Major Oblivious skrev:BC princippet og udsigten til at Crackdown bruger skyen har gjort at jeg nu tænder min XB1 for første gang i over et år (indsæt fanfare) lidt spændt på at se, hvad der er sket siden sidst!!
IkkNico skrev:Flop er et udtryk for regnekraft, og har intet med båndbredde at gøre. Det er ikke billeder, lyd eller andre "tunge" ting, der flyttes fra til og fra skyen. Blot tal og bogstaver (faktisk kun 1'er og 0'er). Det er regnestykker, eller resulateter af regnestykker, der "streames".
Jeg prøver med et eksempel.
Vi antager at følgende regnestykke, pga sin kompleksitet, vil tage en Xbox lang tid at udregne ...
... Men det eneste Xboxen behøver er selve resultatet: 6
Hvis regnestykket er 3 + 3 er resultatet også 6, men selvom regnestykket er væsentligt mindre kompliceret, kræver det ikke mindre båndbredde at regne ud, da det kun er resultatet man er interesseret i.
Håber det giver lidt mening.
Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0
If (OnlineConnection)
OffLoadCalculation(something);
Return;
Else
Set Something = 2
Slimjay DK skrev:Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv.
Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0
Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv.
JohnH skrev:Major Oblivious skrev:BC princippet og udsigten til at Crackdown bruger skyen har gjort at jeg nu tænder min XB1 for første gang i over et år (indsæt fanfare) lidt spændt på at se, hvad der er sket siden sidst!!
Det er nok for tidligt du tænder den ... lunten når at brænde ud inden de får skyen og spillene op og køre
Annxii skrev:Du behøver ikke vente. Jeg kan godt fortælle dig hvad der sker ved online multiplayer hvis man klipper netforbindelsen midt i det hele Hvis sony kan få et nogenlunde resultat ud af PSNow vha. en lagerhal fyldt med hamsterhjul, så tror jeg også godt microsoft kan levere infrastrukturen der kan understøtte crackdown.
IkkNico skrev:Slimjay DK skrev:Og går linien eller servicen ned så er 3+3 = 0
Ja, eller hvad de nu sætter som standard. Det vil være rimeligt nemt at kode sig ud af en manglende online forbindelse.
- Kode: Vælg alt
If (OnlineConnection)
OffLoadCalculation(something);
Return;
Else
Set Something = 2Slimjay DK skrev:Jeg vil se det i funktion før jeg tror på en skid og jeg vil se forskellen når jeg river netværket fra i mens man spiller. Alt den snak er bare Violin og stiv diller, de snakker og røven går og det er ikke første gang. De kan jo dårligt for en ganske alm. MP session til at køre fornuftigt (LÆS : Halo MCC) online lag, disconnect fra servers osv.
Gentager lige mig selv fra et par sider tilbage ...
Enten er MS ved at begår årtiets PR brøler (ja større end Mattricks), eller også har de fået helt styr på at benytte skyen til ren rå regnekraft (måske Outatime?)
Når det er sagt, så er cloud processing ikke bare violin og stiv diller. Nvidia tilbyder allerede GPU Cloud rendring. Dette er en service alle kan købe nu.
Der eksisterer flere gaming services, der kører hos slutbrugerne; PS Now, Nvidia Shield og Just Dance Now (og sikkert også nogle jeg aldrig har hørt om). Hvis man kan streame "tunge ting" som billede og lyd fra skyen, og samtidig sende alle bruger-input omkring en spil server, så lyder beregninger da ikke helt ude i hampen (jeg ved godt verden ikke helt så sort/hvid).
Kilde:
http://www.nvidia.com/object/gpu-cloud-rendering.html
http://shield.nvidia.com/grid-game-streaming
Lasborg skrev:Det undrer mig egentligt lidt at der stadig er den holdning til online og always-on. at "Hvad nu hvis det går ned eller hvad nu hvis internettet ikke virker" og det er klart at det er da legitime bekymringer. Men jeg kan bare ikke genkende billedet af at det er noget der sker i et omfang hvor det er en frustration. I hvert fald ikke for mig, og sikkert heller ikke for størstedelen af brugere herhjemme.
Jeg tror jeg oplever det et par gange om året at mit internet ikke virker i en periode på et par timer, og så er der selvf. også alle de gange hvor det sker hvor jeg slet ikke er klar over det. Og hvad Xbox Live angår så har jeg heller ikke oplevet det som en ustabil service. Og samtidig jeg kan jo heller ikke spille hvis strømmen går, og det er altså heller ikke noget som jeg går og er bekymret for.
Lasborg skrev:Jeg gætter på at Clouden ift Crackdown er ren eyecandy.
Så selvom man har adgang og kan spille online, men cloud ikke virker, så vil man blot spille uden de ekstra ødelæggelser. Lidt i stil med på en PC, hvis du har adgang til bedre hardware så ser det bedre ud, men spillet kan stadig spilles med dårligere ressourcer.
Mange af de online problemer som moderne spil har haft har jo ikke været problemer med infrastrukturen. Det er problemer som nok nærmere kan tilskrives at spillene er sendt ud uden at være testet godt nok igennem.
Lasborg skrev:Jeg gætter på at Clouden ift Crackdown er ren eyecandy.
Så selvom man har adgang og kan spille online, men cloud ikke virker, så vil man blot spille uden de ekstra ødelæggelser. Lidt i stil med på en PC, hvis du har adgang til bedre hardware så ser det bedre ud, men spillet kan stadig spilles med dårligere ressourcer.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster