Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 08:35

Men for at vende lidt tilbage til tråden, så kan vi jo tage denne her, selvom traileren ikke er helt ny ...

Chivalry: Medieval Warfare - Announce Trailer



PS4 = 1080P 60 FPS Cap

Xbox One = 1080P 30 FPS Cap

Kigger man grafisk på spillet kan man undres at Xbox One kun kan levere 30FPS.... :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 08:41

Gameplay fra Unravel.

Udkommer til PC, Xbox One , PS4, første kvartal 2016.

Det ser hyggeligt ud :)

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 08:48

Tue69, jeg ved du har ventet i længsel efter Dead or Alive Xtreme 3, dog er spillet kun planlagt til udgivelse i Japan/Asien, så du må importere det, eller lave en fake account og hente det digitalt :D

Men det her må være det sejeste exclusive indhold ever :lol:

Dead or Alive Xtreme 3’s Sexy Bikini Malfunctions and Tan Lines Will Be PS4 Exclusive.

Billede

Billede

=P~
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 2. dec 2015 10:17

Endelig fik jeg en forklaring, på hvorfor Ps4 sælger så meget bedre end Xbox One :D
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby

+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 2. dec 2015 10:28

Ha ha ha - som jeg gjorde med 2'eren på min Xbox :D

For helvede hvor er det bare japansk!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 2. dec 2015 11:52

Så kan jeg lige kaste en lille møtrik i den gode stemning ;)

Må indrømme, at jeg ærlig talt er skuffet over, at vi 2 år inde i denne generation nu er blevet vænnet til ">30 fps" i vores spil. Er ikke super optaget af det grafiske udtryk, men det generer mig, at både Fallout 4 og Just Cause 3 viser performance-problemer fra dag 1 på begge konsoller. Her er da for pokker kun 1 slags hardware som skal optimeres til.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2015 12:01

Major Oblivious skrev:Så kan jeg lige kaste en lille møtrik i den gode stemning ;)

Må indrømme, at jeg ærlig talt er skuffet over, at vi 2 år inde i denne generation nu er blevet vænnet til ">30 fps" i vores spil. Er ikke super optaget af det grafiske udtryk, men det generer mig, at både Fallout 4 og Just Cause 3 viser performance-problemer fra dag 1 på begge konsoller. Her er da for pokker kun 1 slags hardware som skal optimeres til.


Folk har det jo fint med en hakkende oplevelse på 30 fps - så hvorfor sku de gøre noget ved det?

Grafik sælger bedre end funktionelt gameplay.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 2. dec 2015 12:20

Mike JezZ skrev:
Major Oblivious skrev:Så kan jeg lige kaste en lille møtrik i den gode stemning ;)

Må indrømme, at jeg ærlig talt er skuffet over, at vi 2 år inde i denne generation nu er blevet vænnet til ">30 fps" i vores spil. Er ikke super optaget af det grafiske udtryk, men det generer mig, at både Fallout 4 og Just Cause 3 viser performance-problemer fra dag 1 på begge konsoller. Her er da for pokker kun 1 slags hardware som skal optimeres til.


Folk har det jo fint med en hakkende oplevelse på 30 fps - så hvorfor sku de gøre noget ved det?

Grafik sælger bedre end funktionelt gameplay.


Ja, det viser konsolsalgstallene på eksempelvis Fallout 4 jo ganske tydeligt. Det er bare en stor fed klam pille og sluge, at en "stabil" spiloplevelse kun vil findes på en kraftig PC. Det plejede jo at være omvendt.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2015 12:46

PC spil har altid kørt bedre? Kan huske dengang med CRT at man kørte blandt andet CS OG Q3 med 200 FPS :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 2. dec 2015 12:51

PC spil har da ikke altid kørt bedre - Der var da engang hvor konsollerne var rimeligt overlegne, med mindre du var totalt loaded.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2015 12:54

Zt3pH skrev:PC spil har da ikke altid kørt bedre - Der var da engang hvor konsollerne var rimeligt overlegne, med mindre du var totalt loaded.



Jeg har ikke altid haft top notch hardware (jeg fik mit fars gamle som barn :P ) men allerede der har PC'en altid være overlegen. PS3 og Xbox 360 kunne følge nogenlunde med på launch, ellers har konsoller altid været bagud.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 2. dec 2015 13:23

Da PS2 udkom var en langt overlegen de fleste af datidens PC'er
Da de første 8 bit og siden 16 ditto 64 bit konsoller kom, var de også de fleste PC'er overlegne.

Nu snakker jeg ej heller top-notch hardware men mere hvad der var standard på daværende tidspunkt.

Og Mike det var ikke for at vi skulle starte en diskussion - Det er faktisk fakta :)
Hvis du ikke selv kan huske det, så prøv at Google det lidt Så var der jo det aspekt i det, at du var nød til at udskifte hardware i din PC for at, få den til at være overlegen igen - Det er jo et arms race, og derfor bygger den her udtalelse sig på hvad der var standard, og ikke nødvendigvis tilgængeligt
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2015 13:49

Zt3pH skrev:Da PS2 udkom var en langt overlegen de fleste af datidens PC'er
Da de første 8 bit og siden 16 ditto 64 bit konsoller kom, var de også de fleste PC'er overlegne.

Nu snakker jeg ej heller top-notch hardware men mere hvad der var standard på daværende tidspunkt.

Og Mike det var ikke for at vi skulle starte en diskussion - Det er faktisk fakta :)
Hvis du ikke selv kan huske det, så prøv at Google det lidt Så var der jo det aspekt i det, at du var nød til at udskifte hardware i din PC for at, få den til at være overlegen igen - Det er jo et arms race, og derfor bygger den her udtalelse sig på hvad der var standard, og ikke nødvendigvis tilgængeligt



Det er jo altid fantastisk at underbygge sine egne erfaringer som fakta ;-)

I gamle dage sku man oftere skifte hardware end i dag - men det ændre ikke på, at pc altid har været konsoller overlegen.

Ikke min fejl at du ikke havde noget ordenligt udstyr :P Du kan jo ikke sige, at konsoller har været PC'en overlegen, fordi du vurdere ud fra dårlig hardware du havde vs. det man kunne få på daværende tidspunkt.

Det er jo som at sammenligne en iPhone 3GS med en Samsung Galaxy S6, og så sige at Galaxy S6 har langt bedre hardware end iPhone.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 13:57

Kan man få en PC til 2648 kr incl. controller der gør det bedre end f.eks. PS4 ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2015 14:00

Det er kun dig der snakker om pris Slimjay. Nej du kan få en PC til det dobbelte, der kan kører det i 1080p på high og ultra :P

Jeg ved det her ikke er en PC tråd, og jeg har intet imod konsollerne, da jeg primært mest bruger min XO - så hvis der er flere der vil blande MIG ind i PC debatten igen, så gør det via PB :P Jeg vil ikke køre tråden ud på et større sidespor.

Det er konsollerne der skal battle herinde, ikke PC'en! ;) Deraf trådnavnet
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron