Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. maj 2015 09:17

Cross consol/pc gaming er muligt på mange områder men ift fps så skal det virkeligt inplementeres ordentligt. Shadowrun forsøgte ved at gøre mus og keyboard uresponsiv og langsom, og det var pc spillere ikke så vilde med. Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan det kan lade sig gøre, desværre.

Cross konsol-platform gaming ville jeg sindssygt gerne se til gebgæld.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 30. maj 2015 13:36

hackNICE1112@ skrev:SILENT HILLS RUMORED TO COME TO XBOX ONE

Det er kun et rygt men måske kunne det være fedt nok så få vi det at se spille :-)

http://m.ign.com/articles/2015/05/29/si ... -exclusive

Sindsygt nok hvis rigtigt, men det kunne forklare Konami's mærkelige behandling af Silent Hill og PT. demoen. Konami er jo blevet bange for traditionel spil udvikling, så det ikke utænkeligt de har solgt Silent Hill til dem der vil betale mest og det forventes at Microsoft kommer meget aggressivt til det her E3, for at indhente forspringet som PS4 har fået.

Spørgsmålet er så bare om Silent Hill er en systemsællert, personligt er det ikke for mig, men jeg er heller ikke til gyser spil og hvor meget Microsoft skulle have betalt for det. Rygtet siger flere milliarder dollars og det lyder lige sindssygt nok, fordi Silent Hill har aldrig været et spil der har solgt super meget og intet tydede på at spillet faktisk skulle være hele 80% færdig.

Jeg vil blive overrasket hvis det er rigtigt, men det bliver en spændende E3, hvor jeg tror alle forventer at Microsoft har mest at byde på.
Senest rettet af Erroneus 30. maj 2015 13:39, rettet i alt 1 gang.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 30. maj 2015 13:37

tue69 skrev:Cross consol/pc gaming er muligt på mange områder men ift fps så skal det virkeligt inplementeres ordentligt. Shadowrun forsøgte ved at gøre mus og keyboard uresponsiv og langsom, og det var pc spillere ikke så vilde med. Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan det kan lade sig gøre, desværre.

Cross konsol-platform gaming ville jeg sindssygt gerne se til gebgæld.

Ja fuck hvor ville det være awesome at spille feks. Battlefield xbox one vs ps4 :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. maj 2015 15:02

SteffenPoulsen skrev:
tue69 skrev:Cross consol/pc gaming er muligt på mange områder men ift fps så skal det virkeligt inplementeres ordentligt. Shadowrun forsøgte ved at gøre mus og keyboard uresponsiv og langsom, og det var pc spillere ikke så vilde med. Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan det kan lade sig gøre, desværre.

Cross konsol-platform gaming ville jeg sindssygt gerne se til gebgæld.

Ja fuck hvor ville det være awesome at spille feks. Battlefield xbox one vs ps4 :-)


Det vil jeg ikke .. for så er de nødsaget til at drosle PS4 versionerne ned, så der ikke er forskel på framerate og opløsning :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf munckster » 30. maj 2015 15:44

Slimjay DK skrev:
SteffenPoulsen skrev:
tue69 skrev:Cross consol/pc gaming er muligt på mange områder men ift fps så skal det virkeligt inplementeres ordentligt. Shadowrun forsøgte ved at gøre mus og keyboard uresponsiv og langsom, og det var pc spillere ikke så vilde med. Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan det kan lade sig gøre, desværre.

Cross konsol-platform gaming ville jeg sindssygt gerne se til gebgæld.

Ja fuck hvor ville det være awesome at spille feks. Battlefield xbox one vs ps4 :-)


Det vil jeg ikke .. for så er de nødsaget til at drosle PS4 versionerne ned, så der ikke er forskel på framerate og opløsning :mrgreen:


Siden hvornår har grafisk performance haft noget at sige i forhold til en netværksforbindelse? :-) så vidt jeg ved virker multiplayer på pc helt fint ;-)
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 30. maj 2015 19:53

Silent Hill rygtet afvist af Phil Spencer: https://twitter.com/XboxP3/status/604697441447731201
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 30. maj 2015 20:04

Erroneus skrev:Silent Hill rygtet afvist af Phil Spencer: https://twitter.com/XboxP3/status/604697441447731201


Det komme ikke bag på mig :-) det lyder også lidt for vildt :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. maj 2015 21:58

munckster skrev:Siden hvornår har grafisk performance haft noget at sige i forhold til en netværksforbindelse? :-) så vidt jeg ved virker multiplayer på pc helt fint ;-)


Tro mig , du har ingen fordele i Battlefield på min PC kontra en highend pc, selvom jeg har en 100/20mbit linie :lol: så kan du jo tænke lidt over den :wink:


Bungie explains why Destiny doesn't have PS4-to-PS3, Xbox One-to-360 cross-platform multiplayer.

“[On PS3], I have a disadvantage sniping across the map because [my opponent with a new-gen console] is only two pixels on my screen, and I’m four pixels on his. You see that in the world of PC gaming, where people are always racing to the best video card to give themselves the advantage.”

That situation is due to the difference in resolution between the various versions of Destiny. On PS4 and Xbox One, the shooter will hit 1080p high definition, which means the game is rendering 1,080 horizontal lines for each frame. On PS3 and Xbox 360, the game will run at 720p.

That disparity in resolution doesn’t necessarily mean the PS3 player would always have a disadvantage compared to his PS4 counterpart. In most circumstances, a new-gen player and last-gen player would probably have even footing, but Bungie also wanted to avoid the appearance of giving Xbox One and PS4 a more favorable experience.

“Regardless of what the reality is, there’s definitely a perception among gamers that better hardware means you have an advantage,” said Wolfson. “We don’t want to have to enter that fray, so to create the best, most-level playing field, both actually and perceptually, we separated it by platform.”


Om man så fordel med bedre hardware det er spørgsmålet ....

http://venturebeat.com/2014/07/18/bungi ... ltiplayer/
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. maj 2015 10:17

Phimosis skrev:Hvis det kommer på tale det med at PC og Xbox - så kommer du da for alvor til at kæmpe imod mus og tastatur.

Eller måske implementerer MS mulighed for at bruge mus + tastatur på XBO. Vi ved det ikke.

Foreløbigt har de da vist, at de har styr på skidtet. Med alt hvad vi ved lige nu, tror jeg ikke på, at dette er en ugennemtænkt beslutning. Tværtimod, så tror jeg MS har en meget skarp strategi, og de kører helt som forventet for dem.

XBO udkom i efteråret 2013 til et ramaskirg over online checks. Nu er de samme online checks efterhånden stanard i alle EA spil, og noget spillere er ved at vænne sig til på alle platforme. Før DX12 blev annonceret var vi flere, der sagde; det er for dumt MS, i kan jo ikke bare få XBO til at understøtte dx12.
Men det havde MS allerede tænkt ind i, og XBO er 100% dx12 kompatibel.

I januar annoncerede de Win 10 (mener jeg det var) med både cross platform play og kompatabilitetor, og lige nu er der flere der råber; hvorfor skulle vi så købe XBO? Eller som du selv er inde på; så skal vi kæmpe med controllere mod mus + tastatur.

Klog af skade vil jeg se tiden an, for tør godt vædde en omskæring på, at det har MS allerede tænkt over, og har en strategi for.

Mit bedste bud er, som tidligere nævnrt, at MS er ligeglad med om du køber et Live abonnement på XBO, PC eller en smartphone, så længe du bare køber det.

PS Now er jo også i fin fremgang, så inden længe kan man sikkert spørge sig selv; hvorfor købe en PS4, når man kan slå 2 sluer med et smæk og kæbe et TV m PS Now?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2015 11:07

IkkNico skrev:Foreløbigt har de da vist, at de har styr på skidtet. Med alt hvad vi ved lige nu, tror jeg ikke på, at dette er en ugennemtænkt beslutning. Tværtimod, så tror jeg MS har en meget skarp strategi, og de kører helt som forventet for dem.


:-k Det må vi da håbe de har nu. Deres oprindelig strategi er da gået skidt og det har på ingen måder kørt som forventet. Men lad os håbe de er ved at have styr på det, så vi kan få nogle fede spil :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. maj 2015 11:21

Slimjay DK skrev:
IkkNico skrev:Foreløbigt har de da vist, at de har styr på skidtet. Med alt hvad vi ved lige nu, tror jeg ikke på, at dette er en ugennemtænkt beslutning. Tværtimod, så tror jeg MS har en meget skarp strategi, og de kører helt som forventet for dem.


:-k Det må vi da håbe de har nu. Deres oprindelig strategi er da gået skidt og det har på ingen måder kørt som forventet. Men lad os håbe de er ved at have styr på det, så vi kan få nogle fede spil :D

Bundlinierne er da sorte i alle afdelinger. Alle udmeldinger har været positive til investorerne, XBO har solgt bedre end forgængeren, så hvorfor tror du ikke det er gået som planlagt?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2015 11:31

Come on ... tænk lige tilbage på annonceringen af Xbox One og kig på deres vision der, og så se hvor vi er nu ...I min verden er det er ikke helt gået som MS havde planlagt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 31. maj 2015 11:37

Slimjay DK skrev:Come on ... tænk lige tilbage på annonceringen af Xbox One og kig på deres vision der, og så se hvor vi er nu ...I min verden er det er ikke helt gået som MS havde planlagt.


Helt sikkert det kører overhoved ikke for MS da de annonceret Xbox one men efter Phil Spencer kom hved roret så har det da kørt rigtig godt :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2015 11:42

Ja, som jeg har sagt tidligere så er Phil Spencer en cool dude. Ham kan jeg godt li' :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. maj 2015 11:56

Slimjay DK skrev:Come on ... tænk lige tilbage på annonceringen af Xbox One og kig på deres vision der, og så se hvor vi er nu ...I min verden er det er ikke helt gået som MS havde planlagt.

Jeg husker at nettet overreagerede pga online checks, og MS har helt sikkert justeret deres strategi efter dette (eller havde de vl bibeholdt denne feature), men her 1½ efter, ser jeg ingen grund til, at det ikke går som planlagt.

DX12 betyder at man kan lave et spil til en platform, og så virker skidtet på alle kompatible platforme. Der er altså et minimum af portering. Dette forstærkes yderligere af Win 10 annonceringerne. Jeg tror ikke på, at MS bare har winget den, eller lagt planer for 2 mdr af gangen, jeg tror de havde en helt klar strategi for XBO fra starten, hvor både Win 10 og DX12 indgår. Det eneste MS ikke har fået igennem, set fra min stol, er online checks (desværre, for jeg tror der var plabner om et brugt digital marked).

PS4 sælger 2:1, men bunlinierne er stadig sorte hos MS, Win 10 er stadig på vej XBO sammen med DX12, og mit gæt er at indenfor 12mdr koster Live penge på Win10, og 12+ millioner XBO spillere kan hygge sig med 50+ millioner Win10 spillere.
Som nævnt et par gange. Hardware er ikke den primære indtjeningskilde (yderst sjældent faktisk), men en gaming service som Live er en guldfugl. Jeg ser virkelig ingen indikationer af at det ikke kører som planlagt for MS
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster