Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 8. aug 2014 12:52

Fnapz skrev:Vil der være forskel på at købe en konsol nu, fremfor om en måned? angående pris?


Jeg tror ikke der er den store forskel før vi rammer januar/februar. Vi begynder så småt at gå ind mod juletravlheden på konsolmarkedet, hvor der kommer rigtigt mange udgivelser, der stimulerer konsolsalget. Jeg tror ikke det er her vi skal forvente, at priserne rasler ned. Det kan dog være du kan finde en god bundle-løsning.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BuBubbi » 8. aug 2014 12:59

Elgaard skrev:
BuBubbi skrev:Jeg kommer nok ikke til at eje en PlayStation igen, ikke fordi jeg ikke kan fordrage Sony, jeg kan bare ikke med PS controllerne.


Har du prøvet en Dual Shock 4? Det er uhyggeligt så meget den er forbedret over DS3.
Selv hvis du ikke bryder dig om den, så er det et spørgsmål om tid før der kommer 3. parts controllers til PS4, der med sikkerhed kan løse problemet. Så er der ingen undskyldning længere.


Jep har prøvet den, og vil give dig ret i at den er voldsomt forbedret i forhold til den til PS3'en.
Men jeg er nu godt tilfreds med min Scuf One controller og dertilhørende Xbox One. :)
Så må nøjes med Xbox One spil ind til videre. ;)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 8. aug 2014 13:09

Selvom DS4 er bedre end DS3, så er de symmetriske sticks bare elendige for mig. Foretrækker dem asymetrisk.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Bulls85 » 8. aug 2014 13:21

Mike JezZ skrev:
Elgaard skrev:
Mike JezZ skrev:Ja eksklusive er irriterende - men jeg er pc gamer og købte en xbox one netop for de eksklusive :) det er lidt deri den ligger. Jeg ku ha fået mange flere spil hvis jeg havde holdt mig til ps4 + pc, og der er jo mange pc spillere der ser sådan på det og istedet køber en ps4. Det skader jo xbox one salget at folk kan spille det på deres pc, så xbox one ikke har eksklusive for pc folket - og så stor Sony stærkt med deres ps4


Så byt din Xbox One til en PS4, der har været flere bytte tråde her på forumet for nylig :)

Situationen var den samme i sidste generation - Der var en del 360 eksklusiver der gik til PCen, Microsoft har jo flere heste de spiller på, modsat Sony. Er man primært PC gamer, så er Playstation klart det bedste supplement til PCen, hvad eksklusiver angår.


Mjaeh, der var stadig halo, forza, gears of war :) langt federe end killzone osv.

Problemet er bare at det ser ud til at ms intet eksklusivt har. Det er svært at overtale mine pc venner til at hoppe med på vognen, og det gør også at der er langt flere der køber ps4 end XO. Ms udkonkurrerer sig selv


Der er hjælp at hente mike jizz http://www.psykiatrifonden.dk/guides/di ... freni.aspx
Bulls85
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 8. aug 2014 13:34

Mike JezZ skrev:Selvom DS4 er bedre end DS3, så er de symmetriske sticks bare elendige for mig. Foretrækker dem asymetrisk.


Vane.
Da jeg fik fra 360 til PS3 som primær platform sidste generation føltes det også forkert - Der gik ikke lang tid, så var det helt normalt, og så var det 360 controllerens sticks der føltes forkert.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Fnapz » 8. aug 2014 13:39

Fair nok, hvad vil en brugt konsol pt være værd? 2500?
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 8. aug 2014 13:40

Jeg havde ps3 sidste to år af generationen, før det ps1 og ps2. Har altid hadet sticksne på ds og altid foretrukket "pilene" når muligt.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. aug 2014 23:07

Elgaard skrev:
Mike JezZ skrev:Selvom DS4 er bedre end DS3, så er de symmetriske sticks bare elendige for mig. Foretrækker dem asymetrisk.


Vane.
Da jeg fik fra 360 til PS3 som primær platform sidste generation føltes det også forkert - Der gik ikke lang tid, så var det helt normalt, og så var det 360 controllerens sticks der føltes forkert.


Det er sådan jeg har det nu :) X360 controlleren har altid være "the best shit" for mig, men nu føles den forkert og DS4 føles mere rigtig. Det er vel en meget god egenskab at have, at man ikke er låst til en type controller, det handler jo bare om at bruge lortet nok :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 9. aug 2014 08:34

http://www.gamepur.com/news/15751-third ... large.html

spænende udvikling. som nævnt tidligere har salgstal indflydelse på hvor udviklerne udgiver deres spil, derfor mobil/tablet og pc altid vil være et attraktivt miljø. med mere en 2/1 solgte ps4 - noget som ser ud til bare at forsætte, så kan overstående rygte om flere store 3parts eksklusive spil være sande?

rygter rygter rygter - husk salt.
nogen der har nogle bud på hvad sony og ms viser her til GC
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 9. aug 2014 08:44

nakka skrev:http://www.gamepur.com/news/15751-third-party-exclusive-titles-coming-ps4-developers-moving-platform-large.html

spænende udvikling. som nævnt tidligere har salgstal indflydelse på hvor udviklerne udgiver deres spil, derfor mobil/tablet og pc altid vil være et attraktivt miljø. med mere en 2/1 solgte ps4 - noget som ser ud til bare at forsætte, så kan overstående rygte om flere store 3parts eksklusive spil være sande?

rygter rygter rygter - husk salt.
nogen der har nogle bud på hvad sony og ms viser her til GC

Her viser du så tydeligvis (igen), at du ikke rigtigt har forstand på, hvad du snakker om. PC vil altid være attraktiv? Du gik måske glip af det meste af sidste generation, hvor PC markedet blev marginaliseret indtil Steam begyndte for alvor at bryde frem? Se på de forholdsvis mange spil, der kun kom til konsol i starten af generationen og senere på det hav af dårlige PC ports, før de store firmaer begyndte at tage platformen alvorlig igen.

Yep, udviklerne vælge platforme baseret på bl.a. salgstal. Men hvis forskellen "kun" er 2:1, så skal der vist stadig en ordentligt pose penge fra Sony til, før udviklerne vil droppe 1/3 af deres salg, specielt når platformene er så ens denne generation. Jo større forskellen i salg bliver, desto billigere vil det være for Sony, at sikre sig eksklusive 3. parts spil, men det virker ikke til at være noget de som sådan har brug for, eller har råd til, så de vil nok mere fortsætte med deres "få en bonus mission med på PS4".
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 9. aug 2014 10:28

nakka skrev:http://www.gamepur.com/news/15751-third-party-exclusive-titles-coming-ps4-developers-moving-platform-large.html

spænende udvikling. som nævnt tidligere har salgstal indflydelse på hvor udviklerne udgiver deres spil, derfor mobil/tablet og pc altid vil være et attraktivt miljø. med mere en 2/1 solgte ps4 - noget som ser ud til bare at forsætte, så kan overstående rygte om flere store 3parts eksklusive spil være sande?

rygter rygter rygter - husk salt.
nogen der har nogle bud på hvad sony og ms viser her til GC


This rumor comes immediately after yesterday's interview of Crytek's Boss Cevat Yerli to EuroGamer. Yerli stated that there is a good chance of Ryse 2 coming to Playstation 4 and they are not happy with Xbox One sales. He added that for Ryse's sequel they are waiting for the right time i.e waiting for fan base to increase.


Fedt at Crytek giver Xbox One "manglende" spillerbase skylden for der ikke blev solgt nok Ryse eksemplarer, når spillet er blevet kørt over i samtlige anmeldelser.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 9. aug 2014 11:04

Tjoo.. Men selv MS synes det går dårligt, hvis man skal tage Polygons fortolkninger af disse to Xbox One reklamer
http://www.polygon.com/2014/8/8/5982749 ... to-ps4-ads
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 9. aug 2014 11:10

Hvad er egentligt grunden til at Xbox One først bliver udgivet i september i Danmark og mange andre lande? Er det ikke på grund af de ikke har kunne levere nok maskiner?

PS4 har solgt LANGT mere end Xbox One. Men Xbox One er heller ikke tilgængelig i alle lande udover importerede. Jeg tror dog stadig, at der vil være langt flere PS4 end XO i denne generation. MS havde fordelen sidste gen at udkomme lang tid før PS4.

Jeg synes dog folk overdriver en smule. Folk får det til at lyde som om at XO er game over, og er på et værre stadie end Wii U. XO er ikke engang i nærheden af Wii U - ihvertfald ikke endnu.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. aug 2014 11:35

Mike JezZ skrev:Hvad er egentligt grunden til at Xbox One først bliver udgivet i september i Danmark og mange andre lande? Er det ikke på grund af de ikke har kunne levere nok maskiner?

Mit gæt, og jeg understreger at det er et gæt, er at MS overvurderede, hvor godt de ville sælge i de store områder. Derfor opfandt man en historie om, at der skulle laves "Kinect localization" til tier 2 landene. Hvis dette er tilfældet (vi må jo se om XB1 forstår dansk den 5. september), havde det måske været smartere at udgive konsollen i samtlige lande, og så rulle systemopdateringer med nye sprogpakker ud løbende, og det giver ikke meget mening set i lyset af at Kinect nu er droppet som obligatorisk.

Det er helt sikkert ikke fordi MS ikke kunne levere maskinerne, for de havde her i foråret så mange XB1 på lager, at de valgte at skrue ned for produktionen.

Kilder:
http://www.totalxbox.com/60960/xbox-one ... microsoft/
http://bgr.com/2014/04/25/xbox-one-production-update/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 9. aug 2014 13:26

Så har man være ude at rejse en uge :-) og så læse man alt det med xbox one hvor dårlige det går stå det så skidt til ???
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster

cron