Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. okt 2014 09:53

Muggs skrev:
tue69 skrev:
Muggs skrev:
Er det kun eksklusiver du vil have? Ellers så skal du have Alien: Isolation. Det er den bedste nye titel der er udgivet i år i min optik.

Ellers lyder Driveclub aka. shitty server simulator pissegodt. Altså som en 500 kr. dyr brevvægt.

Ikke nødvendigvis, har bare de fleste multiplat spil der interesserer mig på X1. Havde egentlig glemt Alien, men også tænkt at købe det engang når det kommer på tilbud, da jeg er lidt i tvivl om det

Hehe ja. Tør sgu ikke købe det for jeg har prøvet det når det engang kommer som PS+


Jeg fik lov til at kigge og sætte ord og tal på Alien her: http://www.pslife.dk/review/481/alien-isolation.html

Du har helt ret i, at det ikke er en titel for alle, men hvis man kan lide horror, stealth og Alien-universet, så er det en no-brainer. Og med 20 timers spilletid, så er der masse af værdi for pengene.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 17. okt 2014 09:55

Elsker min X1... har 15+ spil so far og har ikke fortrudt en eneste gang. Glæder mig til jeg har en grund til at anskaffe en ps4 men lige nu er det ret slunken med spil der siger mig noget rent esklusivt til den.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. okt 2014 10:11

Psymatiq skrev:Elsker min X1... har 15+ spil so far og har ikke fortrudt en eneste gang. Glæder mig til jeg har en grund til at anskaffe en ps4 men lige nu er det ret slunken med spil der siger mig noget rent esklusivt til den.


Jeg har det også rigtigt fint med min PS4. Har det også fint med Xbox One og ser ingen grund til at svine konsollen eller føle mig over/underlegen. Efter oktober måned og dele af september savner jeg dog Xbox Lives stabilitet. PSN har været ramt på det område. Tror de færreste fortryder deres køb af den ene eller den anden pga. denne debats omdrejningspunkt. Det er nok andre ting der gør det :)

Nu havde jeg besluttet mig for en PS4 af andre grunde end de ved udgivelsen eksklusive titler, men hvis jeg stod lige nu, og skulle have min første konsol, så ville jeg heller ikke lige umiddelbart kunne finde det bærende argument for, hvorfor jeg skulle vælge at have begge (eller den ene frem for den anden). Der er ikke nogle nye eksklusiver der for alvor tænder mig.

Fremtiden er til gengæld lys for begge to, når det kommer til eksklusiver. Glæder mig til at se flagskibene folde sig ud på en ny generation. Halo, Gears of War, God of War, Uncharted og mange flere. Fedt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. okt 2014 10:17

Enig med Tue69 :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 17. okt 2014 11:10

Xbox One: Gears of war, Sunset overdrive, Quantum break, Rise of the tomb raider, Fable legends, halo 5,

PS4: The order 1886 (ser jeg meget frem til!!!!), Uncharted 4, Until dawn, Little big planet 3, Hotline miami 2, Bloodborne, DayZ, Tearaway unfolded, Kingdom hearts 3(ved ikke om er eksklusivt),

Det er dem, som jeg finder interessante, men andre kan nok putte flere på. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. okt 2014 11:33

Theis Jensen skrev:Xbox One: Gears of war, Sunset overdrive, Quantum break, Rise of the tomb raider, Fable legends, halo 5,

PS4: The order 1886 (ser jeg meget frem til!!!!), Uncharted 4, Until dawn, Little big planet 3, Hotline miami 2, Bloodborne, DayZ, Tearaway unfolded, Kingdom hearts 3(ved ikke om er eksklusivt),

Det er dem, som jeg finder interessante, men andre kan nok putte flere på. :)

Day z kommer også til xbox one!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. okt 2014 11:37

Quantum Break kommer jeg til at mangle. Det ser alt for fedt ud!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 17. okt 2014 12:00

SteffenPoulsen skrev:Day z kommer også til xbox one!


og rise of the tomb raider kommer til ps4. fælles for dem begge, er at de har en eksklusiv tidsperiode..

nu er der lidt tal. ps4 sælger bedre end xbox med 2:1 i september. 550-590 til ps4. 284K xbox one.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 17. okt 2014 12:05

nakka skrev:
SteffenPoulsen skrev:Day z kommer også til xbox one!


og rise of the tomb raider kommer til ps4. fælles for dem begge, er at de har en eksklusiv tidsperiode..

nu er der lidt tal. ps4 sælger bedre end xbox med 2:1 i september. 550-590 til ps4. 284K xbox one.


Lige en lille rettelse, Rise of the Tomb Raider, kommer kun til Xbox One. INDTIL VIDERE.
Så det kommer til Ps4, men bare senere, lidt ligesom DR3 og pc porten :)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. okt 2014 12:29

Forza Horizon 2 er helt klart et fedt spil, som vi nok med sikkerhed kan sige ikke kommer til hverken PC eller PS4 for den sags skyld.

Et PS4 spil jeg var lidt ærgelig over ikke ville komme til xbox var DriveClub, men med andre gode alternativer overlever jeg nok der... det spil alene får mig i hvertfald ikke til at købe en PS4.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 17. okt 2014 12:39

Theis Jensen skrev:Xbox One: Gears of war, Sunset overdrive, Quantum break, Rise of the tomb raider, Fable legends, halo 5,

PS4: The order 1886 (ser jeg meget frem til!!!!), Uncharted 4, Until dawn, Little big planet 3, Hotline miami 2, Bloodborne, DayZ, Tearaway unfolded, Kingdom hearts 3(ved ikke om er eksklusivt),

Det er dem, som jeg finder interessante, men andre kan nok putte flere på. :)


I modsætning til dig må jeg sige, at jeg forholder mig ret skeptisk overfor The Order 1886. Det jeg har set indtil videre, har slet ikke overbevist mig. Det er flot - bevares! Men det ligner et overforbrug af quick-time-events.. Forhåbentlig tager de noget af kritikken til sig.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 17. okt 2014 14:04

Burnie.dk skrev:
Theis Jensen skrev:Xbox One: Gears of war, Sunset overdrive, Quantum break, Rise of the tomb raider, Fable legends, halo 5,

PS4: The order 1886 (ser jeg meget frem til!!!!), Uncharted 4, Until dawn, Little big planet 3, Hotline miami 2, Bloodborne, DayZ, Tearaway unfolded, Kingdom hearts 3(ved ikke om er eksklusivt),

Det er dem, som jeg finder interessante, men andre kan nok putte flere på. :)


I modsætning til dig må jeg sige, at jeg forholder mig ret skeptisk overfor The Order 1886. Det jeg har set indtil videre, har slet ikke overbevist mig. Det er flot - bevares! Men det ligner et overforbrug af quick-time-events.. Forhåbentlig tager de noget af kritikken til sig.


Fair nok. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. okt 2014 16:48

En ting jeg syns er vildt ærgeligt er at xbox har smadret fable serien fuldstændig, det var ellers et af de store exclusive spil som lokkede folk over til xboxen. Fable 1 og 2 var begge rigtig sjove og gode rollespil, så kom nr 3 som var pænt, men alt forudbestemt og man blev holdt i hånden alt for meget. Så kom der et par spin offs Journey og Fable heroes hed det vist, ingen af dem havde en skid med den oprindelige fable oplevelse at gøre. Nu er der så et nyt Fable på vej, som sikkert da er sjovt nok, men det er et multiplayer spil som heller ikke ser ud til at have meget med Fable at gøre!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Totepiccolo » 18. okt 2014 16:15

Køber kun Xbox kun pga. Halo og Gears of war. Ellers ville jeg nok have haft en PlayStation siden barndommen.
Totepiccolo
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 18. okt 2014 17:05

Totepiccolo skrev:Køber kun Xbox kun pga. Halo og Gears of war. Ellers ville jeg nok have haft en PlayStation siden barndommen.


Da jeg var lille, så var min store drøm at få en Ferrari , nu kører jeg Skoda og har en Xbox One, er faktisk rigtig godt tilfreds med begge :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster

cron