Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. apr 2015 17:32

Så bliver Sony desperate. de bliver ved med at droppe prisen på deres konsol, og bundle alle muligte ligegyldige spil. Totalt ynkeligt forsøg på at vinde markedsandele. XBOX WON!!!

Det er helt sikkert fordi XBO sælger bedre og bedre.

Har i iøvrigt set de seneste tal for mikrobølgeovne.
Panasonic ligger nu nede som nr 6 i UK, mens Russel stadig styrer for vildt. Oh fo shizzle my nizzle.

http://www.amazon.co.uk/Best-Sellers-La ... s/11716911

http://www.mcvuk.com/news/read/price-wa ... le/0148185?
http://www.purexbox.com/news/2015/04/ma ... n_xbox_one?


nakka skrev:LAD VÆRE MED AT KØBE BLURAY FILM! 1080 er ligegyldigt.

Bluray. Pubad, det er jo et Sony produkt. Næh du, herhjemme står den på ørefigner og DVD hver weekend. Basta.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. apr 2015 18:21

Jeg er helt seriøst forelsket i dig i denne tråd, Nico. Dejligt indspark.

Og ja, selvfølgelig er opløsning fedt, også på Blu Ray, mine kommentarer om at jeg ikke tænker på opløsningen er mere, at det ikke er altafgørende for oplevelsen. Jeg er ligeglad med om jeg skal se en film på dvd eller blu Ray hvis det er Sex & The City der er på programmet.

Cigi siger det jo meget godt med, at opløsningen er én ting, mens lyssætning, animationer og universets arkitektur er noget andet.

Star Wars gameplayet er optaget på en Wii-U.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. apr 2015 18:23

hackNICE1112@ skrev:Så har nogle set det først gameplay fra Star wars battleforant det er kun billeder man kan se lige nu men ddt hele skulle være tag fra en ps4 :-)

http://m.ign.com/articles/2015/04/17/we ... t-gameplay


Det lyder fænomenalt! Nej hvor jeg glæder mig til at se mere!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. apr 2015 18:50

Apropos lækkerier. Heeeeere's trailer!

Ifølge ovenstående indlæg så skulle dette være PS4 (og dermed konsol)-materiale. Er du sindssyg hvor må det være overdrevent på PC.

Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 17. apr 2015 19:09

tue69 skrev:Apropos lækkerier. Heeeeere's trailer!

Ifølge ovenstående indlæg så skulle dette være PS4 (og dermed konsol)-materiale. Er du sindssyg hvor må det være overdrevent på PC.


Det ser da godt ud, men det er prerendered og ikke gameplay, må se hvordan det ser ud når der kommer noget af det.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. apr 2015 19:12

JohnH skrev:
tue69 skrev:Apropos lækkerier. Heeeeere's trailer!

Ifølge ovenstående indlæg så skulle dette være PS4 (og dermed konsol)-materiale. Er du sindssyg hvor må det være overdrevent på PC.


Det ser da godt ud, men det er prerendered og ikke gameplay, må se hvordan det ser ud når der kommer noget af det.


Jeps. Men jeg synes dog stadigvæk at de fanger stemningen rigtigt godt og det er i første omgang det vigtigste.

Slutresultatet bliver naturligvis ikke lige så flot, når det bliver in-game.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. apr 2015 21:07

Julen kommer tidligt i år ... Hvem havde forventet at den første trailer skulle være PS4 branded ... :) #ThisIs4ThePlayers #GreatnessAwaits

I don’t want to sit here and write that the experience on November 17th will be 100% pixel-perfect 1:1 ratio with this trailer, but in broad terms, this is what the game looks like. I know of all the bullshot stories; this is not one of them.

=D>

Bliver spændende at se PC versionen :

I can’t talk about min-spec, but it’s not we’re going to require Windows 10, an operating system that’s not even out yet! : )

Og med den udtalelse ved vi at det ikke bliver DX12 exclusivt på Win platformen.
Senest rettet af Slimjay DK 17. apr 2015 21:30, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 17. apr 2015 21:24

@Slimjay..... Som opfølgning på min kommentar om at opløsning kun er en lille del af fremtidens spiloplevelser så kunne du måske få noget ud af at se på den her:

1-2 spillere
Netværksspillere 2-40 - Det komplette spil kræver PlayStation®Plus-medlemskab for at få adgang til online multiplayer
25GB minimum krævet plads
DUALSHOCK®4 Vibrationsfunktion
Remote Play-Understøttet
HDTV-skærmopløsning: 720p
En PlayStation®Move-navigationscontroller eller trådløs controller kræves til bevægelseskontrolfunktioner.
https://store.playstation.com/#!/da-dk/spil/star-wars-battlefront-deluxe-edition/cid=EP0006-CUSA00634_00-SWBDELUXEPREORDE
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. apr 2015 21:32

720P .. avv så ser det sort ud for Xbox One .. er vi så nede i en SD opløsning 540p eller mindre :) Så bliver opløsning lige pludselig en stor del ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. apr 2015 21:38

cigi silk skrev:@Slimjay..... Som opfølgning på min kommentar om at opløsning kun er en lille del af fremtidens spiloplevelser så kunne du måske få noget ud af at se på den her:

1-2 spillere
Netværksspillere 2-40 - Det komplette spil kræver PlayStation®Plus-medlemskab for at få adgang til online multiplayer
25GB minimum krævet plads
DUALSHOCK®4 Vibrationsfunktion
Remote Play-Understøttet
HDTV-skærmopløsning: 720p
En PlayStation®Move-navigationscontroller eller trådløs controller kræves til bevægelseskontrolfunktioner.
https://store.playstation.com/#!/da-dk/spil/star-wars-battlefront-deluxe-edition/cid=EP0006-CUSA00634_00-SWBDELUXEPREORDE


Av for den, 720p. Ja vi lever sgu i fremtiden må jeg nok sige. Og det var med DX12, ikke sandt? Av.

Hvad blev der af: 4K kommer til at ske, bare vent!? Nu står den på: Opløsning betyder intet!! Fordi Xrayz, lyskilder osvosv.

Hvis opløsningen er lav, kommer intet af resten til retfærdighed. Du vil stadig få et slørret billede, og med alt det du tror de smider ind med DX12, kommer FPS'en garanteret ned på 30. Også kan alverdens effekter gøre nok så meget,når de 2 største faktorer halter bagefter. Og ja: mange vil sige de to ting ikke betyder noget. Men der er også folk der mener at i 2015, at 720p og 30fps er uacceptabelt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. apr 2015 21:46

Men det er sjovt som opløsning er blevet ligemeget, dig som har prædiket os fulde med at DX12 nok skulle rette op på det, 4K gaming, 120FPS, 900% kraftigere, hemmelige chips osv selv MS er ude og hjælpe til hvor de kan for at få en FullHD oplevelse, de har tweaket på div. ting for at få flere resourcer....Men som tiden går og intet sker, så bliver det andre ting vi skal lægge vægt på.

For mig er en højere opløsning = mere rå power under hjelmen (jeg indrømmer gerne at jeg ikke kan se forskellen når musikken spiller, jeg sidder 4 meter fra en 42" skærm, jeg ville sikkert ikke engang bemærke hvis det kun var 720P) Men rå power under hjelmen kan være en god ting, når vi når hen mod de sidste par år af konsollernes levetid.


EDIT :

Iøvrigt tror jeg at de 720P er en fejl .. Men det finder vi nok snart ud af.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 17. apr 2015 22:00

Hardline betaen var 720p på Xbox, og jeg må nok indrømme at det så gnidret ud. Ved ikke om det er fordi jeg kører plasma tv, men hold da op en omgang mudret ****.

Bliver det 720p på konsollerne fremover, så bliver de solgt.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. apr 2015 22:17

tue69 skrev:Cigi siger det jo meget godt med, at opløsningen er én ting, mens lyssætning, animationer og universets arkitektur er noget andet.

Star Wars gameplayet er optaget på en Wii-U.


Man skal jo så bare også huske på at Lyssætning, animationer og universets akrtiketur bliver mindre detaljeret ved lavere opløsning, da der er et mindre antal pixels at arbejde med.

Prøv f.eks. at støv VHS versionen op af Star wars og lav en compare med DVD eller Blu-ray .. det er de samme lyssætninger, animationer og univers, det står bare en anelse skarpere og ser dermed også pænere ud og giver en anden dybde i billedet ...

Hvis det ikke gør det, så er opløsningen ligemeget ... men det mener jeg nu det gør :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DinesJ » 18. apr 2015 00:01

Hvor læser i at opløsningen skulle være 720p?
Jeg læser det da blot som om, at fjernsynet som minimum skal understøtte 720p, hvis man skal kunne spille spillet. Altså som et minimumskrav til fjernsynet, og ikke hvad spillets opløsning er.

Jeg tager dog muligvis fejl :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. apr 2015 00:33

Hvis du kigger på andre spil, som f.eks. Bloodborne så står der :

1 player
Network Players 2-5 - Full game requires PlayStation®Plus membership to access online multiplayer
DUALSHOCK®4 Vibration Function
Remote Play Supported
HD Video Output 720p,1080i,1080p
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron