Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jun 2015 10:25

Det er både godt og skidt .. Men samtidigt for man jo også mulighed for at få spillet til en billig penge ?

Shenmue 3 som digitalt download til PS4 for under 200 kr, lyder bedre end 549 ,- hvis Sony havde finanseret det 100% eller ??
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf PITBULL1981 » 17. jun 2015 10:34

begge
PITBULL1981
Niveau 0
 
Indlæg: 12
By: 8900 Randers

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jun 2015 10:49

PITBULL1981 skrev:begge


Say what :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jun 2015 11:40

http://www.mcvuk.com/news/read/playstat ... gs/0151317

Sony springer ikke umiddelbart med på b/c bølgen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. jun 2015 15:38

Fruen spørger hvornår vi kan forvente Shenmue 3 udkommer, og om Dark Cloud 3 også snart er på vej

nakka skrev:iøvrigt spil xboxfolket ikke for..

Vi streamer bare via Oculus ... Eler direkte fra Win 10 (hvis MS ellers snart implementerer det?)


Slimjay DK skrev:
PITBULL1981 skrev:begge


Say what :roll:

Tror han svarer på tråd titlen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 17. jun 2015 15:53

tue69 skrev:http://www.mcvuk.com/news/read/playstation-on-xbox-backwards-compatibility-it-s-good-we-re-doing-different-things/0151317

Sony springer ikke umiddelbart med på b/c bølgen.


Det kan da heller ikke, pga. de vidt forskellige strukturer PS3 og 4 kører på.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jun 2015 21:38

Mike JezZ skrev:
tue69 skrev:http://www.mcvuk.com/news/read/playstation-on-xbox-backwards-compatibility-it-s-good-we-re-doing-different-things/0151317

Sony springer ikke umiddelbart med på b/c bølgen.


Det kan da heller ikke, pga. de vidt forskellige strukturer PS3 og 4 kører på.


Det vidste jeg ikke - tak for infoen :)

Jeg tænkte bare at Sony som altid ville tage et lignende træk.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rechain » 17. jun 2015 21:53

Sony har da gang i PlayStation Now streaming servicen :) selvom det dog ikke er en decideret b/c løsning. Men en service der giver mulighed for at streame mange af deres spil i kataloget.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 18. jun 2015 02:54

tue69 skrev:
Mike JezZ skrev:
tue69 skrev:http://www.mcvuk.com/news/read/playstation-on-xbox-backwards-compatibility-it-s-good-we-re-doing-different-things/0151317

Sony springer ikke umiddelbart med på b/c bølgen.


Det kan da heller ikke, pga. de vidt forskellige strukturer PS3 og 4 kører på.


Det vidste jeg ikke - tak for infoen :)

Jeg tænkte bare at Sony som altid ville tage et lignende træk.


MS er og bliver kongen med softwaren, de har lavet en spot on emulator gratis mens Sony er tvunget til at have servere til at lave en Online agtigt ting for penge.

MS wins i min bog med BC selvom jeg nok personligt ikke vil bruge det til vildt meget.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Tupilak » 18. jun 2015 04:31

har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion
Tredje Xbox sendt til rep. Det er utroligt ringe af Microsoft.
Tupilak
Niveau 5
 
Indlæg: 1107


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 18. jun 2015 07:17

Mike JezZ skrev:
tue69 skrev:http://www.mcvuk.com/news/read/playstation-on-xbox-backwards-compatibility-it-s-good-we-re-doing-different-things/0151317

Sony springer ikke umiddelbart med på b/c bølgen.


Det kan da heller ikke, pga. de vidt forskellige strukturer PS3 og 4 kører på.

Xbox 360 og Xbox one kører også på forskellige arkitektur. Det er jo derfor de har været nød til at lave en emulator. Det mest imponerende med Microsofts b/c er at de emulerer en tri-core 3ghz på 7-core 1.8ghz
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. jun 2015 07:28

Rechain skrev:Sony har da gang i PlayStation Now streaming servicen :) selvom det dog ikke er en decideret b/c løsning. Men en service der giver mulighed for at streame mange af deres spil i kataloget.

/Rechain


Ja, det er bare ikke gratis og det er ikke tilgængeligt i DK.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. jun 2015 07:32

Tupilak skrev:har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion


Det er netop det der er spørgsmålet ...

Min PS3 kan æde PS2 og PS1 spil .. har brugt det 1 gang bare for at teste det. Og mange af de bedste spil fra last gen udkommer i en remaster. Men det betyder jo ikke at andre ikke vil bruge det.

Jeg har dog et par enkelte 360 spil som jeg ikke forventer kommer som remasters som jeg gerne vil spille, men når det så er gjort, så tror jeg ikke at jeg vil bruge det mere.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 18. jun 2015 07:59

Slimjay DK skrev:
Tupilak skrev:har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion


Det er netop det der er spørgsmålet ...

Min PS3 kan æde PS2 og PS1 spil .. har brugt det 1 gang bare for at teste det. Og mange af de bedste spil fra last gen udkommer i en remaster. Men det betyder jo ikke at andre ikke vil bruge det.

Jeg har dog et par enkelte 360 spil som jeg ikke forventer kommer som remasters som jeg gerne vil spille, men når det så er gjort, så tror jeg ikke at jeg vil bruge det mere.

Der er lidt et andet scenarie vi har nu, hvor så mange folk har en online konto, med mange køb forbundet til. Det minder på mange måder mere om android, ios og windows phone, hvor det er forventeligt at softwaren følger med over.

Tænk også på, at pludseligt er alle Games with Gold potentielt til Xbox One. Ja, det er ikke alle der har den vildeste grafik (sidste gen er efterhånden snart retro :P), men der er lidt en bedre deal end 1 enkelt spil til Xbox One pr. måned.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 18. jun 2015 08:05

Slimjay DK skrev:
Tupilak skrev:har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion


Det er netop det der er spørgsmålet ...

Min PS3 kan æde PS2 og PS1 spil .. har brugt det 1 gang bare for at teste det. Og mange af de bedste spil fra last gen udkommer i en remaster. Men det betyder jo ikke at andre ikke vil bruge det.

Jeg har dog et par enkelte 360 spil som jeg ikke forventer kommer som remasters som jeg gerne vil spille, men når det så er gjort, så tror jeg ikke at jeg vil bruge det mere.


Der er jo også et kolo enormt grafisk spring mellem PS1, PS2 og PS3. Er man vant til PS3 grafik er de forrige versioner ret grimme.

Dog er der et minimalt spring fra PS3 til PS4, ligesom med X360 til XO. Derfor føles det ikke ligeså slemt at se på forrige generation af spil.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron