Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf GrillBillerDK » 20. aug 2015 11:24

Oldnordisk når man jo kan bruge dlna fra en computer...
Eller sit medisharddisk på netværket...
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. aug 2015 11:33

XBOX ONE BACKWARDS COMPATIBILITY COULD EXTEND TO ORIGINAL XBOX

Det er da meget fedt man kan :-) men tro ikke det er nåde jeg selv kom til at bruge :-)

https://mobile.twitter.com/XboxP3/statu ... 9625108480
http://m.ign.com/articles/2015/08/20/xb ... ginal-xbox
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 20. aug 2015 11:33

Jeg bruger også kun drevet til Halo mcc som er det eneste spil jeg har på disc, hvilket jeg faktisk fortryder. Til gengæld har jeg jo en masse 360 spil på disc som jeg gerne vil spille på Xbox One når de bliver bagud kompatible, og der skal man jo stadig bruge skiven hvis ikke spillet er købt digitalt.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2015 14:25

GrillBillerDK skrev:Oldnordisk når man jo kan bruge dlna fra en computer...
Eller sit medisharddisk på netværket...


Det kræver da man har rippet sine Blu-rays til PC eller NAS og hvorfor rippe sine blu-rays og smide dem på en pc for så at streame dem, hvis Xbox'en allerede har Blu-ray drev. Det er jo spild af tid for at få en film i dårligere kvalitet.

Men ja, de kunne da godt lave en version uden drev til dem der kun køber digitalt. Jeg vil dog ikke undvære mit drev, da jeg satser på at en del af mine 360 spil som jeg ikke har spillet, måske bliver en del af B/C programmet, og der skal disken jo sidde i ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 20. aug 2015 14:37

Slimjay DK skrev:
GrillBillerDK skrev:Oldnordisk når man jo kan bruge dlna fra en computer...
Eller sit medisharddisk på netværket...


Det kræver da man har rippet sine Blu-rays til PC eller NAS og hvorfor rippe sine blu-rays og smide dem på en pc for så at streame dem, hvis Xbox'en allerede har Blu-ray drev. Det er jo spild af tid for at få en film i dårligere kvalitet.


Vent vent vent, så du vil kun bruge én enhed til at afspille din film med, hvad er du en hulemand? Nu til dags handler det altså om at bruge så mange elektroniske enheder som muligt for at kunne se en film, hvis du bruger over 10 på en gang får du street credit.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf GrillBillerDK » 20. aug 2015 14:54

Bluray har været en dødende rase siden de vandt krigen om hddvd vs. bluray.
i bagklogskabets er dette format kun et unødvendigt vejbump på IT vejen.
formatet er for langsomt, for skrøbeligt og for ukompatibelt.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2015 20:49

GrillBillerDK skrev:Bluray har været en dødende rase siden de vandt krigen om hddvd vs. bluray.
i bagklogskabens er dette format kun et unødvendigt vejbump på IT vejen.
formatet er for langsomt, for skrøbeligt og for ukompatibelt.


Alle formater er døende racer hvis der går langtid nok .... Nu er det efterhånden 6 til 8 år siden HD-DVD tabte løbet om HD formatet og Blu-ray lever stadig, ikke engang DVD'en er død endnu. Men ja, det dør på et tidspunkt, men kun for at blive erstattet af Ultra HD Blu-ray

Og det kan da godt være du mener at formatet er for langsomt, for skrøbeligt og for ukompatibelt, men det ændre ikke på at de rips og de streams vi har i dag ikke lever op til den høje bitrate samt de lydformater Blu-rayen nu engang har ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rechain » 20. aug 2015 21:36

Jeg foretrækker stadig Blu-Ray til de fleste film, men streamer indimellem. Kommer dog an på hvad det er, mest serier, kun få film..som jeg ikke anskaffer på Blu-Ray. Kvaliteten på BD er stadig bedre end de gange jeg streamer, selv med en 60mbit forbindelse syntes jeg ikke streaming leverer den kvalitet jeg ønsker de fleste gange. Selv hos Apple, når jeg vælger at leje en film..kvaliteten ligger stadig under BD kvalitet. Der er jo også 4K Blu-Ray på vej, så kan ikke se at formatet er en døende race. Selv når vi snakker konsol, så bliver Blu-Rays brugt jo. Streaming er ikke stærk nok til at overtage det hele, heller ikke download. Da vi jo mangler plads på konsollerne f.eks, medmindre vi selv går hen og udskifter harddiskene. Udover at rydde op/slette spil der ikke spilles. Men selv det kan ikke give nok plads i sidste ende efter adskillige år med gaming, for sociale ting (billeder/video) som vi optager på harddisken optager også plads nu. DVD er det sidste format i den forstand, at det bliver videre udviklet indtil det ikke kan klare mere. Blu-Ray er jo på sin vis DVD...4K er den nye fremtid, på Blu-Ray :) og fysiske disce er stadig nr. 1 hos mig, og streaming nr. 2 (alt efter hvad det er, og om jeg gider leve med den lavere kvalitet) og download (kun få spil).

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 21. aug 2015 05:53

Jeg bruger udelukkende min XB1 til Blu-ray - spiller på ps4 og streamer fra Netflix på apple-tv. Forsøger at komme op på de 10 :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 21. aug 2015 15:17

Major Oblivious skrev:Jeg bruger udelukkende min XB1 til Blu-ray - spiller på ps4 og streamer fra Netflix på apple-tv. Forsøger at komme op på de 10 :lol:


Ja du har tydeligvis meget at lære endnu. Afspil Blu-ray på din PS4, som er sat til din Xbox Ones HDMI, som så streamer det til din pc der er sat til dit fjernsyn, for at opnå den maksimale effekt den nymoderne teknologi giver os.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 21. aug 2015 16:17

Redman DK skrev:
Major Oblivious skrev:Jeg bruger udelukkende min XB1 til Blu-ray - spiller på ps4 og streamer fra Netflix på apple-tv. Forsøger at komme op på de 10 :lol:


Ja du har tydeligvis meget at lære endnu. Afspil Blu-ray på din PS4, som er sat til din Xbox Ones HDMI, som så streamer det til din pc der er sat til dit fjernsyn, for at opnå den maksimale effekt den nymoderne teknologi giver os.

Jeg synes der mangler en Chromecast mellem PC og TV i det setup
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 21. aug 2015 16:38

Ahh ja hvordan kunne jeg glemme den. Man kan vel egentlig også smide en iPad/Tablet mellem pc og chromecast for det ultimative bling.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 21. aug 2015 17:37

Arh men for fanden da. Hvor er alle konsol-krigerne. Hvem har vagten? Nakka? S?

*suk*
Nå men så må jeg jo.

PES 2016 bliver ca. 34% sjovere på PS4 nu, fordi bone udgaven er virkeligheden KUN er 1380x1080, og det er ikke ægte HD :wink: =D>

Og i bones hjemland sælger PS4 også bedre ifølge lolch ... vgchartz. 8.37 vs 7.53 millioner :^o :^o :^o

Det går SÅ dårligt at bone mister endnu en ekslusiv titel. Recore kommer også til PC. Haha =D> =D>

Xbox DONE!!
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 21. aug 2015 17:40

... Og hold kæft en lorteside Skou. Jeg kan ikke engang give mig selv et kæmpeplus for den genistreg ovenover
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 21. aug 2015 18:21

IkkNico skrev:Arh men for fanden da. Hvor er alle konsol-krigerne. Hvem har vagten? Nakka? S?

*suk*
Nå men så må jeg jo.

PES 2016 bliver ca. 34% sjovere på PS4 nu, fordi bone udgaven er virkeligheden KUN er 1380x1080, og det er ikke ægte HD :wink: =D>

Og i bones hjemland sælger PS4 også bedre ifølge lolch ... vgchartz. 8.37 vs 7.53 millioner :^o :^o :^o

Det går SÅ dårligt at bone mister endnu en ekslusiv titel. Recore kommer også til PC. Haha =D> =D>

Xbox DONE!!


2 sek :lol:


Billede


Billede
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron