Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 15:57

SteffenPoulsen skrev:Nej jeg må indrømme at spil som The last of us remastered, the order,no Mans sky osv er noget som trækker mig mod ps4, men det er et svært skift når man har været på xbox live i ca 7-8år og har friends lister og achievements lister at bygge videre på. Havde jeg aldrig haft en xbox 360 havde der ikke været den mindste tvivl om at jeg var sprunget på ps4 med det samme.


Jeg forstår dig Steffen. Jeg har spillet xbox 360 siden 2006, men er skiftet. Det har også været underligt for mig, men jeg nyder hvert et øjeblik, ud over når jeg finder ud af jeg ikke kan spille et ordenligt bilspil. Hvis du bestemmer dig for at skifte eller supplere med en ps4, så vil jeg gerne være din ven. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 16. aug 2014 16:34

Det er da god at høre at jeg så kan lægge ud med at have 1 ven på psn hvis det bliver den platform ;-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 16. aug 2014 16:42

Mere end en ven er også overvurderet :P Tsk, flere har man slet ikke tid til!
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 16:43

Haha ja, man skal jo starte et sted. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 16. aug 2014 16:48

Ragnarr90 skrev:I feel ya, Steffen. Har også været på Xbox siden 2006, og er noget ensom på PSN. Lidt irriterende, at man nu skal bygge en omkreds op igen.

Hvad angår snakken om DS4 vs X1 controlleren, har jeg tidligere kritiseret DS4 for at være gimmick agtig, og nu hvor jeg ejer en PS4 er kritikken der stadig. X1 controlleren føles bare bedre end DS4. Ergonomien er klaaart forbedret fra DS3, men selve byggekvaliteten føles bare mere hård og solid på X1. Havde ærlig talt foretrukket at Sony droppede touchpaddet og motion detection og i stedet brugt pengene på byggekvalitet.


Du skal da bare have dig sådan en Cronusmax dims her, så kan du selv vælge hvad controller du vil bruge..

http://shop.controllermax.com/cronusmax ... rsion.html

http://controllermax.com/products/cronusmax/
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 20:47

JohnH skrev:
Ragnarr90 skrev:I feel ya, Steffen. Har også været på Xbox siden 2006, og er noget ensom på PSN. Lidt irriterende, at man nu skal bygge en omkreds op igen.

Hvad angår snakken om DS4 vs X1 controlleren, har jeg tidligere kritiseret DS4 for at være gimmick agtig, og nu hvor jeg ejer en PS4 er kritikken der stadig. X1 controlleren føles bare bedre end DS4. Ergonomien er klaaart forbedret fra DS3, men selve byggekvaliteten føles bare mere hård og solid på X1. Havde ærlig talt foretrukket at Sony droppede touchpaddet og motion detection og i stedet brugt pengene på byggekvalitet.


Du skal da bare have dig sådan en Cronusmax dims her, så kan du selv vælge hvad controller du vil bruge..

http://shop.controllermax.com/cronusmax ... rsion.html

http://controllermax.com/products/cronusmax/


Findes også på dansk jord:
http://www.gamebits.dk/shop/cronusmax-c ... 6651p.html
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 16. aug 2014 21:21

Jeg købte en Xbox One fordi jeg troede det var en Next Gen konsol... DET HER ER TIL GRIN!!
Hvordan i al verden kan Forza 5 kører i 1080p 60fps, hvis ikke andre kan? Kæft en gang bræk!

PlayStation 4 Handles Project CARS at 60fps, But Xbox One Currently Doesn’t – Cars Have 60K Polygon Count on Consoles, 300K on PC

Read more: http://wccftech.com/project-cars-60fps- ... z3AaUSX64W
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2014 22:05

Benja190782 skrev:Jeg købte en Xbox One fordi jeg troede det var en Next Gen konsol... DET HER ER TIL GRIN!!
Hvordan i al verden kan Forza 5 kører i 1080p 60fps, hvis ikke andre kan? Kæft en gang bræk!

PlayStation 4 Handles Project CARS at 60fps, But Xbox One Currently Doesn’t – Cars Have 60K Polygon Count on Consoles, 300K on PC

Read more: http://wccftech.com/project-cars-60fps- ... z3AaUSX64W

Hvis du vil have den flotteste grafik, højeste og mest stabile framerate i dne højeste opløsning så skal du købe en PC. Ingen af konsollerne kan følge med, deres stykre ligger bla. i de færdige online netværk, og indtil Steam kom på banen, i den supernemme digitale shop. Tilgængelighed.

Jeg ville sådan ønske, at 8. generation ikke handlede om opløsning, men om next-gen features, fx. next-gen AI og cross-platform play. Lige nu har sider som Digital Foundry kronede dage og får masser trafik på baggrund af dybdeborende analyser af opløsning og framerate i skide demo'er, og alle tastatur-krigerne i konsol-krigen labber det i sig, og bruger det som ammunition mod "de andre", hvilket i sidste ende fuldstændig slår al nytænkning og snak om next-gen features ihjel, fordi alle udviklere af frygt for at tabe salg, udelukkende går efter 1080@60 ... Det vel at mærke mens resten af den digitale verden er på vej mod en standard der hedder 4K, som ingen af konsollerne kan levere spil i.

/Rant
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf UnrealPirate » 16. aug 2014 22:56

SteffenPoulsen skrev:Det er da god at høre at jeg så kan lægge ud med at have 1 ven på psn hvis det bliver den platform ;-)


Du kan da' også sende en friendsrequest til mig hvis du skulle have lyst :-)

Det er UnrealPirate på begge platforme.
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 16. aug 2014 23:00

Benja190782 skrev:Jeg købte en Xbox One fordi jeg troede det var en Next Gen konsol... DET HER ER TIL GRIN!!
Hvordan i al verden kan Forza 5 kører i 1080p 60fps, hvis ikke andre kan? Kæft en gang bræk!

PlayStation 4 Handles Project CARS at 60fps, But Xbox One Currently Doesn’t – Cars Have 60K Polygon Count on Consoles, 300K on PC

Read more: http://wccftech.com/project-cars-60fps- ... z3AaUSX64W


Ja, det er tilsyneladende en fordel at bruge Off-the-shelf komponenter :)

Frischkorn confirmed that the PS4 has a power advantage over the rival, and mentioned that it definitely makes things easier for developers. As a matter of fact, the team was surprised by how well the game ran on Sony’s new console from the beginning.

Men ro på, de arbejder jo på det :

the PS4 version is quite stable at 60 frames per second already, while the Xbox One version still didn’t reach that goal, which is why the game is currently being shown only on PS4. Of course that’s just the current condition, and the team is still working to achieve the frame rate goal on both consoles.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2014 10:56

Slimjay DK skrev:Ja, det er tilsyneladende en fordel at bruge Off-the-shelf komponenter :)


@slimjay og andre her som åbenbart tænker at standard er bedre end specialdesignet og OPTIMERET. Hvorfor mon der findes racerløb der kun må køre med STANDARD vogne. Mon ikke der er fordi dem som tuner og optimerer får en fordel :shock:

Det vil altid være bedre at optimere en standard komponent. Og problemet som alle i tide og utide bringer frem med PC the master race, så er en alm. standard konsol som PS4 ikke andet end en midemåldig PC. Og inden fanboysne bliver helt frådene om munden :twisted: så er XBOX One det også !!! - så længe de ikke kan aktivere de special elementer der ligger i xbox one - dvs. at de har fået drivere og DX12 på plads.

Har nogen set the DIVISION som udvikles med XBOX one som lead..... der er gafferne ved at pisse i bukserne over at det kun er XBOX one som er vist frem indtil nu. I starten troede de ikke på det. Mit pointe er at hvis udviklerne vil bruge tid på det så er der allerde parity nu - og vi snakker INDEN DX12 og mange af de elementer som MS satser på.

Jeg er naturligvis helt med på at man skal kunne udnytte de special elementer der ligger i maskinen ellers er det jo ligemeget. MS er en af de få som kan. Faktisk var så PIM allerede fremme i 2002, men blev droppet da man ikke kunne udnytte det. Det kræver en som MS der udvikler drivere og udviklingsværktøjer som fx C++ Accelerated Massive Parallelism (C++ AMP).

Mit pointe er stadig at der stort set er parity - men at XBOX One vil ligge PS4 i støvet når det aktiveres. HVORFOR er det folk har så svært ved at tro på det - fordi folk ikke sætter sig ind i det - men kun kigger på spil udviklet der er startet udvikling for 2 år siden. Det her er et helt nyt paradigme som kræver at man starter udvikling med det for øje fra starten. FORDELEN ER JO AT DX12 er XBOX one, PC, TABLET og mobil i en pakke. Og PC er der hvor tingene udvikles.

http://video.ch9.ms/ch9/7867/e7d9ce79-6 ... C_high.mp4

Så hvis man virkelig vil prøve at forstå noget som helst og ikke bare bitche uden noget som helst baggrundsinformation - så ville det være smart at se det her. Dem der udtaler sig er MS, AMD, INTEL, NVIDIA m.m. der er vist ingen som ikke tror på DX12.

This is absolutely one of the most significant things for gamming in a long long time..... (INTEL)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 17. aug 2014 11:17

cigi silk skrev:
@slimjay og andre her som åbenbart tænker at standard er bedre end specialdesignet og OPTIMERET. Hvorfor mon der findes racerløb der kun må køre med STANDARD vogne. Mon ikke der er fordi dem som tuner og optimerer får en fordel :shock:

Det vil altid være bedre at optimere en standard komponent. Og problemet som alle i tide og utide bringer frem med PC the master race, så er en alm. standard konsol som PS4 ikke andet end en midemåldig PC. Og inden fanboysne bliver helt frådene om munden :twisted: så er XBOX One det også !!! - så længe de ikke kan aktivere de special elementer der ligger i xbox one - dvs. at de har fået drivere og DX12 på plads.

Har nogen set the DIVISION som udvikles med XBOX one som lead..... der er gafferne ved at pisse i bukserne over at det kun er XBOX one som er vist frem indtil nu. I starten troede de ikke på det. Mit pointe er at hvis udviklerne vil bruge tid på det så er der allerde parity nu - og vi snakker INDEN DX12 og mange af de elementer som MS satser på.

Jeg er naturligvis helt med på at man skal kunne udnytte de special elementer der ligger i maskinen ellers er det jo ligemeget. MS er en af de få som kan. Faktisk var så PIM allerede fremme i 2002, men blev droppet da man ikke kunne udnytte det. Det kræver en som MS der udvikler drivere og udviklingsværktøjer som fx C++ Accelerated Massive Parallelism (C++ AMP).

Mit pointe er stadig at der stort set er parity - men at XBOX One vil ligge PS4 i støvet når det aktiveres. HVORFOR er det folk har så svært ved at tro på det - fordi folk ikke sætter sig ind i det - men kun kigger på spil udviklet der er startet udvikling for 2 år siden. Det her er et helt nyt paradigme som kræver at man starter udvikling med det for øje fra starten. FORDELEN ER JO AT DX12 er XBOX one, PC, TABLET og mobil i en pakke. Og PC er der hvor tingene udvikles.

http://video.ch9.ms/ch9/7867/e7d9ce79-6 ... C_high.mp4

Så hvis man virkelig vil prøve at forstå noget som helst og ikke bare bitche uden noget som helst baggrundsinformation - så ville det være smart at se det her. Dem der udtaler sig er MS, AMD, INTEL, NVIDIA m.m. der er vist ingen som ikke tror på DX12.

This is absolutely one of the most significant things for gamming in a long long time..... (INTEL)


Nu prøver jeg at tage skeen i den anden hånd og se om jeg kan få en fornuftig debat med dig CIGI :)

Uden at være 100% ind i tingene, var det så ikke også det vi så i sidste generation? Nu prøver jeg at lave en forsimpling, så det ikke bliver for teknisk.

At dem som er inde i huset (Hos Sony/MS. LÆS: Som udvikler eksklusiver) lære at bruge konsollens "Specielle" fordele. Er det ikke det vi har set med de flotte Uncharted, God of War, inFAMOUS, Forza, Halo, Gear of War etc som har en grafik, der er bedre end multiplatform spillene?

Er det her du forudser at Xbox One opnår et bedre resultat end tilsvarende på PS4? Eller forventer du at dem som udvikler multiplatform spillene også vil bruge Xbox One's "specielle" ressourcer, og ligge afstand til PS4?

Jeg kan godt forestille mig at Xbox One eksklusiver måske kan blive flottere med speciel udviklede chips, GPU og hvad har vi. Men jeg har svært ved at se det ske i multiplatform titlerne, hvor jeg er et sikker på udviklerne vælger den nemmeste løsning, som må være off-the-shelf parts. Det var vel det vi så i sidste generation hvor multiplatform kørte bedre på Xbox 360, da den var nemmere at udvikle til.

(Hvis du svarer CIGI, så prøv at gøre det så lidt teknisk og indviklet som muligt, for at holde det på et plan hvor alle andre end dig + et par få andre står af :) )
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2014 11:31

Ja, det er fint Cigi, vi glæder os til dagen og i mellemtiden nyder vi de spil der gør sig bedre på PS4 end Xbox One ... længere er den ikke, fordi jeg gider dig simpelthen ikke mere Cigi.

God Søndag :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. aug 2014 11:34

Jeg kender ingen andre som Cigi som kan lave en drama queen exit og sige som 1990: Fred!!!!! Jeg er ude!!

..Også kommer han kraftedmne igen. "Nej, liiiige en ting til"

Jeg må nok også hellere hoppe af vognen, ellers stikker det da helt af :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2014 11:37

Blauwy skrev:Jeg kender ingen andre som Cigi som kan lave en drama queen exit og sige som 1990: Fred!!!!! Jeg er ude!!

..Også kommer han kraftedmne igen. "Nej, liiiige en ting til"

Jeg må nok også hellere hoppe af vognen, ellers stikker det da helt af :P


Vi er vel bare det hvor han har spildt nok af vores tid, det er ikke det værd :wink:

Det er tid vi aldrig får tilbage :cry:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster

cron