Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 3. feb 2015 19:18

Kom nu videre nakka. Du er efterhånden den eneste her i tråden, der hænger fast i der 'resultations'
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+6

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 3. feb 2015 19:36

Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 4. feb 2015 08:31

IkkNico skrev:Kom nu videre nakka. Du er efterhånden den eneste her i tråden, der hænger fast i der 'resultations'


Han lyder som en der har fortrudt sit køb og godtgøre det ved kun at linke til de spil der kører bedst på ps4 og ikke dem der kører bedst på XO.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 4. feb 2015 09:57

Mike JezZ skrev:og ikke dem der kører bedst på XO.


... og hvilke er det? :lol:
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 4. feb 2015 12:04

Elgaard skrev:
Mike JezZ skrev:og ikke dem der kører bedst på XO.


... og hvilke er det? :lol:


Jeg er ikke fanboy, så jeg kan ærlig talt ikke huske det. Jeg går op i underholdningen (hvem sku tro det??), og ikke hvem der har den største penis forlænger.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 4. feb 2015 12:21

Mike JezZ skrev:Jeg er ikke fanboy, så jeg kan ærlig talt ikke huske det. Jeg går op i underholdningen (hvem sku tro det??), og ikke hvem der har den største penis forlænger.


Så man er fanboy fordi man interesserer sig for hvilken konsol der yder bedst? ... og selv hvis det var sandt, så går man ikke op i underholdningsværdien? Spændende logik.

Det er muligt at Nakka ofte lyder som en broken record, men mange af de svar han får er direkte tumpede. Det er muligt du ikke har lyst til at læse mere om opløsninger i nye spil, men det er svært at nægte at det har en relevans for tråden. Kan man ikke tåle at læse den slags, så er det vist bedere for alle at man holder snuden ude af tråden.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 4. feb 2015 12:32

Man er fanboy fordi man går op i grafik, kan huske hvilke spil der yder bedst, og fordi man skal flashe det hele tiden.

Gik jeg efter grafik, spillede jeg på PC, der gir både PS4 og XO en ordentlig røvfuld.

Et er opløsning + FPS, men noget andet er ydelse. Så vidt jeg husker er Unity overordnet mere smooth på XO, hvorimod det til tider hakker på PS4. Igen, kan ikk huske om det var Unity, da der er mere at gå op i for mig.

Jeg har en PS4 og XO. Jeg har Last of Us til PS4, alle multiplat købes på XO for mit vedkommende.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Briskplayer1 » 4. feb 2015 13:32

Godt man har en ps4 alle de spil som kommer til den :-)
Jeg har kigget på en one. Men den fanger mig ik. Ikke endnu
Briskplayer1
Niveau 2
 
Indlæg: 132


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 4. feb 2015 13:43

Mike JezZ skrev:Man er fanboy fordi man går op i grafik, kan huske hvilke spil der yder bedst, og fordi man skal flashe det hele tiden.

Gik jeg efter grafik, spillede jeg på PC, der gir både PS4 og XO en ordentlig røvfuld.

Et er opløsning + FPS, men noget andet er ydelse. Så vidt jeg husker er Unity overordnet mere smooth på XO, hvorimod det til tider hakker på PS4. Igen, kan ikk huske om det var Unity, da der er mere at gå op i for mig.

Jeg har en PS4 og XO. Jeg har Last of Us til PS4, alle multiplat købes på XO for mit vedkommende.


Godt du lige skrev det, ellers ville du jo, med din egen logik, være en fanboy :lol:
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 4. feb 2015 14:04

Når nu vi er på emnet "fanboy" - Så vil jeg skyde ind med noget..

Det jeg vil kalde en desideret "fanboy" er, hvis du beskytter den konsol (eller andet) du bruger mest.
Lad os nu tage Xbox og PS, som vi er så godt igang med:

Det er jo åbenlyst for alle at PS4 har det ekstra kick, end Xbox har, det kan man ikke benægte - men det gør folk stadig = Fanboy.

Det er da ligemeget om folk går op i grafik, gameplay eller yde evne. Alle går vel op i noget specifik inde for konsol/PC verdenen? Jeg vil f.eks. gerne have en go grafik i mine spil, så jeg føler at den digitale underholding er kommet videre - Det skal dog ikke betyde at spillet er dårligt, selvom grafikken halter lidt ;)

Selvom man har begge, kan du jo stadig være fanboy? F.eks. Jeg har begge, og hvis jeg dokumentere for hvorfor Xbox er min standard (som det ikke er, det er PC) og ikke ps4, så beskytter jeg den vel også, og hakker ned på på PS4 brugerne? Så er jeg vel en Fanboy? (Og omvendt)

Hvis man du bare siger: PS4 den er go, men jeg foretrækker Xbox one. Så vil begge parter gå hver sin vej, uden at være negative.

- Håber i forstår hvad jeg mener, skriver det fra arbejdet, så skulle skynde mig lidt ;)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 4. feb 2015 14:07

iPwnd94 skrev:Når nu vi er på emnet "fanboy" - Så vil jeg skyde ind med noget..

Det jeg vil kalde en desideret "fanboy" er, hvis du beskytter den konsol (eller andet) du bruger mest.
Lad os nu tage Xbox og PS, som vi er så godt igang med:

Det er jo åbenlyst for alle at PS4 har det ekstra kick, end Xbox har, det kan man ikke benægte - men det gør folk stadig = Fanboy.

Det er da ligemeget om folk går op i grafik, gameplay eller yde evne. Alle går vel op i noget specifik inde for konsol/PC verdenen? Jeg vil f.eks. gerne have en go grafik i mine spil, så jeg føler at den digitale underholding er kommet videre - Det skal dog ikke betyde at spillet er dårligt, selvom grafikken halter lidt ;)

Selvom man har begge, kan du jo stadig være fanboy? F.eks. Jeg har begge, og hvis jeg dokumentere for hvorfor Xbox er min standard (som det ikke er, det er PC) og ikke ps4, så beskytter jeg den vel også, og hakker ned på på PS4 brugerne? Så er jeg vel en Fanboy? (Og omvendt)

Hvis man du bare siger: PS4 den er go, men jeg foretrækker Xbox one. Så vil begge parter gå hver sin vej, uden at være negative.

- Håber i forstår hvad jeg mener, skriver det fra arbejdet, så skulle skynde mig lidt ;)


Er sådan set enig i det du siger. Hvis man "tilbeder" en platform som en religiøs tosse, og prøver at angribe og konverterer andre der foretrækker noget andet er man en fanboy i min bog.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 4. feb 2015 16:58

Næste generation af OpenGL bliver præseneteret til GDC cden 5. marts:
glNext: The Future of High Performance Graphics (Presented by Valve). Denne præsentation vil indeholde en teknisk gennemgang af API'et, der betegnes som et cross-platform grafik API designet til moderne programmeringsteknikker og processorer. Der vil også blive vist live demoer

Hvorfor er dette interessant i denne tråd?
Fordi APIet kommer fra Khronos Group, som bla. har Sony og AMD som støtter, så mon ikke der kan komme noget interessant ud af det til PS4? ;)

Ikke overraskende betyder dette også, at Brad wardell meget vel kan få ret i sin forudsigelse ...
Third, if you’re a XBox One fan, don’t assume this will give the XBO superiority. By the time games come out that use this, you can be assured that Sony will have an answer.


Det rigtigt sjove bliver at se hvor mange trolle, der tidligere hårdnakket har bedyret at et nyt API (fx. DX12) ikke får en afgørende betydning, for konsoller, meget snart laver en 180 og priser glNext som den nye frelser :mrgreen:

GDC bliver sjov i år.


Kilder:
http://www.pcgamer.com/opengl-successor ... c-session/
http://www.littletinyfrogs.com/article/ ... simplified
https://www.khronos.org/members/promoters
http://en.wikipedia.org/wiki/Khronos_Group
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 4. feb 2015 18:02

Nu kan jeg se Apple også er medlem. De fremviste "Metal", der også gav et enormt boost til Apps på iOS. Spændende bliver det!
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 5. feb 2015 02:13

IkkNico skrev:Næste generation af OpenGL bliver præseneteret til GDC cden 5. marts:
glNext: The Future of High Performance Graphics (Presented by Valve). Denne præsentation vil indeholde en teknisk gennemgang af API'et, der betegnes som et cross-platform grafik API designet til moderne programmeringsteknikker og processorer. Der vil også blive vist live demoer

Hvorfor er dette interessant i denne tråd?
Fordi APIet kommer fra Khronos Group, som bla. har Sony og AMD som støtter, så mon ikke der kan komme noget interessant ud af det til PS4? ;)

Ikke overraskende betyder dette også, at Brad wardell meget vel kan få ret i sin forudsigelse ...
Third, if you’re a XBox One fan, don’t assume this will give the XBO superiority. By the time games come out that use this, you can be assured that Sony will have an answer.


Det rigtigt sjove bliver at se hvor mange trolle, der tidligere hårdnakket har bedyret at et nyt API (fx. DX12) ikke får en afgørende betydning, for konsoller, meget snart laver en 180 og priser glNext som den nye frelser :mrgreen:

GDC bliver sjov i år.


Kilder:
http://www.pcgamer.com/opengl-successor ... c-session/
http://www.littletinyfrogs.com/article/ ... simplified
https://www.khronos.org/members/promoters
http://en.wikipedia.org/wiki/Khronos_Group


Som jeg hele tiden har sagt i relation til DX12: "Show me the games". Spændende bliver det dog, hvis vi snart får en ny openGL standard og DX12, som muligvis kan gavne, men jeg vil se det i aktion. :D
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 5. feb 2015 21:38

Uncharted 4 bliver nok kun 1080p/30fps http://www.gamereactor.dk/nyheder/273474
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron