Erroneus skrev:Kinects problem var at det prøvede erstattet traditionelle styringsmetoder, som var det overlegen på alle måder. Kinect var og er for upræcist kontra en almindelig controller. VR ødelægger ikke styringen, det tilføjer til oplevelsen og åbner op for en hel ny måde at indleve sig i spil.
Erroneus skrev:Kinects problem var at det prøvede erstattet traditionelle styringsmetoder, som var det overlegen på alle måder. Kinect var og er for upræcist kontra en almindelig controller. VR ødelægger ikke styringen, det tilføjer til oplevelsen og åbner op for en hel ny måde at indleve sig i spil.
Erroneus skrev:Jeg er ikke uenig Motion-controls var noget der tiltrak et mere casual publikum, det var Wii et godt bevis på, men det kunne ikke holde dampen oppe og der tror jeg VR har en større en chance, fordi det ikke burde fremstå som en gimmick, hvilket motion-controls gjorde.
Prisen er vigtigt, har jeg også skrevet et par gange, er spændt på at se hvad priserne bliver. VR bliver ikke for familierne til at starte med, det bliver for hardcore gamerne, måske derfor jeg er mere spændt på VR
Zt3pH skrev:At du er "til stede" i spillet, og når du bevæger hovedet så kigger du rundt i spilverden.
Når du sidder i en sofa og kigger rundt, så er der vel vægge og møbler og sådan
Det er jo ikke fordi, at selve det at have en skærm foran hvert øje er banebrydende, men oplevelsen ved det.
Det er i alle tilfælde intentionen
Zt3pH skrev:At du er "til stede" i spillet, og når du bevæger hovedet så kigger du rundt i spilverden.
Når du sidder i en sofa og kigger rundt, så er der vel vægge og møbler og sådan
Det er jo ikke fordi, at selve det at have en skærm foran hvert øje er banebrydende, men oplevelsen ved det.
Det er i alle tilfælde intentionen
CaptainKicker skrev:Zt3pH skrev:At du er "til stede" i spillet, og når du bevæger hovedet så kigger du rundt i spilverden.
Når du sidder i en sofa og kigger rundt, så er der vel vægge og møbler og sådan
Det er jo ikke fordi, at selve det at have en skærm foran hvert øje er banebrydende, men oplevelsen ved det.
Det er i alle tilfælde intentionen
Men bliver spillet bedre af den grund? For af samme grund kan man jo sige, at det er fantastisk at man ved hjælp af sine bevægelser kan styre figuren i et spil. (Det er det også den første gang... ellers fiser luften ud af ballonen)
Nu har jeg ikke prøvet VR, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at bruge det. Men ville folk seriøst kunne holde ud at sidde med det monstrum i flere timer?
tue69 skrev:CaptainKicker skrev:Zt3pH skrev:At du er "til stede" i spillet, og når du bevæger hovedet så kigger du rundt i spilverden.
Når du sidder i en sofa og kigger rundt, så er der vel vægge og møbler og sådan
Det er jo ikke fordi, at selve det at have en skærm foran hvert øje er banebrydende, men oplevelsen ved det.
Det er i alle tilfælde intentionen
Men bliver spillet bedre af den grund? For af samme grund kan man jo sige, at det er fantastisk at man ved hjælp af sine bevægelser kan styre figuren i et spil. (Det er det også den første gang... ellers fiser luften ud af ballonen)
Nu har jeg ikke prøvet VR, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at bruge det. Men ville folk seriøst kunne holde ud at sidde med det monstrum i flere timer?
Godt spørgsmål. For mig fejlede Kinect noget ved, at der var lag og styringen upræcis (og udviklersupporten var derudover ikke kæmpestor over længere tid).
Jeg tror ikke at jeg ville kunne holde VR ud i længere tid, men jeg kan godt se hvad der gør konceptet interessant. Men det kunne jeg nu også sagtens se ved Kinect.
CaptainKicker skrev:Men et eller andet sted kommer det også an på spillet? Hololens, virker som et meget fedt koncept, men det fungere vel kun i fx krigsspil, og måske sportsspil. Samme med VR. Hvor fedt er VR i et spil som Fallout? Jeg tror jeg ville miste overblikket hurtig... samme med FIFA. Men i et dungeon crawler, eller gyser/puzzle-spil vil det måske give lidt ekstra 'kant' på oplevelsen.
CaptainKicker skrev:Zt3pH skrev:At du er "til stede" i spillet, og når du bevæger hovedet så kigger du rundt i spilverden.
Når du sidder i en sofa og kigger rundt, så er der vel vægge og møbler og sådan
Det er jo ikke fordi, at selve det at have en skærm foran hvert øje er banebrydende, men oplevelsen ved det.
Det er i alle tilfælde intentionen
Men bliver spillet bedre af den grund? For af samme grund kan man jo sige, at det er fantastisk at man ved hjælp af sine bevægelser kan styre figuren i et spil. (Det er det også den første gang... ellers fiser luften ud af ballonen)
Nu har jeg ikke prøvet VR, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at bruge det. Men ville folk seriøst kunne holde ud at sidde med det monstrum i flere timer?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster