Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 26. jun 2013 12:42

Jeg ville i hvert fald være overrasket hvis Titanfall er andet end en tidseksklusiv for Xbox One. Diverse udmeldinger har ikke rigtig peget på andet - udover selvfølgelig dem der kommer fra Microsoft :)

Men hvis det er den titel man ser mest frem til nu her, så er det klart at det kan være lang tid at vente :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf munckster » 26. jun 2013 12:51

-S- skrev:
munckster skrev:
-S- skrev:
Er sikker på at TitanFall er tids-eksklusivt efter denne udtalelse: "We of course would want to go further in the future with stuff, but we're just starting out. It's pretty frustrating! We want to be everywhere. We want to put Titanfall everywhere, but that's where we're at. We're starting there."

"It's definitely not out of the question," Emslie said when asked if we could ever see the game on PS4. "We have a huge appreciation for the fans. Coming out and showing it to everybody, we're super nervous and wanted to make sure everybody loved it. We love all our fans, whatever console they support.

"So yeah. We want to make everybody happy, but this is where we're at right now."
http://www.nowgamer.com/news/1962190/ti ... o_ps4.html

Vi så det med Oblivion og det var en pænt opdateret version af X360.
Jeg vil tro at efter TitanFall er udkommet til X1 vil der max gå 12-18mdr før vi ser en PS4 version.


Men 12-18mdr er dælme også længe at vente...


For mig er det ikke længe. Jeg spiller omkring 4-5 retail spil om året, så jeg kan sagtens vente.


Men det plejer nu at være sjovest at være med i MP-spil fra release IMO :)
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Andersson » 26. jun 2013 12:56

""We of course would want to go further in the future with stuff, but we're just starting out. It's pretty frustrating! We want to be everywhere. We want to put Titanfall everywhere, but that's where we're at. We're starting there."

en lead artist har desværre ikke så meget at sige og hvad han siger er næsten hvad enhver der arbejder direkte på projektet vil sige...hvornår vil man ikke have at alle kan se hvad man har arbejdet på?.

Det er mere interessant hvad "EA Games Label boss Patrick Söderlund" har at sige og han peger desværre ikke på noget godt: "We haven't communicated anything on that (a PS4 version), and I can't comment on that right now. We're proud to be exclusive to Xbox."
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. jun 2013 12:58

munckster skrev:
-S- skrev:For mig er det ikke længe. Jeg spiller omkring 4-5 retail spil om året, så jeg kan sagtens vente.


Men det plejer nu at være sjovest at være med i MP-spil fra release IMO :)


Man kan jo også godt være med fra release, bare på en anden platform ;) (ved godt hvad du mener Munckster, men kunne ikke lade være) :)

Tror nu ikke, at det bliver et problem at finde spillere uanset.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 26. jun 2013 13:03

Andersson skrev:""We of course would want to go further in the future with stuff, but we're just starting out. It's pretty frustrating! We want to be everywhere. We want to put Titanfall everywhere, but that's where we're at. We're starting there."

en lead artist har desværre ikke så meget at sige og hvad han siger er næsten hvad enhver der arbejder direkte på projektet vil sige...hvornår vil man ikke have at alle kan se hvad man har arbejdet på?.

Det er mere interessant hvad "EA Games Label boss Patrick Söderlund" har at sige og han peger desværre ikke på noget godt: "We haven't communicated anything on that (a PS4 version), and I can't comment on that right now. We're proud to be exclusive to Xbox."


Det er meget vigtigt for EA at fastslå der ikke er nogen aftaler på bordet med Sony, og det er helt klart når de er blevet betalt af Microsoft for at være eksklusive. - men som vi har set masser af gange før i tiden, er det for det meste tids-eksklusive titler som tredje-part leverer. Deres aftale render ud på et tidspunkt, medmindre Microsoft køber Respawn og det tror jeg ikke vil ske.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. jun 2013 13:04

-S- skrev:
Andersson skrev:""We of course would want to go further in the future with stuff, but we're just starting out. It's pretty frustrating! We want to be everywhere. We want to put Titanfall everywhere, but that's where we're at. We're starting there."

en lead artist har desværre ikke så meget at sige og hvad han siger er næsten hvad enhver der arbejder direkte på projektet vil sige...hvornår vil man ikke have at alle kan se hvad man har arbejdet på?.

Det er mere interessant hvad "EA Games Label boss Patrick Söderlund" har at sige og han peger desværre ikke på noget godt: "We haven't communicated anything on that (a PS4 version), and I can't comment on that right now. We're proud to be exclusive to Xbox."


Det er meget vigtigt for EA at fastslå der ikke er nogen aftaler på bordet med Sony, og det er helt klart når de er blevet betalt af Microsoft for at være eksklusive. - men som vi har set masser af gange før i tiden, er det for det meste tids-eksklusive titler som tredje-part leverer. Deres aftale render ud på et tidspunkt, medmindre Microsoft køber Respawn og det tror jeg ikke vil ske.


Inden nogen spørger: Mass Effect er et eksempel herpå.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C



Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jun 2013 14:30

Jeg kan godt lide Xbox controlleren holder det simpelt. Det med display og højtaler, er ikke noget jeg kan se det fantastiske I. Wii U var umulig og bruge pga. man sid og kiggede ned og op...

Dog kommer det til at tage tid og tilvænne sig at Guide knappen sidder lidt længere oppe... :/
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 26. jun 2013 14:38

CaptainKicker skrev:Jeg kan godt lide Xbox controlleren holder det simpelt. Det med display og højtaler, er ikke noget jeg kan se det fantastiske I. Wii U var umulig og bruge pga. man sid og kiggede ned og op...

Dog kommer det til at tage tid og tilvænne sig at Guide knappen sidder lidt længere oppe... :/

Det er ikke et display i Dualshock 4 kontrolleren, men en touch overflade (den fungerer også som traditionelle trykknakker i siderne). Det virker faktisk som en god ide. Der er intet funktionalitet mistet og forskellige "gestures" på overfladen, vil kunne give udviklerne mere funktionalitet at lege med.

Højttaleren synes jeg også er temmeligt ligegyldig
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 26. jun 2013 16:36

Jeg er efterhånden mere hyped for Oculus Rift end jeg er for de nye konsoller.. Så de må godt lige komme igang og melde ud at de understøtter det :D
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 26. jun 2013 16:48

Buktu skrev:Jeg er efterhånden mere hyped for Oculus Rift end jeg er for de nye konsoller.. Så de må godt lige komme igang og melde ud at de understøtter det :D


Snart :wink: http://www.engadget.com/2013/06/12/play ... ulus-rift/
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Descenter 1976 » 26. jun 2013 16:49

Buktu skrev:Jeg er efterhånden mere hyped for Oculus Rift end jeg er for de nye konsoller.. Så de må godt lige komme igang og melde ud at de understøtter det :D


HØRT!
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jun 2013 22:06

Spændende syn på det hele.

Billede
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. jun 2013 22:08

Hmmm jeg kender slet ikke nok til det der, til at kunne sige om det er rigtigt eller forkert, men det lyder da ikke helt forkert at MS har valgt en multitaskende chip, ift. hvad det er de vil med deres konsol?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 26. jun 2013 22:12

CaptainKicker skrev:Spændende syn på det hele.

Billede


Han skulle have læst denne inden han kom med sine "guldkorn": http://developer.amd.com/resources/hete ... cture-hsa/

"To fully exploit the capabilities of parallel execution units, it is essential for computer system designers to think differently. The designers must re-architect computer systems to tightly integrate the disparate compute elements on a platform into an evolved central processor while providing a programming path that does not require fundamental changes for software developers. This is the primary goal of the new HSA design.

HSA creates an improved processor design that exposes the benefits and capabilities of mainstream programmable compute elements, working together seamlessly. With HSA, applications can create data structures in a single unified address space and can initiate work items on the hardware most appropriate for a given task. Sharing data between compute elements is as simple as sending a pointer. Multiple compute tasks can work on the same coherent memory regions, utilizing barriers and atomic memory operations as needed to maintain data synchronization (just as multi-core CPUs do today)."
Senest rettet af -S- 26. jun 2013 22:14, rettet i alt 1 gang.
-S-
 


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron