Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%

Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:46

susperia skrev:Men angående opløsning, så har jeg siddet og gennemført spil på one, og tænkt, det ser sgu godt ud det her, og ikke tænkt på hvad opløsning det kørte i.
Og så først her inde, finde ud af at det åbenbart kun kørte 720p eller 900p, når det er blevet postet af nakke og de andre.

Selvfølgelig, det er klart noget pladder, at noget først er spilbart når det rammer 1080p. Jeg er helt enig med dig i, at et spil ikke er uspilleligt fordi at det kører 900p og ikke 970p, som det nogle gange syntes værende diskuteret her i debatten.

Min irritation retter sig ikke mod én konsol, men begge og er af mere generel karakter. Jeg synes det efterhånden står ret klart, at der har været en del af fremskynding i udviklingsprocessen.
Billede
tue69
Niveau 9

By: Århus C

Indlægaf cigi silk » 17. aug 2015 11:50

Sorry - Tue, jeg går ikke så meget op i det.
Det var vist Blauwy som jeg havde en voldsom diskution med som endte i et vædemål omkring 4K spil og ikke dig :-).

Og i øvrigt tak for budet!
cigi silk
Niveau 5

By: Silkeborg

+1

Indlægaf tue69 » 17. aug 2015 11:56

cigi silk skrev:Sorry - Tue, jeg går ikke så meget op i det.
Det var vist Blauwy som jeg havde en voldsom diskution med som endte i et vædemål omkring 4K spil og ikke dig :-).

Det tror jeg at du har ret i :) Jeg mindes ikke at have været i et decideret rygende uenigt skænderi med dig, om end jeg da blankt erkender, at jeg ikke selv havde fantasi til at forestille mig det, for mig, magiske hampskifte Xbox One vil gennemgå i dit scenarie. Men som tidligere skrevet så besidder jeg heller ikke teknisk indsigt.

Følger Xbox Ones fremtidsscenarie dit spor, så skal det være dig vel undt at påpege væddemål og gamle indlæg, det er der ingen tvivl om må være fortjent :) Som du også kan se på mine indlæg i snakken med Susperia, så håber jeg da bestemt på det! Current gen trænger til det jeg vil definere som "ægte" 8. generations-gaming. Og sidst jeg tjekkede, så var det muligt at afhænde sin PS4 og købe en Xbox One uden at det koster det store.

Og ja, jeg har tjekket... because of reasons ;)
Billede
tue69
Niveau 9

By: Århus C

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2015 12:05

Nogle der hved hvad det der zombiU kommer til at koste på Xbox one :-) det skulle udkomme i morgen men kan ikke rigtig find nogle pris nogle steder :-)
hackNICE1112@
Niveau 5

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 12:06

cigi silk skrev:Sorry - Tue, jeg går ikke så meget op i det.

Af ren nysgerrighed er det så et evigheds væddemål du har gang i med Blauwy ? :D
PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8

By: Frederikssund

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 12:07

hackNICE1112@ skrev:Nogle der hved hvad det der zombiU kommer til at koste på Xbox one :-) det skulle udkomme i morgen men kan ikke rigtig find nogle pris nogle steder :-)

Tvivler lidt på den titel .. var det "fede" med ZombieU ikke måden man brugte Wii U controlleren på .. :shock:
PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. aug 2015 12:09

betale ikke 500 kr for det spil 250 så er det ok :-)
hackNICE1112@
Niveau 5

Indlægaf Major Oblivious » 17. aug 2015 12:16

Har haft lidt mere gang i mine konsoller end normalt her i weekenden, primært fordi at MGS: PP lander om 14 dage \:D/ \:D/

Men må altså sige det virker på mig som om MS har brugt væsentlig mere tid på at optimere UI og gøre det hele lækkert. Hvor PS4´eren på mange måder virker som den samme out-of-the-box maskine jeg købte i starten af ´14.
Aner ikke om XB1´eren nogensinde når samme regnekrafts-kapacitet som PS4´eren, men den blev jo også udviklet med et andet fokus for øje..
Major Oblivious
Niveau 7

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 12:31

hackNICE1112@ skrev:betale ikke 500 kr for det spil 250 så er det ok :-)

Det kan så erhverves på Wii U til 69,95 kr :mrgreen:
Slimjay DK
Niveau 8

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 12:35

Major Oblivious skrev:Har haft lidt mere gang i mine konsoller end normalt her i weekenden, primært fordi at MGS: PP lander om 14 dage \:D/ \:D/

Men må altså sige det virker på mig som om MS har brugt væsentlig mere tid på at optimere UI og gøre det hele lækkert. Hvor PS4´eren på mange måder virker som den samme out-of-the-box maskine jeg købte i starten af ´14.
Aner ikke om XB1´eren nogensinde når samme regnekrafts-kapacitet som PS4´eren, men den blev jo også udviklet med et andet fokus for øje..

Ja, UI'en er vigtig .. den spiller jeg mest på :D

Det ser ud til at den nye UI der kommer til Xbox One er mere "keep it simple", så det ser jeg frem til ... Så da jeg i sin tid snakket om det var en rode butik, så var der nok noget om snakken, siden de laver det helt om.

lækkert !
Slimjay DK
Niveau 8

Indlægaf Major Oblivious » 17. aug 2015 12:47

Slimjay DK skrev:
Major Oblivious skrev:Har haft lidt mere gang i mine konsoller end normalt her i weekenden, primært fordi at MGS: PP lander om 14 dage \:D/ \:D/

Ja, UI'en er vigtig .. den spiller jeg mest på :D

Det ser ud til at den nye UI der kommer til Xbox One er mere "keep it simple", så det ser jeg frem til ... Så da jeg i sin tid snakket om det var en rode butik, så var der nok noget om snakken, siden de laver det helt om.

lækkert !

Jeg er ikke længere med i preview-programmet, så har ikke set den UI de smider ud senere. Mente mere at den nuværende er blevet meget hurtigere end det sløve møg jeg forlod tilbage i november ´14 ;)
Major Oblivious
Niveau 7

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 13:02

ahh ok .. det er så heller ikke ude i preview endnu ..

Har bare set denne her :

Slimjay DK
Niveau 8

Indlægaf Baltzardo » 17. aug 2015 13:03

Slimjay DK skrev:

Ja og så 2000 kr på en wii u. Så er det noget billigere på xbox one...
Add mig på friendlist
Baltzardo
Niveau 2

Indlægaf Slimjay DK » 17. aug 2015 13:22

Baltzardo skrev:
Slimjay DK skrev:

Ja og så 2000 kr på en wii u. Så er det noget billigere på xbox one...

No Shit Sherlock ....

Nu er vi så nogle der har en Wii U =D>
Slimjay DK
Niveau 8

Indlægaf Baltzardo » 17. aug 2015 15:11

Slimjay DK skrev:
No Shit Sherlock ....

Nu er vi så nogle der har en Wii U =D>

Men nu handler det ikke altid om dig... kunne ligesom være at ham der spørg efter det ikke har en wii u... #-o
Add mig på friendlist
Baltzardo
Niveau 2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt