i USA). Derved køber ps4brugerne mere digitalt? Sonys egne tal på software solgt (da de fortalte om deres 18,4 millioner solgte ps4) tyder nemlig på at der købes MANGE ps4 spil. Det samme gør EA og UBISOFTS seneste tal

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=990821
http://news.ea.com/press-release/compan ... p?t=990821

Så HVIS det samlede tal dækker både digitale samt retail, ja så er jeg sikker på folk på ps4 køber flest spil (de har også et laaaaangt større bibliotek at vælge udefra). Ellers kan vi i hvertfald konkludere at det ikke er EA og UBISOFTspil xboxonefolket køber mest af
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. feb 2015 13:31

nakka skrev:Tja, kan også skyldes at dem der køber xbox alle næsten er gamere, mens familier og folk med børn måske vælger en ps4 og kan nøjes med få spil?

Men alderen kan også have indflydelse, eksempelvis er det da ofte unge drenge man Ser i gamestop (noget jeg gætter måske er samme billede i USA). Derved køber ps4brugerne mere digitalt? Sonys egne tal på software solgt (da de fortalte om deres 18,4 millioner solgte ps4) tyder nemlig på at der købes MANGE ps4 spil. Det samme gør EA og UBISOFTS seneste tal

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=990821
http://news.ea.com/press-release/compan ... p?t=990821

Så HVIS det samlede tal dækker både digitale samt retail, ja så er jeg sikker på folk på ps4 køber flest spil (de har også et laaaaangt større bibliotek at vælge udefra). Ellers kan vi i hvertfald konkludere at det ikke er EA og UBISOFTspil xboxonefolket køber mest af


Der snakkes om købte spil pr. konsol solgt, så jeg kan ikke rigtigt se relevansen i dine links udover at procenterne pr. platform(på dit NG link) underbygger påstanden omkring xbox brugere køber mere?

Dit EA link virker ikke og det større PS4 spil bibliotek du refererer til har vel slet ingen relevans medmindre du tror folk køber spil bare fordi der er mange af dem, uanfægtet om de er gode eller dårlige?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 13. feb 2015 13:52

Thorpedo29 skrev:Nogen der har noget indsigt i de bagved liggende årsager til at xbox one brugerne køber flere spil end andre konsol brugere?

Ellers fedt at Wii U også er ved at komme lidt med i kampen.


*I Januar :wink:

Der blev langet mange Xbox One konsoller over disken i november - descember i USA, så kunne forestille mig alle de nye ejere gerne vil have nogle spil til deres nye legetøj.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster

cron