Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 10. aug 2015 19:18

BC princippet og udsigten til at Crackdown bruger skyen har gjort at jeg nu tænder min XB1 for første gang i over et år (indsæt fanfare) lidt spændt på at se, hvad der er sket siden sidst!!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 10. aug 2015 19:23

Major Oblivious skrev:BC princippet og udsigten til at Crackdown bruger skyen har gjort at jeg nu tænder min XB1 for første gang i over et år (indsæt fanfare) lidt spændt på at se, hvad der er sket siden sidst!!


Det er nok for tidligt du tænder den ... lunten når at brænde ud inden de får skyen og spillene op og køre ;-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 10. aug 2015 19:36

IkkNico skrev:Flop er et udtryk for regnekraft, og har intet med båndbredde at gøre. Det er ikke billeder, lyd eller andre "tunge" ting, der flyttes fra til og fra skyen. Blot tal og bogstaver (faktisk kun 1'er og 0'er). Det er regnestykker, eller resulateter af regnestykker, der "streames".

Jeg prøver med et eksempel.

Vi antager at følgende regnestykke, pga sin kompleksitet, vil tage en Xbox lang tid at udregne ...

Billede

... Men det eneste Xboxen behøver er selve resultatet: 6

Hvis regnestykket er 3 + 3 er resultatet også 6, men selvom regnestykket er væsentligt mindre kompliceret, kræver det ikke mindre båndbredde at regne ud, da det kun er resultatet man er interesseret i.

Håber det giver lidt mening.


Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0 :mrgreen:

Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv. =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 10. aug 2015 19:52

Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0 :mrgreen:

Ja, eller hvad de nu sætter som standard. Det vil være rimeligt nemt at kode sig ud af en manglende online forbindelse.

Kode: Vælg alt
If (OnlineConnection)
   OffLoadCalculation(something);
   Return;
Else
   Set Something = 2


Slimjay DK skrev:Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv. =D>

Gentager lige mig selv fra et par sider tilbage ...

Enten er MS ved at begår årtiets PR brøler (ja større end Mattricks), eller også har de fået helt styr på at benytte skyen til ren rå regnekraft (måske Outatime?)

Når det er sagt, så er cloud processing ikke bare violin og stiv diller. Nvidia tilbyder allerede GPU Cloud rendring. Dette er en service alle kan købe nu.
Der eksisterer flere gaming services, der kører hos slutbrugerne; PS Now, Nvidia Shield og Just Dance Now (og sikkert også nogle jeg aldrig har hørt om). Hvis man kan streame "tunge ting" som billede og lyd fra skyen, og samtidig sende alle bruger-input omkring en spil server, så lyder beregninger da ikke helt ude i hampen (jeg ved godt verden ikke helt så sort/hvid).


Kilde:
http://www.nvidia.com/object/gpu-cloud-rendering.html
http://shield.nvidia.com/grid-game-streaming
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 10. aug 2015 19:59

Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0 :mrgreen:

Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv. =D>

Du behøver ikke vente. Jeg kan godt fortælle dig hvad der sker ved online multiplayer hvis man klipper netforbindelsen midt i det hele :roll: Hvis sony kan få et nogenlunde resultat ud af PSNow vha. en lagerhal fyldt med hamsterhjul, så tror jeg også godt microsoft kan levere infrastrukturen der kan understøtte crackdown.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 10. aug 2015 20:18

JohnH skrev:
Major Oblivious skrev:BC princippet og udsigten til at Crackdown bruger skyen har gjort at jeg nu tænder min XB1 for første gang i over et år (indsæt fanfare) lidt spændt på at se, hvad der er sket siden sidst!!


Det er nok for tidligt du tænder den ... lunten når at brænde ud inden de får skyen og spillene op og køre ;-)


Om ikke andet kan jeg bruge den som Blu-ray afspiller - smartglass er lidt mere media venligt ift. Ps4-appen.. Men UI'en er blevet væsentlig hurtigere..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 07:12

Annxii skrev:Du behøver ikke vente. Jeg kan godt fortælle dig hvad der sker ved online multiplayer hvis man klipper netforbindelsen midt i det hele :roll: Hvis sony kan få et nogenlunde resultat ud af PSNow vha. en lagerhal fyldt med hamsterhjul, så tror jeg også godt microsoft kan levere infrastrukturen der kan understøtte crackdown.


no shit sherlock :) .. nu tænker jeg på hvis de gør brug af "the cloud" til singleplayer oplevelser, vil man så kunne spille spillet med nedsat grafisk præsentation eller vil det være no go hvis servicen er nede eller en kedelig oplevelse hvis der er for meget latency ....

Jeg kunne jo sjovt nok ikke teste PSnow på min US konto netop pga. for meget latency selvom jeg sidder med en 100/20mbit. Iøvrigt er PSnow også noget helt andet...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lasborg » 11. aug 2015 07:29

Det undrer mig egentligt lidt at der stadig er den holdning til online og always-on. at "Hvad nu hvis det går ned eller hvad nu hvis internettet ikke virker" og det er klart at det er da legitime bekymringer. Men jeg kan bare ikke genkende billedet af at det er noget der sker i et omfang hvor det er en frustration. I hvert fald ikke for mig, og sikkert heller ikke for størstedelen af brugere herhjemme.
Jeg tror jeg oplever det et par gange om året at mit internet ikke virker i en periode på et par timer, og så er der selvf. også alle de gange hvor det sker hvor jeg slet ikke er klar over det. Og hvad Xbox Live angår så har jeg heller ikke oplevet det som en ustabil service. Og samtidig jeg kan jo heller ikke spille hvis strømmen går, og det er altså heller ikke noget som jeg går og er bekymret for.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 07:31

IkkNico skrev:
Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0 :mrgreen:

Ja, eller hvad de nu sætter som standard. Det vil være rimeligt nemt at kode sig ud af en manglende online forbindelse.

Kode: Vælg alt
If (OnlineConnection)
   OffLoadCalculation(something);
   Return;
Else
   Set Something = 2


Slimjay DK skrev:Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv. =D>

Gentager lige mig selv fra et par sider tilbage ...

Enten er MS ved at begår årtiets PR brøler (ja større end Mattricks), eller også har de fået helt styr på at benytte skyen til ren rå regnekraft (måske Outatime?)

Når det er sagt, så er cloud processing ikke bare violin og stiv diller. Nvidia tilbyder allerede GPU Cloud rendring. Dette er en service alle kan købe nu.
Der eksisterer flere gaming services, der kører hos slutbrugerne; PS Now, Nvidia Shield og Just Dance Now (og sikkert også nogle jeg aldrig har hørt om). Hvis man kan streame "tunge ting" som billede og lyd fra skyen, og samtidig sende alle bruger-input omkring en spil server, så lyder beregninger da ikke helt ude i hampen (jeg ved godt verden ikke helt så sort/hvid).


Kilde:
http://www.nvidia.com/object/gpu-cloud-rendering.html
http://shield.nvidia.com/grid-game-streaming


ja, Der eksisterer flere gaming services, der kører hos slutbrugerne, men det er ikke services hvor noget af spillet afvikles lokalt og noget andet i skyen, og det hele samles hos slutbrugeren, det er mig bekendt streaming af hele spillet.

Hvad er det skyen gør for f.eks. Crackdown .. er det udregninger på bygninger der falder sammen, som er påvirket at spilleren eller er det bare eyecandy der kommer samme sted hver gang du spiller ... Hvis det er ting påvirket af spilleren, så skal skyen allerede regne det ud før det er sket ..

Eksempel .. jeg kaster en håndgranat mod en bygning fra en bestemt vinkel, allerede før jeg har ramt bygningen skal skyen regne det ud og sende data det retur så bygningen falder sammen når granaten rammer... det skal ske for samtlige spillere i en MP session og ved for meget latency vil det ligne en amerikansk film der er synkroniseret til tysk.

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men indtil jeg har set det virke tilfredstillende er det for mig bare stiv diller og violin.

Hvor tæt ligger Danmark iøvrigt på det datacenter der skal håndtere det her :) Jeg kunne f.eks. ikke beta teste PSnow grundet for meget latency og man kan dårligt nok streame et spil lokalt i sit eget hus over wifi ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 07:39

Lasborg skrev:Det undrer mig egentligt lidt at der stadig er den holdning til online og always-on. at "Hvad nu hvis det går ned eller hvad nu hvis internettet ikke virker" og det er klart at det er da legitime bekymringer. Men jeg kan bare ikke genkende billedet af at det er noget der sker i et omfang hvor det er en frustration. I hvert fald ikke for mig, og sikkert heller ikke for størstedelen af brugere herhjemme.
Jeg tror jeg oplever det et par gange om året at mit internet ikke virker i en periode på et par timer, og så er der selvf. også alle de gange hvor det sker hvor jeg slet ikke er klar over det. Og hvad Xbox Live angår så har jeg heller ikke oplevet det som en ustabil service. Og samtidig jeg kan jo heller ikke spille hvis strømmen går, og det er altså heller ikke noget som jeg går og er bekymret for.


Ja, det har du ret i ... Det er først en frustration når du sidder med spillet og ikke kan spille.. Diverse services er oftere nede hos MS efter lanceringen af Xbox One end de var førhen, og de er oftere nede end din egen linie.

Men ja, der er ingen grund til bekymring, jeg tænker bare mere over hvad der sker. Er clouden bare eyecandy, der gør at spillet vil kunne spilles uden, eller er den nødvendig for at spillet overhovedet kan afvikles ..

Se på spil som Halo MCC, Driveclub samt battlefield 4, De har satme haft deres online problemer, og der snakker vi ikke bare et par timer ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lasborg » 11. aug 2015 08:49

Jeg gætter på at Clouden ift Crackdown er ren eyecandy.
Så selvom man har adgang og kan spille online, men cloud ikke virker, så vil man blot spille uden de ekstra ødelæggelser. Lidt i stil med på en PC, hvis du har adgang til bedre hardware så ser det bedre ud, men spillet kan stadig spilles med dårligere ressourcer.

Mange af de online problemer som moderne spil har haft har jo ikke været problemer med infrastrukturen. Det er problemer som nok nærmere kan tilskrives at spillene er sendt ud uden at være testet godt nok igennem.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tryllehans » 11. aug 2015 09:15

Man kan vende det om og sige vi har flere webapps kørende som bruger azure DBer til backend. Primært pga den performance vi kan få i spidstider som vi ikke har plads til lokalt. Ja det vil være noget skidt hvis det er nede. det har vi dog ikke prøvet endnu. men igen er det nede er vores webservere sikkert også nede så det er nok lige fedt. men det man kan sige er at det virker og vi har den performance vi har brug for når vi har brug for den. jeg gætter på dette kommer til at være lidt på samme måde.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 11:54

Lasborg skrev:Jeg gætter på at Clouden ift Crackdown er ren eyecandy.
Så selvom man har adgang og kan spille online, men cloud ikke virker, så vil man blot spille uden de ekstra ødelæggelser. Lidt i stil med på en PC, hvis du har adgang til bedre hardware så ser det bedre ud, men spillet kan stadig spilles med dårligere ressourcer.

Mange af de online problemer som moderne spil har haft har jo ikke været problemer med infrastrukturen. Det er problemer som nok nærmere kan tilskrives at spillene er sendt ud uden at være testet godt nok igennem.


Lyder fornuftigt :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 11. aug 2015 13:06

Lasborg skrev:Jeg gætter på at Clouden ift Crackdown er ren eyecandy.
Så selvom man har adgang og kan spille online, men cloud ikke virker, så vil man blot spille uden de ekstra ødelæggelser. Lidt i stil med på en PC, hvis du har adgang til bedre hardware så ser det bedre ud, men spillet kan stadig spilles med dårligere ressourcer.


Jeg er nu ret sikker på at Clouden, i Crackdown 3's tilfælde, også styrer selve multiplayerdelen. Ville være mærkeligt hvis de bruger to forskellige servere til at holde styr på det samme.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 11. aug 2015 13:54

Crackdown benytter ikke blot Azure til eyecandy. Den omfattende destruction vil gøre brug af netværket, både til at holde styr på hvad der er blevet smadret og hvordan, og beregne fysikken når bygningerne går i stykker.
Den destruktion de har fremvist vil dog kun være muligt i multiplayer, hvilket også forsikrer at spillerne har adgang til netværket. Der vil være en fuld offline singleplayer mulighed/del, som jeg går ud fra har mere begrænset destruktion, da den netop skal kunne fungere offline.

Udviklerne viste en live demo af teknologien ved MS' event inden Gamescom.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster

cron