Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. sep 2016 17:10

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. sep 2016 17:14

Det var forventet med Xbox One S og mange nok har holdt tilbage og ventet på hvad Sony ville annoncere. Det mere spændende er at se hvordan oktober bliver.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. sep 2016 17:25

November og december min ven, så bliver der krig. PS pro er ude, og MS er vel næsten nødt til at dumpe prisen en smule(?)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. sep 2016 20:00

Jeg tror ikke de smider Xbox One S prisen ned, men satser på deres 4K blu-ray support og gode bundles vil være nok. Slim derimod tror jeg får lidt problemer direkte med One S, selv om den er lidt hurtigere og mere lydløs, så mangler den 4K support, men igen nogle gode bundles kan gøre meget. Det ender sq nok med at blive dødt løb.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. sep 2016 15:58

Nå for den da. Vigtig info til dem, der går op i opløsning og den slags
Alle Scorprio spil udgivet af MS bliver native 4K, mens langt de fleste PS4 Pro spil kun bliver opskaleret
http://www.digitalspy.com/gaming/ps4/ne ... ot-native/
http://www.gamesradar.com/xbox-one-scor ... mes-at-4k/

Og til dem der så "bare" vil have konsol spillene, går der nu rygter om PS4 spil på PS Now. Hvis den holder, så ryger hele argumentet for kun at købe PS4, og så en PC til alle XBO eksklusiverne, men vigtigst af alt, GaaS vokser stadig: http://segmentnext.com/2016/09/19/rumor ... 4-spotted/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 19. sep 2016 19:16

Jebus. Det var da godt at jeg ikke fik købt det 4K TV.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. sep 2016 08:00

IkkNico skrev:Nå for den da. Vigtig info til dem, der går op i opløsning og den slags
Alle Scorprio spil udgivet af MS bliver native 4K, mens langt de fleste PS4 Pro spil kun bliver opskaleret
http://www.digitalspy.com/gaming/ps4/ne ... ot-native/
http://www.gamesradar.com/xbox-one-scor ... mes-at-4k/


Ja ja, lad os nu se .. jeg har stadig ikke glemt hvad vi fik fortalt vedr. Xbox One..

D.23 Maj 2013 :

The next-gen Xbox One will include support for ultra high-resolution 4K as well as 3D, Microsoft's Larry Hryb revealed in a Yahoo chat session yesterday.

Mehdi also revealed the console will support 4K for Blu-ray at launch, with the possibility of games and other content being available at 4K in the future if they are rendered at that resolution.

"There's no hardware restriction there at all," he said.

Update: A representative from Microsoft confirmed to Polygon that Xbox One games will support both native 4K resolution and upscaling to 4K.


Så kan vi jo tage denne her :

Even with 6 teraflops and 320GB/s memory bandwidth, rendering native 4K is a big ask.

As powerful as the Project Scorpio hardware is, 4K is an ambitious goal. While we don't know the ins and outs of the actual hardware just yet, Microsoft's E3 showcase gave us enough to make a few educated guesses—and the big one is that native 4K is going to be a stretch, at least without some sacrifices to rendering quality. Compare that 6 teraflops figure to existing graphics cards for the PC, and it doesn't bode well. AMD's R9 390X pushes around 5.9 teraflops, but the card struggles with 4K at 30fps. Even a top-tier R9 Fury X (8.4 teraflops), or an Nvidia GTX 1080 (9 teraflops), just barely scrape by.

http://arstechnica.com/gaming/2016/06/x ... -it-do-4k/

IkkNico skrev:Og til dem der så "bare" vil have konsol spillene, går der nu rygter om PS4 spil på PS Now. Hvis den holder, så ryger hele argumentet for kun at købe PS4, og så en PC til alle XBO eksklusiverne, men vigtigst af alt, GaaS vokser stadig: http://segmentnext.com/2016/09/19/rumor ... 4-spotted/


Streaming af games sutter stadig røv, det ligner noget blurred pis. Det er ganske enkelt ikke godt nok til at ertstatte den fysiske hardware, Så hvis GaaS er fremtiden, så skal der strammes op., specielt hvis vi snakker 4K, som er det der er hot lige nu :)

Iøvrigt kan man streame PS4 spil fra sin egen hardware til PC med Remote play ( https://remoteplay.dl.playstation.net/r ... index.html ), så jeg kan ikke forstå hvorfor de tror Uncharted 4 har noget med PS now at gøre .. ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Wmariak » 26. sep 2016 03:00

Nu har jeg lige prøvet begge konsoller, og vil lige give min vurdering af dem.
PlayStation har altid været et kvalitetsprodukt, og det mærkes tydeligt fra starten af. Maskinen er mindre, der er indbygget strømadapter og det hele virker sgu mere gennemført. Der er højtaler i controlleren og der er små LED strips der lyser ved forskellelige events. Det hele er yderst gennemført, lige indtil man starter bæstet op.

Menuerne er simple, og det hele er super enkelt, men der mangler sgu noget. Det sociale aspekt som er super gennemført ved en XBO er på ingen måde til stede på Sonys. Det tager dig 15 sekunder at skrive en besked til din makker, du skal ud af flere menuer og faneblade for at finde din ven, du skal kigge på en irriterende loadingscreen og det hele virker langsom og laggy. Du har godt nok Spotify, men maskinen er for langsom og lagger i musikken når du går ind og ud af menuerne, gud det er klumset lavet.

På XBO er det super hurtigt at finde en ven, skrive en besked og bruge det lækre Groove til at spille musik. Det er ikke perfekt, men det er tæt på! Du kan se Twitch mens du er i gang med at spille, hvilket jeg gør 98 procent at tiden, så det er simpelthen et altafgørende element. Jeg skriver MANGE beskeder til mine kontakter over konsollen, og det tager mig ingen tid, også selvom jeg er inde i et spil. Den er hurtigere og det hele er letterer tilgængeligt. Maskinen er ikke lige så "lækker" som Sonys, men det betyder absolut intet, da jeg er kommet for at spille, og ikke spilde min tid på langsomme menuer og servere der bruger uendeligt lang tid om at hente en patch. Det er åbenbart en almindelig ting, som Sony har erkendt, men intet gør ved. Jeg sidder med en 120mbs forbindelse, men kan kun bruge 12, da deres servere ikke tillader mere, det er simpelthen til grin! På min XBO kan jeg hente et spil på 30 Gb, mens det tog mig 8.5 timer at hente 20Gb på min PlayStation!

Nu er den skrammelkasse solgt, og jeg holder mig 100 procent til XBO fremadrettet.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 26. sep 2016 15:52

Wmariak skrev:Menuerne er simple, og det hele er super enkelt, men der mangler sgu noget. Det sociale aspekt som er super gennemført ved en XBO er på ingen måde til stede på Sonys. Det tager dig 15 sekunder at skrive en besked til din makker, du skal ud af flere menuer og faneblade for at finde din ven, du skal kigge på en irriterende loadingscreen og det hele virker langsom og laggy.

Når du får en besked, klikker du på PS knappen, så bliver du taget direkte ind til beskeden.
Men anyways, de har tilføjet quick menu i Firmware 4, som giver hurtig tilgang til de ting man bruger mest, fordi ja det har manglet.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Wmariak » 27. sep 2016 18:23

Erroneus skrev:
Wmariak skrev:Menuerne er simple, og det hele er super enkelt, men der mangler sgu noget. Det sociale aspekt som er super gennemført ved en XBO er på ingen måde til stede på Sonys. Det tager dig 15 sekunder at skrive en besked til din makker, du skal ud af flere menuer og faneblade for at finde din ven, du skal kigge på en irriterende loadingscreen og det hele virker langsom og laggy.

Når du får en besked, klikker du på PS knappen, så bliver du taget direkte ind til beskeden.
Men anyways, de har tilføjet quick menu i Firmware 4, som giver hurtig tilgang til de ting man bruger mest, fordi ja det har manglet.

Men den hopper ud af spillet og loader en go 5 sekunder før at beskedmenuen er oppe. Det er en håbløs maskine i mine øjne.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. sep 2016 18:39

Det er mig godt nok et større mysterie, at det tager så lang tid for dig at hente ting? Pre-loadede FIFA tidligere i dag på noget der ligner halvanden time. Mærkeligt og supertræls, da det da tager en del af glæden ved det digitale medie ud af konsollen.

Jeg er heller aldrig rigtigt kommet igang med det sociale aspekt på PS4'eren, dels fordi at der ikke er så mange af den gamle garde der gamer længere og derudover synes jeg heller ikke at maskinen har helt det samme touch som gjorde Xbox 360 fedt når det kom til det sociale aspekt (har ikke prøvet Xbox One i længere tid, så kan ikke vurdere den, men går da ud fra at Microsoft fortsætter samme gode stil som X360 når det kommer til den sociale del af onlinefeatures)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Wmariak » 27. sep 2016 22:29

Det er nu ellers et kendt problem med urimelige downloadstider på PSlife. Jeg har fået to beskeder på min Playstation, som kan kategoriseres som sociale.

1. Besked: fuck U verginfgt
2. Rekt

Thats it. Der gik 2-3 timer på XBL og jeg havde fået flere invitationer til partys, min venneliste var aktiv med +20 danskere, og folk var faktisk interesseret i at hjælpe en noob i konsolverdenen.
Billede
Wmariak
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. sep 2016 06:18

Ja det kan jeg forstå på det hele. Jeg ændrede lidt i min opsætning for et års tid siden og har ikke oplevet problemer, men PSN er notorisk kendt for at være noget skrammel så det overrasker mig ikke.

Ha ha intelligente beskeder. Jeg har kun prøvet noget lignende i Rocket League. Mængden af latterlige beskeder faldt markant da jeg droppede Call of Duty spillene:)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf KimHansenDK » 28. sep 2016 13:52

Efter en del år med Playstation overvejer jeg kraftigt at vende tilbage til Xbox (og xboxlife).

Jeg solgte min gamle PS4, da jeg hørte om den nye Pro model, men er siden hen begyndt at hælde lidt til den nye Xbox One S i stedet - indtil den nye "Scorpio" kommer næste år. Jeg synes ikke, at der kommer så mange interessante og eksklusive PS titler det næste stykke tid i forhold til Xbox. Dertil savner jeg lidt online oplevelsen på Xbox platformen, som altid har været en del bedre en PSN.

Vil der forresten være stor forskel på grafikken og fps på Pro vs Xbox One S?

Lige nu vil jeg gerne drage lidt nytte af min 4K skærm med HDR, og med spil som FH3 og GOW4 så hælder jeg lidt til at give Xbox et nyt skud.

Giver det mening?
KimHansenDK
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Odense

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 28. sep 2016 14:08

KimHansenDK skrev:Efter en del år med Playstation overvejer jeg kraftigt at vende tilbage til Xbox (og xboxlife).

Jeg solgte min gamle PS4, da jeg hørte om den nye Pro model, men er siden hen begyndt at hælde lidt til den nye Xbox One S i stedet - indtil den nye "Scorpio" kommer næste år. Jeg synes ikke, at der kommer så mange interessante og eksklusive PS titler det næste stykke tid i forhold til Xbox. Dertil savner jeg lidt online oplevelsen på Xbox platformen, som altid har været en del bedre en PSN.

Vil der forresten være stor forskel på grafikken og fps på Pro vs Xbox One S?

Lige nu vil jeg gerne drage lidt nytte af min 4K skærm med HDR, og med spil som FH3 og GOW4 så hælder jeg lidt til at give Xbox et nyt skud.

Giver det mening?


Jep, lyder fornuftigt :D

og nej, der er ikke meget forskel på grafikken, du får bare et bedre chat system på Xboxen.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron