Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jun 2013 17:45

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Få nu bare trukket dyrene frem og få målt.

Det andet bliver lidt trivielt i længden.


hahaha, tror nu bare jeg lader ham være i stedet, til han har noget fornuftigt at byde på :) Men tak for forslaget :lol:


Det er selvfølgelig sagt med et gran af glimt i øjet, synes egentligt der er kommet rigtigt meget fornuftigt ud af debatten den sidste uges tid. ;)

Jeg tror bare vi nærmer os den tid, hvor det er svært at "finde på" noget nyt, indtil konsollerne begynder at blive tilgængelige til hands-on. Det er lidt svært at koge mere suppe på de samme data, som i hele tiden har været tilgængelige, og skal der komme noget nyt indtil hands-on perioden, så skal det komme fra MS, da deres koncept (i al fald i mine øjne) er mere "spændende", forstået på den måde at der er mere udover den rene gaming (Kinect, TV-features m.m.)

Dog synes jeg, det er blevet sværere at trække en streg og sige PS4 = det, og Xbox One = det. Efter Microsofts kovending, så er konsollerne "smeltet" mere sammen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 17:46

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Få nu bare trukket dyrene frem og få målt.

Det andet bliver lidt trivielt i længden.


hahaha, tror nu bare jeg lader ham være i stedet, til han har noget fornuftigt at byde på :) Men tak for forslaget :lol:


Jeg har da ligeså meget at byde på som du har :lol: Ufatteligt du ikke bare stoppede da tue69 prøvede at sætte en stopper for det :lol:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 17:50

Nu har vi fået det afgjort Slimmy! :lol: Size matters :lol:
Billede
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jun 2013 17:52

Jøsses, det ser jo helt forkert ud egentligt :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 17:55

Jeg havde hørt at X1 controlleren ville være mindre end X360'eren, men det er rimeligt meget mindre :)
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 18:25

Ja, eller også er PS4 Controlleren bare kæmpe ... Og den touchpad kan man da ikke betjene ved at holde normalt på controlleren medmindre man har meget lange tommelfingre :D

Billede

Og hvis Size matters, så har PS4 konsollen et problem :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 18:32

Luften er gået af ballonen slimmy :roll:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 25. jun 2013 18:45

Dejlig positiv overraskelse. Nu vidste vi jo godt at Dual Shock 4 blev større end dens forgænger, men ligefrem på størrelse med en Xbox controller? I love it :D
Senest rettet af Elgaard 25. jun 2013 18:47, rettet i alt 1 gang.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 25. jun 2013 18:46

Slimjay DK skrev:Ja, eller også er PS4 Controlleren bare kæmpe ... Og den touchpad kan man da ikke betjene ved at holde normalt på controlleren medmindre man har meget lange tommelfingre :D

hehe de går fra den ene yderlighed til den anden. Jeg mindes at der i en af de første videoer, der kom frem om Xbox One blev snakket om at Microsoft også havde eksperimenteret med touchscreen på controlleren, men var gået bort fra den idé igen fordi controlleren ville blive for stor og den ødelagde fokus. Onde tunge vil vel hævde, at det bare er PS4-bashing, men det lyder nu logisk nok for mig :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 19:02

Elgaard skrev:Dejlig positiv overraskelse. Nu vidste vi jo godt at Dual Shock 4 blev større end dens forgænger, men ligefrem på størrelse med en Xbox controller? I love it :D


Mega optur \:D/ Bliv nu bare november i en fart :P

Billede
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jun 2013 19:29

Annxii skrev:
Slimjay DK skrev:Ja, eller også er PS4 Controlleren bare kæmpe ... Og den touchpad kan man da ikke betjene ved at holde normalt på controlleren medmindre man har meget lange tommelfingre :D

hehe de går fra den ene yderlighed til den anden. Jeg mindes at der i en af de første videoer, der kom frem om Xbox One blev snakket om at Microsoft også havde eksperimenteret med touchscreen på controlleren, men var gået bort fra den idé igen fordi controlleren ville blive for stor og den ødelagde fokus. Onde tunge vil vel hævde, at det bare er PS4-bashing, men det lyder nu logisk nok for mig :)


Billede
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 19:43

Ja, det er vist ikke så slemt som jeg troede, det billede længere oppe ser bare lidt underligt ud så :) tror man skal prøve at holde den selv, for at bedømme. Men kan man have et fast greb på controlleren og samtidigt have adgang til Touch plus analog sticks, så er den jo god fin.

Så kan man kaste med kastestjerner ligesom på Wii U og der er jo også lyd i controlleren ligesom på Wii, wroosh wrooosh wrooss :) Det er da great !
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 25. jun 2013 19:51

Phew, fik nu bekræftet at jeg ikke skal have PS4. Den controller ser stadig for lille ud, ift. mine præferencer. Xbox controlleren har bare den rette størrelse, og det kan der ikke laves om på. Samt Analogernes placering er heeelt forkert for mig. Tak!
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 25. jun 2013 20:07

Det er sgu hurtigt at bedømme en helt redesignet controller man aldrig har haft i hænderne.. :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 20:08

CaptainKicker skrev:Phew, fik nu bekræftet at jeg ikke skal have PS4. Den controller ser stadig for lille ud, ift. mine præferencer. Xbox controlleren har bare den rette størrelse, og det kan der ikke laves om på. Samt Analogernes placering er heeelt forkert for mig. Tak!



Jeg syntes den ser stor ud, sådan meget bred :) Analogerne er vel bare et spørgsmål om tilvænning ? Jeg er sikker på at når jeg er færdig med The Last Of Us, så ligger de meget naturligt :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron