Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 20. feb 2015 10:26

SteffenPoulsen skrev:Ja faktisk tror jeg også at spillet var blevet bedre modtaget hvis ikke det var så hypet og oversolgt inden release. Lidt ligesom at love et barn den største vaffel is og så møde op med en Filur. Hvis du aldrig havde sagt noget om nogen vaffel på forhånd og bare var dukket op med den Filur var barnet sikkert blevet vildt glad alligevel.

Det er nok det største problem ja. Personligt forstod jeg aldrig hypen, jo det var en stor udgivelse og det så ud til at blive et flot spil, men der var intet for mig der tydede på det her skulle være GOTY eller en klassiker som ville blive husket for alt tid. Måske næste titel fra dem kan nå det niveau, fordi de har tydeligvis talent, men halter på nogle punkter.

Et andet stort problem, er også hvordan folk opfatter spillet og hvordan det sælger sig. Dem har fået opfattelsen at det er et langt spil hvor man pløjer igennem fjender i mange mange timer, ja de bliver skuffet, fordi selv om spillet skam er primært det, bruges der også meget tid på historie og fortælling.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 20. feb 2015 10:31

Thorpedo29 skrev:Mon ikke Uncharted kommer til at ændre det igen :)


Eller Bloodborne, men nu syntes jeg efterhånden Metacritic tegner et upræcist billede af for mange spil. Fordi der er for mange sider der leverere anmeldelser som til Metacritic, som laver nogle meget dårlige anmeldelser, som er presset igennem på kort tid og fuld af fejl, og det gælder til alle platforme.

Der har på det seneste været meget snak om scores på spil kan bruges, det syntes jeg personligt stadigvæk, men man kan ikke bare kigge på scoren alene, man bliver nød til at læse selve anmeldelsen og høre de forskellige årsager, fordi nogle gange kan man have forskellige opfattelser af negative og positive ting, samt vægte dem anderledes.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 20. feb 2015 10:43

Helt enig, selvfølgeligt skal man altid tage personlig stilling til spillene som man forhåbentligt gør til de fleste andre ting i livet.

Metacritic er jo bare summen af den store masse's holdninger og bliver ofte brugt som argument for værdien af et produkt, fair eller unfair.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 20. feb 2015 13:52

Efter min mening har Sony et seriøst problem. Igen ser vi at de i deres ekslusive spil har brugt mere energi på at lave EYE CANDY i stedet for at at fokusere på at levere en sammenhængende oplevelsedet samlede spil. Spillet er udsat - hvad har de brugt tiden til. Det er et narrow corridor spil med QTE og film sekvenser for ca. ½ delen af den samlede længde.

Nu ved jeg godt jeg er lidt farvet, men det er bemærkelsesværdigt, at Sony nu har leveret et bilspil som er blevet udsat flere gange og i sidste ende bliver over 1 år forsinket. Et spil som er et "on track" bil spil i 1080p 30FPS med meget lav ikke eksisterende AI, hvor fokus i for høj grad har været lagt i eye candy

Og nu et spil, med "Cinematic" look og black bars, rail gun, narrow corridor spil med gråt og tåget udsyn i 1920 x 800 pix - dvs. lige lidt over 900P, uden co-op, multiplayer og relativt kort.

Det virker på mig som om Sony med vold og magt forsøger at fastholde opfattelsen af, at de har den stærkeste konsol ved at fokusere så meget på "eye candy" og de er klart villige til at ofre sjov og spilbarhed. At det så altid bliver så gråt er så noget andet - men det er jo artistic desicion.

Vi har set det senest med Evolve, hvor der mangler en række elementer, skygger og AF som de væsentligste. Jeg har naturligvis min egen holdning til at det skyldes CPU'en styrke og dens disproportionale optagelse af båndbredden fra GPU'en når den for alvor skal arbejde.

Jeg synes endnu engang at PS4'ern viser at dens arkitektur er problematisk. Husk nu på at den er udviklet til de udviklingsmodeller der anvendes i dag. Så det er voldsomt skuffende at der skal så mange triks for at få den til at performe. Den burde shine lige nu - og alligevel skuffer alt hvad der kommer ud fra SONY.

Og inden at du tænker .... ja men hvad så med alle de spil hvor PS4 har bedre opløsning end Xbox one, ja det er korrekt - men Xbox one er også udviklet med DX12 in mind, og den er ikke aktiveret endnu, og man kan ikke forvente at 3 parts udviklere bruger ekstra ressourcer på XBox one. De har mange gange ikke engang brugt de senste SDK'er.

Men det ændrer ikke på at der ikke burde være nogen undskyldning for et 1 party spil fra SONY der skuffer i den grad som de har gjort. Det er jo ikke tekniske udfordringer - det er hele designet der er begrænsende.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. feb 2015 14:02

Ja, Sony sucks ass og MS performer røven ud af bukserne en dag :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. feb 2015 14:14

IGN Dk giver spillet 9/10. Et konkurrende site giver spillet 8/10 og et andet 5/5.

Når fordelingen af karakter på et spil svinger så meget, så tror jeg man skal give spillet en chance og danne sig sin egen mening.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 20. feb 2015 14:22

Slimjay DK skrev:IGN Dk giver spillet 9/10. Et konkurrende site giver spillet 8/10 og et andet 5/5.

Når fordelingen af karakter på et spil svinger så meget, så tror jeg man skal give spillet en chance og danne sig sin egen mening.


Hold da op, så kan man da snakke om forskelligt syn på samme spil. Jeg kan dog også købes til at skrive en positiv anmeldelse. :twisted:
Ej, jeg skal nok selv prøve spillet en dag, men jeg har ikke behov for at være "first mover" på et spil, der får så blandet modtagelse.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 20. feb 2015 14:23

cigi silk skrev:Det er et narrow corridor spil med QTE og film sekvenser for ca. ½ delen af den samlede længde.

Er det negativt at det er narrow corridor med QTE spredt over spillet? Det er vel smag og behag.

Og nej der er ikke film sekvenser for 1/2 delen af spillet, ikke engang i nærheden, hvis man spiller det normalt, hvor man får 8-10 timer ud af det.

Det er fedt, at du kan få snakken om en udviklers valg i et spil, over på PS4'ens arkitektur....
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 20. feb 2015 14:37

SteffenPoulsen skrev:Ja faktisk tror jeg også at spillet var blevet bedre modtaget hvis ikke det var så hypet og oversolgt inden release. Lidt ligesom at love et barn den største vaffel is og så møde op med en Filur. Hvis du aldrig havde sagt noget om nogen vaffel på forhånd og bare var dukket op med den Filur var barnet sikkert blevet vildt glad alligevel.


Oversolgt? De har lige fra dag et sagt at det ville være et "cinematisk" spil, med fokus på historie og alle trailere og klip fra spillet har vist hvordan cutscenes har stor vægt i spillet. hvis man have forventet andet er det enten fordi man ikke har set, hørt, læst noget om spillet eller er ufattelig naiv. Når jeg ser en trailer til et Telltale spil forventer jeg sgu da heller ikke det bliver ligesom GTA.

Og man kan da tydeligt se at Cigi ikke har spillet nogle af de spil han så fint kritiserer. Og siden hvornår har det været et krav at alle bil spil skal være free roam for ikke at blive kritiseret? Det er sgu skræmmende at lige så snart et spil er open world så er det automatisk godt, især i de her tider hvor bla. Ubisoft smider det ene lortespil ud efter det andet.

Jeg fik The Order ind ad døren i går, og har godt nok kun spillet en time, men indtil videre syntes jeg sgu det er meget fedt. Jeg kan helt klart godt se det ikke for alle, der er mange cutscenes, qte's og ligesom Gears of War er der steder hvor man er tvunget til at gå. Men for satan produktionsværdien er høj, spændende historie, godt stemmeskuespil, interessante karakterer, godt skyde gameplay og så er der selvfølgelig grafikken der vist ikke fås bedre lige nu (så længe man ikke kigger i et af spejlene :wink: ).
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 20. feb 2015 15:34

Erroneus skrev:
cigi silk skrev:Det er et narrow corridor spil med QTE og film sekvenser for ca. ½ delen af den samlede længde.

Er det negativt at det er narrow corridor med QTE spredt over spillet? Det er vel smag og behag.

Og nej der er ikke film sekvenser for 1/2 delen af spillet, ikke engang i nærheden, hvis man spiller det normalt, hvor man får 8-10 timer ud af det.

Det er fedt, at du kan få snakken om en udviklers valg i et spil, over på PS4'ens arkitektur....


Jep - det er nu engang det som interesserer mig :-)

Men du har helt sikkert ret i at det er en smagssag om man kan li' QTE og den type spil her. Jeg skal da også slev huske på, at jeg syntes RYSE var fedt. Men jeg har ikke noget problem med at nogen kan li' spillet. Min vinkel er bare, at alt det ser ud til at alt tiden er gået til at lave eye candy og det lugter af at en række spil valg har været lavet for netop at opnå dette. Og det synes jeg er en trist udvikling.

Mht. spillets længde så er der en del som siger det jeg har skrevet:

Til sidst er der de mange cut-scenes, og her mener jeg mange. Når jeg tænker tilbage på min gennemspilning vil jeg nok skyde på at i hvert fald halvdelen af spillet består af filmsekvenser, hvor enkelte er interaktive, men de fleste bare skal ses.

.... spillets længde, som jeg gennemførte på knap ti timer uden at jagte collectibles undervejs

Kilde: et andet dansk site som i øvrigt giver spillet 8
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 20. feb 2015 15:43

Billede

Folk læser lidt anmeldelser sådan her. hvis jeg f.eks. ser på Metacritic, så har spillet en samlet score på 65. 20 grønne, 27 gule og 5 røde anmeldelser. Så de vurderer det i gennemsnit som et middelmåddigt spil.

Men for nogle mennesker er alt under 8/10 dårligt. Som om spil kun kan være dårlige eller gode. Intet midt imellem.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480

+6

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. feb 2015 16:42

Thorpedo29 skrev:Helt enig, selvfølgeligt skal man altid tage personlig stilling til spillene som man forhåbentligt gør til de fleste andre ting i livet.


Spot on, det virker dog som om at mange ikke tager personligt stilling, men simpelthen tager det personligt, når en stort opslået eksklusivtitel flopper. Nu tænker jeg ikke nødvendigvis her i tråden, men generelt på foras ses det, at folk farer i defensiven og skyder de første "professionelle" og brugerbaserede anmeldelser ned.

Helt ærligt, det er jo ikke konsolejernes skyld, at det tilsyneladende ikke kan indfri forventningerne, hvorfor den mani med at føle sig ramt? Det var det samme med Ryse, som næsten fik samme Meta-snit som The Order. Din konsol bliver ikke ubrugelig, fordi at en enkelt eksklusiv flopper og som Cigi siger, hvis du synes det er fedt, så er det da ligegyldigt hvad andre siger. Derfor må man da stadigvæk acceptere den brede mening, som Metacritic vel trods alt er et udtryk for?

Too Human var da også skuffende, det samme var Haze. Et spil bliver ikke godt, bare fordi det er eksklusivt og længe ventet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf enfen » 20. feb 2015 19:22

Derp skrev:Billede

Grafikken viser fint, hvordan det er blevet. Det er ærgerligt.

IGN lægger sig tæt op ad den gamle review scale. De giver 1886 6.5 og kalder det "Okay" - hvilket vel går som lige over middel.
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 20. feb 2015 19:36

Fejl
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf andersfc3 » 20. feb 2015 20:52

har selv en ps4, men man kan godt lave noget sjov, når et spil fejler så groft.

Must see: https://www.youtube.com/watch?v=FV-u5tvQC34
andersfc3
Niveau 2
 
Indlæg: 140

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster

cron