Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. jan 2016 09:10

JohnH skrev:Fedt det skal nok hjælpe på latency, for Huawei skal lige snuse i vores data inden de ryger videre ... #-o

Her hos mig er det Xbox live systemet der er problemet, for min 300/60 (++ til Yousee for den) , der har jeg under 10 i ping på pc og på boxen har jeg 200 ms i latency, flot!


Det er nok fordi Microsoft Xbox Team lige skal snuse i dine data inden du kan få svar retur :^o #-o
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. jan 2016 09:22

IkkNico skrev:Udover PS Now så eksisterer der i dag GaaS. Vi har ofte huset fuld af 11 årige piger, der via deres mobil telefoner spiller Just Dance på TVet i stuen via Chromecast. Chromecast labver ingen beregninger, det hele sker serverside, og her holdes øje med op til 8 individuelle danseres bevægelser samt deres score


Nu er Just Dance så heller ikke ligefrem noget der kræver præcision og hurtig response .. det er jo et spil hvor man bare håber den registrere noget når man bevæger sig..

Jeg tror på GaaS kan overtage den dag man kan spille Pinball FX uden problemer :wink: Det kræver seriøs lav latency...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 28. jan 2016 16:23

Godt ord igen drenge, og i har muligvis ret. GaaS kan være en gimmick, der dør ud lige så hurtigt som PS Move og Kinect. Jeg tror det ikke, jeg tror som sagt det er den vej gaming kommer til at gå ... snart :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 4. feb 2016 13:59

Hvad så Tue drengen er du klar til import :lol:







PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 4. feb 2016 16:51

Slimjay DK skrev:Hvad så Tue drengen er du klar til import :lol:



Ved godt jeg lyder som en gammel gris, men det er altså nogle flotte animationer det der :mrgreen: =D>
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 12. feb 2016 22:15

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. feb 2016 09:44



Sansynligvis korrekt, det var i hvertfald det samme i sidste generation. Jeg læste i hvertfald flere gange om hvordan Xbox ejerne købte flere spil, og mere indhold.

Her er det dog lidt en EB overskrift - Selv hvis den gennemsnitlige Xbox ejer spenderer lidt mere end den gennemsnitlige PS4 ejer, så er der mange millioner flere PS4 konsoller derude, så PS4 er stadig den klart mest profitable platform for Ubisoft af de to.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. mar 2016 09:08

Kan være vi snart skal have en ny tråd; XBO vs PS4 vs PS4.5

I hvert fald hvis de seneste historier på rygtebørsen holder stik om en nye PS4.5 med lidt bedre gpu og cpu. Selv hvis den bliver 100% kompatibel med PS4 spil (det tror jeg ikke på), og selv hvis den først udkommer i 2017, så har Sony i praksis reduceret denne konsol generation til 4 år, og derved fjerne de en af de helt store fordele ved at spille på konsol. Køb din maskine, og køb spil med din maskines navn ell. logo på de næste 7-8 år, så skal skidtet nok virke. Hver gang.

Eller som Vreki så rigtigt skriver på PSLife:
Jeg kunne godt tænke mig at se et roadmap for PS4.5 og PS5, det vil være hul i hovedet at opgradere til PS4.5 hvis PS5 kommer et par år senere.

Og det er ikke kun PS4 salget der kan blive ramt. Den her strategi sætter også spørgsmålstegn ved den forventede levetid af PS VR.


Rygterne:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... -making-it
http://www.gamespot.com/articles/playst ... 0-6435972/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. mar 2016 11:45

Det lort kan de godt pakke sammen :-( og jeg håber godt nok hele ikke at Microsoft gøre det samme med Xbox one det er en af de ting jeg godt kan lide hved konsoler er at du køber en og så har du den i 8-10 år gider ikke det der med at skulle skifte dem du være 3-4 år nej tak herfra :-/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 25. mar 2016 12:50

hackNICE1112@ skrev:Det lort kan de godt pakke sammen :-( og jeg håber godt nok hele ikke at Microsoft gøre det samme med Xbox one det er en af de ting jeg godt kan lide hved konsoler er at du køber en og så har du den i 8-10 år gider ikke det der med at skulle skifte dem du være 3-4 år nej tak herfra :-/


netop... det var en af årsagerne til at jeg for mange år siden skippede min gamer PC til fordel for bare at have en konsol...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 30. mar 2016 10:20

Så her for noget tid siden en fra youtube, kan ikke huske navn eller noget, men han snakkede da om den nye Xbox skulle have mulighed for at blive opgraderet - vil være helt ærlig at sige blev lidt trist hvis det er den vej de vælger at gå, da jeg som IkkNico skriver så regnede jeg da lidt på den ville holde de år....
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. mar 2016 11:56

Phimosis skrev:Så her for noget tid siden en fra youtube, kan ikke huske navn eller noget, men han snakkede da om den nye Xbox skulle have mulighed for at blive opgraderet - vil være helt ærlig at sige blev lidt trist hvis det er den vej de vælger at gå, da jeg som IkkNico skriver så regnede jeg da lidt på den ville holde de år....


Phil Spencer signals Xbox One hardware upgrades

http://www.polygon.com/2016/3/1/1112166 ... -microsoft
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgar » 30. mar 2016 13:05

Det virker som om de har misforstået en af de ting, der gør konsoller attraktive i første omgang.

Eller også er det bare mig.....
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 1. apr 2016 09:50

Vildt at vi snart ser Forza og alle fremtidige Forza spil på PC også .. Så har Xbox One vil egentlig kun Halo som værende 100% exclusive titel .... Spørgsmålet er så om man som Xbox One ejer skal leve med en Discount version af spillet sammenlignet med PC versionen .. Ligesom tilfældet vil være hvis der kommer en PS4.5 kontra PS4 ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 1. apr 2016 10:05

Slimjay DK skrev:Vildt at vi snart ser Forza og alle fremtidige Forza spil på PC også .. Så har Xbox One vil egentlig kun Halo som værende 100% exclusive titel .... Spørgsmålet er så om man som Xbox One ejer skal leve med en Discount version af spillet sammenlignet med PC versionen .. Ligesom tilfældet vil være hvis der kommer en PS4.5 kontra PS4 ..


Tro nu nok at de skal få forza til at køre godt på Xbox one selv om det nu også kom til pc :-) det som jeg er bange for er at hvis nu der kom en Xbox 1.5 som er stærker en den gamle/nye Xbox one så tro jeg det bliver en discount version vi ser på Xbox one i fremtiden :-/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron