Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 1. dec 2015 11:21

susperia skrev:Jeg har godt kunne lide denne tråd, når der bliver postet, angående nye spil/hardware, fra den ene eller anden konsol, som Slimjay var god til på et tidspunkt, men det der min pik er større end din pik, det er sgu til grin.
Især når i alle sammen, jo alligevel godt ved den fedeste konsol er Xbox One :-w


Siger ham der kun har en PSN Trophy signatur. Klasse :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 1. dec 2015 11:33

Mike JezZ skrev:
susperia skrev:Jeg har godt kunne lide denne tråd, når der bliver postet, angående nye spil/hardware, fra den ene eller anden konsol, som Slimjay var god til på et tidspunkt, men det der min pik er større end din pik, det er sgu til grin.
Især når i alle sammen, jo alligevel godt ved den fedeste konsol er Xbox One :-w


Siger ham der kun har en PSN Trophy signatur. Klasse :D

Og en pinlig en af slagsen, når det er 7 år siden at jeg fik den første Trophy :oops:
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 1. dec 2015 11:33

CaptainKicker skrev:Ang. Nakka - han har fået af vide hvordan han skal opføre sig herinde.


Hvornår, og af hvem?

Skriver da ikke herinde, da folk har fanget at, xbox one ikke har skjulte chips (eventuelt under lydkortet).
Det samme gør sig gældende for følgende.
Ps4 sælger 2:1 på nuværende tidspunkt.
ps4 har flest spil
ps4 har flest eksklusive spil
ps4 har flest positive anmeldte eksklusive spil
ps4 eksklusive spil sælgere bedre
ps4 har den bedst kørende udgave af multiplatspil.

Når folk nu har fanget dette.. Jamen så kan man jo ikke trolle og få folk til at gå op i det. Uden cigi, samt mike + mike.. Ja så er det da kedeligt :lol:
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 1. dec 2015 11:39

og vupti - så blev vestegnen til festegnen
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 1. dec 2015 12:07

nakka skrev:
CaptainKicker skrev:Ang. Nakka - han har fået af vide hvordan han skal opføre sig herinde.


Hvornår, og af hvem?


Det har du fået besked på i privat beskeder.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 1. dec 2015 12:43

Jeg elsker fortsat (med) jer alle sammen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 1. dec 2015 12:58

susperia skrev:Lige det med den ekstra kerne, der kan jeg da også undre mig over, at Erroneus skynder sig at linke til en nyhed fra neogaf her på xboxlife kl 11.45 kan jeg se, men han skriver først nyheden på pslife kl 20.44, så det var åbenbart vigtigere at fortælle Xbox folket, om den ekstra kerne i en Ps4.

Og tag det ikke personligt Erroneus, for synes selvfølgelig at du gør et godt stykke arbejde på pslife, jeg undrede mig bare lidt.

Det gør jeg heller ikke, kan godt forstå du undrer dig, men der er en god forklaring.

Jeg så linket til neogaf lige før middag, tænkte at jeg skal lave en nyhed om det, men havde ikke tid til det. Kunne dog godt lige nå at smide linket herinde, da det var relevant for tråden.
Så lavede jeg nyheden om aften, hvor jeg først havde tid og gad :)
Det tager lidt længere tid at lave sådan en nyhed, da jeg også ønsker at have lidt historie, skal tjekke nogle facts og måske endda konkludere lidt på det hele.

Derfor blev det i den rækkefølge.

ps.
Love og taco flavored kisses til jer alle sammen :shock:
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 1. dec 2015 15:20

Jeg har i øjeblikket 2 penisser. De er nogenlunde lige lange,og nogenlunder lige tykke. Jeg kan i hvert fald kun se forskel, hvis jeg hiver den eksytra dyre lineal frem. De er begge 2 dejlige, og det er ikke så vigtigt for mig, hvilken en andre bedst kan lide.

Jeg har desværre kun tid til at have en penis, så den anden er sat til salg.


CaptainKicker skrev:Du har ingen idé om hvor lang tid jeg har brugt på at moderere den her forbandet tråd. Mere tid end noget andet på den her side. Jeg kan dog ikke lige se hvor relevant det er i den her situation.

Det er da i aller højeste grad relevant. Hvis en bruger mobbes (dit ordvalg), så er det vel moderatorens job at sætte en stopper for det? Uanset hvor meget der så skal modereres en enkelt tråd eller to.

Derfor min kommentar, om at du (om nogen) har de rette værktøjer)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 1. dec 2015 16:25

IkkNico skrev:Det er da i aller højeste grad relevant. Hvis en bruger mobbes (dit ordvalg), så er det vel moderatorens job at sætte en stopper for det? Uanset hvor meget der så skal modereres en enkelt tråd eller to.

Derfor min kommentar, om at du (om nogen) har de rette værktøjer)


Hvordan er mit moderator-arbejde relevant? Vi fjernede selvfølgelig alle hånlige kommentarer i sin tid, og nu er jeg immervæk ikke til stede 24/7 her så det røg jo ikke med det samme. Men det ændre stadig ikke på at;

*Cigi poster om PRÆCIS det samme (bare i Xbox-favør, åh åhhh)
*Han modtager en masse lort fra visse brugere
*Det fjernes, men Cigi og andre har jo set det - så skaden er sket
*Latterliggørelsen fra et utal brugere forsætter hver gang noget minder om det

Hvordan skal det stoppes? Det ændre jo stadig ikke på det faktum, at folk er vanvittig dobbeltmoralske, at det er til at få ondt i hovedet over.

Nu nævner jeg præcist cigi-eksemplet, fordi at folk udviste enorm disrespekt mod ham.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 1. dec 2015 17:12

CaptainKicker skrev:Hvordan er mit moderator-arbejde relevant?

Ikke arbejde, værktøjer.
Hvis en eller flere brugere decideret mobber (du brugte ordet mobber), så har du jo netop værktøjerne til at fjerne vedkommende fra forummet.


CaptainKicker skrev:*Cigi poster om PRÆCIS det samme (bare i Xbox-favør, åh åhhh)

Jeg søgte på Cigis indlæg, og jeg kan selvfølgelig have ramt de forkerte søgetermer, men jeg kan finde 2 indlæg fra ham, hvor den 7. kerne nævnes, så jeg ville ikke mene han kom med PRÆCIS det samme.

http://href.dk/SXfhk

Hvad jeg husker fra Cigis hånd, var en masse udokumenterede påstande, løse rygter og spekulationer om skjulte kræfter, og disse blev han udfordret på. Han valgte så selv, at svare på den slags med kommentarer som; Det er heller ikke nemt at få has på.
Når han samtidig udviste en miledst talt manglende forståelse for et forholdvist simpelt princip som Burden of proof, og prøvede at "debunke" den (hans ord), så byder man sgu' også selv op til dans. Det er den der med sten og glashus.


CaptainKicker skrev:Hvordan skal det stoppes? Det ændre jo stadig ikke på det faktum, at folk er vanvittig dobbeltmoralske, at det er til at få ondt i hovedet over.

Smid dem en pb, eller udeluk dem helt fra forummet.

Jeg har meget svært ved at se den dobbelt-moral du nævner, for som jeg skrev tidligere i tråden ...
Folk har konstareret at en cpu er tilgængelig for PS4 udviklerne, men ingen har råbt more power ... og ment det. Selv nyheden på PSlife afsluttes med en kommentar om, at det her nok ikke vil gøre den helt store forskel. Lidt det samme som samme nyhed afstedkom her på siden.



CaptainKicker skrev:Nu nævner jeg præcist cigi-eksemplet, fordi at folk udviste enorm disrespekt mod ham.

Vil man have respekt, må man også udvise respekt.
Min respekt røg for Cigi, da han begyndte at tale ned til mig (se ovenfor), efter at jeg havde brugt lang tid på at svare ham sagligt igen (altid bakket op med kilder). Han tålte ikke at blive modsagt, og var hurtig til at påtage sig offerrollen.

At være uening med folk, eller ligefrem påvise, at de tager fejl, er ikke et udtryk for manglende respekt ... eller at betragte som mobberi for den sags skyld.

Kigger jeg kort i Hardware tråden, ser jeg også andre brugere udvise Cigi respekt, og svare ham sobert.


I modsætning til den sædvanlige kildeliste, har jeg i dette indlæg indlejret mine kilder, hvor jeg synes det gav mening.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+6

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 00:25

CaptainKicker : Man ridder som man sadler, og det gælder også for Cigi. Lad være med at gøre ham til en engel.

Iøvrigt kan jeg godt lide at du skriver følgende :

Forskellen er på at Xbox-ejere ikke kommer på pslife og siger "bullshit"

dog elsker du alligevel at besøge PSlife og kommentere på PS+ spillene, her er et lille udpluk.

"Endnu en måned uden noget godt"

"efter flere måneder med møgspil, så håbede jeg også på et brag af et december med 1 eller 2 overraskende spil"

"Zzz det går helt galt for PS+ for tiden"

"Har godt nok ikke været det værd at forny PS+ - forfærdelige måneder efterhånden"

"Opsiger sgu mit PS+ da der slet ingen "value for money" er for mig online"

Som jeg ser det er du Xbox Ejer med stort X og det du skriver på PSlife er "Bullshit" , så forskellen mellem PS4 ejere og Xbox ejere, er nok ikke så stor igen :wink:

Iøvrigt vil jeg ikke mene at Cigi er blevet mobbet, han har bare startet en debat han ikke selv kunne styre. Han har nok valgt at forlade skuden, fordi der egentlig stadig ikke rigtig er sket noget af det han havde håbet på og som de fleste af os andre så som værende "lidt for godt til at være sandt". Bevares han har ramt rigtig på et par ting, men han har også skudt vildt omkring sig, så det ville næsten være umuligt ikke at ramme noget på et tidspunkt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TerrificFalcon » 2. dec 2015 02:51

Jeg ville bare lige melde mig ind i debatten og sige at for hulen, hvor har Nakka altså ret, når han siger, at PlayStation har de bedste eksklusive titler. Jeg savner virkelig en overordnet vision fra Microsoft på den front, som ikke bare er "mere Halo!".
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 2. dec 2015 03:08

Slim - PS+ har ikke været godt siden Rocket League. Jeg betaler for produktet og jeg giver min mening om det til kende fordi jeg som en del andre synes det er noget møg. Alt hvad jeg har skrevet er ikke bullshit men blot sandheden om at PS+ og det horrible udvalg.

At du kalder mig for Xbox ejer med stor X er virkelig unødvendigt da du ikke aner noget som helst om hvad jeg synes og mine spille vaner.... Sikke en fortolkning!!!

Det er også sjovt at se hvem der fare til tasterne som sædvanlig ligeså snart at PS4 nævnes kritisk af mig eller et par andre fra XBOXlife ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 2. dec 2015 07:15

CaptainKicker skrev:Det er også sjovt at se hvem der fare til tasterne som sædvanlig ligeså snart at PS4 nævnes kritisk af mig eller et par andre fra XBOXlife ;)

Hvem har da kritiseret PS4 på de sidste par sider, og fået "de sædvanlige" til tasterne?

Jeg er oprigtigt lidt forvirret over sådan en udtalelse (på nuværende tidspunkt i diskussionen).

Det var jo dig, der startede "festen" med en holdning om at den 7. kerne unlock på PS4 blev behandlet anderledes positivt, end tilsvarende historie for XBO. Du brugte endda udtrykket dobbelt-moral.
Det afstedkom en diskussion omkring Cigi, og hvorvidt han blev mobbet eller ej ... og nu er PS4 blevet kritiseret? Og det har fået en særlig gruppe medlemmer til tasterne?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. dec 2015 08:24

CaptainKicker skrev:Slim - PS+ har ikke været godt siden Rocket League. Jeg betaler for produktet og jeg giver min mening om det til kende fordi jeg som en del andre synes det er noget møg. Alt hvad jeg har skrevet er ikke bullshit men blot sandheden om at PS+ og det horrible udvalg.

At du kalder mig for Xbox ejer med stor X er virkelig unødvendigt da du ikke aner noget som helst om hvad jeg synes og mine spille vaner.... Sikke en fortolkning!!!

Det er også sjovt at se hvem der fare til tasterne som sædvanlig ligeså snart at PS4 nævnes kritisk af mig eller et par andre fra XBOXlife ;)


Og det er sjovt at se hvem der fare til tasterne så snart Xbox One nævnes kritisk. Vi andre giver os bare vores mening til kende, men det er i dine øjne "bullshit" ..

Udfra de ting du skriver og har skrevet kan man efterhånden ikke være i tvivl om hvad du synes, det er ikke raketvidenskab.

Kom igen Kicker :wink: hit me
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster

cron