Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 13:06

-S- skrev:
Buktu skrev:Det link handler om yields, ikke om hvorvidt eSRAM er en hæmsko for udviklerne. At lave yields kan tvinge Microsoft til at nedjustere deres performance er jo et andet issue.


Ja det ved jeg. - men det er stadig et problem, nó? :wink:

Skal nok se om jeg kan finde den artikel hvor der er en udvikler der skriver om problemerne med eSRAM.


Jo det er det da.. :) Men det svarer lidt til først at skrive at en stol har problemer fordi man sidder dårligt i den.. Og så linke til en historie om at benene knækker på halvdelen af dem.. :D Stadig et problem, men fra en lidt anden vinkel.. :P
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. jun 2013 13:56

Scott Rohde fra Sony har udtalt følgende:

"We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?"


Så er spørgsmålet jo bare, om personlige holdninger også er et billede af, hvordan udgiverne tænker.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mogwai » 13. jun 2013 14:13

Hvis man skal gå efter størrelsen på konsollerne, så tror jeg sgu jeg snupper en PS4. Jeg har sgu ikke plads til en X1 :D

http://www.computerandvideogames.com/41 ... lly-small/
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. jun 2013 14:21

Mogwai skrev:Hvis man skal gå efter størrelsen på konsollerne, så tror jeg sgu jeg snupper en PS4. Jeg har sgu ikke plads til en X1 :D

http://www.computerandvideogames.com/41 ... lly-small/


Jeg er sgu egentligt lidt bange for at de har lavet den for kompakt og vi ender med meget varm konsol :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. jun 2013 14:24

tue69 skrev:Scott Rohde fra Sony har udtalt følgende:

"We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?"


Så er spørgsmålet jo bare, om personlige holdninger også er et billede af, hvordan udgiverne tænker.


Jeg har lidt svært ved at se EA bare sige farvel til de indtægter de har haft på online passes men det kan jo være de har lavet en anden indtjenings model. Man kan da håbe på det men uanset hvad er jeg sikker på vi kommer til at betale prisen et andet led i kæden.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 13. jun 2013 14:25

Thorpedo29 skrev:
Mogwai skrev:Hvis man skal gå efter størrelsen på konsollerne, så tror jeg sgu jeg snupper en PS4. Jeg har sgu ikke plads til en X1 :D

http://www.computerandvideogames.com/41 ... lly-small/


Jeg er sgu egentligt lidt bange for at de har lavet den for kompakt og vi ender med meget varm konsol :)


Ja, den er imponerende lille og med 8 core CPU, GPU, GDDR5 Ram samt Harddisk så bliver der genereret noget varme, og hvis varmen skal hurtigere ud, så skal der være en blæser eller 2, og små blæsere larmer :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. jun 2013 14:26

Thorpedo29 skrev:
tue69 skrev:Scott Rohde fra Sony har udtalt følgende:

"We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?"


Så er spørgsmålet jo bare, om personlige holdninger også er et billede af, hvordan udgiverne tænker.


Jeg har lidt svært ved at se EA bare sige farvel til de indtægter de har haft på online passes men det kan jo være de har lavet en anden indtjenings model. Man kan da håbe på det men uanset hvad er jeg sikker på vi kommer til at betale prisen et andet led i kæden.


Det bliver bare microtransactions det hele.

FIFA for PS4 users: FREE to play. Want a ball aswell? That'll be 29,95 $
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. jun 2013 14:28

Slimjay DK skrev:
Thorpedo29 skrev:
Mogwai skrev:Hvis man skal gå efter størrelsen på konsollerne, så tror jeg sgu jeg snupper en PS4. Jeg har sgu ikke plads til en X1 :D

http://www.computerandvideogames.com/41 ... lly-small/


Jeg er sgu egentligt lidt bange for at de har lavet den for kompakt og vi ender med meget varm konsol :)


Ja, den er imponerende lille og med 8 core CPU, GPU, GDDR5 Ram samt Harddisk så bliver der genereret noget varme, og hvis varmen skal hurtigere ud, så skal der være en blæser eller 2, og små blæsere larmer :wink:


Ja man kan jo godt huske hvordan det var med den første 360'er man fik hjem. Den var ikke ligefrem lydløs :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 13. jun 2013 14:29

@Tue69

EA Skriver jo selv :

We listened to the feedback from players, and decided to do away with Online Pass. We hope that eliminating Online Pass will allow more people to play and enjoy EA games for a long time to come.

Men ja : microtransactions er nok ordet :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. jun 2013 14:48

Ja så ved jeg ikke hvad EA finder på. De skal nok bare have din førstefødte.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf M60 » 13. jun 2013 17:30

Thorpedo29 skrev:
Mogwai skrev:Hvis man skal gå efter størrelsen på konsollerne, så tror jeg sgu jeg snupper en PS4. Jeg har sgu ikke plads til en X1 :D

http://www.computerandvideogames.com/41 ... lly-small/


Jeg er sgu egentligt lidt bange for at de har lavet den for kompakt og vi ender med meget varm konsol :)

Jeg tror både Microsoft og Sony har lært noget af at have produceret adskillige forskellige versioner af deres konsoller gennem årene, og de her nye konsoller generer næppe særlig meget mere varme end X360 og PS3, måske mindre pga. mere strømeffektive processorer og RAM.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2013 17:50

Anandtech siger også at opbygningen af PlayStation 4, må betyde at den bliver MEGET varm. Derudover er der jo ikke plads til EN stor køler som det er tilfældet med Xbox One, så den vil nok også larme en del mere, da små ventilatorer skal køre hurtigere for at slippe af med samme mængde varme som en stor ventilator. Det bliver interessant at se, om Sony er på vej ud i noget RROD-problematik, det lader i alle tilfælde til, at Microsoft ikke har taget chancer på den front denne gang :D (det kostede dem også lige et par hundrede kroner sidst).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 13. jun 2013 18:00

Måske.. Men 71 / 60 til Sonys favør.. På et Xbox site. Det virker en smule foruroligende.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2013 18:12

Jeg gætter på at der kom en del fra PSlife for at stemme, men ja - jeg tror dog nok at Microsoft skal få vendt den, de er bare lidt bagud på points, men jeg synes da at de positive ting er begyndt at komme op til overfladen. Og jo mere jeg læser (og skriver) om Xbox One, jo mere mening begynder det at give de valg som Microsoft har truffet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 13. jun 2013 18:15

Jeg synes også at flere og flere postive meninger kommer frem. Nu ved jeg ikke hvad forudbestllingstallet er, men jeg er slet ikke bekymret. Xbox One skal nok blive en succes.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron